Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 05.04.2018 în toate secţiunile

  1. Deci cand eu aveam golfu 6, nu gaseam in veci bara completa la 1500 lei sau interior de Gti la 1000 ron. Mai ca imi vine sa-mi iau G6 inapoi. LOL. Am pus csenoane oem si leduri pe spate.... PS: Un scaun deala de GTD te tine fff strans in brate.... mai ceva ca o majora de 18 ani, dornica de razbunarea prietenului infidel!
    3 points
  2. Sincer nu am atins un astfel de interior. Sunt convins ca dacă l-as vedea pe o mașină ( gtd) mi-ar plăcea. Ce perioada ciudata... Am ajuns sa tot caut info, sa configurez și sa bălesc efectiv după Seat Ateca ( nu uitați ca o sa am nevoie de spațiu) O sa aștept sa vina bebe....și după... Dumnezeu cu mila Și ca sa fiu în tot cu sărbătoarea ce vine: Piei retrofitule( indiferent care), piei din gândul meu! #rezist #sărbători #vinebebe Sărbători fericite tuturor!
    2 points
  3. cam cu ce viteza mergi tu de ii dai rar a 3-a? sau cat de turat in a 2-a ????
    2 points
  4. Bieletele de Hyundai si setup-ul sunt contributiile mele. Ideea cu fuzetele nu-mi apartine, am citit despre ea pe diverse forumuri de Mk5; dar lumea le foloseste ca sa poata coborî masina fara sa strice geometria, eu am introdus datele in Excel si am vazut ca poate iesi ceva bun la inaltimea stock a masinii daca echilibrez spatele cu o bara stabilizatoare mai rigida. Cu bieletele e o poveste faina. Fuzetele de TT au alta interfata cu capul de bara, mai mare, si atunci nu poti folosi capul de bara de Golf, trebuie neaparat cel de TT. Dar capul de bara e mai lung si ai nevoie de bielete de directie mai scurte... ai ghicit, de TT. Problema e ca bieletele de TT au filetul mai scurt spre caseta de directie, daca le pui pe un GTI ar prinde cam 3 filete ceea ce nu e safe. Din acest punct exista mai multe variante: 1. Pui si caseta de directie de TT; 2. Duci caseta de GTI la strungar; 3. Cauti niste bielete care sa indeplineasca toate conditiile. Si asa am ajuns sa iau la pas catalogul celor de la TRW, ma uitam la: lungimea bieletei, filetul catre capul de bara si filetul catre caseta (cu atentie sa se potriveasca si ca lungime in caseta de GTI). Cand am gasit bieletele astea si am vazut ca sunt pentru Hyundai i20 am zis ca trebuie s-o fac! E prea custom, prea documentata, prea "grassroots" solutia ca sa nu o incerc. Acum n-am alte regrete decat fata de urmatorul proprietar daca va fi nevoit sa schimbe o bieleta de directie.
    2 points
  5. Man .. scaunele alea sunt din alt film.... spui ca nu te atrag pentru ca bucile tale nu au atins inca sezutul unui interior de Gtd :))))))) One you go gtd/i ... you can't go back !
    2 points
  6. Long post ahead despre modificarile planuite in primul post. Exista TL;DR la final, dar n-are sens... mai bine cititi. Luni a fost ziua cea mare in care suspensia fata a primit modificarile si franele au fost instalate. Nu am mai vazut pe nicaieri un astfel de setup asa ca am avut emotii serioase; oricat m-as fi documentat si oricat as fi calculat, pana nu vezi piesele pe masina nu poti fi sigur daca intra, daca se potrivesc si daca fac echipa buna in final. O sa incep cu cateva puncte-cheie de la instalare, apoi trec in revista franele si in final tinuta de drum cu noul setup al masinii. Tineti cont ca aceste prime impresii se bazeaza pe drumurile facute in ultimele doua zile prin oras, asadar mers sub limita. Chiar daca ocazional am mai tras de ea intr-un sens giratoriu sau pe vreun viraj, acest "preview" nu trateaza mersul sportiv la limita. Instalarea Instalarea a mers fara probleme, mecanicii si-au facut treaba cu simt de raspundere; totul a durat in jur de 4 ore lucrand in 3 oameni ca na... mai o sămânță, mai o glumiță, ceva sa descretim si noi fruntile. Ca sa reamintesc, au fost instalate pe masina bascule (cu tot cu pivoti), fuzete si capete de bara de TT, bielete directie de Hyundai i20, bara stabilizatoare fata stock de Mk5 GTI si kit-ul de frane Stoptech ST-41. S-au folosit suruburi noi pentru portetrieri, pentru planetare si pentru prinderea fuzetei de amortizor... in principiu ca sa se desfaca usor daca nu merge bine masina dupa modificari. Am pastrat rulmentii vechi de pe masina, precum si bucsa mare de la bascula (carcasa bucsei de TT are o forma diferita). In timpul instalarii cele mai mari emotii le-am avut cu bieletele de Hyundai. Desi au lungimea potrivita, iar filetele sunt corecte pentru caseta de directie de Golf si capul de bara de TT, filetul din partea capului de bara parea ca nu se extinde suficient spre caseta pentru a face geometria rotilor in mod corect (mai tarziu s-a infirmat ipoteza, se poate face convergenta fara probleme si oricum exista optiunea de a impinge pivotul spre exterior - cei de TT sunt reglabili - astfel deschizand rotile fata; mai multe detalii o sa dau in ultima parte a postului). Si, cum spuneam, 4 ore dupa ce ne-am apucat de treaba, masina a fost coborata pe roti si am plecat in probe... larg mi-a fost zambetul, chiar daca nu facusem inca geometria. Kit-ul de frane Stoptech ST-41 Imediat ce-am plecat in proba cu masina am inceput sa rodez franele prin cateva opriri usoare, progresand spre opriri sanatoase (nimic extrem). Pedala de frana s-a transformat complet! Pe strada nu m-am plans niciodata de franele stock de GTI, nici ca rezistenta la abuz nici al fortei de franare, dar kit-ul Stoptech e in cu totul alta liga ca feeling. Pedala are o cursa moarta scurta in partea de sus, asa ca inca pot frana progresiv cand ma opresc la semafor, dar in momentul in care te sui pe pedala inspira atat de multa