Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 06.03.2018 în toate secţiunile

  1. https://www.skoda-parts.com/spare-part/3v0071498jx2-18-aluminium-wheel-cassiopeia-skoda-29496.html https://www.skoda-parts.com/delivery.html Solutia asta iti convine?
    3 points
  2. Cu ce te ajuta sa compari preturile de pe skoda e-shop daca aia nu livreaza in tara? La Avia e la oferta, primesti 4, platesti 4+1
    3 points
  3. Daca privim doar din punct de vedere financiar, da, statul nu ar trebui sa dea niciun banut pentru masini electrice, sa fie la fel ca la rabla. Totusi, daca ne gandim si la faptul ca statul ori primariile, administratia locala, prin masurile si actiunile pe care le intreprinde are si rolul de a imbunatati calitatea vietii si de a asigura un mediu sanatos cetatenilor, atunci situatia se schimba drastic. De altfel, asta e si principalul motiv pentru care orasele din vest sustin aceasta trecere, nu ca nu ar avea ce face cu banii... Ne intoarcem iara si iara la aceeasi discutie despre pasul cel mai important pe care il fac electricele si anume, scoaterea poluatorului principal din orase. Eu circul destul de mult pe jos si stiu ce vorbesc. Daca mergi pe langa o strada, nu ai cum sa nu simti si sa nu te sufoci de la noxe si fum. Nu mai vorbesc de zgomot. Si cum toata lumea merge astazi cu masina, nu ai cum sa realizezi asta din scaunul soferului cu AC-ul pornit, totul pare in regula. Si atunci ar trebui sa sustinem subventionarea masinilor electrice, ca tranzitia sa se faca cat mai repede cu putinta. De acord, situatia nu este perfecta la ora actuala, pruductia electricitatii si a bateriilor inseamna poluare, insa din nou, cel putin teoretic au posibilitatea de a fi realizate 100% din surse curate comparativ cu benzina/motorina, care niciodata nu vor fi curate. Si se va trece la surse regenerabile, pentru ca sunt mai avantajoase din punct de vedere financiar. Uita-te putin la arabi, regii petrolului in ce investesc masiv. Hai totusi sa nu uitam de sanatate, de mediul inconjurator, de copiii de astazi, cei ce vor urma si nu numai, care au dreptul sa se bucure de orase lipsite de zumzetul constant de motoare si cu aer curat. Ca sa evit iarasi o replica in contradictoriu, sunt perfect constient de dezavantajele masinilor electrice, in special cel economic si de faptul ca nu toata poluarea din lumea aceasta este produsa de masinile din oras, insa pana ce apare o alta solutie mai buna (bicicleta, mijloace de transport in comun, mers pe jos ), cu asta defilam.
    3 points
  4. Haha, dap, acum o saptamana am revenit la evacuarea stock + stage1 initial , nu m-ai fi vazut / auzit cand inca o aveam Am facut mutarea asta fiindca am considerat ca mi-a ajuns sunetul de evacuare non stop, neplacerile mirosului de gaze oriunde pe langa masina.. etc Am gasit un client pentru tot setup-ul de evacuare + tips-uri si fusta, asa ca a ajuns la un alt pasionat. Eu pot sa spun cu mana pe inima ca am uitat cat de bine este sa ai masina silentioasa, fara nici un zgomot, vibratie.. etc Backpressure-ul este mai bun pentru turbina acum, cu DPF on etc, masina merge extrem de lin, cutia schimba perfect... ma simt ca intr-o masina cu 30 000 km. Aveam ceva ganduri sa o vand, insa momentan ramane la mine.. vedem ce ne rezerva viitorul, momentan masina are EGR / DPF on la loc cat si stage 1 .. aprox 200cp. Deocamdata modificarile de orice fel sunt sistate, posibil sa revin saptamana viitoare cu niste DRL-uri, vreau sa imi fac unele "home made" ... ramane de vazut ce va iesi, in rest.. motorina si revizii la timp. @Clawoodyou haide maine seara in Constitutiei la meet
    2 points
  5. @ToniM am primit oferta de pret pentru Cassiopeia black gloss 18" de la Avia, 1228 lei/buc fata de 938 lei/buc cat e pe Skoda E-shop Cam asa ar arata
    2 points
  6. Din punctul meu de vedere, prefer sa se dea acel bonus de 10.000 de euro pentru o masina electrica decat 10 bonusuri de cate 1.000 de euro pentru masini diesel Si asta pentru ca electricitatea, ar putea sa vina din surse sustenabile daca se vrea asa ceva, benzina/motorina insa... nu. Si, da, evident ca e normal sa se plateasca curentul necesar incarcarii masinilor electrice, dar e prea mult. Am facut calculul si pe mine ajunge sa ma coste sa merg cu masina cat m-ar costa un Clio 1.5 dCI pe aceeasi distanta - 1.000 km/luna - ceea ce e... cel putin stupid. Si, in loc sa se stimuleze vanzarea de masini electrice, face sa nu merite o masina electrica daca e si mai scumpa decat una normala, costa la fel de mult in exploatare dar are autonomie mai mica si timpi mari de incarcare... S-a ales o solutie gresita si la fel de gresita e si directia spre care se indreapta.
