Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 04.04.2018 în toate secţiunile

  1. Long post ahead despre modificarile planuite in primul post. Exista TL;DR la final, dar n-are sens... mai bine cititi. Luni a fost ziua cea mare in care suspensia fata a primit modificarile si franele au fost instalate. Nu am mai vazut pe nicaieri un astfel de setup asa ca am avut emotii serioase; oricat m-as fi documentat si oricat as fi calculat, pana nu vezi piesele pe masina nu poti fi sigur daca intra, daca se potrivesc si daca fac echipa buna in final. O sa incep cu cateva puncte-cheie de la instalare, apoi trec in revista franele si in final tinuta de drum cu noul setup al masinii. Tineti cont ca aceste prime impresii se bazeaza pe drumurile facute in ultimele doua zile prin oras, asadar mers sub limita. Chiar daca ocazional am mai tras de ea intr-un sens giratoriu sau pe vreun viraj, acest "preview" nu trateaza mersul sportiv la limita. Instalarea Instalarea a mers fara probleme, mecanicii si-au facut treaba cu simt de raspundere; totul a durat in jur de 4 ore lucrand in 3 oameni ca na... mai o sămânță, mai o glumiță, ceva sa descretim si noi fruntile. Ca sa reamintesc, au fost instalate pe masina bascule (cu tot cu pivoti), fuzete si capete de bara de TT, bielete directie de Hyundai i20, bara stabilizatoare fata stock de Mk5 GTI si kit-ul de frane Stoptech ST-41. S-au folosit suruburi noi pentru portetrieri, pentru planetare si pentru prinderea fuzetei de amortizor... in principiu ca sa se desfaca usor daca nu merge bine masina dupa modificari. Am pastrat rulmentii vechi de pe masina, precum si bucsa mare de la bascula (carcasa bucsei de TT are o forma diferita). In timpul instalarii cele mai mari emotii le-am avut cu bieletele de Hyundai. Desi au lungimea potrivita, iar filetele sunt corecte pentru caseta de directie de Golf si capul de bara de TT, filetul din partea capului de bara parea ca nu se extinde suficient spre caseta pentru a face geometria rotilor in mod corect (mai tarziu s-a infirmat ipoteza, se poate face convergenta fara probleme si oricum exista optiunea de a impinge pivotul spre exterior - cei de TT sunt reglabili - astfel deschizand rotile fata; mai multe detalii o sa dau in ultima parte a postului). Si, cum spuneam, 4 ore dupa ce ne-am apucat de treaba, masina a fost coborata pe roti si am plecat in probe... larg mi-a fost zambetul, chiar daca nu facusem inca geometria. Kit-ul de frane Stoptech ST-41 Imediat ce-am plecat in proba cu masina am inceput sa rodez franele prin cateva opriri usoare, progresand spre opriri sanatoase (nimic extrem). Pedala de frana s-a transformat complet! Pe strada nu m-am plans niciodata de franele stock de GTI, nici ca rezistenta la abuz nici al fortei de franare, dar kit-ul Stoptech e in cu totul alta liga ca feeling. Pedala are o cursa moarta scurta in partea de sus, asa ca inca pot frana progresiv cand ma opresc la semafor, dar in momentul in care te sui pe pedala inspira atat de multa incredere! Pedala ramane ferma chiar si la franari puternice, orice variatie a presiunii pe pedala se transforma intr-un raspuns direct proportional al sistemului de franare; modularea pedalei de frana a devenit intuitiva, nu mai trebuie sa urmaresti "cu coada ochiului" reactiile masinii, feedback-ul este mult imbunatatit. Interesant de notat este ca ST-41 este etrierul mic de la Stoptech, dintre cele cu 4 pistonase. Kit-ul pentru Mk5 GTI vine cu discuri 328x25mm (dintr-o singura bucata, ventilate directional), etrieri cu 4 pistonase (2x38mm + 2x34mm), placute de frana Stoptech Sport si furtunase metalice Stoptech. Etrierul mic inseamna ca franele nu pot fi echipate cu discurile Stoptech 328x28mm din doua bucati (mai usoare si probabil mai bine ventilate), dar pune mai putine probleme jantelor. Ca idee, peste kit-ul ST-41 incap si jantele stock de GTI (17" 7.5J ET51; Denver le spune?) ramanand cam 3mm intre etrier si spite. Bineinteles, nu orice janta cu aceste dimensiuni va cuprinde franele fiindca forma spitelor joaca un rol important. Prima impresie pentru mersul de zi cu zi cu placutele de frana de la Stoptech sunt bune; nu fac zgomot, musca repede frana, dar trebuie tinut cont de cateva lucruri: 1. N-am avut de-a face cu temperaturi extreme (foarte rece sau foarte cald), 2. N-am abuzat de frane (hei, de-aia se numeste mers de zi cu zi!), 3. Nu vorbim de placute Stoptech pe etrieri stock, deci concluziile sunt influentate si de celelalte componente ale sistemului de franare care au fost schimbate. In rezumat, despre kit-ul Stoptech ST-41, din perspectiva "daily": Pedala de frana ferma la franari puternice; Dozaj facil in comparatie cu franele stock, atunci cand vorbim de franat puternic; Compatibilitate cu o multime de jante cu diametrul de 17", inclusiv cu cele stock de Mk5 GTI; Par mult mai capabile decat franele stock, lucru ce va trebui verificat in conditii propice; Inspira incredere cu duiumul, mult peste franele stock din acest punct de vedere; Placutele care vin cu kit-ul nu sunt compromise pentru mersul de zi cu zi - sunt silentioase si nu musca excesiv de brusc. Modificarile puntii fata Sunt mandru de partea asta, din simplul motiv ca a fost gandita si calculat in Excel. Nu am mai vazut pe altcineva sa mearga cu suspensia fata de TT cu arcuri de GTI, cuplata cu bara stabilizatoare fata stock si bara stabilizatoare spate rigida. Cand am iesit in proba cu masina, am fost teribil de dezamagit. Denivelarile luate cu o singura roata conduceau la miscari laterale ale sasiului, cauciucurile fata plangeau imediat ce incercam sa intru mai energic intr-un viraj, acolo unde masina nu avea probleme inainte. Stiam ca geometria nu era in regula, dar mecanicii aproximasera ochiometric convergenta fata. Sub ceata dezamagirii incepusem sa ma gandesc ce fac mai departe: puteau fi basculele care stau prea mult inclinate in jos si conduc la modificari de ecartament peste denivelari. O cobor pe fata? Trec la loc la puntea fata de GTI? Dinamica era extrem de ciudata peste denivelari, fata si spatele lucrau total diferit - poate nu fusese o idee buna sa fac schimbari radicale la puntea fata. After all, masina inspira multa incredere la mers tare inainte de modificari... plecasem tarziu de la garaj, eram obosit si acum ma cuprinsese si sentimentul de dezamagire. Pentru ca asa sunt eu extremist, fie sunt incantat, fie imi tuna si imi fulgera, nu mai aveam rabdare pana a doua zi la geometrie. Era o chestie de "make it or break it", pentru ca indiferent cat de "competenta" ar fi fost masina, un asemenea comportament dezechilibrat taie mult din placerea de a conduce. Am avut noroc insa... Excel-ul isi facuse treaba... dupa geometrie masina s-a schimbat total!! Nu numai ca disparuse comportamentul ciudat peste denivelari, dar deodata devenise capabila de lucruri pe care doar mi le puteam imagina cu suspensia stock. Sa va spun ca atunci cand am ajuns la AutoSoft pentru geometrie rotile fata erau inchise "doar" 3 grade? In rest perfect simetrica, cu pivotii cat mai in interior unghiul de cadere era de -1 grade (doar