Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 18.01.2018 în toate secţiunile
-
Astea sunt anvelopele, DOT 2017, saptamana 39, Made in Italy. Au fost curatate bine si jantele, au schimbat ventilele, echilibrate si montate pe masina. Sunt foarte silentioase comparativ cu cele de iarna, se apropie de nivelul de zgomot al celor de vara. Abia astept putina zapada sa le fac testul. Mihai, momentan nu am cum sa-mi dau seama ca nu am mers decat in oras foarte putin si strazile sunt curate, nici macar umede. Si eu astept zapada si zloata sa le fac un test. Oricum, din ce am vazut in testele de pe internet, au cele mai bune rating-uri pe asfalt uscat si umed, iar pe mine asta ma intereseaza. Stau bine cica si pe zapada dar nu sunt cele mai bune. Adica exact ce caut, sa-si faca treaba pe zapada ca doar nu merg sportive iarna prin troiene. Daca o fi polei, iau metroul sau stau acasa. Momentan sunt incantat de ele si voi face la fel si la ZA Tanc, o sa-i cumpar la fel niste sosete All Season dupa ce le fac praf pe astea pe care le am acum dedicate vara/iarna2 points
-
Am testat astăzi un stick huawei de la orange și nu funcționează. Probabil singurele stick-uri suportate sunt cele dedicate, vândute de Skoda. Cred ca cea mai convenabila soluție rămâne modemul de bricheta montat permanent in priza din portbagaj (care e oricum liberă mereu, daca nu cumva aveți cutia frigorifica OEM montata acolo )2 points
-
Uite d-aia n-as putea sa-mi iau un “weekend toy car”... Mie daca-mi place ceva il frec zilnic pana ma plictisesc, chit ca vorbim de telefoane, masini, haine sau femei ()... Rabdarea si cumpatarea nu sunt deloc punctele mele forte2 points
-
Jetta nu va fi adusa in Europa. Am vazut review-uri si dpmdv este un plastic ieftin, calitativ sub generatia anterioara. Bine, la toate modelele noi Vw este asa...2 points
-
Indexarea este ceva iar plata la cursul BNR+1% este altceva. In contract este trecut pretul total al masinii in euro si nu se modifica in urma indexarii. Pretul in lei se modifica doar in functie de fluctuatiile euro. Daca pe tine te-au anuntat ca iti modifica pretul din contract dupa indexare, nu mi se pare in regula. Iar contractul este unul singur, nu unul de inceput si unul de final. Eu cred ca dupa ce s-a terminat cota pentru Ro au aparut termenele mari, termene care s-au micsorat ulterior. De exemplu eu am primit termen intre 8 si 12 luni (comanda in august) si am primit veste ca vine masina in 6 luni (2.0TDI/190CP/DSG/4x4). Colegu @stryder a comandat in martie si cred ca s-a incadrat in cota alocata.2 points
-
Cu atata ar trebui sa fie discontul mare ca nu sunt capabili sa livreze produsul intr-un termen rezonabil . Pe sectiunea Ateca am vazut oameni care asteapta 1 an pentru o masina hai sa fim seriosi ! Intr-un an de zile cursul euro este altul plus 1% bagat pe gat de importator si te trezesti ca platesti minim 1000-1500 de euro in plus la masina, asta la o crestere de curs de doar 10-15 bani/euro ! Cum salariile sunt platite in lei si masina o platesti in lei la cursul BNR +1% nu vad o mare afacere sa stai cu lunile dupa o masina .2 points
-
Nu stiu cum e la termice dar partea buna la combinatia de electrica + Car-Net este ca poti pre-incalzi masina si daca masina e si in priza, consumul se face direct de acolo, nu din bateria masinii. Si ca tot ma hazardasem la niste declaratii fara sa stiu 100% revin cu informatii: - range pe Eco+ : 89 km - range pe Normal cu AC pornit: 73 km - range pe Normal cu AC oprit: 77 km - range pe Eco cu AC oprit: 78 km (n-am mai facut si la ala poza) Acum, avand in vedere ca Eco taie din climatizare si puterea motorului si Eco+ taie si mai mult din puterea motorului si taie de tot aeroterma, exceptand cazul in care chiar conteaza fiecare km, mersul pe Normal pare cel mai ok. "Problema" e ca avand la dispozitie toata puterea motorului fara sa fie nevoie de kickdown, tind sa merg, pe Normal, ceva mai sportiv decat poate ar trebui Cat despre mersul cu sau fara AC... la cei 4-5km pe care ii fac eu, nu cred ca se simte lipsa AC-ului asa ca, exceptand cazurile in care am nevoie de el pentru dezaburire sau ceva, merg fara.1 point
