Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 20.02.2018 în toate secţiunile
-
Multumesc @NordicN Tapiteria mi se pare destul de calitativa dpdv al texturii, desi nu am mai avut niciodata acest gen, sper ca se va comporta bine. Deocamdata am facut cativa km in oras si de la un 12% la inceput a scazut pe la 10 si ceva. O sa revin si cu poze cu consumul. Pana sa dau ochii cu Kodiaq, imi indreptasem atentia catre Koleos dar imi tot ziceam ca nu merita atatia bani un Renault dpdv al devalorizarii. Kodiaq a fost love at first sight. Un comparativ pentru cei ce vor sa-si faca o idee. Koleos Lxlxh 4673x1843x1678mm, vol. portbagaj 498l Kodiaq Lxlxh 4697x1882x1655mm, vol. portbagaj 650l Desi in realitate Koleos pare mai masiv, cifrele spun altceva. @75NOR am verificat si este penseta. Am vorbit la dealer si au capacelele, 4,31 lei/buc. @sebip multumesc frumos. Mie imi place dar parerea mea poate fi subiectiva.4 points
-
Aceste sisteme AWD pot fi un soi de placebo pana la un punct. Haldex e un sistem reactiv. Intra in functiune cand puntea motrice e in dificultate. In rest tot 4x2 este functionarea. Daca ar fi Torsen altfel ar sta treaba. Personal, pana la 1700 kg nu consider necesar AWD doar daca cel din spatele volanului sta mereu in zona rosie a turometrului, adica e mai agitat decat norma. E AWD bun ? Da, bineinteles. Rau nu face. Singurul aspect negativ e greutatea pachetului care se adauga la masa totala a masinii. 100-150kg se simt. Cred ca punctul de inflexiune a deciziei daca AWD e viabil sau nu este fix intre motoarele cu 150cp si cuplu de 250-320. De exemplu, Kodiaq 1.4 4x4 pentru mine nu e o combinatie potrivita. Daca ai ales 1.4 e clar ca mergi mai linistit, cauti economie. 4x4 nu face decat sa ingreuneze dinamica masinii TOT TIMPUL. De la 180CP/350Nm in sus AWD l-as considera obligatoriu.3 points
-
Weekend prelungit la Piricske undeva aproape de Hargita-Bai. Plecare vineri dimineata aproximativ ora 9, unul din pasagerii masinii suna pentru detalii legate de locatie, surpriza suntem anuntati ca nu avem ce cauta fara lanturi. In Brasov asfalt si ciment cam peste tot, parea o gluma avertizarea dar am facut un mic stop pentru a cumpara lanturi. Nu am avut masina asta asa incarcata niciodata, cinci persoane pus bagaje cam 50-60 kg. 110 km de asfalt un au fost inghititi cu o usurinta remarcabila dupa care au urmat 3 km de drum forestier cred (nu am vazut decat stratul de gheata ce acoperea drumul si asta foarte rar) cu 10 cm de zapada. Doar 10 cm deoarece zapada a fost curatata cu plugul relativ de putin timp. Daca as fi oprit rotile sau m-as fi intalnit cu cineva pe drum sunt convins ca lanturile ar fi fost salvarea mea, altfel am ajuns fara mari emotii aproape de destinatie, am parcat cam la 100 metrii de cabana. La intoarcere a mai nins cam 5 cm si am fost impins la manevrele pentru intoarcere in parcare, a fost singurul moment in care nu ar fi stricat un 4X4 Pozele descriu cel mai bine situatia. PS. Nu o sa inteleg niciodata de ce se inghesuie toata lumea in Poiana Brasov, locul asta este de vis ce lipseste este nebunia si aglomeratia nu mai zic de preturi versus servicii3 points
-
da , ai scris multe adevaruri - cam asta am vrut sa spun si eu doar ca sunt mai glumet si am suparat pe unii asa ca am fost trimis in garsoniera masina mea de acum e unul din ultimele SUV-uri cu reductor care fac un compromis intre sosea si drumuri neasfaltate evident nu e off-road nici pe departe dar nici de autostrada nu e si nu am luat-o ca sa ma dau mare ci ptr ca un primar corupt a promis 2 mandate si nu a asfaltat drumul pana la casa mea de la tara dupa cativa ani cand a facut niste excursii la DNA l-a asfaltat in 3 saptamani , dar masina era luata nu mi-a parut rau ptr ca m-a dus in multe locuri frumoase la pescuit dar nu e de mers in oras, nu e de mers pe autostrada , are anvelope AT , consuma , zgomot , etc si pot sa mentionez urmatoarele aspecte legate de cei care vor SUV MARE : - pozitia inalta la volan iti ofera un confort prin faptul ca vezi drumul mai bine inaintea ta , peste alte masini - te simti mai in siguranta dar asta nu inseamna ca trebuie sa faci vitejii la volan - nu ai nicio treaba cu farurile de la berline , noaptea , bat sub ochii tai - desi poate sa se tina dupa ele , nu trebuie sa concurezi cu berlinele , atentie la depasiri , viraje , etc - nu e berlina ! nu e masina sport , nu e nimic din toate astea - e masina inalta cu garda la sol ridicata si drept urmare e masina de condus cu grija - nu ai probleme cu bordurile cum au berlinele , cand parchezi - mare avantaj - bagi cu fata cu spatele , oriunde - nu ai ce face cu o masina de acest gen fara senzori macar pe spate - scapi iarna din orice gheata si zapada din parcare , poti parca in locuri in care altii nu pot intra - nu e mai lunga decat un break , e tot pe acolo - nu are portbagaj mai mare decat un break , e tot pe acolo - e mai scumpa decat un break sunt considerente generale iar unele pot fi contrazise de SUV-uri premium mari si scumpe topicul de fata , dupa modelele din titlu , se refere la crossovere , nu la SUV-uri mari , iar dupa continut , la orice3 points
