Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 09.03.2018 în toate secţiunile
-
3 points
-
Sa mai facem o actualizare. Masina face zilnic kilometri, fara probleme tehnice.Cu gerul de saptamanile trecute, mi-a inghetat antigelul, de fapt s-a format un dop de gheata, dar am scapat doar cu schimbarea termostatului. Am optat sa schimb corpul cu tot cu termostat si senzor. Pe partea estetică a primit in sfarsit arcuri sport, OEM cu stanta VW, de pe un motor benzinar, pe amortizoarele stock.Masina a coborat destul de mult, si se simte putin mai rigida, dar in schimb am primit destule plusuri pe partea de comportament si estetic.Deja parca o vreau mai joasă, am luat microbul.Acum pe lista sunt distantierii.Parcă as schimba si jantele, ca m-am plictisit de ele, le am de 3 ani.Posibil sa imi iau altceva pentru vara, si astea le tin pentru iarna. Din pacate dupa iarna trecuta si iarna asta, m-a navalit rugina pe la aripile fata, in coltul de jos, spre portierele fata si la arcadele rotilor din spate, dar sa vina caldura si le rezolv. Si niste poze de astazi.3 points
-
3 points
-
Hello, Dupa o perioada de indecizie in care am redescoperit mersul pe jos si in care am oscilat intre multiple marci/modele/clase, intr-un final, a sosit noua jucarie! Este vorba de un VW Tiguan Mk.2, 2.0 TSI 162Kw (220 Hp), DSG7, HighLine + R-Line exterior, culoare Oryx White. Dupa ce am condus numai Diesel pana acum, m-am hotarat ca este timpul pentru o schimbare asa ca am facut pasul in ograda benzinarelor. Estimativ, ma incadrez sub un maximum de 10.000 km / an si cautam si un upgrade de putere (sau macar posibilitati in aceasta privinta) asa ca alegerea a venit cu usurinta si motor GTI pe estetica Tiguan-ului R-Line = LOVE. Ca optiuni suplimentare, configuratia are: - Faruri LED TOP + DLA + spalatoare - Packet Easy-Open/Close + Kessy - Navigatie Discover Pro 9.2" - Dynaudio Excite 9.1 - Side + Lane + Emergency + Rear Traffic + Traffic Jam Assists - Pavilion vitrat cu trapa si lumina ambientala - Area View + Park Assist - Heads-Up Display - Interfata telefonie Bussiness + Comfort + incarcare wireless - Pachet Iarna Extins - Parbriz Incalzit - Oglinzi rabatabile electric + Mirror Down la pasager - CarNet + DriveNet - Scaune fata ErgoActive - Plafon interior culoare neagra - Airbag-uri spate - Sistem "ProActive" protectie pasageri - Alarma antifurt "Plus" - Servodirectie progresiva - Monitorizare presiune pneuri "Calitativ" - Jante "Suzuka" - Volkswagen .:R pe 20" cu anvelope ContiSportContact5 RunFlat Pentru mine, masina chiar este o incantare si culoarea arata mult mai bine decat imi lasase impresia din poze. Motorul, de asemenea, imi depaseste asteptarile (neavand posibilitatea de a-l testa anterior), deci imi frec palmele abia asteptand sa termin rodajul de 1500km (regim <3.000 rpm) + 1500km (regim <4.500 rpm) ca sa pot vedea si ce sentimente imi trezeste inspre finalul cursei turometrului. Combinatia de jante pe 20" + DCC, chiar si pe Sport nu mi se pare a fi deloc deranjanta iar stabilitatea mi se pare surpinzatoare pentru un CUV, ruliu fiind relativ redus, avand in vedere garda la sol. Asta din cat am reusit sa observ in primii 50 km parcursi pana acum. Dynaudio a fost o surpriza placuta unde subwoofer-ul din portbagaj isi face simtita prezenta rapid, chiar si la +3 din maximumul de +10 pe profilul Dynamic. Fata de vechile sisteme cu 10 boxe amplificate, dar fara subwoofer, Excite-ul pare mult mai animat, se preteaza mult mai bine genului de muzica