un pic mai mare decat GTI stock), cu pivotii in exterior caderea este de -1.5 grade... si am lasat-o la -1.5 grade, sper ca uzura anvelopelor sa nu fie o problema pe termen lung. Bieletele de Hyundai permit reglarea corecta a convergentei in ambele pozitii ale pivotilor, unghiul de fuga a scazut de la 7.75 grade la 7 grade ș'unpic; lucru usor de banuit din cauza geometriei fuzetelor de TT. Dupa geometrie am inceput sa ma dau la ea pe oriunde prindeam un giratoriu cat de cat liber sau un viraj mai interesant. Subvirarea (tineti minte ca vorbim de comportament sub limita aderentei) a scazut simtitor, masina vrea sa se roteasca mai mult si e nevoie de un unghi de bracaj mai mic pentru a naviga acelasi viraj. Spatele lucreaza mai mult acum si te poti juca cu masina si la viteze mai mici, fara sa faci nimic periculos, asa ca fun-factor-ul a crescut pentru mine. Pentru navigarea unui viraj, o masina trebuie sa faca doua lucruri: sa translateze si sa se roteasca. Prima pentru a isi schimba pozitia, a doua pentru a-si schimba orientarea. Ei bine, acum masina este dispusa sa se roteasca mai mult si mai repede, ceea ce inseamna comportament mai putin subvirator; de la volan se simte, ca pasager nu stiu pentru ca n-a avut nimeni loc de mine la volan ultimele zile. Un alt avantaj obtinut prin cresterea transferului de mase pe puntea spate , respectiv scaderea pe puntea fata este ca rotile din fata sunt mai egal incarcate acum in viraj ceea ce a crescut simtitor tractiunea la iesirea din viraj, un lucru care ma incanta pe masina asta turbo fara LSD. Alt lucru pe care l-am observat este ca puntea fata lucreaza mult mai fin peste denivelari. Cel mai mare impact l-a avut probabil bara stabilizatoare mai moale, dar pe denivelari mici sau pe denivelari care afecteaza amandoua rotile se simte masa nesuspendata redusa; avand o inertie scazuta, fortele transmise prin arc-amortizor sunt mai mici. Sincer, pentru un sensibil ca mine, comfortul creste satisfactia la volan; bineinteles, daca asta nu presupune reactii lente din partea sasiului! Directia este si ea putin mai usoara, parte din cauza masei nesuspendate scazuta, parte din cauza unghiului de fuga redus. Overall feeling-ul masinii s-a schimbat in bine. Puntea fata este moale iar suspensia lucreaza pe o cursa mai lunga acum. Ruliul a crescut doar putin, tot pe acolo practic, asa cum calculasem, dar unghiul de cadere adaugat + geometria imbunatatia, care ajuta la pastrarea rotii cat mai drept pe asfalt, inseamna ca a crescut mult aderenta puntii fata. Efectiv, masina se inclina dar puntea fata nu este deranjata de acest lucru; reactiile masinii sunt moi (pentru o masina cu pretentii sportive, cel putin) si bine amortizate, nu aduce deloc a kart. As putea spune ca raspunsul masinii a ramas la fel de rapid/lent ca inainte, cu avantajul ca are mai multa aderenta pe fata acum. Exista si dezavantaje totusi! In primul rand, ecartamentul fata s-a latit cu 40mm (cam 20mm pe fiecare parte, o aproximatie!). Cu jantele mele BBS 7.5J ET43 asta inseamna ca ies putin in afara aripii iar pe denivelari mari (speedbump-uri luate la >40km/h) rotile ating in aripi; va trebui sa rectific problema asta. In al doilea rand, unghiul de cadere de -1.5 grade inseamna uzura a anvelopelor accelerata; se poate reveni la -1 grade unghi de cadere prin mutarea pivotilor spre interior. In al treilea rand, dar la fel de important, conform legilor din Romania aceste modificari nu sunt legale intruct modifica parametri constructivi ai autovehiculului. Si mai e un lucru, in caz de accident s-ar putea sa nu gasesc piese la fel de repede cum as gasi pentru GTI stock. In ansamblu sunt extrem de multumit de rezultatul final. A fost asa un contrast intre prima impresie si felul in care se comporta masina acum incat am trecut de la agonie la extaz. Ma bucur ca modificarile au adus rezultatele calculate de mine: puntea fata este mai moale, mai "compliant" si castiga in acelasi timp simtitor mai multa aderenta. Masina nu e kart, nu schimba directia ca un tantar si se inclina, dar acum puntea fata nu mai e asa deranjata de ruliu. A devenit mai fun si in acelasi timp si mai comfortabila, overall sunt incantat. Rezumand, trecerea la fuzete si bascule de TT, pastrand arcurile stock de GTI si revenind la bara stabilizatoare stock, inseamna ca: Unghiul de cadere pe fata poate fi reglat intre -1 si -1.5 grade; Suspensia lucreaza mai fin si castiga independenta, iar asta se simte la comfort; Aderenta pe puntea fata creste mult, in special atunci cand se dezvolta unghiuri mari de ruliu; Geometria suspensiei fata se imbunatateste, castigul unghiului de fuga pe compresie si centrul de ruliu ridicandu-se binisor; Masina e mai dispusa sa se roteasca si, deci, e mai putin subviratoare; s-ar putea sa fie chiar prea dispusa sa se roteasca la mers tare, remains to be seen; Ecartamentul fata se lateste cu ~40mm, ceea ce poate insemna contact intre anvelopa si aripa, in functie de rotile de pe masina. Tot ce am scris mai sus se aplica in regim de utilizare "daily", asa cum am condus masina de cand am facut modificarile. Drumurile pe Cheia si trackday-urile vor urma! Celor care au masini pe aceeasi platforma cu Mk5 GTI le recomand modificarea din tot sufletul pentru ca imbunatateste mult puntea fata. Fata de o masina complet stock ruliul ar fi diminuat, comfortul ar fi putin imbunatatit si aderenta ar creste. In urma acestor modificari, cred ca se poate obtine un plus de comfort si trecand la fuzete & bascule de Passat (geometric identice cu cele de Golf, dar din aliaj usor -> mai usoare si mai rezistente). Altfel, o modificare simpla si "ieftina" pentru imbunatatirea tinutei de drum trebuie sa fie pivotii de la SuperPro. Nu i-am testat, dar functioneaza pe acelasi principiu cu modificarea facuta de mine: coboara punctul de pivotare fuzeta-bascula si maresc unghiul de cadere. Sigur, diferentele vor fi mai mici decat trecerea la puntea fata de TT. Este parerea mea personala ca o masina nu trebuie sa iti rupa spatele ca sa fie competenta sau sa fie distractiva. Daca geometria suspensiei este una buna iar miscarile rotilor sunt controlate (a se citi arcuri&amortizoare ales corect) atunci sasiul poate lucra impreuna cu asfaltul, nu se va lupta cu el. Uitati-va doar ce suspensie moale au masinile WRC, cu o cursa foarte lunga si o amortizare de ia durerea de cap... Masinile alea merg pe aceleasi drumuri ca si noi, nu masinile de F1. Prin modificarile aduse puntii fata am incercat sa cresc independenta suspensiei fata si sa imbunatatesc geometria suspensiei. Primele impresii, obtinute numai dupa mers pe strada, se ridica la nivelul asteptarilor pe care le aveam. Inainte de a trage concluziile finale, se impune testarea solutiei pe circuit si pe un drum denivelat de munte. E important ca masina sa nu fie numai competenta si distractiva, ci si sigura si sa inspire incredere la viteze mari. Daca e cineva interesat, pot alcatui o lista cu toate piesele necesare modificarii si codurile aferente. TL;DR: Ardem banii degeaba pe masini vechi si incercam sa para ca stim ce facem.