    2 points
  7. Am ceva noutati. Am facut o proba de montaj cu noua turbina pe rulmenti ceramici 2563vklr facuta de Finturbo. Acum astept noile galerii ca sa pot monta totul pe masina si sa incep testele cu boost marit. Cu motorina stau bine, cu putin noroc facem 360+ cai. Noile galerii sunt in SS 321 seamless, cel mai indicat ptr asa ceva. Urmeaza sa montez arcurile de supapa si sa marim putin turatiile la 5600rpm in cutie. Sa nu schimbe mai devreme.
    2 points
  8. Autovehiculul este echipat cu un dispozitiv care are funcție de recorder pentru date privind eventuale accidente (denumit în continuare simplu „EDR“). Scopul principal al dispozitivului EDR este acela de a înregistra date relevante în timpul unui accident sau a altui eveniment excepțional din trafic (denumit în continua- re doar „accidentl“), eveniment la care se activează sistemul de fixare. Dispozitivul EDR înregistrează într-un timp foarte scurt accidentul (aproximativ în 10 s), spre exemplu următoarele informații: ▶ funcționarea anumitor sisteme ale autovehiculului, ▶ starea centurilor de siguranță în cazul șoferului și al pasagerului față, ▶ acționarea pedalei de frână și accelerație, ▶ viteza autovehiculului la momentul accidentului. Datele înregistrate sprijină analiza care urmărește cum s-au comportat siste- mele autovehiculului chiar înainte de accident, în timpul accidentului și imediat după acesta și asigură astfel o mai bună perspectivă asupra împrejurărilor în ca- re a avut loc accidentul în urma căruia s-au produs daune materiale și posibile vătămări corporale. Se înregistrează totodată și date privind sistemele de asistență ale autovehicu- lului. Pe lângă informațiile care spun dacă sistemele afectate au fost pornite sau oprite la momentul respectiv, dacă erau doar parțial disponibile sau erau inactive, există și posibilitatea de a verifica dacă aceste funcții gestionau, acce- lerau sau frânau autovehiculul la momentul accidentului. Conform echipării au- tovehiculului, printre aceste funcții se numără de ex.: ▶ Reglarea automată a distanței (ACC) ▶ Sistemul de asistență pentru menținerea benzii (Lane Assist) ▶ Sistemul de asistență direcție la parcare (Park Assist) ▶ Asistentul la parcare ▶ Funcția frânei de urgență (Front Assist) Date EDR sunt colectate numai dacă a survenit un accident cu activarea siste- melor de fixare. În condiții normale de deplasare nu sunt înregistrate date și nu se realizează nicio înregistrare audio sau video din interiorul autovehiculului sau din exteriorul său. Date personale precum nume, vârstă sau locul în care s-a în- tâmplat accidentul nu sunt nici ele înregistrate în dispozitivul EDR. Autoritățile de aplicare a legii pot de exemplu corobora prin resurse specifice informațiile EDR cu alte surse de informare și pot determina în cadrul cercetării cauzelor accidentului datele de identificare a unor persoane implicate în accident. Pentru citirea datelor EDR este necesar un echipament separat cu permis spe- cial de acces, o mufă de diagnosticare prevăzută prin lege („On-Board- Diagnostics“) și contactul cuplat. Compania ŠKODA AUTO nu poate citi sau procesa în vreun fel date din dispo- zitivul EDR cu privire la accident, decât în măsura în care există autorizare din partea proprietarului sau a unei persoane autorizate să utilizeze autovehiculul. Excepțiile sunt convenite prin contract sau sunt incluse în normele general va- labile. În baza prevederilor legale, compania ŠKODA AUTO este obligată să monitori- zeze calitatea și siguranța produselor sale și astfel poate utiliza date din dispo- zitivul EDR numai în scopul monitorizării produsului de pe piață în vederea cer- cetării și dezvoltării calității sistemelor de siguranță ale autovehiculului. În sco- pul cercetării și dezvoltării produsului, compania ŠKODA AUTO poate pune la dispoziție aceste date și unor terți. Acest lucru are loc numai într-o formă ano- nimă, respectiv fără o legătură directă cu autovehiculul concret, cu proprietarul acestuia sau cu un alt utilizator autorizat al autovehiculului.
