Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 27.03.2018 în toate secţiunile
-
Hello guys, long-time lurker here. De-a lungul timpului m-a intrebat mai multa lume, vazandu-mi masina, daca am thread pe vwforum asa c-am zis s-o fac si pe asta, in ideea in care ma voi sfatui cu alti pasionati si cunoscatori ai masinilor. O sa incerc sa povestesc istoria mea cu masina, asa ca primul post va fi lung. O sa listez modificarile, dupa care va spun si povestea: Modificari pe masina: Amortizoare Bilstein B6 de Mk6 GTI Software APR Stage 1 Admisie Revo Bare stabilizatoare H&R 28/24mm Bucse bascule fata de Audi TT Placute de frana EBC Yellowstuff Lichid de frana Motul RBF600 Jante BBS RC 7.5J 17" ET43 Modificari ce urmeaza: Fuzete & bascule de Audi TT Bara stabilizatoare stock pe fata Kit de frane fata Stoptech ST-41 cu discuri pe 328mm In vara lui 2016 aveam de cumparat o masina care trebuia sa fie fun-to-drive si sa poate fi folosita de zi cu zi. Cu un buget de 6-7.000€ nu m-am putut atinge de ceva nou ori de ceva extravagant, dar am cochetat cu ideea unui coupe 2+2 sau o masina sport construita pe platforma dedicata. In cele din urma, a castigat latura mea de 'hot-hatch guy' intrucat apreciez foarte mult la o masina caracterul dual - dimineata cand dorm pe mine sa merg linistit pana la munca, iar vineri seara cand plec sa las nitel cauciuc pe asfalt. Asa am ajuns la un Golf 5 GTI, parea o masina competenta, echilibrata din multe puncte de vedere si care ar putea fi modificata moderat incat sa ii schimb caracterul catre ceva ceva care sa mi se potriveasca. Am vazut destul de multe GTI-uri si am fost dezamagit de mare parte din ele - masini fie neintretinute, fie modificate fara niciun fundament tehnic. In cele din urma, am dat ochii cu un GTI rosu din 2005 care mi-a placut. Masina mergea bine, geometria era corecta deci chiar dac-a fost rasturnata macar a fost reparata drept, era nemodificata si avea ~127.000km reali. Inspectia tehnica si vizuala a dezvaluit ca avea probleme cu geamurile electrice fata, motorase de la flapsurile de la Climatronic, pierderi de ulei pe la capacul chiulasei, cateva bucse obosite, o aripa infundata, unul dintre faruri era matuit iar interiorul era extrem de murdar de la cainele fostului proprietar. In fond, nimic ce nu putea fi rezolvat, asa ca pentru 5.000€ a intrat in posesia mea. Am purces la rezolvarea problemelor prin polisharea farurilor, demontarea si curatarea interiorului, schimbarea switch-urilor de la lumini si de la geamurile electrice plus prima servisare care a inclus revizia generala, schimbarea garniturii de la capacul chiulasei si reimprospatarea articulatiei fata. Acum fiind in stare tehnica buna, am inceput sa o folosesc asa cum trebuie. Fac pariu ca nu sunt singurul care se bucura cand vede un drum de munte liber in fata (mie imi place tare mult pe DN1A - Cheia), dar dupa ce am decolat de cateva ori la viteze ilegale, mi-a fost clar ca amortizarea nu e suficient de agresiva pentru stilul de condus. Am considerat sa schimb suspensia cu un cup-kit de genul Bilstein B12, dar cand am vazut specificatiile arcurilor aftermarket disponibile pentru Mk5 GTI m-am lasat pagubas (majoritatea arcurilor "sport" sunt mai scurte si mai moi decat cele stock - o reteta pentru dezastru) si am ajuns sa pun 'doar' un set de amortizoare Bilstein B6 (versiunea pentru Mk6 GTI, mai putin agresive decat cele de Mk5 GTI). Tinuta de drum a fost mult imbunatatita si pot spune ca dintre toate modificarile pe care le-am facut, amortizoarele sunt singurele care au avut numai plusuri. Pasul urmator a fost sa echipez masina cu un set de anvelope de iarna Nokian WR A4, iar distractia a fost la