    6 points
  2. Wow! Nu credeam ca va aprindeti asa usor. Hai sa va dau cateva detalii, desi nu credeam ca au importanta. Masina de mai sus este in leasing operational, contract facut de firma la care lucrez si la care sunt director general. Nu este compania mea, este o companie multinationala. Masina a fost aleasa, configurata, negociata etc. de mine in baza bugetului pe care l-am avut. Nu este masina mea personala, insa este masina cu care voi circula timp de 4 ani, daca voi sta 4 ani aici. Daca trebuie sa fie numele meu in talon si exista vreo regula de genul acesta pe forum, voi sterge postul fara nicio suparare. E un forum privat si ma voi supune regulilor daca vreau sa postez pe aici. Nu am gasit pana acum o astfel de regula, sincer nici nu am cautat prea mult, recunosc. Eu am intrat pe acest forum pentru a impartasi cu voi pareri, experiente, sfaturi, in mare de la voi, eu nu prea am ce sa ofer momentan caci sunt novice, insa tot ce voi descoperi voi impartasi cu voi evident. Nu stiu daca pentru a face acest lucru are relevanta numele in talon, dar daca trebuie, ma supun fara probleme. On topic: Multumesc tuturor pentru felicitari, aprecieri si urari de bine. Momentan masina pare foarte ok si sunt foarte multumit. Sincer, este putin peste asteptarile mele iar eu sunt usor pretentios la masini. Am avut multe pe mana in ultimii ani (Bmw, Superb, Volvo, Kuga etc.) Nu am fost foarte incantat cand a trebuit sa comand passat-ul, insa fiind politica companiei nu m-am putut opune. Acum , cand ma dau cu ea, recunosc ca am facut o alegere buna. Cand o setez pe sport s-a terminat cu povestile, intra in transa si in orice plaja de viteza sau treapta ma aflu, pleaca de sub mine ceva de speriat. Stabilitate foarte buna, nu intra in tangaj, sta perfect pe sosea si are o manevrabilitate excelenta (in modul sport). In alte moduri este mai moale, usor tangaj, directia mai lejera, dar e normal pana la urma sa fie asa. Voi reveni cu pareri pe parcurs. Nu am reusit inca sa conectez telefonul la carplay, nu stiu de ce, voi mai insista cand am timp.
    4 points
  3. Cred ca îmi închid topicul Sincer, scaunele de Gtd ( deși ar completa un eventual pachet Gtd) nu ma atrag asa tare. Am scaunele sport cu alcantara, sertare etc impecabile. Cred ca de exterior trebuie sa ma apuc.
    2 points
  4. Nu am educatie formala in domeniul auto, sunt inginer electronist de profesie. Sunt un simplu "pasionat" si imi place sa citesc lucrari si carti din domeniu, cu ecuatii si diagrame, pentru ca altfel nu inteleg. Imi plac masinile pentru ingineria din spate, nu neaparat pentru statutul social sau estetica, le vad ca pe niste Lego-uri uriase care trebuie in primul rand sa functioneze corect, apoi sa arate, sa miroasa si sa sune bine. Mi-ar placea sa am un model sport de la Porsche la un moment dat, dar nu e scopul suprem. Cred ca orice masina poate fi distractiva atunci cand masina, drumul si omul de la volan sunt pe aceeasi lungime de unda. Cam atat despre mine.
    2 points
  5. Azi a capatat pasaport de Romaina (RAR) Au cam cascat gura la dansa domnii ingineri de parca n-au mai vazut vreodata passat GTE. Oricum in afara de indentificare masina nu a vazut nimic altceva.nu tu noxe, nu tu frane, nu tu rampa....au trecut-o direct prin dreapta la iesire. Motivul va ramane un mister
    2 points
  6. Am citit pe topicul lor. Urmeaza sa ma mai interesez. Pana una alta la am primit un mic pachetel. - ceara Finish Kare 1000p, solutie hidratare piele Nextzett, manusa spalare Lupus, pad uri ceara, prosop uscare Valet Pro, pensula Valet Pro, Sonax Shine Detailer si odorizant Chemical Guys cu o aroma mai speciala :))) Mai am cateva chestii pe lista, dar la urmatorul salariu. ?
    2 points
  7. Lasa ala ca de activat le activezi odata si gata si sa speram ca nu o sa ai nevoie sa stergi des erori Poti sa te uiti la asta, in schimb...
    2 points
  8. Salutare. Acum pot reveni cu ceva informatii legate de consum si masina in general. Am facut un drum pana la Brasov cu un consum mediu de 6.6 l/100km si o viteza medie de 62 km/m, asta la un stil de condus normal si cu cateva depasiri mai in forta. Cu un plin de 55 l am reusit sa parcurg in jur de 600 km cu un consum de 8.2 l/100km. Anvelopele Debica Presto UHP2 se comporta excelent, tractiunea s a schimbat mult in bine, iar zgomotul de rulare la fel pentru ca au doar 67 db. In schimb nu pot sa nu observ ca in spate se simte destul de tare zgomotul de rulare, comparativ cu alte masini. Deja am inceput procesul de a o pune cat de cat la punct, am reusit sa montez leduri la numar si pozitie, urmeaza interiorul si DRL urile pentru care nu am gasit inca ceva ok. Acum cateva zile dupa ce am trecut pe langa niste asfaltangii, a doua zi observ ca toata partea stanga a masinii era plina de stropi de smoala. Norocul a meu a fost ca aveam oe acasa un spray de Deca flash de la Ma fra. Am pulverizat pe parti si in cateva secunde a inceput sa se scurga tot, dupa am sters cu o laveta. Cred ca e cel mai bun produs de genul pe care l am incercat. In perioada urmatoare urmeaza revizia si inca nu sunt decis ce ulei sa folosesc, pana acum toate schimburile fiind facut cu Castrol LL 5w30. Ma bate gandul sa trec la Motul 8100 X-clean+ 5w30. Pana acum am facut 2500 km, am verificat uleiul si vad ca inca e la acelssi nivel ca atunci cand am luat o.