    1 point
  9. 1 point
  10. Ce nu în eu la modelul asta...nu au reușit și ei sa pună Rns-ul mai "la deal" și clima la locul ei
    1 point
  11. Verifica planetarale,mai ales cea din dreapta,partea spre cutie.
    1 point
  12. Merg pe Ateca aproape toate codarile de de Leon 5F. Eu am activat mirror down, afișarea treptei de ventilație in modul auto, schimbat confort turn signals din 3 in 5 și într-un final în 4, plierea oglinzilor doar la apăsarea lungă a butonului de încuiere, chirp sound la încuiere\descuiere, etc. In principiu am urmat tutoriale de aici. Spor la codari, cu speranța că nu am încălcat vreo regulă.
    1 point
  13. Procedura pentru setare/verificare mirror down e asa: - pui selectorul oglinzilor pe R - bagi in marsarier - misti oglinda din dreapta acolo unde vrei sa ajunga cand bagi in marsarier - scoti din marsarier - oglinda ar trebui sa revina pe pozitia initiala Daca nu: - mergi inainte, oglinda ar trebui sa revina pe pozitia initiala dupa ce depasesti 10-15 km/h - bagi iar in R - oglinda ar trebui sa se duca singura pe pozitia memorata Daca nu revine atunci motorasul nu stie de mirror down. LE: am scris asta pentru ca multi au impresia ca, odata activata functia, oglinda stie singura unde sa se duca si nu stiu ca pozitia oglinzii trebuie reglata/setata manual.
    1 point
  14. Ca sa inchei, facut prima revizie lunea trecuta, odata cu nebunia in trafic cauzata de "mareata" furtuna de zapada.. . Cost 800 lei parca, in care au intrat ulei OE, filtru polen schimbat (n-am apucat sa ma uit daca a fost cel care trebuie pentru aircare, sper ca da), cele 4 aparatori noroi (nu mi-au luat manopera pt montaj) si ce verificari or mai fi facut! S-a mers si la un drive-test, totul era ok, logic ca nu am simtit nimic si s-a concluzionat ca poate fi de la benzina. Testerul nu a evidentiat nimic in neregula, asa ca stau linistit. Am reusit acasa sa ratacesc factura, am zis ca ma uit sa vad exact ce si cum si n-o mai gasesc - revin dupa eventual. Intr-un fel ma felicit pentru aparatori, am facut saptamana trecuta 2 drumuri Buc-Bv si portierele par muult mai curate, tinand cont de zolata de pe DN... Mai am de luat un kit corector vopsea si de aplicat pe muchia de la usa soferului - parchez langa un gard si de multe ori am tras cu usa, julind muchis in partea de jos. Astept sa treaca zloata, dau cu vopsea si apoi ma duc sa pun o folie, ca e fix sub "cuta" usii. PS. Am prins si un kilometraj interesant, gen "palindrom"
    1 point
  15. ii mai uzi din cand in cand... ca sa mearga....
    1 point
  16. Conditions (Driving Cycle): § Vehicle Speed between 30-60 km/h (18-37 MPH) § Engine Speed between 1500-2500 RPM (4th or 5th Gear, Automatic Transmission in Tiptronic) § Duration approx. 15-20 Minutes § Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger above 700 °C Drive the car based on the above conditions until the Particle Filter Load is as low as possible (close to 0 %). In case the regeneration fails there can either be problems with the Driving Cycle Conditions or with the Engine Hardware.
    1 point
  17. Salutare, sunt posesorul unui golf 3 de 5 luni , motorizare 1.4 ABD . Singura dotare a masinii ar fi trapa electrica, :)), dar functioneaza corespunzator. De motor sunt multumit, i-am schimbat uleiul si am facut distributia cu toate ca inca mai rezista, dar am avut probleme cu pierderea de antigel pe la pompa de apa si tot trebuia data jos . Am schimbat suspensia fata-spate,flanse amortizor, pivoti , placute de frana . Cutia de viteze avea probleme asa ca am schimbat-o. Inlocuita sonda lambda, racordul flexibil . Masina are pregatita o bara noua fata , deoarece aceea este sparta, dar trebuie sa mai astepte pana pleaca "bestia din est". Trebuie sa ma ocup de rugina , nu este foarte multa, dar sare imediat la ochi si sa o vopsesc . Masina vreau sa o aduc intr-o stare buna si sa ramana stock . ( ah nu pot sa pun mai multe poze deoarece depasesc 1 MB o sa revin cu altele )