pe care-l ascult si ajuta si cu dislocarea pietrelor de la rinichi , chiar daca puterea, pe hartie, e mai mica. Ce mi s-a parut ciudat este ca, pe hartie, sistemul figureaza ca avand doar 8 boxe cand, in fapt, are si un difuzor central pe bord + subwoofer-ul, adica 9.1. Mi se pare un lucru de bine, nu de ascuns, dar cine stie, ratiuni VW... In orice caz, il rodam si pe acesta treptat, limita fiind momentan de 30% volum. Din pacate, un compromis trebuia facut undeva si, desi stiam deja si ma asteptam, tot surprins ma lasa "cost-cutting"-ul pe alocuri precum grilele de ventilatie de pe bord fara iluminare sau lipsa Warning Lights-urilor din usi. Totusi, sunt chestii marunte ce, probabil, vor fi remediate ulterior ca proiect personal . Ca planuri de viitor, cat mai curand, masina va avea partile cele mai expuse ale caroseriei infoliate cu folie transparenta cu efect self-healing, iar restul vor beneficia de tratament nanoceramic + tratament water-repellent pe toate suprafetele vitrate. Tot curand o sa trecem si pe o schema de culori Black&White prin eliminarea cu Piano Black a chrome-ului din grila, bandouri, ornamentele de la geamuri, barele longitudinale, asortarea oglinzilor si poate si a plafonului. Ulterior, vor urma jante de iarna si volan + pedale model .:R 2018, ultimele, din pacate, nefiind disponibile si in afara pachetului de R-Line interior care nu m-a atras din prisma scaunelor relativ seci ca forma/design, cat si oarecum inconfortabile, cel putin in cazul meu... In orice caz, momentan, sunt precum un copil mic care nu se poate dezlipi de noua jucarie - aproape ca-mi vine sa dorm in ea! Citind in urma, imi dau seama si cat de mult am scris caz in care imi cer scuze si, in acelasi timp, multumesc! Mai jos, las cateva poze facute imediat ce am "agatat-o", cat si la prima intalnire mai pe seara (a venit chiar si cu martisor la maner, fiind 8 Martie ) :2 points
-
Pachetul obliga la incalzire stationara, lane assist si blind spot, canton, sunset si park assistent din care se scad 1250€2 points
-
Salutare tuturor. In primul rand multumesc celor care ati binevoit sa ma ajutati cu informatii cu privire la kodiaq. Astazi am finalizat configuratia si am dat comanda pentru un Kodiaq 2.0 tsi style. Pen t ru cei interesati de astazi este disponibil clever pack style cu reducere de 1250 de euro.2 points
-
Mai bune pret calitate sunt Nexen, dar iti recomand Michelin Primacy 3 sunt super de calitate, silentioase.2 points
-
Salutare, In primul rand sper ca am deschis topicul unde trebuie, daca nu, rog un moderator sa-l mute in aria corecta. Totul a inceput cand am vazut acest produs: E-MFA ADDON . Acest device se conecteaza in spatele head unit-ului si trimite catre instrument cluster diferiti parametrii: presiune turbo, cantitatea de motorina din rezervor, temp. ulei etc. Din pacate pretul este cam mare din punctul meu de vedere. Drept urmare mi-am propus sa incerc sa fac un device asemanator. Pentru inceput o sa incerc sa explic putin cum comunica “calculatoarele" din masina intre ele. Protocolul folosit se numeste CAN BUS(Cotroller Area Network). Sunt folosite 2 fire: CAN_HI si CAN_LOW. Intr-o masina VW in care se foloseste protocolul CAN BUS exista mai multe retele CAN: Drivetrain CAN data bus (high speed) with 500 kBit/s. Aici avem de exemplu: Engine ECU, ABS, Airbag, Calculator Coloana Volan, Instrument Cluster Convenience CAN data bus (low speed) with 100 kBit/s Aici avem de exemplu: BCM, Central Convinience Infotainment CAN data