-
2 points
-
4x4 ptr masinile cu garda mare la sol este un mare plus pentru masinile grele este o necesitate X5 fara tractiune integrala pare o gluma , eu nici X3 nu as lua fara xDrive sa luam de exemplu 2 suv-uri mari = Sorento si Santa Fe cu motoare de 2 ( in loc de 2.2 ) si fara tractiune integrala de ce sunt facute ? ca sa aiba consum mai mic si sa fie mai ieftine la cumparare dar sunt grele , puturoase , bune doar pe autostrada dupa ce prinzi viteza ... sa fim seriosi daca tot dai 40k minim pe un suv mare , ai bani si de motorina imi aduc aminte de un clip cu test drive la Santa Fe unde cel care prezenta a spus ca desi pare incredibil , e un capitol la care masina sta mai bine ca un Cayenne oau , zi eu , sa vedem la ce ... [ e mai ieftina ] spune individul2 points
-
" Cei de la peugeot au inteles nebunia asta cu suv-urile si au scos ce cere piata. Un design frumos, motoare decente si fara 4x4. La fel si alti producatori." Chiar daca nu iesi cu ea de pe asfalt, totusi acel peugeot are tractiune fata si nu are nevoie de integrala iarna...pe cand un suv gen x5 cu tractiune doar spate pana si in oras poate avea probleme daca nu ai anvelope de iarna premium. Vad de foarte multe ori la munte cum se chinuie iarna, deci trebuie si acest lucru luat in considerare...2 points
-
2 points
-
Dupa 10 luni de asteptare, saptamana urmatoare voi primi masina. De vreo 2 ani cautam alternative pentru a inlocui masina sotiei, o Fiesta tdci care si'a facut cu brio datoria, insa portbagajul nu putea primi prea usor nici macar un carucior de copil in trecut, nu mai zic de tricicleta/bicicleta pe viitor, asa c'am inceput cautarile. Initial sotia a dorit tot diesel, insa intre timp am reusit sa o "convertesc" la benzina. Cutie manuala, neaparat, tot dorinta sotiei. Mai departe am avut mana libera. Nu am optat pentru 4drive intrucat pentru iarna Foresterul meu e de ajuns, oricum e superior ca tractiune sistemului 4drive. La inceput vizat era Yeti, insa dupa aparitia Atecai si un drivetest a fost clara alegerea. Am fost de'am vazut si Tiguan, Mokka X, Qashqai, X-Trail, CX5 (modelul anterior, insa mai erau pe stoc doar diesel si comenzi preluau pentru modelul nou). Am plasat comanda la sfarsitul lui martie 2017, iar masina a ajuns la dealer pe 17 ianuarie, actele finale facand ca livrarea sa nu fie posibila saptamana aceasta. Masina este un 1,4 TSI 150 CP, tractiune fata si cutie de viteze manuala, nivel de dotare Xcellence plus urmatoarele optionale: - Capuccino Beige - Pachet Enjoy Xcellence ( Alarma, Pachet iarna, Park Assist, Sistem navigatie) - Adaptive Cruise Control - Blind Spot + Rear Cross Detection - Full Link - Incalzire Auxiliara - Parbriz Incalzit - Portbagaj Actionat Electric - Roata de Rezerva de Dimensiuni Reduse - Sound System Seat (Beats nu era disponibil atunci si nu sunt convins ca e mult superior) - Top View Camera As mai fi adaugat si scaunul cu reglare electrica, daca includea si functia de memorie pentru macar 2 pozitii, altfel mi s'a parut inutil (greutate in plus in primul rand). La trapa am stat mult in dubii, insa cum sigura Ateca pe care o vazusem cu trapa avea deja mecanismul defect si cum la ambele masini pana acum am avut neplaceri cu trapa, am renuntat la idee. Din catalogul de accesorii am comandat si aparatori noroi fata/spate si set roti de iarna cu jante Seat Dynamic pe 17" cu Continental 850p (860p nu am vazut pe dimensiunea 215 55 R17). Probabil voi comanda si covoras de cauciuc pentru portbagaj, ce am gasit aftermarket nu ma incanta prea mult. Aftermarket am luat, dupa recomandari de pe forum, un set de covorase de cauciuc.1 point
-
Cum pasiunea moare greu, nu am putut sa parasesc grupul VAG dupa cei 10 ani de convietuire cu golful 4, drept urmare am achizitionat urmatoarea masina dupa multe cautari si nervi. VW GOLF VII 1.6 TDI 105 BlueMotion Technology Confortline ( sunt sufficient de multumit de acest motor), nivel de echipare confortline. Masina este din punctul meu de vedere net superioara fata de fosta. Ca si dotari va pot spune ca sunt mai mult decit suficiente , avind in vedere trecerea de la golf 4 la golf 7. Distronic franeaza singura (pastreaza distanta fata de masina din fata) Volan multifunctional piele Computer bord Pilot automat Auto hold ABS,ESP Bluetooth Computer Bord Pilot Automat Dublu Climatronic Proiectoare Ceata cu Functia Cornering se aprind la viraje Cotiera centrala fata - spate, Mod Eco (Start/Stop) - se opreste motorul la semafor Interfaţă USB, handsfree cu bluetooth Oglinda retrovizoare cu senzor antiorbire Oglinzi reglabile electric si incalzite Oglingi retractabile elecric Geamuri electrice fata-spate Inchidere centralizata Indicator schimbare treapta de viteza Jante originale 16`` Sistem de monitorizare presiune anvelope Torpedou frigorific. In continuare voi lasa pozele sa vorbeasca in locul meu.1 point
-