    2 points
  9. Hello guys, long-time lurker here. De-a lungul timpului m-a intrebat mai multa lume, vazandu-mi masina, daca am thread pe vwforum asa c-am zis s-o fac si pe asta, in ideea in care ma voi sfatui cu alti pasionati si cunoscatori ai masinilor. O sa incerc sa povestesc istoria mea cu masina, asa ca primul post va fi lung. O sa listez modificarile, dupa care va spun si povestea: Modificari pe masina: Amortizoare Bilstein B6 de Mk6 GTI Software APR Stage 1 Admisie Revo Bare stabilizatoare H&R 28/24mm Bucse bascule fata de Audi TT Placute de frana EBC Yellowstuff Lichid de frana Motul RBF600 Jante BBS RC 7.5J 17" ET43 Modificari ce urmeaza: Fuzete & bascule de Audi TT Bara stabilizatoare stock pe fata Kit de frane fata Stoptech ST-41 cu discuri pe 328mm In vara lui 2016 aveam de cumparat o masina care trebuia sa fie fun-to-drive si sa poate fi folosita de zi cu zi. Cu un buget de 6-7.000€ nu m-am putut atinge de ceva nou ori de ceva extravagant, dar am cochetat cu ideea unui coupe 2+2 sau o masina sport construita pe platforma dedicata. In cele din urma, a castigat latura mea de 'hot-hatch guy' intrucat apreciez foarte mult la o masina caracterul dual - dimineata cand dorm pe mine sa merg linistit pana la munca, iar vineri seara cand plec sa las nitel cauciuc pe asfalt. Asa am ajuns la un Golf 5 GTI, parea o masina competenta, echilibrata din multe puncte de vedere si care ar putea fi modificata moderat incat sa ii schimb caracterul catre ceva ceva care sa mi se potriveasca. Am vazut destul de multe GTI-uri si am fost dezamagit de mare parte din ele - masini fie neintretinute, fie modificate fara niciun fundament tehnic. In cele din urma, am dat ochii cu un GTI rosu din 2005 care mi-a placut. Masina mergea bine, geometria era corecta deci chiar dac-a fost rasturnata macar a fost reparata drept, era nemodificata si avea ~127.000km reali. Inspectia tehnica si vizuala a dezvaluit ca avea probleme cu geamurile electrice fata, motorase de la flapsurile de la Climatronic, pierderi de ulei pe la capacul chiulasei, cateva bucse obosite, o aripa infundata, unul dintre faruri era matuit iar interiorul era extrem de murdar de la cainele fostului proprietar. In fond, nimic ce nu putea fi rezolvat, asa ca pentru 5.000€ a intrat in posesia mea. Am purces la rezolvarea problemelor prin polisharea farurilor, demontarea si curatarea interiorului, schimbarea switch-urilor de la lumini si de la geamurile electrice plus prima servisare care a inclus revizia generala, schimbarea garniturii de la capacul chiulasei si reimprospatarea articulatiei fata. Acum fiind in stare tehnica buna, am inceput sa o folosesc asa cum trebuie. Fac pariu ca nu sunt singurul care se bucura cand vede un drum de munte liber in fata (mie imi place tare mult pe DN1A - Cheia), dar dupa ce am decolat de cateva ori la viteze ilegale, mi-a fost clar ca amortizarea nu e suficient de agresiva pentru stilul de condus. Am considerat sa schimb suspensia cu un cup-kit de genul Bilstein B12, dar cand am vazut specificatiile arcurilor aftermarket disponibile pentru Mk5 GTI m-am lasat pagubas (majoritatea arcurilor "sport" sunt mai scurte si mai moi decat cele stock - o reteta pentru dezastru) si am ajuns sa pun 'doar' un set de amortizoare Bilstein B6 (versiunea pentru Mk6 GTI, mai putin agresive decat cele de Mk5 GTI). Tinuta de drum a fost mult imbunatatita si pot spune ca dintre toate modificarile pe care le-am facut, amortizoarele sunt singurele care au avut numai plusuri. Pasul urmator a fost sa echipez masina cu un set de anvelope de iarna Nokian WR A4, iar distractia a fost la nivel inalt in prima iarna. Pe langa "baieteala" din oras si drumurile pe la munte, am participat si la Winter Trackday-ul organizat la Motorpark Romania. Nimeni nu poate spune ca un Mk5 GTI subvireaza la viteza pe zapada! Cu venirea primaverii, sosise momentul sa cumpar un al doilea set de roti; am gasit la pret OK un set de BBS RC 7.5J 17" echipate cu Federal 595 RS-7 225/45 R17. Nivelul de aderenta a crescut mult de tot, iar cu suspensia in mintile ei deja simteam nevoia de mai multa putere... m-am oprit direct la APR pentru un Stage 1. Dupa pregatirea masinii, care a implicat schimbarea DV-ului cu ultima revizia, cam follower-ul si N75-ul (care-a fost o p***a de diagnosticat) am crescut puterea pana la 240-250CP... cat o face Mk5 GTI Stage 1, caci cifrele astea nu sunt importante pentru mine. In aceeasi perioada am instalat si o admisie Revo, din simplul motiv ca tampoanele capacului de la motor obosisera si capacul intra in contact cu conectorul electric de la HPFP. Cu mai multa putere, o suspensie care lucra corect pe strada si gumele agresive masina devenise o placere la condus rapid. In 2017 am inceput sa particip si la trackday-urile de la Motorpark unde cateva minusuri au devenit evidente: franele nu faceau fata la mai mult de 1-2 ture rapide iar ruliul era imens, conducand la o uzura exagerata a flancului exterior de pe banda de rulare a cauciucurilor. Nici n-aveam nevoie de mai multe motive sa fac trecerea la niste placute de frana EBC Yellowstuff, lichid de frana Motul RBF600 si un set de bare stabilizatoare H&R (28mm pe fata, setata soft, si 24mm pe spate, setata hard). Am arucant si un set de bucse pline de Audi TT pentru mai multe precizie de la puntea fata. Nivelul de aderenta pe circuit a crescut simtitor, semn ca roata fata-exterior calca mult mai bine acum, dar franele au ramas tot de ... cacao. Masina e in continuare in configuratia de mai sus, dar urmeaza niste schimbari importante. In primul rand o sa fac trecerea la fuzete si bascule de Audi TT, intorcandu-ma la bara stabilizatoare stock pe fata, plus un kit de frane Stoptech ST-41 care ar trebui sa ofere un feedback mult mai bun in pedala de frana si sa reziste mai bine la abuz. Am in plan sa fiu pe 28 aprilie la Adancata cu modificarile acestea, iar in vara o asteapta o a doua excursie prin Europa... de data asta ma duc sa ii arat roscatei Stelvio. Modificarile pe care le-a suferit si pe care le va mai suferi masina au venit ca observatii personale dupa drumurile/trackday-urile facute. In nebunia mea, am dezvoltat chiar si un model simplu (2D) al suspensiei fata care a fost edificator. Geometria suspensiei fata pe platforma de Golf 5 nu e deloc de partea performantei, iar coborarea masinii exagereaza problemele... cele mai bune solutii sunt fie limitarea ruliului (care de la un punct incolo isi va spune cuvantul asupra comfortului), fie imbunatatirea geometriei, care se face mai dificil. Practic, singura varianta OEM o reprezinta fuzetele de TT, iar aftermarket numai pivotii reglabili de la SuperPro fac ceva in acest sens; orice altceva ar presupune fabricare custom, iar cum aici vorbim de suspensie si directie nu cred ca e o idee buna sa se ajunga acolo pentru o masina de strada. TL;DR: Bine v-am gasit. Sunt proprietarul unui Mk5 GTI rosu, rabla prin definitie, care nu arata prea bine dar este competenta si la mers tare si la naveta. I se aduc modificari pe masura ce isi arata minusurile.