    1 point
  18. De greutatea jantei tineti cont in alegere? Faptul ca una are cu 1 - 2 kg mai putin decat alta?
    1 point
  19. Nope, doar postarea de pe fb si pagina web: In rest, au evitat un raspuns direct desi i-am acuzat in cateva randuri ca pun frana dezvoltarii miscarii masinilor electrice si ca, in acest mod, aduc costurile de exploatare ale unei masini electrice la cele ale echivalentului termic. Dar nu e ca si cum i-as putea eu face sa se razgandeasca asa ca... whatever! Postarea este aici
    1 point
  20. Cred ca te referi la @Bakkra, nu? Nu cred ca le-a luat de la Skoda E-shop pentru ca ei nu livreaza in Ro. Mai este si http://www.superskoda.com/ tind sa cred ca de aici.
    1 point
  21. Probabil ca este cum zici tu dar eu sunt de parere ca sunt inestetice. Daca te bate vreun gand, tocmai le-am vazut in catalog la Skoda, 76lei/fata si 74lei/spate.
    1 point
  22. Majoritatea i`au 'acuzat' pe cei de la Audi ca nu au touchscreen si ca obliga folosirea butoanelor din consola centrala si dintre scaune. Nu neg, si mie mi-a fost greu sa ma obisnuiesc cu acest lucru cand am luat masina, venind de pe o navigatie Columbus care`mi placea mult. Recent insa am fost la un drive test cu Range Rover Velar si mi`a fost extrem de greu sa navighez cu touchscreen, mai ales la partea de clima/convenience. Iti iei ochii de la drum mult mai mult. Atunci am realizat ca imi e mult mai usor sa folosesc setup`ul de la A6C7. Intre noi fie vorba nici cei de la Range Rover nu au facut un system foarte usor de folosit, daca-mi aduc bine aminte trebuie vreo 3 pasi ca sa dai drumul la incalzire/ventilare in scaune, de exemplu. Si eu sunt de parere ca al doilea touchscreen (cel care inlocuieste panoul de clima) va fi putin mai greu de folosit fata de cel de sus. Daca e ceva ce-ti place intr-un Audi este haptica butoanelor si click`ul ala specific si 'engineered' in departamentul lor special de sunete pt butoane:) In alta ordine de idei nu`mi displace si mi`ar placea sa fac un upgrade la modelul nou. Pana nu o vezi live nu ai de unde sa stii cu adevarat cum arata si cum se simte masina. O sa ma inscriu pe rand la drive test, momentan din curiozitate.
    1 point
  23. Mersi Florin, o am de 3 ani, dar am cautat-o 2 ani inainte sa o gasesc. A4 B6 Avant e preferata mea. Atata timp cat gasesc piese de schimb o tin. Imi ofera tot ce astept de la o masina. Mai pun 2 poze
    1 point
  24. Din pacate locuiesc si intr-un bloc fara parcare subterana si in Sectorul 3, care are destul de putine statii de incarcare. Ma bazam pe cele publice, cele din Kaufland sunt ale Renovatio btw, si o sa o fac in continuare. Doar ca nu mi se mai pare ca merita sa dai 3-400 de lei/luna/1.000km pentru o masina electrica, luand in calcul dezavantajele ei, cand poti sa iei altceva care sa coste atat. Un Up! 1.0 TSI poate iese tot pe acolo, un Clio 1.5 dCI sigur e pe acolo...
    1 point
  25. Azi m-a sunat un baiat din Constanta cu passat, il sfatuise un amic sa verifice si el, sa scoata valva metering. Apropo imi trebuie nr de tel de la service in CT sa pot recomanda oamenilor. A scos-o ..a gasit SPAN Dar masina merge inca 30-40km pana pica de tot. Acum cica nu mai porneste. Poate scrie si el daca imi vede mesajul. Trebuie sa va intre in cap ca nu are nici o legatura defectarea cp4 cu o intretinere necorespunzatoare, deoarece pica si la masini ingrijite foarte bine. Pompele fizic vorbind sunt identice in interior. Pompa mea am vandut-o cu 1100 la Sibiu unuia care voia sa repare o masina la vanzare. Nu a vrut sa investeasca in cp3, era 100% samsar dupa cate mi-am dat seama. Vad ca am un hater caruia nu ii place faptul ca am vandut o pompa sh perfect functionala si care arata impecabil. Nu vad absolut nimic rau in asta.