Dupa cum probabil stiti Golf ul a plecat de la mine acum ceva timp, asa ca era nevoie de o alta masina, mai noua, mai puternica si care sa se incadreze in bugetul propus. Gandul meu era direct la Golf 6 GTI, dar au intervenit ceva schimbari in buget, dar si in mintea mea, practic Leon ul era un Golf mai low-cost. Am testat si cateva masini, printe care FR-ul TDI cu DSG, un Opel Astra din 2013 tot diesel si Leon- asta. La GTI nici nu mai avea rost sa ma uit, ca era mai scump cu minim jumatate din pretul Leon-lui peste la dotari cat de cat echivalente. Dupa ce am testat si dieselul, era de la samsar, mi a zis sa i dau sa vad ce poate, desi motorul era rece. Aripile fata nu prea se aliniau cu usile, am zis pa din start. La masina in cauza am ajuns pur si simplu cautand prin anunturile de pe site urile de vanzari auto. Dupa o discutie telefonica cu proprietarul, m am dus sa vad masina. Dupa ce am verificat o ochiometric si am zis ca, cam asta e masina mea. Avea istoric cu toate schimburile de ulei facute regulat in reteaua Seat, fara elemente revopsite, doar urme se pietricele pe capota, stare tehnica ok pentru anii ei, discurile si placutele cat de cat recent schimbate. Dupa cateva zile de tatonari si negocieri, m am pricopsit cu ea pe cap. Este vorba de un Seat Leon FR facelift din 2010, motor 2.0 TSI 155 kw, cutie manuala, cu urmatoarele dotari: faruri bixenon adaptive - stopuri led „boomerangs” - proiectoare - kit exterior FR - jante 18” de pe Leon Cupra - trapa - senzori parcare fata-spate - asistent la plecarea in rampa - interior piele neagra cu insertii FR - 4 geamuri electrice pe impuls - oglinzi exterioare heliomate, incalzite si rabatabile electric - oglinda interioara electrocromata - volan multifunctional - RNS 315 + bluetooth - sistem audio Bose - privacy glass - clima pe doua zone - incalzire in scaune - senzori lumina, ploaie si presiune roti - coming si leaving home - pilot automat Momentan sunt in procesul de inmatriculare. Nu stiu de ce nu a avut pedalele de aluminiu, le am cumparat eu si deja au fost montate. Ca si defecte, bara fata in coltul dreapta putin zariata, jantele au nevoie de revopsire, nu arata rau, dar sunt eu maniac si as schimba anvelopele, care desi sunt bune ca si profil/dot, sunt niste chinezarii. Mai vedem pe parcurs ce va mai fi.1 point
-
Salut, everyone late post Dupa admiratia mea pentru modele sport respectiv hot hatch-urile Megane RS 2, Megane RS 3 in vara anului 2016 am dat comanda pentru un Seat Leon Cupra 290 DSG. Asteptarea a fost de 4 luni, masina a ajuns in posesia mea in data de 03.11.2016. O asteptare destul de chinuitoare dar cu totii trecem prin acest proces cand cumparam o masina noua. Hands down m-as fi dus sa imi iau Megane RS 3 Trohpy dar la acea vreme in vara lui 2016 nu se mai comercializa la noi in tara... Modele care erau la vanzare in acea perioada si imi faceau cu ochiul : Ford Focus RS MK3, Golf 7R DSG, Cupra 290 DSG, Civic Type R FK2, Passat B8 BITDI. Cum din toate aceste modele am ajuns la Cupra 290, de ce Cupra 290, sa le iau in ordine Civic Type R FK2 - Nu mi a placut deloc cum arata atat la exterior cat si la interior si nu m-am mai dus sa o vad si in realitate. Pe aceasta am eliminat-o din prima. Passat B8 BITDI masina extraordinara, motorul la fel sweet dar o masina care nu este de varsta mea. Mai incolo este o optiune serioasa, Ford Focus RS MK3 - Aceasta era mainul masina pe care am vrut sa o cumpar dinadins. In vara anului 2016 toti dealerii Ford din Bucuresti nu deadeau deloc discount la aceasta masina adica 0%. NU am mai intampinat niciodata acest tratament pe nicaieri si anume atat e pretul de lista cu atat o cumperi nu se negociaza nimic. Bun pe langa asta stiam de problema cu motoarele care este una foarte grava dar eu tot vroiam sa il iau. Capacul a fost cand m-am dus la BDT si aveau unul in parcare pe Nitrouse Blue si modest dotat. Masina mi a oferit o senzatie de mult plastic de proata calitate si foarte ingabejita pentru ocupantii locurilor din spate sa nu mai zic de portbagaj 260 litrii... Dupa ce am vazut-o mi am luat ramas bun de la ea. Sa nu mai zic ca dotata full ajungea undeva la 46.500 de euro la acea vreme si nici macar discuri ventilate pe spate nu primeai. Navigatia la acea vreme era Sync II (Fara Android Auto fara Apple Carplay)........ Hai am inteles Cupra 290 nu iti da tractiune integrala dar iti da DSG. La Focus primeai tractiune integrala dar aveai cutie manuala. Cupra 290 full cu tot cu discount iesea cu 8000+ de euro mai ieftina decat un Focus RS full. 8000+ Pt o tractiune integrala?!?! dar in minus o cutie DSG? LUL Update : M-am dus la un an si anume in vara lui 2017 sa intreb la Tiriac daca acum fac discount. Raspunsul a fost acelasi NU cu pretul de lista cumperi masina. LUL Alegerea finala a fost intre Golf 7R DSG si Cupra 290 DSG care sa fie ? Simplul fapt pentru care am ales Cupra 290 este ca handlingul este mult mai bun avand limited slip diff, are frane Brembo 4piston cu niste discuri uriase pe fata de 370mm, NAVIGATIA da exact Navigatia este pozitionata sus mult mai bine pozitionata ca pe golf, scaune sport tip scoica incalzite care ii dau un aspect masinii atat la exterior cat si la interior mult mai sport. Golf-ul 7R parca nu se deosebeste de un Golf normal si asta ma refer la oamenii care