bus (low speed) with 100 kBit/s Aici avem de exemplu: Navi, Radio, Modul Bluetooth, Telematics Comunicarea intre toate retelele CAN dintr-o masina se face folosing un CAN GATEWAY. Toate mesajele trimise de catre "calculatoarele" din retea trec prin CAN Gateway. Cred ca il putem compara cu un network switch. De exemplu: Head unit-ul trimite catre Instrument Cluster numele melodiei. Head unit-ul este in Infotainment CAN iar Instrument Cluster-ul este in Drivetrain CAN. Acest mesaj trimis de Head Unit ajunge in CAN Gateway si de acolo este trimis mai departe catre Instrument Cluster. Daca tot am ajuns la "mesaje". Asa arata un mesaj trimis intr-o retea CAN: Exemplu general: CanSend(ID, byte 1, byte 2, byte 3, byte 4, byte 5, byte 6, byte 7, byte 8) Mesajul contine ID-ul "Calculatorului" care trimite mesajul + 8 bytes de informatie. In reteaua CAN ID-urile "calculatoarelor" sunt alocate in functie de importanta lor. De exemplu ABS are ID-ul 0x1A0, Airbag controller are ID-ul 0x050 Exemplu mesaj real: CanSend(0x531, 0x0c, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0) Acest mesaj este trimis catre Instrument Cluster sa aprinda martorul pentru faza lunga. Exista si mesaje mai mari de 8 bytes. De exemplu cand se trimite numele unei melodii sau numele postului radio. Pentru a trimite mesaje mai mari de 8 bytes VW foloseste un protocol proprietar numit VW Transport Protocol 2.0. Mesageria CAN nu este disponibila pe internet iar VW nu va face publica niciodata mesageria CAN a masinii din motive de securitate. Acum revenind la proiect. Ca si hardware voi folosi o placa de dezvoltare Arduino si un shield CAN BUS: Ce vreau eu este sa ma leg in reteaua CAN in locul modulului Bluetooth(oricum nu il am instalat pe masina), sa trimit catre Instrument Cluster mesaje folosind ID-ul modului Bluetooth. Asta in teorie. Pana acum am lucrat pe birou, cu un instrument cluster fara maxi-dot. L-am folosit sa imi dau seama cat de cat cum stau lucrurile. Am reusit sa trimit mesaje folosind diferite ID-uri. De exemplu am reusit sa sting martorii de ABS, Airbag si sa aprind martorul de faza lunga. De asemenea am reusit sa controlez si vitezometrul. Atasez un link cu un filmulet postat de mine pe youtube: Urmatorul pas este sa ma mut in masina, unde am Instrument Cluster cu Maxi-dot si sa incerc sa adaug un meniu pe langa cele existente: MFD, Audio, Navigation. Setup si sa afisez text. Pe masura ce voi avansa cu testele voi posta pe forum.1 point
-
Trebuie sa pui pin la siguranță mare, de alimentare. La cea de plus contact, ai deja1 point
-
https://www.my-gti.com/529/volkswagen-rns-510-pin-assignments Ai aici asignarea pinilor la conectorul de 26.1 point
-
Gata am înțeles cum e cu firele de CAN. Mă leg de firele de la T20e Pin 06 și 16. Nu știu cum să fac cu alimentarea ... aș vrea și siguranță în panoul de siguranțe. Am cum să pun una acolo în panoul original sau trebuie să mă leg de altă alimentare permanentă și să pun o siguranță pe fir?1 point
-
LA toate masinile din grupul VAG MASA este MARO, deci negrul este alimentarea. NU mai trebuie pini, te legi de firele de pe masina.1 point
-