incredere! Pedala ramane ferma chiar si la franari puternice, orice variatie a presiunii pe pedala se transforma intr-un raspuns direct proportional al sistemului de franare; modularea pedalei de frana a devenit intuitiva, nu mai trebuie sa urmaresti "cu coada ochiului" reactiile masinii, feedback-ul este mult imbunatatit. Interesant de notat este ca ST-41 este etrierul mic de la Stoptech, dintre cele cu 4 pistonase. Kit-ul pentru Mk5 GTI vine cu discuri 328x25mm (dintr-o singura bucata, ventilate directional), etrieri cu 4 pistonase (2x38mm + 2x34mm), placute de frana Stoptech Sport si furtunase metalice Stoptech. Etrierul mic inseamna ca franele nu pot fi echipate cu discurile Stoptech 328x28mm din doua bucati (mai usoare si probabil mai bine ventilate), dar pune mai putine probleme jantelor. Ca idee, peste kit-ul ST-41 incap si jantele stock de GTI (17" 7.5J ET51; Denver le spune?) ramanand cam 3mm intre etrier si spite. Bineinteles, nu orice janta cu aceste dimensiuni va cuprinde franele fiindca forma spitelor joaca un rol important. Prima impresie pentru mersul de zi cu zi cu placutele de frana de la Stoptech sunt bune; nu fac zgomot, musca repede frana, dar trebuie tinut cont de cateva lucruri: 1. N-am avut de-a face cu temperaturi extreme (foarte rece sau foarte cald), 2. N-am abuzat de frane (hei, de-aia se numeste mers de zi cu zi!), 3. Nu vorbim de placute Stoptech pe etrieri stock, deci concluziile sunt influentate si de celelalte componente ale sistemului de franare care au fost schimbate. In rezumat, despre kit-ul Stoptech ST-41, din perspectiva "daily": Pedala de frana ferma la franari puternice; Dozaj facil in comparatie cu franele stock, atunci cand vorbim de franat puternic; Compatibilitate cu o multime de jante cu diametrul de 17", inclusiv cu cele stock de Mk5 GTI; Par mult mai capabile decat franele stock, lucru ce va trebui verificat in conditii propice; Inspira incredere cu duiumul, mult peste franele stock din acest punct de vedere; Placutele care vin cu kit-ul nu sunt compromise pentru mersul de zi cu zi - sunt silentioase si nu musca excesiv de brusc. Modificarile puntii fata Sunt mandru de partea asta, din simplul motiv ca a fost gandita si calculat in Excel. Nu am mai vazut pe altcineva sa mearga cu suspensia fata de TT cu arcuri de GTI, cuplata cu bara stabilizatoare fata stock si bara stabilizatoare spate rigida. Cand am iesit in proba cu masina, am fost teribil de dezamagit. Denivelarile luate cu o singura roata conduceau la miscari laterale ale sasiului, cauciucurile fata plangeau imediat ce incercam sa intru mai energic intr-un viraj, acolo unde masina nu avea probleme inainte. Stiam ca geometria nu era in regula, dar mecanicii aproximasera ochiometric convergenta fata. Sub ceata dezamagirii incepusem sa ma gandesc ce fac mai departe: puteau fi basculele care stau prea mult inclinate in jos si conduc la modificari de ecartament peste denivelari. O cobor pe fata? Trec la loc la puntea fata de GTI? Dinamica era extrem de ciudata peste denivelari, fata si spatele lucrau total diferit - poate nu fusese o idee buna sa fac schimbari radicale la puntea fata. After all, masina inspira multa incredere la mers tare inainte de modificari... plecasem tarziu de la garaj, eram obosit si acum ma cuprinsese si sentimentul de dezamagire. Pentru ca asa sunt eu extremist, fie sunt incantat, fie imi tuna si imi fulgera, nu mai aveam rabdare pana a doua zi la geometrie. Era o chestie de "make it or break it", pentru ca indiferent cat de "competenta" ar fi fost masina, un asemenea comportament dezechilibrat taie mult din placerea de a conduce. Am avut noroc insa... Excel-ul isi facuse treaba... dupa geometrie masina s-a schimbat total!! Nu numai ca disparuse comportamentul ciudat peste denivelari, dar deodata devenise capabila de lucruri pe care doar mi le puteam imagina cu suspensia stock. Sa va spun ca atunci cand am ajuns la AutoSoft pentru geometrie rotile fata erau inchise "doar" 3 grade? In rest perfect simetrica, cu pivotii cat mai in interior unghiul de cadere era de -1 grade (doar un pic mai mare decat GTI stock), cu pivotii in exterior caderea este de -1.5 grade... si am lasat-o la -1.5 grade, sper ca uzura anvelopelor sa nu fie o problema pe termen lung. Bieletele de Hyundai permit reglarea corecta a convergentei in ambele pozitii ale pivotilor, unghiul de fuga a scazut de la 7.75 grade la 7 grade ș'unpic; lucru usor de banuit din cauza geometriei fuzetelor de TT. Dupa geometrie am inceput sa ma dau la ea pe oriunde prindeam un giratoriu cat de cat liber sau un viraj mai interesant. Subvirarea (tineti minte ca vorbim de comportament sub limita aderentei) a scazut simtitor, masina vrea sa se roteasca mai mult si e nevoie de un unghi de bracaj mai mic pentru a naviga acelasi viraj. Spatele lucreaza mai mult acum si te poti juca cu masina si la viteze mai mici, fara sa faci nimic periculos, asa ca fun-factor-ul a crescut pentru mine. Pentru navigarea unui viraj, o masina trebuie sa faca doua lucruri: sa translateze si sa se roteasca. Prima pentru a isi schimba pozitia, a doua pentru a-si schimba orientarea. Ei bine, acum masina este dispusa sa se roteasca mai mult si mai repede, ceea ce inseamna comportament mai putin subvirator; de la volan se simte, ca pasager nu stiu pentru ca n-a avut nimeni loc de mine la volan ultimele zile. Un alt avantaj obtinut prin cresterea transferului de mase pe puntea spate , respectiv scaderea pe puntea fata este ca rotile din fata sunt mai egal incarcate acum in viraj ceea ce a crescut simtitor tractiunea la iesirea