nu sunt cunoascatori. Nu-mi pasa ca nu am tractiune 4X4 HotHatch-ul adevarat nu este 4x4. Intradevar Golful 7R daca il luam era mult mai rapid la plecari de pe loc sau in regim de ploaie, ninsoare. Nu aveam de gand sa iau o masina sa o rup la fiecare semafor sau sa merg sport in conditii de ploaie, zapada #notfunforme. Pe mine nu m-a interesant ce Badge am pe capota atata timp cat mie imi place masina. Masina este configurata full si anume : Optiune standard : DCC Adaptive Suspension; LED Fronts Lights and LED Tail Lights; Cupra Drive Profile Selector (Confort, Sport, Cupra, Individual); Electric and Heated folding mirrors, ++ mult mai multe Optionalele masinii : - 6 speed DSG - Color Alor Blue - Alcantara Sport Bucket Seats (Heated) - Orange Performance Package (Brembo 4piston with 370 mm front discs/ Orange Mirror Caps and Orange Front Grill / Machined Lighter Orange Sport Wheels 19inch / Sportier Side Skirt) - System Navigation Plus 6.5 inch; 16.5 cm : 1) Dynamic route guidance with 3D map display and 3D emblematic buildings; 2) Full Link (Mirror Link, Android Auto and Apple Carplay) 3) Electric interface for external use AUX-IN jack, USB, 2x card slot SD 4) Bluetooth and Voice Control, SMS, WLAN Audio Streaming 5) CD/DVD player (MP3/WMA/video) 6) 10GB hard disk drive - MAPCARE (Two updates/year in the first Three years for the Navigation Maps) - Chrome elements for interior - Sunroof panoramic - Front and Rear Parking Sensors - Reverse Camera - SEAT Sound System - DAB Tuner - Adaptive Cruise Control (ACC) - High Beam Assist - Lane Assist - Front Assist - Traffic Sign Recognition - Safety Pack (Tiredness recognition & Front and rear seatbelt reminders) Poze : c1 point
-
1 point
-
@kpk1 Adevarat, sistemul Haldex este reactiv , insa cel putin versiunea 5 nu e FWD deloc. Este cel putin 90% fata si 10% spate. Nu cred ca asta se mai considera FWD.1 point
-
@Xadrian nu ai inteles ce am vrut sa spun. Nu neg avantajele unui sistem 4x4 pentru ca sunt multe, incepand de la siguranta, pana la mersul mai sportiv,unde si eu personal as lua tractiunea integrala pe motoare de la 150 de cai in sus, unde ma pot folosi de avantajele sistemului. Dar de ex pentru o femeie care vrea un suv mic, gen t-roc, arona (adica un segment care a explodat si inlocuieste hatchback-urile) pe care sa il foloseasca doar prin oras (mall, scoala, cumparaturi), chiar crezi ca va beneficia de avantajele de care zici tu? Poate sunt eu prea tanar, dar nu am vazut o mamica cu copilul mic in spate sa zboare intre semafoare... Si mai e o chestie, 4x4 iti da aderenta maxima pe acceleratie, partial pe viraje si deloc la franare. L.e.: ca tot vorbeam de t-roc si arona1 point
-
1 point
-
1 point
-
Felicitari! Masina arata super bine. Personal inca tot nu pot sa ma impac cu modul in care au rezolvat panoul de bord in fata pasagerului. Zici ca ii o usa de dulap!1 point
-
1 point
-
Uita-te si la Shell. Cele noi cu baza GTL sunt foarte bune, folosesc de cativa ani in alte masini si motoarele sunt deosebit de curate. Si la Touareg am zis ca urmatorul incerc 5w30 ect c31 point
-
@SwatKat 99% sunt convins ca nu sunt missfire-uri. Eu am aproape ~31600km in bord, nu am respectivele trepidatii la ralanti, insa am o cunostinta cu 1.4tsi cu DSG si la fel face, iar in service i-au spus ca problema este cu ambreiajele la DSG, de acolo socurile respective, nu de la motor. Daca o folosesti cel mai mult in traficul aglomerat de Bucuresti, mai mult ca sigur asta e motivul, e destul de sensibil DSG-ul pe 1.4tsi din pacate. Din cate stiu, si pe modelele mai vechi (122cp) au fost probleme fara numar la ambreiajele DSG pe 1.4tsi rulate mult in oras, la kilometraje destul de mici (pana in 40-50k km). Din fericire, se schimba pe garantie daca problema se accentueaza (si se va accentua la vara mai mult ca sigur, cand temperaturile exterioare vor fi mai mari). Dar inlocuirea ti-o vor face de abia cand vor incepe si trepidatiile la plecarea de pe loc dupa stat in trafic, nu doar la micile trepidatii ce apar la ralanti. Antigelul si la mine incepe sa dispara din nou, nu scade mult, dar putin cate putin scade (am completat, nu mai stiu exact cand, pana la maxim). Ce am observat e ca daca il las pe minim o vreme nu scade. Daca il pun pe maxim, incepe repede sa se duca sub jumatate..n-am o explicatie pentru asta. Si eu am foarte mare grija si nu pun nimic pe elementele cu piano black, dar din pacate se zgarie pur si simplu si de la praful pus, cand il stergi (si eu mereu le suflu bine de praf mai intai, apoi sterg cu servetele fine, deci nu e vorba de intins mizeria pe ele....dar calitatea lasa de dorit - si dpmdv arata kitchos piano black - ma bucur ca am MY17, nu MY18 cu toate alea lucioase prin bord...).1 point
-