    1 point
  26. Ba din contra, tot o electrica e ok daca se poate evita reteaua Renovatio. Pentru cine are alte posibilitati de incarcare este irelevant pretul asta. Daca nu, cred ca un hibrid plug in e mai ok, ca mai gasesti unde sa-l incarci si fara statii d-astea chiar daca stai la bloc. Sau, daca nu se pot evita, trebuie calculat cat costa incarcarea (destul de putin la viteza mica) fata de cata benzina economisesti. Oricum, chiar si la preturile astea electrica tot costa mai putin decat o benzinara, la jumatate chiar, intrebarea e daca mai merita deranjul cu autonomia si timpul pierdut la incarcat pentru suma asta. Pentru mine, la diferenta de 200 de lei(400 electric fata de 600 benzina), incepe sa dea cu virgula.
    1 point
  27. Cu o intretinere corecta a masinii nu se duce. Mi au trecut prin mana f multe masini CBBB, CBAB, ETC, cu peste 300k km. Si nici vorba de asa ceva. Nu sunt impotriva acestei modificari. Dar de aici pana a face o isterie nationala, mi se pare ca este pur marketing gen canalele tv totalshop. Felicitari baietilor care fac acest retrofit, dar hai sa avem puterea sa recunoastem ca o masina intretinuta corect, cu revizii ok, cu filtre amorsate cum trebuie, sunt slabe sanse sa ajunga la destinatia finala span. Totul rezulta din saracia oamenilor sau pur si simplu din neglijenta/ neinteresul lor, de a face reviziile/reparatiile la nea Giga in colt, garajul celor tot autostiutori in repararea Daciilor 1980. A, ca ai cumparat o masina la care nu stii sigur cum a fost intretinuta si vrei tu sa fii sigur ca va fi OK, dA, sunt deacord cu schimbatul. Dar repet, sa nu speriem aiurea lumea.
    1 point
  28. Deci moda e sa se cumpere SUV 4x4 pt a se folosi doar vara sau cate un supermarket iarna dar si ala cu parcare subterana si sa nu ninga ....interesant LE: Marius nu sunt carcotas, imi expun parerea. Fiecare face cum crede ca e mai bine pt el. Sa o stapanesti santos, iarna,vara...cand vrei tu Eu dc as lua/cand am luat masina noua vroiam sa o folosesc cat mai repede/mult...de aici si parerea respectiva.
    1 point
  29. Asa, si?! Cainii latra si tu mergi in continuare cu anvelope de vara.
    1 point
  30. Nu cred ca e nevoie sa ma justific de ce nu am echipat-o inca cu roti de iarna. Si ca sa merg mai departe cu incapatanarea mea, va spun ca Meganul cu anvelope de iarna 195/65R15 se duce taras pe zapada pe sosea cu tot cu mama ABS-ului si anvelope de iarna. Va multumesc pentru sfaturi si va asigur ca nu sunt atat de inconstient precum par.
    1 point
  31. deci nu stiu care ii treaba cu masinile mici,dar la dube face treaba.testat pe 2 VW LT.nu stiu daca a reusit sa puna in praguri,dar la portiere l-am ajutat eu sa puna pe un tovaras.a infundat gaurile si a bagat cu masina de gresat mult ulei ars.a facut cativa km cu ele.sau ii dai de cateva ori mers inainte frana ca sa faca balans.dupa vreo 3 zile a scos dopurile si uleiul.dupa 8 ani de cand a achizitionat cele 2 masini si forjate la greu plus conditii de umezeala la greu(le foloseste in agricultura,multa marfa spalata care lasa apa in masina) tabla pe la portiere si nu are deloc rugina.fata de alte masini ale altor oameni care aveau potierele full de rugina.
    1 point
  32. Update la ultima harta 6P0.919.866AB (0915) ECE1 2018 Update POI Fix Speedcam: http://poiplaza.com/index.php?p=ds&s=616 Un tutorial youtube foarte bun: https://www.youtube.com/watch?v=KtnCDJpdALU .......si cateva poze cu Leul din Manchester
    1 point
  33. Anvelopa Vara Michelin Primacy 3 Grnx 215/65R16 102V
    1 point
  34. Stiam eu ca fac bine ca iti urmaresc jurnalul mersi de site incerc sa invat germana si sa comand si eu presuri textile pt la vara si corector lac (dar nu stiu unde pot sa bag VIN sa fiu sigur ca vine ce trebuie) Imi place ca povestesti in detaliu tot ce faci la masina iar prima poza este superba (daca erau si stopurile aprinse era perfecta) Asteptam si un video cu evacuarea la "cald"
    1 point
  35. Pentru cei care inca au probleme cu masina (VW Touran diesel cutie manuala) referitor la pornirea la cald - fenomenul este prezent pe toata gama VAG - am remediat la seat, la golf, deci nu tine doar de touran) acest forum are informatii si raspunsuri la toate nedumeririle si incercarile de solutionare. Astfel, va rog cititi postul lui LaurLOS cu numarul 556 de la adresa http://vwforum.vwfor...i/page__st__540 si al lui pop cristian cu numarul 564 de la adresa http://vwforum.vwfor...i/page__st__560 Veti primi mai mult decat toate informatiile dezbatute de la colegi care au cumulat toate informatiile pe aceasta tema. Imi cer scuze pentru double post dar aceste info sumarizeaza tot ce s-ar putea raspunde pe tema data pentru a elucida orice mister ramas. Succes, Dan M.