din viraj, un lucru care ma incanta pe masina asta turbo fara LSD. Alt lucru pe care l-am observat este ca puntea fata lucreaza mult mai fin peste denivelari. Cel mai mare impact l-a avut probabil bara stabilizatoare mai moale, dar pe denivelari mici sau pe denivelari care afecteaza amandoua rotile se simte masa nesuspendata redusa; avand o inertie scazuta, fortele transmise prin arc-amortizor sunt mai mici. Sincer, pentru un sensibil ca mine, comfortul creste satisfactia la volan; bineinteles, daca asta nu presupune reactii lente din partea sasiului! Directia este si ea putin mai usoara, parte din cauza masei nesuspendate scazuta, parte din cauza unghiului de fuga redus. Overall feeling-ul masinii s-a schimbat in bine. Puntea fata este moale iar suspensia lucreaza pe o cursa mai lunga acum. Ruliul a crescut doar putin, tot pe acolo practic, asa cum calculasem, dar unghiul de cadere adaugat + geometria imbunatatia, care ajuta la pastrarea rotii cat mai drept pe asfalt, inseamna ca a crescut mult aderenta puntii fata. Efectiv, masina se inclina dar puntea fata nu este deranjata de acest lucru; reactiile masinii sunt moi (pentru o masina cu pretentii sportive, cel putin) si bine amortizate, nu aduce deloc a kart. As putea spune ca raspunsul masinii a ramas la fel de rapid/lent ca inainte, cu avantajul ca are mai multa aderenta pe fata acum. Exista si dezavantaje totusi! In primul rand, ecartamentul fata s-a latit cu 40mm (cam 20mm pe fiecare parte, o aproximatie!). Cu jantele mele BBS 7.5J ET43 asta inseamna ca ies putin in afara aripii iar pe denivelari mari (speedbump-uri luate la >40km/h) rotile ating in aripi; va trebui sa rectific problema asta. In al doilea rand, unghiul de cadere de -1.5 grade inseamna uzura a anvelopelor accelerata; se poate reveni la -1 grade unghi de cadere prin mutarea pivotilor spre interior. In al treilea rand, dar la fel de important, conform legilor din Romania aceste modificari nu sunt legale intruct modifica parametri constructivi ai autovehiculului. Si mai e un lucru, in caz de accident s-ar putea sa nu gasesc piese la fel de repede cum as gasi pentru GTI stock. In ansamblu sunt extrem de multumit de rezultatul final. A fost asa un contrast intre prima impresie si felul in care se comporta masina acum incat am trecut de la agonie la extaz. Ma bucur ca modificarile au adus rezultatele calculate de mine: puntea fata este mai moale, mai "compliant" si castiga in acelasi timp simtitor mai multa aderenta. Masina nu e kart, nu schimba directia ca un tantar si se inclina, dar acum puntea fata nu mai e asa deranjata de ruliu. A devenit mai fun si in acelasi timp si mai comfortabila, overall sunt incantat. Rezumand, trecerea la fuzete si bascule de TT, pastrand arcurile stock de GTI si revenind la bara stabilizatoare stock, inseamna ca: Unghiul de cadere pe fata poate fi reglat intre -1 si -1.5 grade; Suspensia lucreaza mai fin si castiga independenta, iar asta se simte la comfort; Aderenta pe puntea fata creste mult, in special atunci cand se dezvolta unghiuri mari de ruliu; Geometria suspensiei fata se imbunatateste, castigul unghiului de fuga pe compresie si centrul de ruliu ridicandu-se binisor; Masina e mai dispusa sa se roteasca si, deci, e mai putin subviratoare; s-ar putea sa fie chiar prea dispusa sa se roteasca la mers tare, remains to be seen; Ecartamentul fata se lateste cu ~40mm, ceea ce poate insemna contact intre anvelopa si aripa, in functie de rotile de pe masina. Tot ce am scris mai sus se aplica in regim de utilizare "daily", asa cum am condus masina de cand am facut modificarile. Drumurile pe Cheia si trackday-urile vor urma! Celor care au masini pe aceeasi platforma cu Mk5 GTI le recomand modificarea din tot sufletul pentru ca imbunatateste mult puntea fata. Fata de o masina complet stock ruliul ar fi diminuat, comfortul ar fi putin imbunatatit si aderenta ar creste. In urma acestor modificari, cred ca se poate obtine un plus de comfort si trecand la fuzete & bascule de Passat (geometric identice cu cele de Golf, dar din aliaj usor -> mai usoare si mai rezistente). Altfel, o modificare simpla si "ieftina" pentru imbunatatirea tinutei de drum trebuie sa fie pivotii de la SuperPro. Nu i-am testat, dar functioneaza pe acelasi principiu cu modificarea facuta de mine: coboara punctul de pivotare fuzeta-bascula si maresc unghiul de cadere. Sigur, diferentele vor fi mai mici decat trecerea la puntea fata de TT. Este parerea mea personala ca o masina nu trebuie sa iti rupa spatele ca sa fie competenta sau sa fie distractiva. Daca geometria suspensiei este una buna iar miscarile rotilor sunt controlate (a se citi arcuri&amortizoare ales corect) atunci sasiul poate lucra impreuna cu asfaltul, nu se va lupta cu el. Uitati-va doar ce suspensie moale au masinile WRC, cu o cursa foarte lunga si o amortizare de ia durerea de cap... Masinile alea merg pe aceleasi drumuri ca si noi, nu masinile de F1. Prin modificarile aduse puntii fata am incercat sa cresc independenta suspensiei fata si sa imbunatatesc geometria suspensiei. Primele impresii, obtinute numai dupa mers pe strada, se ridica la nivelul asteptarilor pe care le aveam. Inainte de a trage concluziile finale, se impune testarea solutiei pe circuit si pe un drum denivelat de munte. E important ca masina sa nu fie numai competenta si distractiva, ci si sigura si sa inspire incredere la viteze mari. Daca e cineva interesat, pot alcatui o lista cu toate piesele necesare modificarii si codurile aferente. TL;DR: Ardem banii degeaba pe masini vechi si incercam sa para ca stim ce facem.