nivel inalt in prima iarna. Pe langa "baieteala" din oras si drumurile pe la munte, am participat si la Winter Trackday-ul organizat la Motorpark Romania. Nimeni nu poate spune ca un Mk5 GTI subvireaza la viteza pe zapada! Cu venirea primaverii, sosise momentul sa cumpar un al doilea set de roti; am gasit la pret OK un set de BBS RC 7.5J 17" echipate cu Federal 595 RS-7 225/45 R17. Nivelul de aderenta a crescut mult de tot, iar cu suspensia in mintile ei deja simteam nevoia de mai multa putere... m-am oprit direct la APR pentru un Stage 1. Dupa pregatirea masinii, care a implicat schimbarea DV-ului cu ultima revizia, cam follower-ul si N75-ul (care-a fost o p***a de diagnosticat) am crescut puterea pana la 240-250CP... cat o face Mk5 GTI Stage 1, caci cifrele astea nu sunt importante pentru mine. In aceeasi perioada am instalat si o admisie Revo, din simplul motiv ca tampoanele capacului de la motor obosisera si capacul intra in contact cu conectorul electric de la HPFP. Cu mai multa putere, o suspensie care lucra corect pe strada si gumele agresive masina devenise o placere la condus rapid. In 2017 am inceput sa particip si la trackday-urile de la Motorpark unde cateva minusuri au devenit evidente: franele nu faceau fata la mai mult de 1-2 ture rapide iar ruliul era imens, conducand la o uzura exagerata a flancului exterior de pe banda de rulare a cauciucurilor. Nici n-aveam nevoie de mai multe motive sa fac trecerea la niste placute de frana EBC Yellowstuff, lichid de frana Motul RBF600 si un set de bare stabilizatoare H&R (28mm pe fata, setata soft, si 24mm pe spate, setata hard). Am arucant si un set de bucse pline de Audi TT pentru mai multe precizie de la puntea fata. Nivelul de aderenta pe circuit a crescut simtitor, semn ca roata fata-exterior calca mult mai bine acum, dar franele au ramas tot de ... cacao. Masina e in continuare in configuratia de mai sus, dar urmeaza niste schimbari importante. In primul rand o sa fac trecerea la fuzete si bascule de Audi TT, intorcandu-ma la bara stabilizatoare stock pe fata, plus un kit de frane Stoptech ST-41 care ar trebui sa ofere un feedback mult mai bun in pedala de frana si sa reziste mai bine la abuz. Am in plan sa fiu pe 28 aprilie la Adancata cu modificarile acestea, iar in vara o asteapta o a doua excursie prin Europa... de data asta ma duc sa ii arat roscatei Stelvio. Modificarile pe care le-a suferit si pe care le va mai suferi masina au venit ca observatii personale dupa drumurile/trackday-urile facute. In nebunia mea, am dezvoltat chiar si un model simplu (2D) al suspensiei fata care a fost edificator. Geometria suspensiei fata pe platforma de Golf 5 nu e deloc de partea performantei, iar coborarea masinii exagereaza problemele... cele mai bune solutii sunt fie limitarea ruliului (care de la un punct incolo isi va spune cuvantul asupra comfortului), fie imbunatatirea geometriei, care se face mai dificil. Practic, singura varianta OEM o reprezinta fuzetele de TT, iar aftermarket numai pivotii reglabili de la SuperPro fac ceva in acest sens; orice altceva ar presupune fabricare custom, iar cum aici vorbim de suspensie si directie nu cred ca e o idee buna sa se ajunga acolo pentru o masina de strada. TL;DR: Bine v-am gasit. Sunt proprietarul unui Mk5 GTI rosu, rabla prin definitie, care nu arata prea bine dar este competenta si la mers tare si la naveta. I se aduc modificari pe masura ce isi arata minusurile.15 points
-
Mulțumesc @mad_kat! Apreciez! Las astea aici #duba Și rezultatul final Concluzia? M-am îndrăgostit, e altă mașină Ah, era să uit. Am comandat și discuri de 370mm de TT-RS, în câteva săptamâni sunt pe mașină7 points
-
2 points
-