rromeo: Daca ai luat-o de la Emag vezi ca ai facturile in cont, daca nu... Hmm.. cauta un pasionat sa ti-o repare sau cumpara-ti alta, gasesti SH cu 200 de lei... Sintagma "Luati antena in functie de frecventa pe care lucreaza statia radio" este complet gresita. Canalul 22 are frecventa 27.225 Mhz pe orice statie. Si celelalte canale sunt la fel, fixe. Si mai mult de atat, sunt frecvente exacte prinse in tabelul de alocare a frecventelor care are efect de lege in domeniul comunicatiilor. Deci toate statiile CB legale merg pe aceleasi frecvente. Daca vreti sa aveti o antena perfecta (cu castig) luati una de 5.5m atat cat ar trebui sa fie una pt CB. Cam greu de pus pe masina dar merge pe bloc! Pentru puteri pana in limita legala, care este de 4W FM in cam toata lumea, folositi orice antena va place mai mult, montata de regula pe centrul geometric al plafonului Nu cumparati antene lungi pe care sa le taiati in nici un caz, am vazut multi soferi (in general de masini scumpe) care isi iau ML140 si ii lasa 10..15 cm din spic. Pentru cei care au chef sa ma contrazica: Intre timp mi-am luat si licenta de radioamator (deci stiu ce spun), si am investit si cateva zeci de mii de lei in scule profesionale... Deh, microbu'...1 point
-
In primul rand este diferenta de clasa de incadrare. Conti Sport Contact sunt de performanta, sportive, pe cand Michelin Primacy 3 sunt all arounder pentru family car. Am Michelin Primacy 3 pe o masina si pot sa te asigur ca exact asa sunt, sunt mai grele fata de o anvelopa sportiva, putin mai tari, au aderenta buna totusi, dar impresia generala este ca n-ar trebui sa tragi sportiv de ele. Trebuie umflate putin mai tare, altfel senzatia de alunecare pe flancuri iti da nesiguranta. Pe alta masina am Dunlop SportMAXX RT si sunt cu totul alta poveste, cred ca sunt cu pana in 800g mai usoare fata de MIchelin Primacy 3, dar aderenta este net superioara (parca sunt pe sine), inclusiv pe apa. In schimb se consuma foarte repede, nu poti sa le ai mai mult de 2 ani, cu indulgenta 3.1 point
-
La franare pe asfalt ud mi s-au parut mai bune Conti SC5 decat Michelin P3. Pe asfalt uscat sunt similare. Michelin in schimb parca amortizeaza denivelarile din asfalt mai bine, au talonul unpic mai moale desi ambele erau cu indice de greutate 91.1 point
-
Si eu am avut Primacy 3 si au fost foarte bune dar nu la fel de bune ca si Conti Sport Contact 5. La ambele marimea a fost 225 45 17 91W1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Eu am avut mult timp arcuri pe 2 masini si nicio problema :-) Jantele sunt fix ce trebuie1 point
-
Salut, de unde ai luat butoanele? Poate imi poti lasa un PM Bafta cu proiectul!1 point
-
1 point
-
Selectezi masina, anul, tipul de navigatie si downloadezi de aici: https://webspecial.volkswagen.de/maps/int/en/index.html Iti trebuie un card sau stick de minim 32GB (fisierul are 24GB). Quote inutil la postul anterior se sanctioneaza!1 point
-
Pe leon tot bcb cod motor am pe spritmonitor medie de 8.7 la gpl pe 65000km si la benzina de 0.7 litri/100km.1 point
-
La ultimul schimb am bagat ulei Polytron 5w30 Tiguan 2.0 dupa 4000km pare un ulei deosebit motorul mult mai silentios si senzatie de cp+.(vezi info net).1 point
-
Nu-mi fac eu griji de talpa grea a eventualilor "forjatori" care s-au dat cu aceasta masina. Si Slava Domnului, nu-s fudul ca sa fi dat in plus 20.500euro doar ca sa-mi urc eu primul fundul in masina asta. La 14200km masina este ca noua, am garantie VW pana in 2021,este tot ce-mi doresc. Nici la nevasta n-am avut pretentia sa fiu primul Bateria se incarca in orice mod: la priza 220v, la statie dedicata, in mers in oricare dintre moduri -electric/hybrid/hybrid+incarcare. Se face totul automat. Orice energie recuperata se duce automat in baterii. In modul Hybrid+incarcare se consuma combustibil extra pentru a incarca bateriile in regim permanent. Cutia