    2 points
  7. Salutare, Am primit si eu in sfarsit masina pe 5 februarie, dupa o perioada de asteptare record(cred) de 11 luni. Cam tarziu scriu acest topic, dar ce sa ii faci, greu cu timpul. Nici km inca nu am apucat sa fac prea multi, cred ca in jur de 300. Deocamdata aproape toate de bine. Sunt foarte incantat de cum se comporta, suspensia e foarte ok, deocamdata evaluata cu rotile de iarna 225/55R17 cu presiune de confort de 2.2. Cutia DSG6(DQ250) se comporta excelent, mai frumos decat DSG7(DSG200) pe care o stiam de la varianta FWD. Farurile sunt o incantare pe timp de noapte, cu toate ca mi se pare ca bat un pic cam sus. Insonorizarea mi se pare excelenta, in sfarsit am liniste in masina. La capitolul asta pentru mine e o diferenta destul de mare venind de pe Ibiza diesel PD, care ma termina cu galagia. La partea de minusuri, as mentiona faptul ca aduna mizerie pe interiorul portierei spate in dreptul rotii. Stiu ca e o problema mai veche despre care s-a mai plans lumea pe forumuri, si unii spuneau ca ar fi rezolvata. Totusi nu e chiar rezolvata, insa mai bine decat pozele pe care le-am mai vazut pe subiect. Alt minus la capitolul presuri optionale(pachetul protect), care mi se par cam rigide si nu au margine aproape deloc, iar tavita portbagaj e cam cu 5cm mai scurta pe adancime decat mi-am imaginat ca o sa fie. Nu as recomanda optiunea asta, nu merita banii. Sunt solutii aftermarket mai bune. Pun cateva poze, facute de catre dealer
    1 point
  8. Hello guys, long-time lurker here. De-a lungul timpului m-a intrebat mai multa lume, vazandu-mi masina, daca am thread pe vwforum asa c-am zis s-o fac si pe asta, in ideea in care ma voi sfatui cu alti pasionati si cunoscatori ai masinilor. O sa incerc sa povestesc istoria mea cu masina, asa ca primul post va fi lung. O sa listez modificarile, dupa care va spun si povestea: Modificari pe masina: Amortizoare Bilstein B6 de Mk6 GTI Software APR Stage 1 Admisie Revo Bare stabilizatoare H&R 28/24mm Bucse bascule fata de Audi TT Placute de frana EBC Yellowstuff Lichid de frana Motul RBF600 Jante BBS RC 7.5J 17" ET43 Modificari ce urmeaza: Fuzete & bascule de Audi TT Bara stabilizatoare stock pe fata Kit de frane fata Stoptech ST-41 cu discuri pe 328mm In vara lui 2016 aveam de cumparat o masina care trebuia sa fie fun-to-drive si sa poate fi folosita de zi cu zi. Cu un buget de 6-7.000€ nu m-am putut atinge de ceva nou ori de ceva extravagant, dar am cochetat cu ideea unui coupe 2+2 sau o masina sport construita pe platforma dedicata. In cele din urma, a castigat latura mea de 'hot-hatch guy' intrucat apreciez foarte mult la o masina caracterul dual - dimineata cand dorm pe mine sa merg linistit pana la munca, iar vineri seara cand plec sa las nitel cauciuc pe asfalt. Asa am ajuns la un Golf 5 GTI, parea o masina competenta, echilibrata din multe puncte de vedere si care ar putea fi modificata moderat incat sa ii schimb caracterul catre ceva ceva care sa mi se potriveasca. Am vazut destul de multe GTI-uri si am fost dezamagit de mare parte din ele - masini fie neintretinute, fie modificate fara niciun fundament tehnic. In cele din urma, am dat ochii cu un GTI rosu din 2005 care mi-a placut. Masina mergea bine, geometria era corecta deci chiar dac-a fost rasturnata macar a fost reparata drept, era nemodificata si avea ~127.000km reali. Inspectia tehnica si vizuala a dezvaluit ca avea probleme cu geamurile electrice fata, motorase de la flapsurile de la Climatronic, pierderi de ulei pe la capacul chiulasei, cateva bucse obosite, o aripa infundata, unul dintre faruri era matuit iar interiorul era extrem de murdar de la cainele fostului proprietar. In fond, nimic ce nu putea fi rezolvat, asa ca pentru 5.000€ a intrat in posesia mea. Am purces la rezolvarea problemelor prin polisharea farurilor, demontarea si curatarea interiorului, schimbarea switch-urilor de la lumini si de la geamurile electrice plus prima servisare care a inclus revizia generala, schimbarea garniturii de la capacul chiulasei si reimprospatarea articulatiei fata. Acum fiind in stare tehnica buna, am inceput sa o folosesc asa cum trebuie. Fac pariu ca nu sunt singurul care se bucura cand vede un drum de munte liber in fata (mie imi place tare mult pe DN1A - Cheia), dar dupa ce am decolat de cateva ori la viteze ilegale, mi-a fost clar ca amortizarea nu e suficient de agresiva pentru stilul de condus. Am considerat sa schimb suspensia cu un cup-kit de genul Bilstein B12, dar cand am vazut specificatiile arcurilor aftermarket disponibile pentru Mk5 GTI m-am lasat pagubas (majoritatea arcurilor "sport" sunt mai scurte si mai moi decat cele stock - o reteta pentru dezastru) si am ajuns sa pun 'doar' un set de amortizoare Bilstein B6 (versiunea pentru Mk6 GTI, mai putin agresive decat cele de Mk5 GTI). Tinuta de drum a fost mult imbunatatita si pot