Off: @loghy,telefoanele si camerele din ziua de azi fac poze la rezolutii mari,de unde si marimea(MB) a pozelor.fara a scadea rezolutia din 16MP la 2-3MP eu personal nu pot incarca nici jumatate de poza prin limita pusa pe upload in vwforum.Fie un server cu capacitate mai mare si se mareste spatiul de upload/post fie se foloseste in continuare hosting extern. Aici depinde si de la cine are vwforum hosting-ul,la tipul de abonament,etc. E pacat ca pierdem istoricul si din pacate nu mai avem drept de editare posturi vechi (macar link-urile cu poze) iar daca vreau sa actualizez 4 pagini cu 40 poze doar un moderator se poate ocupa,daca are timp sau cand are timp. On: @rudiRUD,nu mi-ai raspuns la intrebarea jantelor2 points
-
1 point
-
@seal777 1,2 - +12v (connection 30) 14 - +12v (connection 15 [Ignition]) 11,12 - Ground connection 6 - powertrain CAN bus, low 16 - powertrain CAN bus, high 9 - DIAGNOSE can low 19 - DIAGNOSE can high 8 - Dashboard can low 18 - Dashboard can high 5 - convenience CAN bus, low 15 - convenience CAN bus, high 10 - infotainment CAN bus, low 20 - infotainment CAN bus, high 13 - to Dashboard pin151 point
-
1 point
-
1 point
-
@75NOR multumesc Am si eu OCD-uri garla Am scos-o la un singur drum mai lung (480km) cand a fost vremea frumoasa, in rest oras si w.end centura. Nu m-am incumetat prea mult din cauza lipsei anvelopelor de iarna. Asteptam cu nerabdare vremea frumoasa sa iesim la plimbari lungi. Tre' sa fie sa creada ca o astfel de masina va scoate 5%. @ToniM multumesc Sa inteleg ca la tine a fost mai mic average-ul si cu o viteza medie mai mare? Pe A1+DN-uri a scos un 7.4%, 2 adulti si puradeii, + o mica graba la intoarcere. Jetbag-ul acela este moartea pasiunii pentru consum dar si foarte folositor. Pe DN1 poti merge frumos dar pe alte DNuri si DJ-uri mai prinzi adormiti si cam papa. Factorul de zambet eu il regasesc pe DN-uri cu serpentine unde ii simti cuplul, pe autostrazile din Ro te umpli de nervi cu acesti B2 lovers. Cu Manual m-am mai jucat din cand in cand, se poate face trecerea si direct din padele, fara a mai muta pozitia levierului inspre dreapta, dar inapoi trebuie din DMS. Te ajuta la depasiri din scurt pentru ca in modul D retrogradeaza destul de tarziu. Cat despre S l-as mai amana un pic pana la 2-3k km, desi, destul de rar, mi-a mai scapat in modul D in 3.500rpm1 point
-
Matador am si eu, de vara (235/40/18) si de iarna. Cele de vara au doi ani si aproximativ 35.000km. O sa le mai tin un an apoi le schimb, probabil tot matador voi lua. "Carne" mai au pentru doua sezoane, dar o sa le inlocuiesc mai devreme pt ca fiind late imi e teama de acvaplanare. Nu am avut surprize cu ele, au un excelent raport calitate/pret si nu au fost situatii in care sa imi dorit mai mult de la ele.1 point
-
OT. Forumul are 2 sisteme de a pune poze...cel direct...in care pui poza direct in post si cel indirect...adica pui pozele Gallery dupa care le iei de acolo si le pui in post... Eu personal folosesc sistemul 2...pentru ca nu trebuie sa redimensionez nimic...si nu am avut niciodata probleme1 point
-
1 point
-
Intai-hai sa ,,scrim" corect..sa intelegem si noi...Apoi ...hai sa citim...o pagina in urma...1 point
-
Eu am 40.000 de km cu un VRs 3 benzina destul de alergat și n a mâncat gram de ulei . Mai am un 2.0 benzina de la concurență alergat și ăla și la fel , fără gram de ulei consumat . Schimb uleiul la 10.000 ai NU pun Castrol !1 point
-