DSG are D/B. D-ul este modul clasic al oricarei DSG iar B este un mod de deplasare cu regenerare continua, masina merge cumva infranat. Initial mi s-a parut ciudata deplasarea in B dar acum ca m-am acomodat este chiar interesant, practic te poti deplasa prin oras fara sa folosesti deloc pedala de frana. In cazul in care storci bateriile la maxim, dupa ce porneste termincul, exista o incarcare la un nivel minim pe care-l considera masina necesar. Mai departe, in functie de cum conduci/mod se incarca doar din regenerare sau prin combustibil.1 point
-
Asa trebuie sa indice cu 10Km/h mai mult decat in realitate toate ceasurile au plus 10 Km/h niciunele nu indica fix aceeasi viteza cu GPS-ul1 point
-
1 point
-
Vad ca toata lumea recomanda antenel de 1.5m lungime. Cred ca pentru 4W nu trebuie mai mult de 1m lungime la antena. La 1m intra usor in portbagaj si nu incomodeaza deloc. Apoi mai sunt si spaghetele de 45 de cm cu aspect de antena radio, foarte bune pentru cei care stau "la ascultare", adica cei care nu prea vorbesc pe statie. Faptul ca arata ca o antena standard de radio nu atrage nici privirile invidiosilor. De exemplu, am testat o spagheta de President Virginia (45cm) si un Avanti Regale Plus (2.1m) cu 2 statii Albrecht 6110 reglate la fel, in acelasi timp pe masina si rezultatele la receptie sunt aproape la fel! Oricum fenomenul cu statie CB pe masina a explodat fantastic in 2016..2017 si cred ca a trecut de un maxim, incet, incet vad ca lumea nu le mai foloseste sau unii chiar renunta la ele trecand pe Waze. Eu zic ca totusi e buna statia CB la drum lung...1 point
-
Catalin daca vrei sa faci un modul mai mic, iti pot trimite un pcb ce am facut eu pt un modul de volan. Are 45x35mm, si e in jurul la un atmega32/64m1. Ai o interfata de LIn, 1 Can intern al atmega-ului si un al 2-lea can cu un mcp2515 ca la arduino tau. Mai are 4 iesiri analogice 0-12V. Daca crezi ca te ajuta anunta-ma.1 point
-
Hello, Sa mai stergem putin praful de pe topic: Simulatorul de butoane volan este functional si pot controla instrument cluster-ul foarte usor dupa cum se vede si in video. Martorii de bord aprinsi sunt controlati tot pe CAN la fel si turometrul care sta la 800rpm. Still work in progress1 point
-
Hello, Revin cu un update. Inca nu am trecut la teste in masina. Am continuat sa caut frame-uri si mesaje de CAN. Am cumparat un Instrument Cluster de Passat B6 cu maxi-dot pe care sa testez. Am ales un Instrument Cluster de Passat B6 pentru ca nu are IMMO si pot avea acces la toate ecranele fara sa am afisat in permanenta mesajul de eroare immobilizer active. Am reusit sa controlez Instrument Cluster-ul, folosind mesajele CAN pe care le trimite calculatorul de coloana catre IC cand se apasa comenzile de pe volan. Am atasat si un mic video pentru demo:1 point
-
Salutare, Stie cineva unde pot gasi un document cu pinout-ul pentru CAN Gateway (cel pentru Golf 5/Jetta)? Multumesc.1 point
-
In fiecare dimineata, la prima pornire, am niste rateuri in evacuare vreo 10-15 secunde, de zici ca plec la DTM cand scot masina din curte :))1 point
-
0 points
-
Iar pe viitor nu mai opri motorul înainte de terminarea procesului de regenerare .0 points
-