    1 point
  10. Va salut dragilor! Va prezint si eu masinuta mea. Este un Passat B8 Bitdi, 4 motion, dsg 240 cai, R-line exterior, Dynaudio, si cam ce se mai vede prin poze. Am ridicat-o saptamana trecuta de la dealer. Nu prea am apucat sa ma familiarizez foarte bine, am cateva nelamuriri si poate ma ajutati voi care sunteti veterani. - Nu stiu sa activez comanda vocala, imi spune sa contactez dealer-ul pentru nu stiu ce cheie de activare. - Nu reusesc sa conectez iphon-ul 6s la carplay. Am incercat si wireless, si cu cablu, nu merge. - Daca sunt in modul Sport, lucrurile sunt clare, totul trece in sport: directie, suspensie, etc. Daca sunt in Comfort toate sunt pe comfort, insa daca dau de schimbator in S trece in sport doar ce tine de motor? Restul configuratiei ramane pe confort? - In fata schimbatorului am un spatiu de depozitare in care imi arata un telefon si semnul wifi. Este pentru incarcarea bateriei? Daca da, trebuie activat ceva? Am pus telefonul acolo in diferite pozitii, nu se intample nimic. Atasez si cateva poze:
    1 point
  11. Exista kituri disponibile (aici exemplu pentru fata(click) si spate(click) ) si nu trebuie sa tai nimic pentru ele, doar montaj si activare. Gasesti kituri si aici, pe forum, la fel si pentru cele din usi. A scazut destul de mult pretul in ultima perioada asa ca nu e o investitie chiar atat de mare. Uite aici(click) sau aici(click) exemple. Cheltuiala e destul de mare pentru ceva nu chiar atat de util, mai ales daca nu ai des drumuri extraurbane noaptea. Implica schimbarea cu totul a oglinzii si trebuie sa vezi mai intai daca masina suporta functia, altfel costurile cresc. Sincer, sunt alte chestii mult mai utile si mai de efect decat asta Ca posesor de asa ceva(oglinzile rabatabile) pe una dintre masini pot sa spun cu mana pe inima ca nu merita investitia. Faptul ca oglinda coboara la parcare da, aia e misto, dar atat. Rabatarea eu o folosesc acum doar ca indiciu vizual ca am incuiat sau nu masina. Si lumini in oglinzi e destul de greu sa pui pe carcasele tale. Ar trebui schimbate cu totul asa ca ti-as recomanda sa faci asta doar daca le iei si rabatabile si cu lumini ambientale(daca exista optiunea asta) Recomand AHW pentru astea, la reprezentanta sunt preturi mai mari de obicei... Cum zice si @loghy, Watkins Glen nu exista pe 16", doar 18". Ti-as recomanda, insa, sa te opresti la 17". E un compromis ok atat vizual cat si ca feeling si, de ce nu, costuri. Daca vrei doar alte jante pe 16" atunci ti-as recomanda sa ramai la oem(e posibil sa vand eu jantele mele de iarna daca-ti fac cu ochiul...). Mi se pare trist sa ai jante "tuning" pe 16" pe un Golf/Passat/Jetta etc Ce treaba au stopurile cu farurile? Pune cu incredere stopuri led ca arata foarte bine. Si mie imi place cum arata Jetta asta noua cu DRL-ul led asa ca poti sa lasi farurile asa. Deocamdata...
    1 point
  12. Mda, mereu incurc mic cu mare pentru ca am constant impresia ca logic ar fi ca “mai mic” sa traga rotile sub masina si “mai mare” sa le impinga afara, desi stiu ca nu e asa... Daca vrei sa detaliezi niste lucruri intr-un thread separat eu m-as bucura, si nu cred ca as fi singurul, asa ca te rog chiar. Curiozitate personala dar... tu ce faci in viata de zi cu zi? Banuiesc ca ai un job tehnic ca detaliile pe care le prezinti sunt prea specifice pentru un simplu “pasionat”
    1 point
  13. Gata ! Nu era Iphone-ul updatat la ultima versiune
    1 point
  14. Evaluez optiunile pentru aripi, fie le modific pe cele stock cu fibra de sticla, fie cumpar SRS-Tec-uri. E pe aproape oricum, dupa cum se vede in poze. Nu stiu daca jantele stock cu ET51 ating, dar offset mai mare (tu ai spus mai mic, dar cu cat ET-ul e mai mic cu atat janta e mai in afara) nu pot din cauza franelor acum. Catch-22. As putea sa scriu niste posturi tehnice care sa explice compromisurile pe care le faci cand modifici suspensia, cum ar functiona suspensia "ideala", cat de importante sunt anvelopele, etc. Dar exista toate sansele sa iasa posturi si mai lungi decat pana acum. Poate, totusi, se naste o discutie tehnica. M-ar bucura.
    1 point
  15. 1 point
  16. Ma tot uit la.Obd Eleven. Oare ar fi bine sa iau pachetul Pro? Ma ajuta la ceva? ideea e sa pot citi erori și pot activa diverse funcții. Nu am avut treaba și nu "ma știu" nici cu VagCom.
    1 point
  17. Inca nu v-ati prins ca aici fiecare posteaza ce ulei li se pare lor ca merge tipla.. mai ales in primii 500 km de la schimb Si eu folosesc de 2 ani Polytron si merge perfect, hai, incercati-l si pe asta
    1 point
  18. @dragos1985 Daca reusesti sa desfaci farul iti trimit eu componentele din interior
    1 point
  19. Un Audi A3 8L e backup acum. Solenza a ajuns la Remat anu' trecut. În plus, de când lucrez in alta parte, respectiv din septembrie anul trecut, sunt în mare parte electric: merg doar cu tramvaiul : ) ) )
    1 point
  20. tot solenza-i baza?
    1 point
  21. Aceeasi problema cu bateria telecomenzii ? Eu am citit pe un forum de dincolo ca aceasta problema ar aparea daca cheie este in proximitatea masinii tot timpul. In permanenta masina incearca sa comunice cu cheia si ii termina bateria. Solutia ar fi sa tii cheia la o distanta suficient de mare de masina astfel incat sa nu mai poata comunica cu ea sau, pe timpul in care masina stationeaza, sa introduci cheia intr-o cutie de tabla astfel incat sa o izolezi de masina. Cum prima varianta nu prea am cum, acuma o incerc pe a doua. Sunt curios daca mai moare bateria.
    1 point
  22. Totusi eu astept ca masina sa mai fie plimbata.. Acuma ca iei si faruri, sper sa o folosesti mai mult Imediat am mai multi km cu Seatul decat tine. Nu e rusine cu asa frumusete de masina ? O tii ascunsa, doar pt tine !?