    1 point
  36. Vad ca forumul asta a devenit un bazar de vandut softuri primite prin posta si reclama la diverse prestari de servicii, ceea ce e pacat pentru ca aici ar trebui sa fie arie tehnica (dupa titlu) care sa ajute cu sfaturi tehnice si ceva explicatii pertinente.Nu doar sa abordam o atitudine superioara si secretomana, sa umplem zeci de pagini de inutilitati si sa ne ascundem in spatele "bitilor care se pierd" sau "bug-uri de producator",s.a.m.d.Ca nu avem windows in ECU masinilor.In fine...scuze de offtopic, critica asta este la modul constructiv nu din rautate. Iar acum on-topic: Dupa cum au mai incercat sa explice alti colegi mai sus,exemplificand si cu hartile de injectie, problema pornirii la cald (care nu e specifica doar motoarelor VAG, spre surprinderea adeptior teoriei "bug"-ului ) apare exclusiv din cauza unei turatii insuficiente a motorului la pornire!Asta binenteles daca s-a facut in prealabil o scanare si o masuratoare a parametrilor (valori senzori,contacte senzori sau mufe, avans) si nu au rezultat erori, iar la rece porneste bine. Explicatia fenomenului este: La temperaturi negative calculatorul injecteaza motorina la orice turatie. Intre 0 grC si 40 grC nu injecteaza nimic daca turatia de pornire nu depaseste ~150 RPM iar peste 40 grC nu se injecteaza daca turatia nu depaseste ~200 RPM.Motivele producatorilor sunt multiple si pertinente pentru a implementa si a mentine in continuare acest principiu,deci in nici un caz nu e o eroare de soft sau o prostie nerecunoscuta.Norme de poluare tot mai severe,protectia motorului la supra-solicitari fara ungere,protectia volantei masa dubla,etc, nu intru in amanunte.Masinile mai noi nu au la activ suficiente porniri ca sa manifeste problema,inca, dar o vor avea.Si de ea sufera atat motoarele de 1.9 si 2.5 cu pompe rotative cat si toate PD-urile. Testare: -cu motorul cald, daca se scoate mufa senzorului de temperatura (ECU va citi -40 grC,deci injectia se va face la orice turatie ) si motorul porneste normal, defectul este dat exclusiv de sistemul de antrenare pentru pornire (demaror,contacte, baterie).Nu se pune problema de bujii, cap hidraulic uzat la pompe rotative sau probleme de etansare, aer pe circuitul de alimentare ,O-ringuri ,etc la PD-uri .Astea ar da probleme si la rece si cu motorul cald dar cu mufa scoasa. Remedii,in ordinea verificarilor: - se masoara tensiunea pe bornele bateriei.Cu motorul cald bateria ar trebui sa fie incarcata deci minim 12.7V( la 10-15 min de la oprire,mai mare dupa orire mai recenta). Cu aparatul de masura pe borne se 'da la demaror'.Tensiunea nu are voie sa scada sub 12V.Daca scade - bateria e uzata (sulfatare).Daca tensiunea e ok,se face aceeasi procedura cu un tator (un fir al ap de masura) pe caroseriesi celalat pe rand: borna +, papuc baterie,borna + electromotor, apoi tatorul de pe caroserie se pune pe carcasa electromotorului .La electromotor tensiunea nu are voie sa scada sub 11.5V.In caz contrar se curata contactul dupa care apare cadere de tensiune mai mare.O atentie deosebita trebuie acordata masei de putere (firul gros care vine de pe caroserie pe motor).Datorita faptului ca papucii acestui cablu sunt din otel cuprat sau cupru si se prind in general pe motor pe un suport de aluminiu apare un contact imperfect in timp si nu dispare prin simpla demontare si montare cu strangere!Trebuie smirgheluiti f bine papucii,saibele si locul de contact pe motor si caroserie,apoi aplicata vaselina anticoroziva (cea pt borne de baterie) ca sa se pastreze in timp contactul.Altfel dupa cateva variatii rece-cald iar devine contact imperfect si reapare problema de pornire la cald (la a doua cheie porneste pt ca la prima tentativa de pornire se mai indeparteaza stratul de oxid). - se verifica