spune ca dintre toate modificarile pe care le-am facut, amortizoarele sunt singurele care au avut numai plusuri. Pasul urmator a fost sa echipez masina cu un set de anvelope de iarna Nokian WR A4, iar distractia a fost la nivel inalt in prima iarna. Pe langa "baieteala" din oras si drumurile pe la munte, am participat si la Winter Trackday-ul organizat la Motorpark Romania. Nimeni nu poate spune ca un Mk5 GTI subvireaza la viteza pe zapada! Cu venirea primaverii, sosise momentul sa cumpar un al doilea set de roti; am gasit la pret OK un set de BBS RC 7.5J 17" echipate cu Federal 595 RS-7 225/45 R17. Nivelul de aderenta a crescut mult de tot, iar cu suspensia in mintile ei deja simteam nevoia de mai multa putere... m-am oprit direct la APR pentru un Stage 1. Dupa pregatirea masinii, care a implicat schimbarea DV-ului cu ultima revizia, cam follower-ul si N75-ul (care-a fost o p***a de diagnosticat) am crescut puterea pana la 240-250CP... cat o face Mk5 GTI Stage 1, caci cifrele astea nu sunt importante pentru mine. In aceeasi perioada am instalat si o admisie Revo, din simplul motiv ca tampoanele capacului de la motor obosisera si capacul intra in contact cu conectorul electric de la HPFP. Cu mai multa putere, o suspensie care lucra corect pe strada si gumele agresive masina devenise o placere la condus rapid. In 2017 am inceput sa particip si la trackday-urile de la Motorpark unde cateva minusuri au devenit evidente: franele nu faceau fata la mai mult de 1-2 ture rapide iar ruliul era imens, conducand la o uzura exagerata a flancului exterior de pe banda de rulare a cauciucurilor. Nici n-aveam nevoie de mai multe motive sa fac trecerea la niste placute de frana EBC Yellowstuff, lichid de frana Motul RBF600 si un set de bare stabilizatoare H&R (28mm pe fata, setata soft, si 24mm pe spate, setata hard). Am arucant si un set de bucse pline de Audi TT pentru mai multe precizie de la puntea fata. Nivelul de aderenta pe circuit a crescut simtitor, semn ca roata fata-exterior calca mult mai bine acum, dar franele au ramas tot de ... cacao. Masina e in continuare in configuratia de mai sus, dar urmeaza niste schimbari importante. In primul rand o sa fac trecerea la fuzete si bascule de Audi TT, intorcandu-ma la bara stabilizatoare stock pe fata, plus un kit de frane Stoptech ST-41 care ar trebui sa ofere un feedback mult mai bun in pedala de frana si sa reziste mai bine la abuz. Am in plan sa fiu pe 28 aprilie la Adancata cu modificarile acestea, iar in vara o asteapta o a doua excursie prin Europa... de data asta ma duc sa ii arat roscatei Stelvio. Modificarile pe care le-a suferit si pe care le va mai suferi masina au venit ca observatii personale dupa drumurile/trackday-urile facute. In nebunia mea, am dezvoltat chiar si un model simplu (2D) al suspensiei fata care a fost edificator. Geometria suspensiei fata pe platforma de Golf 5 nu e deloc de partea performantei, iar coborarea masinii exagereaza problemele... cele mai bune solutii sunt fie limitarea ruliului (care de la un punct incolo isi va spune cuvantul asupra comfortului), fie imbunatatirea geometriei, care se face mai dificil. Practic, singura varianta OEM o reprezinta fuzetele de TT, iar aftermarket numai pivotii reglabili de la SuperPro fac ceva in acest sens; orice altceva ar presupune fabricare custom, iar cum aici vorbim de suspensie si directie nu cred ca e o idee buna sa se ajunga acolo pentru o masina de strada. TL;DR: Bine v-am gasit. Sunt proprietarul unui Mk5 GTI rosu, rabla prin definitie, care nu arata prea bine dar este competenta si la mers tare si la naveta. I se aduc modificari pe masura ce isi arata minusurile.
    1 point
  9. Va salut dragilor! Va prezint si eu masinuta mea. Este un Passat B8 Bitdi, 4 motion, dsg 240 cai, R-line exterior, Dynaudio, si cam ce se mai vede prin poze. Am ridicat-o saptamana trecuta de la dealer. Nu prea am apucat sa ma familiarizez foarte bine, am cateva nelamuriri si poate ma ajutati voi care sunteti veterani. - Nu stiu sa activez comanda vocala, imi spune sa contactez dealer-ul pentru nu stiu ce cheie de activare. - Nu reusesc sa conectez iphon-ul 6s la carplay. Am incercat si wireless, si cu cablu, nu merge. - Daca sunt in modul Sport, lucrurile sunt clare, totul trece in sport: directie, suspensie, etc. Daca sunt in Comfort toate sunt pe comfort, insa daca dau de schimbator in S trece in sport doar ce tine de motor? Restul configuratiei ramane pe confort? - In fata schimbatorului am un spatiu de depozitare in care imi arata un telefon si semnul wifi. Este pentru incarcarea bateriei? Daca da, trebuie activat ceva? Am pus telefonul acolo in diferite pozitii, nu se intample nimic. Atasez si cateva poze:
    1 point
  10. +5 cp Grilele s-au potrivit la fix si arata chiar ok. Ar trebui sa fie ceva standard pe masina, in loc de gurile alea lasate descoperite.