    1 point
  23. cum nu e a lui,din primul post asa reiese...el a ridicat-o de la dealer ii urez si eu sa o conduca cu placere
    1 point
  24. Primii 400 km...cosumat exact 30 litri motorina.
    1 point
  25. Ce Dumnezeu de întrebare e asta? OEM. Am rezolvat broasca :)). Fir'ar ea să fie de broască.
    1 point
  26. as fi fericit sa se opreasca pe la 10... nu stau sa ma uit la consum si nu cred ca o sa scot vreodata 6 % in bucuresti... nevermind, nu sta nimeni dupa consum. puteau sa ii puna un rezervor mai mare, sa nu umblam cu cisterna dupa noi
    1 point
  27. Renuntarea la toba finala nu o sa schimbe cu nimic sunetul evacuarii. Ask me how i know
    1 point
  28. Dupa ceva timp de liniste in care doar am mai strans niste km, duminica GTI-ul mi-a dat cea mai tare teapa ever de 1 aprilie. Disclaimer: urmeaza o poveste mai lunga. De fapt a inceput cu o seara inainte cand in drum spre casa acul de la temperatura s-a dus spre rosu. Nu i-am facut nimic atunci pentru ca era tarziu. A doua zi am plecat la plimbare din ZH in Lugano si la plecare am pus OBD11 (imi multumesc si acum ca mi-am luat) si am sters eroarea, am zis ca oi fi scapat... De unde, cu 30-40 km inainte de destinatie iar s-a dus spre rosu*** (nota e spoiler, deci a se citi dupa finalul povestii) - loguri in mers, temperatura era de fapt normala - pe la 90 de grade, ciudat... Am ajuns si am cautat parcare, dar a trebuit sa plecam relativ repede de acolo pentru nu am gasit nicaieri unde sa mancam. Plecam si in mai putin de 2 km bordul se face pom de Craciun, limp mode, max 4000 rpm, superb, panica. Nu mai merge sa sterg erorile, imi doresc doar sa ajung la o parcare. La un semafor imi serveste "Engine overheat, STOP now, check manual!" Shit, I'm fucked! Opresc motorul cu gandul ca la verde sa il pornesc iar si sa trec intersectia macar. Se face verde, pornesc, totul perfect, temperatura pe bord 90. Bai mai las-o-n... hmm... Nu gasesc imediat parcare, ma invart vreo 15-20 min in ambuteiaje mai mult cu a-ntaia - la astia a fost Pastele, deci haos - totul ramane ok. :| Suspectez deja probleme pe partea electrica, de fapt sunt destul de sigur. Parchez intr-un final. Ne plimbam, mancam, ghimpele in coasta. Vroiam sa ramanem peste noapte, dar nu am mai avut curajul si dispozitia, asa ca pe inserat mergem la masina sa plecam. Pun telefonul la incarcat ca nu prea mai aveam baterie si pornesc motorul: piuituri, bordul toate culorile, da sa porneasca si se opreste imediat; mai incerc o data, la fel. Ma fac si eu ca si bordul - verde, albastru, galben, rosu, negru. Intrebam pe niste oameni ce putem face, evident ca doar sa o lasam acolo sau eventual platforma cu ACR-ul lor, daca s-o intampla sa fie disponibili si astia - pentru ca remember, Duminica, Paste, alea alea, iar a doua zi tot liber si sarbatoare. Mai deschid capota si trag de niste mufe fara nicio speranta, sunt kkt pe mine, ce sa mai. Ma mai sui o data in masina sa mai incerc o pornire si atunci ma loveste - nici acum nu stiu cum s-au facut conexiunile in creier si cum m-am prins: scot cablul pe care il conectasem la portul USB ca sa imi incarc telefonul. Minune, porneste motorul! O luam din loc cu inima stransa, pare totul ok, ne oprim apoi intr-o benzinarie si pun iar diagnoza, sterg toate erorile, iar de atunci totul a revenit la normal! *** ne-am dat seama ca asta s-a intamplat fix cand sotia si-a pus telefonul la incarcat, superb, dar indiciu de nepretuit; pana acolo nu facuse figuri pentru ca prietenul care ne insotea a avut si el nevoie sa incarce telefonul si cum el are alta mufa, a folosit alt cablu. Asa ca un rahat de cablu USB bulit mi-a pus toata masina in c#r. Mare, mare noroc ca am avut diagnoza, m-a scos dintr-un foarte mare rahat. Daca nu o aveam nu stiu daca ajungeam acasa pentru totul era dat peste cap, plus ca oricum ar fi trebuit sa ajung la service. Mi-am luat, sau mi-am dat cea mai mare teapa de 1 aprilie de pana acum. Si bine ca a fost doar atat, ca se putea mult mai rau. Invataminte? Aveti grija ce bagati si in ce gauri! Si ca sa incheiem intr-o nota pozitiva, doua poze cu ZH privit de sus.
    1 point
  29. Masina mi se pare woow. Sa o stapanesti sanatos si fara incidente. M-am abonat, astept impresii despre BiTDI 240CP. Daca exista 240CP cand am comandat Kodiaq, l-as fi ales cu ochii inchisi.
    1 point
  30. Daca vrei sa nu cocalaresti 0%. Investesti bani si scazi valoarea masinii in acelasi timp.
    1 point
  31. Nu ii o problema asa complicata pe cum o vezi tu . Da un ochi aici : si citeste, iti cumperi modulul de care ai nevoie si vei gasi colegi care sa te ajute cu codarile , sau da un PM la colegul https://vwforum.ro/profile/19256-lucaflo26/ si te va ajuta el ?
    1 point
  32. Asta e de bine! Inseamna ca o sa fie nevoie de un refresh al instalatiilor electrice, transformatoare noi, alea alea... industria munceste, economia duduie, se fac locuri de munca sa produca transformatoarele alea... e de bine!