demarorul.Se curata, se inlocuiesc dupa caz bucsele , se smirgheluieste colectorul,papucii de prindere,locul de contact,se schimba carbunii (chiar daca nu au uzura prea avansata),se greseaza dar nu in exces.Daca problema persista, se verifica turatia de pornire cu VAG-COM-ul,intrucat e foarte greu sa apreciezi 'la ureche' diferenta intre 150 si 190 RPM daca nu ai un pic de experienta (campul "start condition..." din Meas. Block).Daca turatia inregistrata e sub 190-200 RPM, se va inlocui demarorul, pentru ca s-au demagnetizat magnetii statorului (orice magnet la peste 80gr C incepe sa-si piarda intensitatea campului ),spire in scurt sau uzura in ax. - metoda temporara: se codeaza pt cutie automata ECU acolo unde este posibil (in Codings) sau adaptare a conditiilor de start (in Adaptations),dupa ce se noteaza cu atentie valorile originale din campurile respective. - pentru cei foarte frustrati de pornirea dificila la cald sau/si cu bani multi disponibil de aruncat se face resoftarea ECU-ului cu modificarea turatiei de la care incepe injectia functie de temperatura.Dar remedierea asta este un fel de "gunoi maturat si bagat sub pres" pt ca nu rezolva decat 80% din cazuri,si va functiona doar pana cand va avansa problema demarorului sau a contactelor imperfecte,iar motorul va avea de suferit.NU a evitat degeaba fabricantul regimul asta de pornire pe care il pacaleste 'tunerul'.Deci bani aruncati pe o rezolvare de moment si cu posibilitatea de a mai cheltui si pe alte reparatii suplimentare ulterior. -cea din urma metoda (si cea mai nerecomandata ) este montarea unei rezistente de ~3k pe firul 3 al sondei de temperatura (cel pe care vine alimentarea de +5V a senzorului)astfel limitandu-se domeniul de masura pana in ~40 grC.Dar problema se remediaza partial pt ca la uzuri mai mari cand turatia scade sub 150 RPM iar nu va porni,plus ca va creste consumul de combustibil (e ca si cum am merge cu motorul rece).O mica complicatie e sa se monteze un releu sau switch care introduce rezistenta in circuit doar la pornire astfel dupa,motorul va functiona in parametrii normali.Sau se scote mufa la pornire si se cupleaza la loc dupa,pentru cazuri de moment. Stiu o parte din ce am scris mai sus s-a mai zis dar am vrut sa fie grupat sub o forma de mic tutorial. @Allocus - la tine nu e coincidenta ci prin demontarea cablurilor de masa si + cand s-a schimbat ambreiajul sa inrautatit suprafata de contact si a inceput sa faca probleme la pornire.Tot contactul imperfect face sa se cupleze mai bine sau mai prost demarorul. Numai bine!
    1 point
  37. Mai, ati innebunit cu totii... zau. Ce treaba are ..... prefectura cu "motorina peste jumatate in rezervor"? Chiar inghititi nemestecat tot ce va spun porcii aia in service? Singura situatie in care poata aparea un risc mic de ardere a pompei ar fi cea in care nu mai ai DELOC carburant in rezervor, si pompa se inverte in gol si prinde turatii mari si nu se raceste. Si ai rezervorul gol si ii tot dai chei dupa chei pana o innebunesti. Restul, de genul "eu am mereu 15 l "in rezervor sunt prostii, si va bateti capul degeaba. Ca si aia ca "i s-a ars in germania ca a mers in romania cu putina benzina in rezervor..."
    1 point
  38. @MariusPD, raspunde-mi la intrebare fara ifose! Argumenteaza: Daca merg 3500 km pe pilot automat, cum se face regenerarea? Si daca nu se face, de ce nu apare nici un martor din cauza cererilor de regenerare refuzate?
    0 points
  39. In principiu da, problema e ca imi trebuie o masina aici sa fac teste sa vad ca merge ok. Am multe cereri ptr 1.6 dar din pacate nu am avut pe cineva in TM sa puna la dispozitie masina ptr un prototip si teste. E posibil sa nu mearga bine. Trebuie incercat. Edit ptr HATER , chiar n-ai ce face? Gaseste-ti un tel in viata..