    1 point
  11. Prima varianta Liqui Moly Top Tech 4100
    1 point
  12. Dupa cum am promis, am revenit cu rezultatul. Acum 3 saptamani am avut programare la service pentru problema de mai sus, atunci "rezolvandu-se" cu in schimb de baterie la cheie. De atunci n-a mai facut figure pana aseara. Azi iar am fost la baieti si s-a constatat intr-un sfarsit contact imperfect in broasca usa dreapta, urmand sa o schimbam Miercuri. Sper sa nu mai faca alte usi probleme, ca e nasol sa stau sa incui manual usa respectiva.
    1 point
  13. Ne despărțim de jantele și anvelopele de iarna!
    1 point
  14. @Catalin1609, Regenerarea e asociata cu o serie de manifestari perceptibile pe loc la relanti cum ar fi: - mirosul intepator al gazelor evacuate -turatia in jur de 1000 chiar daca motorul e cald -functionarea ventilatoarelor La motorizarea de 140 Cp nu se simte in mers regenerarea. Asa cum a fost proiectat CFFB ul in mod normal nu ar trebui sa te preocupe regenerarile, vara la drumuri lungi regenerarea pasiva duce la rarirea regenerarilor active si solicita termic mult mai putin EGR. Daca ai update de soft pe actiunea dieselgate, lucrurile se schimba si EGR ul are sanse mai mari sa crape. Pentru linistea ta in ceea ce priveste DPF ul, o scanare la citeva mii de km, e relevanta daca verifici incarcarea filtrului, distanta in timp si in km de la ultima regenerare si valorile presiunii diferentiale pe 2-3 paliere de turatii. Senzorul de masurare a presiunii diferentiale este o piesa ce se mai defecteaza si astfel se ajunge ca ECU sa fie pacalit si sa creada ca filtrul e curat si sa nu comande regenerarea si se acumuleaza reziduuri care atunci cind depasesc 40 de grame vor declansa martorul DPF de pe bord.
    1 point
  15. Foarte tare PS: trebuia sa iei pe cod de KIA, aveau garantie 7 ani
    1 point
  16. Spre deosebire de VW, Hyundai da 5 ani garantie, deci mai e pana schimbi bieletele alea
    1 point
  17. Cand vinzi masina pui documentatia in bord, sau ii zici sa pastreze numarul tau in agenda.... Felicitari pentru jucarie si pentru curajul de a face asemenea modificari!
    1 point
  18. Nu cred ca este necesara adaptarea cutiei dupa schimbarea uleiului.
    1 point
  19. Deci... O postare ca a ta @ihlades nici ca am mai citit - si e de bine! . Imbinare perfecta intre tehnic si, cum ai spus si tu mai sus, "descretit frunti". Precum spune si @Rave, desi inteleg ce descrii, aspectele tehnice ma depasesc, dar sunt, in mod clar si fara echivoc, bine-venite si citite cu placere! *Aici aveam o intrebare, dar dupa a 2-a citire a postarii, m-am edificat * Transferul maselor spate-fata pe franare puternica cum este in cazul combinatiei Stop-Tech + suspensie stock? +1 pentru propunerea lui @Rave de a face un topic separat in aria Tehnica/Tuning, daca ai timp si chef sa detaliezi suplimentar modificarile si sa mentii acest topic doar pentru prezentarea generala a modificarilor si impresii.
    1 point
  20. @zidanne eu unul tin la glume, chiar si la chestii serioase moderatorii sunt ceva mai sensibili dar in rest e un thread “free” @mad_kat o sa razi, chiar de la temperatura e, ca telefoanele pe care le primesc de la ea sunt, citez: “Ea(fericita): azi m-am alergat cu un X6” si “Ea: tocmai era sa ma ia radarul! Eu: Pai cat aveai?! Ea: 10-20, asa... (plus o cifra in fata pe care n-am voie sa o scriu ca dam in ilegalitati ) Dar se pare ca masina asta indeamna la calm si mers incet. Ceea ce nu e deloc rau
    1 point
  21. Weird shit. Dupa episodul cu bateria de dupa anul nou (baterie ce acum e binemersi pe golf) in limita timpului disponibil am tinut sub observatie noua baterie. Premize: Consumul pe ampermetru nu sare de 20mA, lasat o ora conectat, masina incuiata. Incarcare intre 14.1 - 14.3 V Si totusi - am avut surpriza ca dupa o saptamana sa o gasesc la 11.75V, apoi dupa un drum de 50km, bateria la 12.65, insa dupa 3 zile 12.15V... Stau sa ma gandesc - ori baterie proasta ori ceva haleste curent. Increzator in tehnologia bistriteana am inceput sa caut consumatori babeste, ca pe ampermetru era tptul ok - deci altceva "se trezeste" din cand in cand. Prima alegere RCN-ul cu al sau emulator de CAN (ca el nativ este cu can +/- si eu am immo2) Scos siguranta 42 - si acel 12.15 in doua zile devine doar 12.14. Apoi in weekend mutat ambele plusuri pe contact (nici un permanent legat la rcn) - memoria nu si-o pierde deci e ok. Si in seara asta, dupa 3 zile aveam un minunat 12.45V. Problem solved - mare usurare, ca eram tare enervat de problema asta... Concluzia e ca, cumva se "trezea" si halea curent aiurea. Bine ca am rezolvat, ca in rest e chiar faina jucaria.