Ideea de suv de acum cativa ani nu mai are nicio legatura cu ce se cumpara acum. Inainte cand spuneai suv te gandeai la un Land Cruiser, imens, capabil sa te duca oriunde, cu motor si consum pe masura. Acum, cum spune si tavitara, se vinde doar ideea de suv, adica pozitie inalta la condus pentru o vizibilitate mai buna si o asa zisa siguranta crescuta, detalii care au atras in principal femeile spre aceasta clasa de masini. Ca nu are 4x4, cui ii pasa? Atata timp cat masina respectiva nu iese din oras, ca de pe asfalt nici nu punem problema sa iasa... realistic vorbind, tractiunea integrala ar aduce asa: cost crescut la cumparare, consum crescut, portbagaj micsorat, suspensie mai complexa. Daca pui toate detaliile astea pe hartie, devine destul de clara treaba de ce gasesti "suv-uri" cu motoare incepand de la 1 litru, motor care isi va face treaba foarte bine pentru ca si caroseria in cazul asta va fi foarte usoara. Am avut ocazia sa merg de mai multe ori cu un peugeot 2008, o masina care nu e nici suv, nici compacta, e intre. Fiind doar tractiune fata si cu greutatea mai mica decat masina mea, motorul de 1.6 hdi de 92 de cai isi face treaba bine, nu e racheta, dar nici nu te rogi de ea la deal. Are portbagajul mai mare decat un hatchback, dar e mai scurta decat un break. La mers cat de cat legal, fara sa adormi la volan, pe ruta Bucuresti-Bacau si invers scoate constant consumuri de 4.5-5% (in functie incarcare). Pe langa astea, mai pui si pozitia la volan o idee mai inalta si garda la sol marita. In cazul asta, 4x4 ar fi avut vreun beneficiu? Eu zic ca nu. Cei de la peugeot au inteles nebunia asta cu suv-urile si au scos ce cere piata. Un design frumos, motoare decente si fara 4x4. La fel si alti producatori. Nu contest faptul ca 4x4 nu e bun, dar in marea majoritate a cazurilor chiar nu e necesar (exceptand cazurile gen 2.0 bitdi 240 de cai cand fara 4x4 nu poti pune puterea pe asflat deloc).1 point
-
Eu am folosit pe cel cu g 052 195 m2 luat de la Autokarma. A fost promotie si l-am luat la 40 lei litrul, deci un pret comparabil cu restul uleiurilor de pe piata. Nu pot sa ma pronunt daca este mai bun sau mai prost decat altele, n-am facut decat 2000 de km cu el. Dar fiind uleiul OE nu cred ca poti sa te pacalesti. Daca avea un pret nesimtit ma mai gandeam si la altul. Nu stiu daca este acelasi ulei in ambalaje diferite (vezi discutia de mai sus).1 point
-
“Cum vom produce mai multă energie electrică curată?” Hidrocentrale, eoliene, panouri solare... exista o multime de solutii. E important sa descopere oamenii ca se pot scoate bani din aer, si la propriu si la figurat, si ca investitiile in ferme solare sau eoliene se pot recupera(dupa ce incarcarea masinilor electrice se va plati) si or sa apara destule solutii. ”parcurge între 50 000 și 100 000 km în mașina electrică, pentru a începe să produci mai puțin CO2decât un motor termic. Aceasta înseamnă 15-30 km pe zi, 365 de zile pe an, timp de 10 ani!” In primul rand km aia se fac foarte repede. Eu am deja 2.600km in 3 luni cu o masina de oras. Ceea ce ar trebui sa insemne un 10.000km anual la modul relaxat, doar cu drumuri pana si de la munca - 35-50km/zi. In al doilea rand despre ce fel de motor termic vorbim? Benzina sau diesel? Euro 2 sau Euro 6? Asta conteaza foarte mult sk este relevant si ca raspuns la urmatoarea intrebare. ”Cum să facem ca emisia de carbon la fabricarea bateriei unui vehicul electric să nu fie un dezastru ecologic?” Irelevant. Serios! La cate masini sub Euro 2 circula in lume eu cred ca fabricarea unei masini electrice tot este mai putin poluanta decat cat mai traieste o masina Euro 1-2... In lume nu exista doar Europa si America. Sunt foarte multe tari care nu au reglementari in ce priveste poluarea masinilor. ”Cum vom asigura că reciclarea unei baterii nu este un dezastru ecologic?” Asa cum ne asiguram si ca extractia si transportul petrolului nu este un dezastru ecologic. ”Cum vom găsi suficiente materii prime rare pentru a face celulele și chimicalele bateriilor pe termen lung?” Sunt deja in dezvoltare tehnologii care reduc metalele rare din componenta bateriilor. Viitorul suna bine aici. ”Cine rezolvă problema mobilității curate în ansamblu?” Dupa cum spuneam, odata ce se va monetiza chestia asta or sa apara foarte multe solutii. Guvernele trebuie sa dea startul, pentru ca particularii nu vor acoperi investitia initiala, dar odata demarata va creste de la sine cand se vor castiga bani din asta. ”În plus, toate emisiile CO2de la o mașină electrică sunt trimise în atmosferă chiar înainte de a se deplasa cu un kilometru, în timp ce pe de altă parte se pretinde pretutindeni că mașina electrică nu emite particule fine.” O sa para ciudat dar asta e bine! Incearca sa-ti imaginezi poluarea emisa de masini ca un gunoi. Noi facem gunoi zilnic, foarte mult chiar, dar nu traim inconjurati de el pentru ca vin masini, il strang si il transporta in afara oraselor. La fel, masinile termice emit “gunoi” zilnic dar acest “gunoi” ramane printre noi si nu il strange nimeni. Masinile electrice creeaza din start acest “gunoi” in afara oraselor unde se poate aduna si se pot cauta solutii pentru reducerea lui mult mai usor decat se pot curata cateva milioane de masini in lumea intreaga. “În cele din urmă, mașina electrică nu este mai ecologică decât mașina termică” Posibil, da. Dar macar faptul ca poluarea este creata intr-un spatiu organizat si limitat inseamna ca noi suntem mai sanatosi si ca respiram un aer mai curat in orase, ceea ce e un plus fata de masinile normale, si asta in timp ce cautam solutii mai bune pentru baterii si fabricarea masinilor si a bateriilor intr-un mod mai putin poluant!1 point