    1 point
  33. @Rave acum 3 ierni am ajuns intr-un oras din nord, cu munca si cum ma plimbam eu asa linistit seara, pe... racoare, vad luminile unui ozn... era un i8. Zic, uite un nebun; si inca unu si... inca unu cred ca in seara aia, in 2 km am vazut cam 50-60 de electrice/hibride (i3, leaf si cateva tesle). Seara urmatoare am plecat iarasi la vanatoare de electrice. Ajung intr-o parcare, un P90D statea la incarcat; parcarea era in spic si avea vreo 6 locuri. Toate 6 erau ocupate de o tesla . 3 minute de mers pe jos, alte cateva erau la incarcat pe strada in fata unei cladiri (ca in poza de mai jos): Seara se vad muult mai frumos Azi (de joi si pana luni) e vacanta de Paste si... cam toate masinile au parasit orasul asa ca nu prea am avut ce poza Concluzia: comparand cu ce vad eu aici legat de facilitati (chargere la tot pasul, ecobonusul, taxa 0, taxa la intrarea in oras pentru cei cu motoare cu ardere interna, electricitate la pret de nimic) si ce exista azi in .ro (bucuresti) esti si pionier si nebun
    1 point
  34. Eu inca raman la cele de iarna pana cand noaptea am constant cel putin +7 grade Celsius. Tentatia e mare sa trec la alea de vara, dar mai sigur sa nu o fac inca
    1 point
  35. Hai ca am gasit niste poze si de la interior. Masina e un Mk5 GTI din 2005, Tornado Red, cu toate bubele "copilariei" din pacate, cod motor AXX, 200CP la baza, transmisie manuala (si oricat apreciez DSG-ul, n-a fost niciodata o varianta pentru mine, imi place sa fiu eu, soferul, veriga slaba a masinii). Ca dotari, a venit cu: Climatronic; Faruri & stergatoare automate; Cruise-control; RCD300 (doar radio & CD-uri audio) + CD changer sub cotiera (e defect insa), cu 8 difuzoare (parca); Trapa pentru ski-uri in bancheta spate, rabatabila 60/40; Roata de rezerva slim (care coboara podeaua portbagajului, dar apoi cand rabatezi bancheta suprafata nu mai e plata); Oglinzi pliabile electric cu puddle lights; Computer de bord MiniDot (cred ca toate GTI-urile de la noi au venit asa?); Alarma din fabrica; In timp am facut mici schimbari: RCD320, ca sa trec si eu in deceniul curent, cu Bluetooth, Aux si MP3; Am schimbat scaunele cu altele de GTI (dar retapitate cu Alcantara, piele si cusaturi colorate), fiindca la cele originale cedase cadrul de la sofer si incepuse sa scartaie; credeam ca vor fi prea colorate pentru restul interiorului dar arata bine. Scaunele noi au si perne de incalzire aftermarket, cu termistor incat sa permita legarea la panoul de Climatronic dar nu am facut instalatia electrica. Overall imi plac scaunele, dar intr-un fel regret ca am luat tot scaune stock, pentru ca mai tarziu m-am trezit c-ar fi fost mult mai bine cu niste bucket seats, pentru sprijin lateral mai bun si multe kg in minus (un singur scaun stock are 35-40kg ); Intr-o perioada am schimbat si nuca selectorului cutiei de viteze cu una de pe eBay (copie de S-Line, cusatura rosie) dar am revenit la cea originala. E mai ergonomica si mai grea, ofera un feeling mult mai fain la schimbatul vitezei; Am schimbat manerele de plastic de pe usi (cele superioare, pentru care trebuie sa dai fata de usa jos), partile inferioare inca n-am avut drum sa le cumpar. De cand am masina, pe langa modificari am avut si multe de schimbat la ea ca sa mearga corect: Diverter Valve (N249); N75; Reparat joc ax cutia de viteze prin introducerea unei saibe intre carcasa cutiei si rulmentul axului; Schimbat ambreiaj (in urma demontarii am constatat ca doar rulmentul de sarcina facea figuri, dar luasem kit-ul nou deja); Incuietoarea la usa spate-dreapta; Racordul flexibil de la evacuare; Curatat admisia (galerie, porturile din chiulasa, supapele); Rulmentii la rotile spate; Discuri & placute de frana; Tampoane bieleta antibasculare; Burduf planetara; Maneta de semnalizare (avea firul de la butonul de cruise-control rupt); ... iar acum cred ca am un injector care nu imprastie ca lumea la relanti.
    1 point
  36. Merci. Chiar am urmarit o abordare tehnica, dar stiu foarte bine ca la orice double-duty un compromis trebuie facut. Eu incerc sa obtin maximul de aderenta si raspuns fara sa intaresc prea mult masina, in asa fel incat sa ma pot bucura de toate drumurile, nu numai de cele cu asfalt imaculat. Cred ca as putea sa detaliez in cateva post-uri aici ce si cum am gandit, care sunt compromisurile pe care le-am facut, care ar trebui sa fie prioritatile unei masini de strada/circuit, etc. dintr-o perspectiva tehnica, cu fundamente fizice. La inceput fara formule si expresii matematice, ca ne fierb creierii si fara ele; dar procesele fizice din spate nu sunt foarte complicate, si cu toate astea, multe dintre piesele de tuning aftermarket se pare ca le ignora si se multumesc sa spuna "jos si tare e cel mai bine". Hehe, sunt prea multe lucruri de rezolvat la aspect ca sa zici ca ii fac un detailing si e ca noua. Din nefericire am fost implicat si in doua accidente de cand am masina: o data un sofer neatent a schimbat banda peste mine, avarii bara fata, aripa fata, geometria fata si o janta (din fericire nu s-a strambat nimic pe dedesubt); a doua oara, alt sofer neatent, se uita in balarii si nu a franat cand coloana s-a oprit asa ca am fost prins la mijloc, avarii bara fata, grila fata, traversa de protectie fata, bara spate, traversa de protectie spate si panoul spate indoit. Din pacate, dupa toate reparatiile astea, masina nu mai arata ca inainte: barele au culoarea putin diferita fata de restul masinii si nu se aseaza perfect iar hayonul nu vine fix la linie cu stopurile. Mai adaug si lacul zgariat, cu efect de panza de paianjen, coltul de jos al fetei usii de la sofer si o aripa usor umflata de la un accident precedent cel mai probabil si... probabil singura varianta ar fi o "renovare" completa tinichigerie+vopsitorie. Nu stiu daca merita insa, scopul in care am luat masina a fost sa ma distrez cu ea si sa nu imi bat capul prea mult. Bibelouri au bunicii suficiente. Si eu sunt nerabdator sa ajung acolo, chiar daca nu cred ca un FWD e potrivit pe un drum asa ingust si plin de ace de par, cel putin nu pentru distractie maxima. Plus ca la cum am facut planificarea initiala a concediului nu voi avea mult timp si va trebui intr-o singura zi sa plec din Padova, sa fac Stelvio si sa ma intorc inapoi. Va fi obositor, cu siguranta, asa ca nu voi merge prea tare. Have fun, stay safe!
    1 point
  37. Wow! Superba prezentarea de inceput! Rar gasesti persoane care sa aiba o abordare asa tehnica si documentata, mai ales printre cei care practica "circuit"-ul doar ca Hobby, fara a transforma masina total catre acest scop. +1 abonat la acest topic! Chiar sunt curios si te rog sa ne tii la curent cu tot ce faci la masinuta fiindca obiectivul tau final, o masina cu acest caracter dual este rar intalnit! Multa bafta si kilometri placuti unul in compania celuilalt!
    1 point
  38. Gata, m-am abonat! După prezentarea asta se pare ca am ce învața. Hai cu poze și de la interior!
    1 point
  39. Nici vorba, H&R-urile cred ca sunt cele mai de calitate bare stabilizatoare aftermarket; n-am avut nicio problema cu ele, nici macar cu bieletele antiruliu (stock) desi barele sunt de vreo 2.5x mai rigide decat cele stock. Sunt compatibile cu fuzetele de TT si am avut lungi meciuri in mintea mea legat de cum sa setez masina, cu bara stock sau cu H&R-ul de 28mm. In cele din urma am ales prima varianta din cateva motive: 1. Merg pe teoria ca puntea non-motrice ar trebui sa ofere cea mai mare parte din rezistenta la ruliu pentru ca masina sa fie neutra. 2. As prefera ca puntea fata sa lucreze cat mai independent, in felul asta ma astept sa castig tractiune pe iesirea din viraje. Nu voi merge pe drumul LSD-ului, avand in vedere costurile si ca nu ma vad peste 270-300CP cu masina asta. 3. Avand fata mai moale si spatele mai tare, echilibrul se va muta spre supravirare si asta imi va permite sa pastrez camber-ul ~mic pe fata, ca sa evit uzura grosolana a cauciucurilor. 4. Chiar daca pun bara stock, ruliul va ramane cam la fel. Ca idee, fuzete de TT + bara stock = fuzete de Golf + H&R 28mm, ca ruliu. (L.E.) 5. Cu bara mai moale suspensia va lucra mai bine si cu cauciucuri mai slabe, gen cele de iarna, care sunt sensibile la greutatea pe care o suporta. Am facut calculele si pentru circuit cel mai bine ar fi sa pastrez H&R-ul, sa pun camber masiv pe fata (cam spre -2 ma pot duce cu fuzetele&basculele de TT + garda la sol stock) si in felul asta roata sa calce drept si la acceleratii laterale mari, dar as face compromisuri pentru asta si voi incerca bara stock prima oara. Setup-ul va fi definitivat dupa niste ture de Adancata si niste drumuri pe Cheia, insa, asa ca nu zic "niciodata"; daca voi constata ca e supraviratoare sau ca nu raspunde cum trebuie la comenzi o sa incerc si H&R-ul. Thanks! Bine te-am gasit. Merci! Chiar am luat-o in ideea asta, ca altfel vezi masina cand iti bagi nasul in ea si ii acorzi ceva timp. Am ezitat sa o prezint pentru ca nu va fi niciodata masina de "show" sau de "looks".