    1 point
  22. Nu am educatie formala in domeniul auto, sunt inginer electronist de profesie. Sunt un simplu "pasionat" si imi place sa citesc lucrari si carti din domeniu, cu ecuatii si diagrame, pentru ca altfel nu inteleg. Imi plac masinile pentru ingineria din spate, nu neaparat pentru statutul social sau estetica, le vad ca pe niste Lego-uri uriase care trebuie in primul rand sa functioneze corect, apoi sa arate, sa miroasa si sa sune bine. Mi-ar placea sa am un model sport de la Porsche la un moment dat, dar nu e scopul suprem. Cred ca orice masina poate fi distractiva atunci cand masina, drumul si omul de la volan sunt pe aceeasi lungime de unda. Cam atat despre mine.
    1 point
  23. ca sa nu te mai chinui cu atatea upgrde-uri ?
    1 point
  24. Dupa ceva timp de liniste in care doar am mai strans niste km, duminica GTI-ul mi-a dat cea mai tare teapa ever de 1 aprilie. Disclaimer: urmeaza o poveste mai lunga. De fapt a inceput cu o seara inainte cand in drum spre casa acul de la temperatura s-a dus spre rosu. Nu i-am facut nimic atunci pentru ca era tarziu. A doua zi am plecat la plimbare din ZH in Lugano si la plecare am pus OBD11 (imi multumesc si acum ca mi-am luat) si am sters eroarea, am zis ca oi fi scapat... De unde, cu 30-40 km inainte de destinatie iar s-a dus spre rosu*** (nota e spoiler, deci a se citi dupa finalul povestii) - loguri in mers, temperatura era de fapt normala - pe la 90 de grade, ciudat... Am ajuns si am cautat parcare, dar a trebuit sa plecam relativ repede de acolo pentru nu am gasit nicaieri unde sa mancam. Plecam si in mai putin de 2 km bordul se face pom de Craciun, limp mode, max 4000 rpm, superb, panica. Nu mai merge sa sterg erorile, imi doresc doar sa ajung la o parcare. La un semafor imi serveste "Engine overheat, STOP now, check manual!" Shit, I'm fucked! Opresc motorul cu gandul ca la verde sa il pornesc iar si sa trec intersectia macar. Se face verde, pornesc, totul perfect, temperatura pe bord 90. Bai mai las-o-n... hmm... Nu gasesc imediat parcare, ma invart vreo 15-20 min in ambuteiaje mai mult cu a-ntaia - la astia a fost Pastele, deci haos - totul ramane ok. :| Suspectez deja probleme pe partea electrica, de fapt sunt destul de sigur. Parchez intr-un final. Ne plimbam, mancam, ghimpele in coasta. Vroiam sa ramanem peste noapte, dar nu am mai avut curajul si dispozitia, asa ca pe inserat mergem la masina sa plecam. Pun telefonul la incarcat ca nu prea mai aveam baterie si pornesc motorul: piuituri, bordul toate culorile, da sa porneasca si se opreste imediat; mai incerc o data, la fel. Ma fac si eu ca si bordul - verde, albastru, galben, rosu, negru. Intrebam pe niste oameni ce putem face, evident ca doar sa o lasam acolo sau eventual platforma cu ACR-ul lor, daca s-o intampla sa fie disponibili si astia - pentru ca remember, Duminica, Paste, alea alea, iar a doua zi tot liber si sarbatoare. Mai deschid capota si trag de niste mufe fara nicio speranta, sunt kkt pe mine, ce sa mai. Ma mai sui o data in masina sa mai incerc o pornire si atunci ma loveste - nici acum nu stiu cum s-au facut conexiunile in creier si cum m-am prins: scot cablul pe care il conectasem la portul USB ca sa imi incarc telefonul. Minune, porneste motorul! O luam din loc cu inima stransa, pare totul ok, ne oprim apoi intr-o benzinarie si pun iar diagnoza, sterg toate erorile, iar de atunci totul a revenit la normal! *** ne-am dat seama ca asta s-a intamplat fix cand sotia si-a pus telefonul la incarcat, superb, dar indiciu de nepretuit; pana acolo nu facuse figuri pentru ca prietenul care ne insotea a avut si el nevoie sa incarce telefonul si cum el are alta mufa, a folosit alt cablu. Asa ca un rahat de cablu USB bulit mi-a pus toata masina in c#r. Mare, mare noroc ca am avut diagnoza, m-a scos dintr-un foarte mare rahat. Daca nu o aveam nu stiu daca ajungeam acasa pentru totul era dat peste cap, plus ca oricum ar fi trebuit sa ajung la service. Mi-am luat, sau mi-am dat cea mai mare teapa de 1 aprilie de pana acum. Si bine ca a fost doar atat, ca se putea mult mai rau. Invataminte? Aveti grija ce bagati si in ce gauri! Si ca sa incheiem intr-o nota pozitiva, doua poze cu ZH privit de sus.
    1 point
  25. 1 point
  26. Ca fost proprietar de Prius si actual de Yaris HSD, hybridele de la Toyota consuma 5-6 in oras, vara si 6-8, iarna.. Extraurban si mai multe, daca mergi mai tare. Consumurile din brosuri, sunt basme. Pana nu apar noile modele de hybride de la Toyota, doar fiabilitatea a ramas #1, ca performantele sunt cam slabe...
    1 point
  27. Lista actualiza 02.2018 uleiuri aprobate VAG 505.01 50501.pdf
    1 point
  28. Dor de vreme frumoasa si soare!
    1 point
  29. A mea mananca ulei.. mai completez cu 4 litri in 10-12 mii de km. In principiu daca pun la schimb 10w40 semi-sintetic .. pot sa completez tot cu 10w40 semi-sintetic de la alta firma. Eu am tot facut lucrul asta si nu mi-a facut nicio spuma , masina tot atat ulei consuma si tot la fel merge. Am facut schimb de ulei si am bagat asa: Castrol , Motul , Liqui molly , Kross. Nu am vazut nicio diferenta intre uleiurile scumpe si astea ieftine, doar la buzunar, tot ulei e , tot aceeasi vascozitate o are. Momentan am pus Liqui Molly mos2 10w40 , imi cam pare rau. Credeam ca nu o sa mai pape ulei cu asta dar nu e asa. Acum in loc sa dau 15 lei pe litru de ulei de la kross , trebuie sa dau 30 de lei de la liqui molly pentru ca pe asta chiar nu vad cum l-as amesteca. Are culoarea aia ciudata si asta nu pare asa amestecabil.