-
1 point
-
Banuiesc, ca vorbesti de testul cu eprubetele, incearca sa nu fii sarcastic, daca erai in locul meu si plateai 600 LEI sa verifici injectoarele de trei ori, ai fi reactionat la fel, daca iti spunea cineva sa le testezi din nou. Nu stiu cat ar trebui sa scoata injectoarele. Pe net am gasit doar despre injectoarele mai vechi, banuiesc 1.9, se spune ca ar trebui sa scoata picatura cu picatura. La mine am vazut ca daca sigurantele nu sunt stranse bine, sare furtunasul de retur din injector, deci presiunea trebuie sa fie foarte mare si implicit debitul. Ai ideee cat ar trebui sa dea pe retur ?1 point
-
Mecanicul lui peste prajit ti-a inversat futunele de aer....cauta un coleg cu motorizare ca a ta si vezi cum are el furtunasele montate si corecteaza-le la tine pe masina! Sau...la reprezentanta.1 point
-
1 point
-
@Danskodaru Ca sa raspund si pentru ceilalti care urmaresc- Service Multimarca. Cine vrea detalii punem discuta privat sa nu facem reclama. Update la probleme: in urma diagnozelor facute de mecanici (am inteles ca unii au lucrat ani buni pe la PoRo)- oamenii pur si simplu au refuzat sa schimbe ambreiaje si volant, inclusiv cand a fost vorba de distributie- puteau sa imi ia banii dar nu au vrut. Deci au zis ca daca ,,nu e stricate" ei nu schimba piese asa ca vreau eu. Piesele sunt la preturile de mai sus respectiv 1250 ambreiaj pe Luk, volant tot pe Luk 780, cu codurile verificate direct la Luk pe catalog. Deci nu sunt de genul 2200 ambreiaj, 1900 volanata cu am mai gasit pe unele site-uri cunoscute. Manopera pentru schimb a ajuns 1100lei , respectiv 800 pentru distributie. Mai mult - ambreiajele consumate se diagnosticheaza prin DTC, la fel si distributia. Lucrul asta mi l-au confirmat si cei de la VW/ PBN parca. Mai precis au zis ca distributia e pe viata..NU CRED!! Dar fie. O tin sub observatie. Next step- schimb ulei cutie (nu mecatronic)- 1,7 litri ulei 75w90 GL4+ am gasit ca s-a mai pus, pentru cutii manuale. E destul de simpla operatia si sper sa se simta ceva dupa. Desigur VW spune ca NU SE SCHIMBA...da sigur! probabil se schimba dupa ce iese din garantie..toata cutia. Cum se incalzeste ma bag sub ea. Mentionez ca in continuare merg bine, iar cu temepraturile de afara nu prea mai sesizez tremuratul la plecare de pe loc. Posibil joc dar incipient la ambreiaj. In rest schimba toate treptele sus, jos fara intreruperi/ sacadari/brucari/smucituri/zgomote. S-au mai discutat problemele tehnice/ zgomot la rulare mai ales la temperaturi mari de catre VW- asa face toate..no worries. Problema cu tremuratul in tromba- de vina este anvelopa corobarat cu tendinta masinii de a sta pe asfalt si acceleratia puternica, rezultant topaiala asta. Mecanii au zis ca e normal sa faca asa. Tind sa ii cred. Daca mai sunt colegii cu DSG7 uscat, preferabil pe 1.4 TSI- poate ne putem gasi sa facem comparatie intre masini- cum se comporta fiecare cutie/ diferent/soft! Va astept cu un mesaj privat. Multumesc pentru timp si sfaturi tuturor.1 point
-