https://www.epiesa.ro/volant-skoda-superb-ii-combi-3t5-2-0-tdi-luk-415074009/32788/100057/autoart-15177591/ https://www.epiesa.ro/volant-skoda-superb-ii-combi-3t5-2-0-tdi-oe-vw-03l105266df/32788/100057/autoart-713022961/1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Gata si partea asta de vopsit. Bara a iesit foarte bine, nici nu se cunoaste retusul. Acum revenind la negru lucios, imi vine sa mi dau palme singur. Nici nu am luat bine masina si deja se vad zgarieturi fine. Cine are verigheta sau inele la mana e problema. Legat de jante, au iesit bine, am vopsit si doua siruri de plumbi in negru, dar mai bine le faceam electrostatic, lacul sigur era mai rezistent. Le mai las cateva zile sa se usuce cum trebuie lacul si voi aplica cateva maine de Finish Kare 1000p. Pe volan deja am dat.1 point
-
la 3mAh o sa-ti ia vreo luna sa-l incarci, daca scoti acel m de acolo, este altceva.1 point
-
1 point
-
Nefunctionarea pompei de recirculare antigel duce la arderea garniturii de chiulasa (caz probat)1 point
-
Florine, mulțumesc încă o data de pont...chiar dacă am " pierdut trenul"! Oricum schimbări vor fi. Mai devreme, mai târziu... în funcție de ce găsesc. Rămân totuși pe poziție cu kitul de Gtd, inclusiv praguri, eleron. Ideea e ca nici nu ma grăbește nimeni, vreau sa ma bucur cat pot de ea și sa o plimb cu fiecare ocazie. PS: îmi vine sa plâng când vad golful gti ed35 al colegului @Edy E1 point
-
De aproape doi ani de cand mi-am implinit visul cu Golful VR6, putine Golfuri imi mai trezesc unele sentimente. Al tau este sus pe lista.1 point
-
Doamnee, am vazut/mers cu acest sistem instalat pe un B7. Batjocura. 1100 eur aruncati peste gard. Inainte sa va instalati, recomand test drive.1 point
-
1 point
-
Telescopul de portbagaj este cromat pentru ca nu i se pune burduf de protectie, la fel si bratul de excavator, caruia nu i se pune burduf. Casetele de directie au burdufuri si nu au cremaliere sau axe cromate. Nici cremalierele noi nu sunt cromate, indiferent de pretul lor. Exista totusi si o exceptie, un singur model al unei marci auto care are cremaliera cromata de fabrica, dar nu se mai produce de mult. Am sa ti-l spun la telefon pentru cultura ta generala, ca alta data sa vorbesti documentat.1 point
-
Din pacate, boli clasice la CR-uri. La acestea se mai adauda in timp actuatorul turbinei si clapeta admisie, la motorizarile mai vechi.1 point
-
Cu scuzele de rigoare..Dacă te uiți la un egr sa dai o diferenta de 50 euro.. mai bine nu iti luai masina! Normal ca e o diferenta mare intre unu OEM și unu de concurenta. Ps.concurenTZa.. fara Z ?1 point
-
Da poate acuza probleme grave de sănătate! Cand ai cumpărat masina ai știut ca are acest egr și dpf..Dacă știai ca nu o poti întreține Îți luai alta sau deloc! Eu nu vreau sa mă îmbolnăvesc pt unu ca tine care vrea sa anuleze dpf...1 point
-
Am schimbat si eu lichidul de frana la masina din avatar prin metoda aspiratie....eu am optat pentru ATE.1 point
-
Daca mai mergi asa mult cu el se duce dpf.ul...fratilor nu o zic cu rautate dar daca nu aveti bani sa intretineti o masina nu o mai cumparati.1 point
-
1 point
-
0 points
-
Ce zice-ti de sistemul maxhaust ? merita sa il punem pe un passat B8 ?? Sunetul motorului va fi exact ca la un motor mare .0 points
-
-1 points
-
-1 points
-
Dragi colegi. De curiozitate la inceputul iernii am comandat un set de anvelope Tigar WINTER 1 235/40R18 95V ( anvelope facute de Michelin in serbia) La sfarsitul sezonului, pot spune ca se comporta foarte bine, nu sunt galagioase, si au un pret incredibil de mic... Inainte am avut continental ( nu mai stiu exact modelul ) care s-au dovedit a fiind niste mizerii ordinare. cumparate de noi, in 2 luni, in 2 dintre ele a pleznit sarma.. le-am schimbat pe garantie dar am renuntat la ele din cauza galagiei pe care o faceau. Concluzia mea de final este ca in mare parte, se plateste brandul si atat-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00