-
ok deci pt tine SUV din clasa mini sunt de fapt crossovere, si este adevarat, unii le denumesc crossovere altii suv mini...este clar ca s-au schimbat multe in industria auto...acum au aparut bmw x5 cu tractiune spate si motor de 2l la fel si la mercedes etc...deci clar ca lumea cumpara pentru pozitia mai inalta la volan...dar in 10 ani cand si restul de oameni vor avea suv ajungem iar de unde s-a pornit cand in fata ta tot suv vei avea deci vizibilitate la fel de redusa1 point
-
1 point
-
Ce rost are comparatia unui 2wd manual de 1.4 cu un 2.0 tsi dsg? Normal ca e diferenta f mare de pret Cat despre necesitatea unui 4x4 pentru ca o masina sa "merite" denumirea de SUV, la unii e din snobism. La fel cum p'afara multi aleg motorizari de baza, dar cu toate dotarile necesare (se merge pe autostrazi, unde orice ascutitoare prinde 120kmph), la noi nu consider ca e nevoie de 4x4 decat in 2-3% din timp, poate nici atat la ce iarna a fost anul asta, de ex, ca de offroad nu poate fi vorba la Ateca/ Tiguan/ CRV/ RAV4 & Co1 point
-
O sa ma gandesc cand le vine randul... Intre timp am primit instalatia CGP si mi-am facut putin timp sa o verific...sa o pun cap la cap...sa vad ce am si ce mai am nevoie... Din pacate doar una din cele 3 fise face contact cu bujia...si ma gandesc sa fac o inginerie...gen sertizat papuc pe bujie...papuc pe fir...si conectate intre ele cu surub...papuc la 90grade bineninteles... Asta este prima idee...mai studiez tipuri de conexiuni...poate gasesc ceva mai ok...ideal ar fi...inafara de fisa OEM-80 ron...un sistem gen borna baterie1 point
-
Eu sunt de acord! Ar fi mai simplu de cautat, gasit si citit de mai multi oameni decat ascuns printre multele pagini de prezentare, aici.1 point
-
@tavitara pe acelasi principiu enuntat de tine si altii te-ar putea judeca ca ti-ai luat Jeep de 2.5L pe care il tii in fata blocului pentru ca nu ai bani sa bagi motorina, nici sa platesti impozit si ca probabil stai intr-o garsoniera mai ieftina decat masina. O judecata la fel de falsa ca si cea enuntata de tine mai sus. Nu cred ca e ok sa punem oamenilor etichete doar pentru ca prefera un anumit tip de masina si poate nu si-au permis sau chiar nu au vrut un "SUV" ca al tau. Si poate nu toti au nevoie de 4x4, motoare de sute de cai si o masina in care sa bage toata sufrageria.1 point
-
8 luni si 14,5xx km -> revizia va fi zilele urmatoare. Mic sumar: - (primul lucru) tapiteria bej arata foarte bine, cel putin nu pot spune ca s-a luat culoare de pe blugi. In primavara probabil fac o curatare cu abur, asa de intinerire; - elementele "piano black" incep sa iaba mici zgarieturi, indiferent de cata grija ai de ele. Inca nu inteleg obsesia producatorilor (de fapt o inteleg, e din ratiuni "economice" pentru ei ); - regret ACC si volanul incalzit; m-ar fi tentat un retrofit de volan, insa cred ca nu merita; cochetez cu ideea de retrofit la AID, inteleg ca vor incepe sa monteze pe Octavia, daca ar fi in jur de 500e m-as gandi; oricum asta e ceva de vazut spre toamna probabil; - DSG merge bine, reiterez ca in oras aglomerat te descurci mai bine cu manuala - asta ca sa nu-ti intre in fata aia de pe linia de tramvai . La drum lung e o incantare! Nu simt nicio vibratie/ezitare aiurea din cutie; - motorul merge frumos, consuma extrem de rezonabil la drum lung si e suficient de potent pentru 2+1 ocupanti cu bagaje chiar mai multe (apreciere subiectiva, of course). Ulei am completat acum cateva luni ca era pe la jumate, acum vad ca nu s-a mai consumat, e cam pe la 3/4. Antigel e cam spre minim, probabil voi cere sa fie completat; din cand in cand, cu motorul rece, in stationare, mai simt niste mici "socuri", n-am identificat cauza, o sa intreb la service; - am de bricolat o lumina mai puternica in portbagaj, lampile laterale sunt deseori acoperite de bagaje si isi pierd din utilitate; - am avut o singura data un "glitch" si nu pornea ecranul Amundsen, n-a mai facut de atunci. Am reusit si importat si POI in navigatie (camerele fixe din BG) si sunt curios cum ma va atentiona. - Skoda connect e misto, cand mai uit daca am incgis sau nu masina pot verifica pe telefon, au bagat mai noi si niste rapoarte legate de vehicle health. Poate mai vin niste update-uri in viitor cu functii in plus. O sa revin cu scoruri dupa revizie, ar trebui verificat si antigel, placute, volanul care nu sta perfect aliniat. Overall, multumit pe deplin si adunam km in continuare!1 point
-
@shiretzicu Esti sigur ca esti in Eco? Adica pe ecranul dintre ceasuri iti apare viteza E1, E2.. etc de fiecare data? Pentru ca la mine la o noua pornire schimba in D1, 2, etc chiar daca beculetul de la rotita e rosu pe Eco.1 point
-