    1 point
  30. Eu am "riscat"si am luat octavia 1.0 tsi, 115cp, 200nm si merge la fel ca vechiul 1.9 tdi, chiar mai tare. Concediul a fost proba de "foc" si a trecut cu brio, am tinut pasul cu toate masinile din jurul meu, iar consumul a fost ca la diesel, in oras nu vei simti nevoia de mai mult, nici pe drumurile judetene, pe autostradă cu masina plina si pe urcari acolo vroiam un pic mai multa putere. Fiecare alege motorul in funcție de ce are nevoie, in cazul meu soția foloseste masina pt a face naveta si cand ai si copilul in masina mergi mult mai prudent, daca ai 20 de ani si vrei senzații tari motorul de 1.0 nu e pt tine
    1 point
  31. 1.2 tsi si 1.4 tsi pus pe golf 7, octavia 3 sunt motoare reusite iar proprietarii sunt mai multumiti decat tdi-urile din aceeasi generatie,deci momentan nu poti sa mai spui ca tsi-ul e un motor slab... Poate vw a invatat din propriile greseli si acum au inceput sa produca motoare mai fiabile. 1.0 tsi isi va arata fiabilitatea abia peste minim 1-2 ani.
    1 point
  32. Pana la urma am comandat AllSpace 2.0TDI 190 CP, cel de 240 CP nu prea intra in buget si oricum am inteles ca managementul nu agreea masini peste 200 CP. Acum ma dau cu un profiler Skoda Superb 2.0TDI 150 CP DSG pana vine AllSpace-ul si desi nu e o masina rea, mi-a reiterat faptul ca vreau suv si nu mai vreau limuzina. Iar alt SUV mai bun in banii astia nu gasesc. Acuma, sa iau altceva doar ca sa fie altceva.... Imi spunea cineva: puteai sa iei si tu o Mazda CX-5 ca sa fie altceva.... Intrucat vine din Mexic, se pare ca abia la inceputul lui August o sa o am (face 1 luna jumate numai pe drum). Nu-i bai, ca am cu ce sa ma deplasez. Paste fericit!
    0 points
  33. Golf 2.0TDI, traseu Brașov - intrare București, cu alimentare in Brasov. Mers relativ constant 90-100km/h.
    0 points
  34. hai sa nu generalizam. sunt si 1.6 aspirate mai avansate decat 1.0. poti cauta codul motor AVY. plus ca, in general, un motor aspirat este mai fiabil..si VW cam o dain bara cu astea mici turbo, de aia au si anuntat ca renunta la downsizing. deja 1.4 a fost inlocuit de 1.5. personal, dupa experinta cu 1.2TSI am luat 1.4 MPI pe Polo 6R... eu sunt curios de 1.0 TSI de pe UP. despre el ce stiti? vad ca l-au anuntat si pe UP GTI, cu 115 CP.. de condus..nu prea e in testdrive pe la dealeri.
    -1 points
  35. cei cu update-ul de dieselgate ati gasit cadoul acesta de la Vokswagen in admisie ?
    -1 points
  36. Pai nu ziceai ca ai gasit uzura la axa cu came si foloseai Fuchs?
    -1 points
  37. Frumoasa configuratia. Arata foarte bine, sa o conduci cu placere! Nu iti spun sa o stapanesti sanatos, pentru ca deh, nu e a ta. Daca se aplica regula cu "masina firmei la care lucrez este a mea", maine o sa deschid cateva topic-uri cu ce gasesc prin parcare.
    -1 points
  38. Inca nu v-ati prins ca aici fiecare posteaza ce ulei li se pare lor ca merge tipla.. mai ales in primii 500 km de la schimb Si eu folosesc de 2 ani Polytron si merge perfect, hai, incercati-l si pe asta
    -1 points
  39. Eu nu am incredere deplină în teste. Am avut diverse anvelope Michelin, Pirelli, hankook k125, Bridgestone turanza, continental sc5, nokian, vredestein, si cele mai aderente anvelope atât pe umed cat și pe uscat au fost de departe Uniroyal rainsport 3 225/50/17. Mult mai aderente decât orice altceva.
    -1 points
  40. Foarte silențioase, sunt foarte moi, in 30.000km le.poti arunca. Uită te la câteva teste cu ele găsești pe yt.
    -1 points
  41. Aral Supertronic LL 5W30 28 lei/L Fișă tehnică identică cu Castrol, mai ales că au aceeași mamă clar merge Fabricat numai in DE Folosesc de aproximativ 3ani, și pe TDI PD, niciodată nu m-a dezamagit Alegerea îți aparține
    -1 points
  42. Pompa de inalte a cedat ,nu face presiune suficienta pentru a putea porni.Pompa trebuie inlocuita / reparata sau pus o pompa cp3 Te poate ajuta colegul @racingparts.ro
    -1 points
  43. O poză cu noile anvelope. Calitate super, deși prețul nu e chiar mic, eu zic că merită.
    -1 points
  44. Motorul e bkc sau bxe. Norma 505.01, ulei 5w40, valvoline mst C3 5w40, fuch gt1 pro 5w40 xtl ( nu pro gas, sau altele) shell 5w40 shu, orice cumperi sa aibă norma 505.01 NU 505.00. Incap 3.8 litri, tine uleiul pe maxim mereu, schimba la 10 max 15.000km.
    -1 points
  45. Destul de mare consumul. Un hibrid clasic Toyota consuma la fel (daca nu o idee mai putin). Si nu este plug in.
    -2 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!