    1 point
  40. Nu e complicat deloc. Scoti stopul de pe aripa...are 3 piulite ...folosesti cheia de 10 din dotare. Folosesti panza de bonfaier...sau cumperi un bonfaier mic din leroy merlin de exemplu si tai stopul pe spate. Inlocuiesti cercul care sta in 3 suruburi. Cercul are mufa de conectare care iese foarte usor. Pui capacul la loc (oricum se prinde in suruburi capacul ... dar poti sa il si lipesti la loc daca tii neaparat cu silicon sau banda izolier. Eu nu l-am mai lipit. Asta e tot.
    1 point
  41. Trebuia sa faci si tu un dyi ca suntem o grămadă care avem aceasta problema
    1 point
  42. Defapt nu se poate din vag ce am intrebat eu. Nu doresc sa sting pozitia din centrul inelului (e stinsa deja), ci vreau sa mut ceata acolo si frana sa se aprinda tot pe inelul cu pozitia prin cresterea intensitatii de lumina la franare. Pentru aceasta operatiune, autorul clipului mi-a trimis diagrama electrica pe care o sa o pun si eu aici poate mai este cineva interesat.
    1 point
  43. Revin cu info Tocmai ce am lasat masina la Aliat si consilierul de acolo a avut amabilitatea sa introduca in sistem VIN'ul masinii, de fata cu mine, si mi'a aratat ce operatiuni ii cere sistemul la masina: Printre altele, avea acolo revizie si la trapa, la fiecare 60 k km. Pacat ca nu mai scrie in manualul de service si lasa loc la tot felul de interpretari.
    1 point
  44. la viteze "de germania" consuma nu numai carburant, ci si ulei
    1 point
  45. Salutare. Nu mai detin de cativa ani masina datorita careia mi-am facut cont pe acest forum dar cautand opinii despre crossclimate am dat de impresiile utilizatorilor de pe acest forum. Mi-am dorit f. mult sa cumpar aceste anvelope,dar eu locuind mai in nordul tarii am avut anumite temeri legate de anumite momente in care s-ar fi putut sa nu faca fata anumitor conditii de iarna. Ca urmare mi-am cumparat anvelope Nokian Weatherproof( all season) aparute pe piata in 2015. Pot sa spun ca sunt impecabile in conditii de iarna, vara inca nu le-am testat dar sper ca sunt in concordanta cu reputatia brandului. Daca nu locuiam unde locuiesc, sigur luam cross climate, mai ales ca am cunostinte care si-au cumparat si au doar impresii pozitive, evident circuland normal cu ele,preventiv, fara excese de pilot de curse. In concluzie cred ca oricare din cele 2 marci de anvelope all season sunt ok(au specificatii asemanatoare), cu conditia sa te deplasezi corect raportat la conditiile de drum. Sper ca nu am fost pe langa subiect, am vrut doar sa spun ca anvelopele all season nu sunt o idee proasta ci mai degraba o solutie practica. Sanatate si drumuri bune.
    1 point
  46. lupo 1.2 tdi model 3l acest tip de masina este propulsat cu 2 tipuri de motorizari 1.2 tdi pompe duse -any si ayz pe care avem 2 tipuri de intervale de service unul este QG1 si altul QG2 pe care-l gasim pe eticheta de pe carte sau din portbagaj linga roata de rezerva. QG1-interval de service variabil ,longlife adica suporta ulei longlife si schimbul se face la 30.000 sau 24 luni. QG2-interval de service fix adica suporta ulei normal si schimbul se face la 15000 si 12 luni. Producatorul in speta VW ne recomanda sa folosim la acest model de masina un ulei 0W30 cu norma 506.00 , 506.01 , acesta fiind un ulei full sintetic, (uleiul mineral este obtinut direct din rafinarea petrolului. Uleiul sintetic este obtinut prin procese chimice in laboratoare. Cel semi-sintetic este obtinut prin amestecul celor doua tipuri.) Eu personal nu cred in "mitul" daca masina are citeva sute de mii de km trebuie sa folosim un ulei mai gros !! Motorul este proiectat sa mearga cu un anumit tip de ulei chiar daca are peste 500.000 de km (vb din expierienta nu din auzite) daca credeti ca problema uzurii se rezolva cu un ulei mai gros atunci aveti o problema si acel motor trebuie servisat mai ramine sa adaugati niste rumegus sa nu se mai auda tachetii in acel ulei Mai Gros recomandat cu insistenta de baietii de la piese auto, care probabil nu stiu ca recomandarea se face in functie de temperaturile mediului exterior din acea zona adica un ulei 0W30 are aceasi viscozitate de la -25 grade la +30 grade. Recomandarea mea este pentru cei ce au servisare de tipul QG1 sa foloseasca un ulei 0W30 cu norma 506.00, 506.01 marca Motul , filtre ulei , aer ,motorina Mann diferenta dintre alte filtre mai ieftine si acestea sunt de capacitate de filtrare care se exprima in microni . In Romania din cauza prafului nu se recomanda utilizarea uleiurilor long life dar eu unul verific la 15.000 km filtrul de aer si daca se impune il schimb cu unul identic si asa ajung cu uleiul la 30.000 km si daca facem un calcul pret ulei si km parcursi iesim mai ieftin cu un ulei bun schimbat la 30.000 decit un ulei slab schimbat la 10.15 mii km. Orce motor consuma ulei prin procesul de functionare si la un ulei long life se completeaza minim 1l la 30.000 ceea e si normal, nu cumspun unii ca masina mea nu consuma gram de ulei ...poate se unge doar cu motorina..cine stie. Sper ca nu v-am plictisit cu detalii "inutile" dar am vazut prea multe lupo 3l "chinuite cu fel de fel de uleiuri si mie personal imi place sa am satisfactia lucrului bine facut .
    1 point
  47. 0 points
  48. Pai daca este facut de Shell pentru un srl care isi pune eticheta lui iar Shell este mai ieftin ce rost are sa cumperi vaps
    0 points
  49. raspuns: vapsoil. e tot "vw" si e facut de shell, deci win win.
    0 points
  50. Probabil o sa ma indrept catre un cvasi-SUV... Ateca / Karoq / Skodiaq... d-astea.
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!