da , tare si-au dat seama toti ce vrea omul = sa aiba SUV daca e si benzina sa nu aiba cuplu si mai ales 4x2 , e ideal motor de 1 e super , mai facem economie de cativa lei la impozit cat se poate de ieftin , aia conteaza mai trece cate unul cu un Cactus pe langa mine si se uita zambind multumit , adica are si el suv s-a umplut de Vitara peste tot de ex cei care si-au luat suv-uri de jucarie in loc de berline ok , la aceeasi bani , se vad in listele de mai sus1 point
-
Nu stiu cum ati scos voi consumul asta. Eu am un 1.4 tsi dsg 4x4 care are 1500 de km ( 1000 facuti pe autostrada buc-constanta - la 130 viteza pe ACC) si restul facuti prin Bucuresti si consumul meu mediu pe termen lung e 10.7 pe profil normal (cam de la 1300 am bagat eco - a fost mai complicat pana ne-am prins ca desi noi aveam rotita setata pe eco, cand o bagi in drive ea pleaca automat pe profil normal si trebuie sa reselectezi de fiecare data eco).1 point
-
Un proiect demn de urmat, aici este adevarata pasiune . Ai o masina modificata la propriu, airride, muzica si drag Spor in continuare !1 point
-
1 point
-
Asta este un mod de a privi lucrurile. Pe de alta parte pe langa absolut toate metehnele motorului termic aduci si complexitatea unuia electric. Nu o zic cu rautate sau ciuda, doar ca fapt care trebuie considerat.1 point
-
Multumesc. Masina avea arcurile schimbate H&R, insa unul era rupt, n am gasit pe stoc nimic de la H&R cand am vrut sa le schimb, si am montat arcuri de la Eibach. Motorul este stoc si asa o sa ramana, fara modificari, doar toba este schimbata cu una sport de la FSW, care are un sunet foarte placut.1 point
-
Multumesc de apreciere! Un mare bonus pe care l-am prins avand in vedere ca acesta culoare a fost eliminata din paleta culori de pe facelift ce e drept a fost inlocuita cu Mystery Blue care dupa parerea mea este identica cu Lapiz Blue de pe Golf 7R/7.5R. Un albastru inchis nu il vad bine impreuna cu Pachetul Orange Performance..... Inca un bonus este faptul ca am frana de mana manuala si nu electrica . Da masina este factory stock. Sunt de parere ca stock (parametrii producatorul) e cel mai bine. Ce m-am asteptat sa modific la masina a fi fost evacuarea. Aparent m-am inselat si nu a fost deloc nevoie. Cand schimbi modul de conducere de pe Confort pe Sport/Cupra sau chiar si in Confort cand dai in Sport de la DSG la upshift ai un Dsg Fart dement iar pe downshift pops and bangs cat vrei. Joy to drive.1 point
-
si nu ne spune si noua dl Alexpob ce a avut ? sau rolul forumului e doar sa intrebi cand ai nevoie ?1 point
-
Salut, revin si eu cu un upgrade la Bolero2. Am tot urmarit toate "chinuielile" tuturor de conectare la Unitatea OEM a masinii, Waze, Android car, etc si pana la urma m-am decis si am achizitionat o unitate chinezeasca cu un display de 10.1 inch, android 6 si OBD2 pentru scan si alte probleme minore ale masinii la care conectez orice, instalez orice din magazinul play si tot asa. Pe langa asta am facut un abonament de tel. mobila si date si acum exista oricand internet 4G in masina. Stiu ca unii dintre cei de pe acest forum nu sunt de acord cu chestii aftermarket dar in acelasi timp m-am gandit ca mai exista si oameni care nu ar spune nu acestui tip de upgrade.atasez cateva fotografii si daca exista curiozitati , sunt deschis sa le discut. Daca am gresit topicul cumva, va rog sa ma scuzati si rog un administrator sa ma ajute sa-l postez unde ar trebui. Multumesc1 point
-
Prima tură pe Poiană in modul S. Mașina a prins viață. Așa da, parcă încep să se simtă cei 180 de cp. Cutia se mișcă foarte repede si ține turația exact unde trebuie. Recunosc nu mă așteptam la atâta plăcere de la o mașină de buget totuși. Aștept să mai treacă ceva km să mă obișnuiesc si eu mai mult cu ea pentru a o duce aproape de limite. Cu ajutorul celor de la Delcar am reușit sa pornesc android auto, este foarte bine optimizat și merge impecabil1 point
-
Povestea incepe in felul urmator...banuiesc ca asa a inceput pentru multi dintre cei care au gpl: Dupa ce mi`am pus gpl am ajuns la concluzia ca masina nu mai trage la fel ca pe benzina si consuma mai mult pe gaz. Instalatia a fost reglata si parareglata de mai multi cunoscatori in domeniu dar nimeni nu a putut sa ma multumesca.Sunt constient ca nu am facut o alegere prea stralucita avand un vaporizator TOMASETTO si un ecu gpl AG CENTRUM COMPACT In mare nemultumirile mele erau doua:consumul la viteze mai mari 130/140kmh si felul cum trage avand in vedere ca este o caroserie grea(passat) si un motor amarat de 102cp si (si aia trasi de par) Dupa indelungi cercetari fara nici un fel de rezultat am ajuns la concluzia ca locul unde trebuie facute modificarile cu adevarat este ecu masinii. Fiindu`mi frica sa desfac calculatorul original la masinii deoarece riscam sa ma duc la serviciu cu RATB sau cu motocicleta pe ploaie/frig am cautat si in cele din urma cumparat cel mai ieftin ECU de la dezmembrari.200RON. De aici a inceput incepe povestea pe care`mi doresc sa o dezbatem pro/contra impreuna: Partea cea mai simpla L`am desfacu (patru surburi torx) i`am deslipit memoria eeprom si am folosit un soft destul de usor de gasit pe net ca sa ii fac IMMO-OFF. Nu avea nici un rost sa stau sa extrag codul pin din dump si sa ii scriu cheile mele. Partea mai nasoala Urma sa ii citesc "harta" Dupa indelungi cercetari am descoperit ca la acest ecu SIEMENS SIMOS 3.4 nu poate fi citita/scrisa memoria flash prin OBD de nici o culoare cu nici un soft posibil,lucru care m`a enervat desul de rau si deja incepusem sa`mi pierd dorinta de cercetare. Harta de injectie o are stocata intr-o memorie flash clasica intalnita pe multe ecu , un AM29F400 si are marimea de 512kb.toata gandirea lui ocupa o jumatate de mega.....de deslipit flashul de pe placa nu era o problema avand in vedere ca aveam statie cu aer cald dar problema era cu ce il citesc/scriu si sa coste si un pret decent. Dupa cateva ore de cautari am descoperit ca cel mai bun programator pentru ceea ce voiam eu sa fac este WILLEM pe ebay era un pret decent aprox 50 eur...l-am cumparat .... Cand a venit programtorul, fericire mare, am deslipit memoria,am citit-o si am trimis harta un prieten din Spania care face harti pentru o firma de tuning. Ideea am ales sa o spun mai spre sfarsitul povestirii si este urmatoare: benzina are amestecul stoichiometric 14,7 parti aer la o parte de combustibil iar puterea maxima se obtine la un amestec imbogatit de 12:1 gazul are amestecul stoichiometric de 15.5 parti aer la o parte de combustibil iar puterea maxima se obtine la un amestec imbogatit de aprox 13:1 Am modificat harta din ecu masinii pentru un amestec de 13:1 dupa care in timpul mersului am calibrat ecu gpl astfel incat niciodata sa nu aiba amestec sarac.bogat spre limita de eroare "system too rich" Rezultatul este peste asteptarile mele: -raspuns mult mai bun la acceleratie -consum instant de 4.8l/100km/h pe autostrada la 100kmh 2900rpm -consum instant de 6.2l/135km/h pe autostrada la 135kmh ambele testate pe distanta bucuresti-pistesti cu pilot automat1 point
-
1 point
-
1 point
-
Timisoara-Sparta(Grecia), 3 persoane + bagaje, nu am mers la consum si in Grecia am mers de la 140km/h in sus cu varfuri de 180km/h, consumul prin Serbia si Macedonia unde am mers cat de cat legal a fost de 5.2 dar a crescut odata cu cresterea vitezei la 5.7, eu ma declar multumit avand in vedere ca acelasi drum facut cu O1 1.9 tdi consumul era 5.51 point
-
Eu te-as contrazice putin - sa-ti dau un contra-exemplu: lichidul de racire al motorului este 50% apa si restul antigel, deci jumatate din el este APA!!! Si circula prin blocul de fonta al motorului. De ce, dupa acelasi interval de timp (adica aproape 9 ani, ca nu l-am schimbat niciodata) este la fel ca in prima zi? Are aceeasi culoare roz si e curat, fara rugina... De nu este tot maroniu? Asta deoarece antigelul, asemenea lichidului de frana, contine si inhibitori de rugina. Explicatia este insa ca lichidul de frana este mai agresiv fata de componentele din cauciuc din instalatia de franare ( furtune hidraulice si garnituri) si, incalzindu-se si mai tare decat lichidul de racire al motorului, ataca cauciucul, devenind cafeniu in timp. Insa si lichidul nou are aceeasi actiune agresiva fata de cauciuc. Eu nu zic acum ca nu e bine sa-l schimbi preventiv mai des, cum zice la carte, adica la 2 ani. Poti sa-l schimbi si anual, ca va fi si mai bine! El absoarbe apa cel mai mult in prima perioada, apoi din ce in ce mai putin. Iar daca o sa va uitati prin statistici, o sa constatati ca 99% din accidente au drept cauza imprudenta soferului, nicidecum apa din lichidul de frana... Pana la max 2% apa in lichidul de frana este admis. Crezi ca 1 procent in plus face o mare diferenta? Nicidecum, practica a demonstrat-o in nenumarate randuri!1 point
-
1 point
-
Am schimbat acum o saptamana si eu lichidul de frana prin metoda clasica, la pedala. Nu fusese schimbat niciodata, in 8 ani si 84 kkm parcursi... Mi-am cumparat inainte un tester tip creion, cu leduri, fiind curios ce concentratie de apa avea si rezultatul a fost 3%, deci nu e dracu' asa negru... E si marketing in chestia asta cu schimbatul la 2 ani. Probabil e necesara operatiunea asa des daca conduci agresiv si calci frana in mod frecvent si inutil, cum obisnuiesc majoritatea... Eu unul am inca placutele originale pe masina si nici macar nu sunt pe duca, daca au ajuns la jumatate ca uzura...Deci va dai seama cat de batraneste conduc Revenind la operatiunea in sine, a durat cam o ora. Am scos inainte lichidul din vas, pana la limita inferioara a sitei galbene, cu seringa, dupa care am umplut vasul cu lichid nou. Am inceput cu dr sp, apoi stg sp, dr f si stg f. Lichidul vechi arata destul de bine dupa atata amar de vreme, era doar maroniu, in niciun caz negru precum cola, cum am auzit de la altii...Pentru schimb am folosit 1 litru lichid OEM VW, DOT4. Din comoditate, nu am aerisit si cilindrul ambreiajului, acolo in niciun caz nu poate sa faca bule prin fierbere, ca la etriere (nici la reprezentanta nu se face operatiunea asta, doar de la etrieri se scoate lichid). Oricum in timp se omogenizeaza lichidul sau cu cel nou din instalatie. Au fost necesare cam cel putin 10 pedale la fiecare roata ca sa iasa aprox 200 ml de lichid. Franele tin la fel ca inainte, iar la pedala nu se simte nicio diferenta.1 point
-
0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00