Salut! Eu am 1.4TSI DSG 4x4 si masina este condusa in principal de sotia mea impreuna cu copilul dar am facut si 3 drumuri mai lungi cu 3pers + copil + portbagaj plin + portbagaj deasupra, deci pot sa spun ca am testat masina din toate punctele de vedere - putere, consum, reactie, asist, impresie generala. 1. Putere - intr-adevar ma asteptam la mai mult insa in momentul in care merg cu copilul in masina nu poti fi sportiv 2. Consum - aici este foarte discutabil, la inceput am fost foarte nemultumit insa am invatat cum sa o conduc si cu putina grija nu simti ca ai un benzinar de 1.6tone 4x4: - drum lung DN, masina incarcata full + portbagaj deasupra, mers normal cu cateva reprize mai agresive - 9.5l/100km - drum lung Autostrada, masina incarcata full, mers sportiv - 10.5L/100km - drum lung DN, masina incarcata mers normal/relax/ACC - 6.5L/100km - oras Bucuresti variaza foarte mult in functie de trafic - 9.5-13L/km 3. Reactie - am facut 8k km pana acum din care mai mult de jumatate inafara orasului si pot sa-ti spun ca testul din filmul de mai sus nu este relevant fiindca in momentul in care apesi pedala de acceleratie la maxim la viteza de 80km/ora DSG va retrograda in a 2-a pentru o perioada scurta si pe urma a 3-a pana la 120km ora (testat de mine cu masina incarcata). Am in folosinta si un Tiguan 2.0TDI DSG 4x4 150cp care are o reactie mai buna insa conteaza si pretul/utilitate 4. Sistemele de asistenta - sunt foarte incantat de ACC, mi se pare cea mai tare inventie la o masina din ultimii 10ani, eu il folosesc la greu chiar si in oras in cozile de la semafor - Park Assist + rear camera - sotia foloseste numai parcarea automata, eu am impresia tot timpul ca intra in ala din fata/spate insa ei i se pare cea mai tare inventie din ultimii 10ani - pedala virtuala portbagaj - nu credeam ca va fi utila insa il folosesc aproape intotdeauna cand merg la cumparaturi - Lane Assist (nu am) cu care poti sa activezi TJA si din spusele celor care il au isi face treaba in oras - de luat neaparat 5. Impresie generala Masina este foarte spatioasa la interior insa consider ca portbagajul este cumva subdimensionat sau altfel structurat fata de ce stiam la Octavia/Superb - la sedanuri mi se pare mai adanc (e doar o parere) Farurile cu LED sunt ceva extraordinar, am mers mult noaptea si pana sa le folosesc atat de intens am crezut ca este doar o fita dar e un must have. Motorul - daca ar fi sa aleg din nou as merge pe modelul 2.0TSI care intr-un final are un consum cu foarte putin peste 1.4TSI (insesizabil cred), reactia de la diesel si pretul cu 1300eur (cred) astfel vei fi impacat ca ai detoate la un pret mai bun decat 2.0TDI - eu nu sunt fan diesel... Daca ai nevoie de mai multe impresii, sugestii, te ajut cu cea mai mare placere. P.S.: Karoq nu poate fi o varianta?0 points
-
Mie imi place cum arata. E facut mai bine decat 5f (tabla mai groasa, vopsea mai buna, pielea e piele nu musama sintetica sau o piele de cea mai proasta calitate). Peste bord pot sa trec usor, un singur lucru nu prea imi surade, jantele negre. Pe o masina all black merg ok, dar pe o masina alba, chiar daca e conceptul black and white, eu zic ca negru micsoreaza vizual jantele. La a mea cu jante pe 18 performance banuiesc ca sunt 7.5j se vede la ochi ca e nevoie de flanse. La tine sunt aliniate cu aripa sau bagate mult sub? Sa schimbi cam followerul.-1 points
-
Bogdane, am avut eu Uniroyal rainsport 3, au fost cele mai bune (acum am contisportcontact 5 pe 18). Uniroyal au aderenta mai buna, si pe uscat si pe umed decat CSC5, dar se uzeaza de 2 ori mai repede. CSC5 au flancurile putin mai dure decat Rainsport3 (ambele XL). In 30-35.000km ajungi cu Uniroyal la semnul maxim de uzura. Eu ti-as recomanda Nexen n-fera su4.-2 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00