    0 points
  40. @svg_gabriel10 regenerarea nu se face cu tempomatul activ!!!!
    0 points
  41. adevarul nu-l stim inca, incearca cate unul sa mai scoata ceva la iveala, unii platiti de petrolisti, unii de grreen peace, unii din gandirea proprie de specoialist nealterat. E adevarul absolut studiul x? Dar studiul Y? daca vom afla peste cativa ani ca toti copii negri care muncesc in minele de .........sunt morti? e ok? sau ca muncitorii care fabrica bateriile mor la 50 de ani? poluarea motoarelor termice o stim, traim cu ele de ceva ani si cancerele de plamani, laringe, esofag sunt la mare raspandire. Dar efectul nociv al masinii electrice inca nu-l stim. Iar despre studii, e bine sa le privim cu reticenta. Si masina VAG era cea mai prietenoasa cu mediul pana la aparitia Diesel Gate. Tot din statistici, tabele, etc.
    -1 points
  42. când mergeam cu dacia cu anvelope montana, le foloseam până ieșeau sârmele din ele indiferent că era vară sau iarnă. din punctul meu de vedere niciun risc pentru 2 km. referitor la jante, nu rotor look. eu le detest. ultima propunere, un mare DA
    -1 points
  43. Multe valuri am facut cu anvelopele astea de vara ploua cu downvote-uri.
    -1 points
  44. @75NOR Multumesc pentru intelegere. Atata timp cat este a doua masina disponibila si iarna a fost mai mult primavara, nu m-am grabit deloc cu rotile de iarna. Cat despre jante, cea alba din showroom cred ca are 19" sau 20", la 18" cat vreau eu sa iau, ma gansesc ca nu sunt foarte expuse. Plus ca sunt maniac la capitolul jante si le bibilesc mereu. As dori un sfat, te rog. Mak sunt cu 8J, GMP sunt cu 7.5J. Anvelopele de iarna vor fi 235/55R18. Kodiaq vine cu Elbrus 7J si cauciucul face o buza, cumva pentru protectie, datorita latimii mai mici a jantei. Daca aleg Mak adio buza, la GMP ar fi un pic. Jante de 7.5 ... cam rarutz. Ce sa aleg? @saibot hai sa nu mai fim carcotasi, aceste cazuri sunt izolate
    -1 points
  45. Ai nevoie de 5w40 505.01 ce ai comandat este ok , tine axr-ul departe de orice "longlife"
    -1 points
  46. în primul rând mesajul nu îți era adresat. îmi cer scuze dacă l-ai luat personal. pentru tine era doar primele 3 propoziții. referitor la a scădea prețul de încărcare, să vă așteptați la o reglementare foarte strictă în domeniu deoarece statul își asigură o ponderă însemnată din cheltuielile de funcționare din accize și tva (în special benzină/motorină). dacă suma colectată din accize va scădea, bugetul va fi reîntregit prin mutarea acestora în electricitatea cu care se alimentează mașinile electrice. pe termen mediu (peste 3 ani) prețul nu va scădea. cât ar costa motorina/benzina fără accize?
    -1 points
  47. @svg_gabriel10 degeaba ai masina de 3 ani..nu ai invatat nimic..ma repet regenerarea nu se face cu tempomat activ!
    -1 points
  48. Pe drum, domnule marius... nu ne cunoastem cat sa faci asemenea glume. Am condus si 25 de ore fara oprire, dar suntem off-topic! Dar tot nu mi-ai raspuns la intrebare si as vrea sa invat totusi. Si ca sa imi raspund singur la gluma ta: -stiu ca nu exista martor care sa indice momentul regenerarii; ma mir ca poti sa spui asta in 2018 -exista un martor care iti indica probleme la DPF, in cazul in care acesta nu mai este in parametri, dupa cateva tentative de regenerare nereusite, colmatare. Intrebarea mea de dinainte ramane valabila. Astept un argument logic, va rog!
    -1 points
  49. Punem problema altfel: conduc cu 110 km/h pe autostrada si incepe regenerarea (o poti simti cand incepe), dupa care activez tempomat. Ce se intampla, se intrerupe regenerarea? Asta ar presupune ca in momentul decuplarii tempomatului, sa se reia procesul de regenerare. Eu nu am intalnit vreodata situatia asta la masina mea. Eu cred asa: atata timp cat rezervorul este peste sfert/jumatate, temperatura motorului este cea normala de functionare si nu ai alte probleme la motor, nu ar avea de ce sa nu se regenereze DPF cu tempomat activ, cu atat mai mult cu cat singura conditie era sa nu se opreasca motorul.
    -1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!