Sa inteleg ca sunt singurul ghinionist care a intampinat problema asta ? La toti ceilalti masina a pornit din prima, dupa inlocuirea pompei / supapei ? Credeam ca aici se impartasesc astfel de experiente, dar vad ca subiectul este calitatea motorinei. Nu va mai bateti capul cu ce contine motorina, intamplator un prieten, care face schimburi de ulei, dupa patania mea, a fost atent la toate tdi-urile din din grupul cu renume, cel putin motoarele de de 1.6, iar majoritatea celor care au venit cu ele erau aduse de afara, aflate la primiul schimb in tara. Concluzia 7 din 10 aveau diferite impuritati in filtru, ceva de culoare neagra asemanator plasticului, aceste particule, de altfel , le-am gasit si la mine la primul schimb, cand am cumparat masina, dar cum nu erau metalice, nu am dat importanta. Dupa ce am constatat problema cu pilitura si am gasit acest topic, unde sunt urcate cateva poze cu capacul si axul din pompa care se rasuceste, am facut legatura cu particulele gasita in filtru si care provin din acel capac de pompa, ele afecteaza oglinda cilindrului si determina pompa sa scoata span si nu neaparat calitatea motorinei. Am citit postsri ale unor colegi care au folosit fie ulei 2T, fie aditiv si tot le-au cazut pompele.1 point
-
Uleiul nu ia foc decat daca e fierbinte ,in urma arderii uleiului rezulta cenusa. 2T-ul nu se amesteca cu apa din motorina1 point
-
Dupa 2 indexari ajungi la o crestere de cel putin 10% a pretului, asta intr'un singur an. Misto politica asta de vanzari ...1 point
-
Salut, acum o saptamana am dat si eu comanda de o Skoda Kodiaq 1.4 TSI DSG, am platit un avans, iar masina urmeaza sa vina in 15 - 20 de saptamani. Sunteti multumiti de acest model, intreb pe cei care au intrat deja in posesie. Va multumesc si sper ca nu am deranjat.1 point
-
verifica cablajul de la ventilatorul 1 - daca este ok, trebuie sa inlocuiesti acest ventilator - in el are si calculatorul care le coordoneaza pe amandoua1 point
-
pai eu sunt afara..si am impresia ca motorina de aici este mult mai proasta ca de la noi..in romania cand vin bag din aia buna..aici alimentez la fel,cu buna si anume de la Agip..da impresia este ca de la noi este mai buna!1 point
-
1 point
-
1 point
-
Am lasat masina peste weekend, adica n-a fost pornita de joi seara pana luni dimineata, si n-am observat mare scadere, nici nu cred ca as fi observat 1-2 km diferenta daca nu urmaream sa monitorizez chestia asta. Si nici nu stiu daca e relevant ce scrie pentru ca am o vaga impresie ca arata range-ul si in functie de temperatura. Adica acum am vreo 30km autonomie dar daca maine dimineata se fac 20 de grade afara cred ca o sa-mi arate 50km autonomie, nu tot 30. La fel, daca se fac -20 s-ar putea sa-mi arate mai putin... O sa vad daca pot sa urmaresc chestia asta cand mai las masina mai mult timp.1 point
-
Andrei0241: Sa o stăpânești sănătos și fără evenimente! În sfârșit încă una în CT1 point
-
1 point
-
Dealerul mi'a facut o surpriza, azi am primit poze cu masina in curtea lor. Sper sa o pot ridica sambata, altfel va fi un weekend lung1 point
-
Info despre noua Jetta direct la ei pe site. http://www.vw.com/models/2019-jetta Ai mare dreptate @Iulian M legat de jurnalisti Nu inteleg de ce nu are suspensie multi-link pe spate daca modelul 2017 are(2018 unde e?) , puteam sa jur ca si 2017 este pe platforma MQB. Ca fapt divers Jetta disparut de pe siteul VW Romania si din configurator. Am tot citit si se pare ca in NA nu o sa aiba faruri LED dar in Canada da. De Europa nu se scrie nimic deci presupun ca nu o sa fie disponibila? ( gasit stirea http://www.carscoops.com/2018/01/sorry-europe-you-wont-be-getting-2019.html Ma batea un gand la un upgrade dar exteriorul lasa de dorit desi la interior imi place ( mare minus pt ca au scos gurile de ventilatie in consola centrala spate ) Bratul hidraulic pentru capota nu a existat pe Jetta mk6 deci e neglijabil in comparatie dar un detaliu important daca avea Ma uimeste ca in continuare modelele US nu au plasticele pentru bratele de la portbagaj.. Alt video aici https://www.youtube.com/watch?v=ibsLmlnnQe8&index=30&list=PLAlY70MTtE3PrP5LkGL0aQgbO-X5Qszfh Detalii despre interior https://www.autoblog.com/2018/01/15/2019-vw-jetta-interior-detroit-naias/#slide-72121861 point
-
Este bine ca macar pretul ramane neschimbat dar neschimbat in euro ! Plata in schimb o sa fie facuta in lei si clar nu mai este cursul de la data semnarii contractului .1 point
-
Eu am facut comanda in 2017 cu livrare in 2018. La scurt timp s-a facut indexare iar dealer-ul m-a asigurat ca pretul ramane neschimbat. Este trecut in contract pretul masinii, nu ar avea cum sa se schimbe.1 point
-
Am cerut oferta pe configuratia pe care am facut-o si intradevar discountul este mititel mai ales in contextul actual. Termenul de livrare mi s-a parut rezonabil (25 de saptamani) insa dealerul zice ca e din cauza scaunelor fata incalzite care sunt in standard nu din alte cauze. Totusi avand in vedere instabilitatea euro din zilele astea am hotarat sa fiu foarte atent pe auto cu livrare imediata si sa sper ca prind ceva pe stoc. Va rog sa imi spuneti cei care aveti 1.4 tsi 4x4 dsg cum se comporta acesta pentru ca am inceput sa il iau si pe el in calcul. Pai cresterea de pret nu ar trebui sa te afecteze dupa ce ai dat comanda. Eventual esti afectat de cresterea cursului de schimb.1 point
-
A aparut aplicatie YouTube Auto pentru Android Auto. Detalii gasiti aici www.thekirankumar.com/blog/2017/12/29/play-youtube-video-android-auto-app/?from_app=true. Instalat, testat, functioneaza f bine. Nu e nevoie de activare VIM. Practic videoclipurile merg in mers fara probleme, doar tastatura pentru search este activa doar in parcare. Cautarea vocala functioneaza insa fara probleme daca aveti Google assistant activat (deocamdata doar in engleza). Este posibila si redarea continutului audio fara sa fie necesara si redarea de video. Exista deci acces nelimitat la continutul de pe Youtube. Net sa fie: ) Ps. Nu am gasit un topic dedicat pentru Android Auto poate ar fi ok daca se creaza unul.1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
@loghy scuze pentru OT. Zilele astea am fost la service, unde am schimbat butucii fata + rulmenti + din nou discurile. De fapt, mi s-a dat acces la elevator, scule si presa de 10Tone si gata. de treaba: - demontat fuzete stg si dr. Totodata verificat bucsele, capetele de bara, etc. Amortizoarele arata foarte bine. Inca -Curatat fuzetele Montat rulmentii , siguranta apoi butucii. Treaba a mers foarte usor. La final am facut masuratori cu ceasul comparator: St: 0.01mm si dr: 0.015mm ceea ce e in parametri. Butucii vechi nu i-am mai masurat. Montat discurile noi, cu pasta pe baza de cupru...si gata. La drum, in ceva teste. Dupa mai mult de 100 km, e totul ok. Trebuie sa refac geometria ca nu am reusit sa mai prind pivotii la fel ca inainte, insa o fac cand ajung in Sibiu (desi ma scoate din sarite faptul ca sta stramb volanul ). Mai am rabdare. Apoi, azi am schimbat capacele barei longitudinale de pe partea pasagerului. Arata mai bine acum Si....am luat niste manere exterioare de usi pentru un proiect. Ca na...e iarna, omu' sta mai mult in casa si are timp mai mult de mesterit. Trebuie sa imi comand si un pad de incalzire, ca a cedat cel de pe sezutul soferului si nu e asa placut iarna... + Oglinda neagra...pentru a face interiorul negru! hu huuuu Am schimbat si chederul de la haion deoarece al meu era ciupit si tasat. Dupa ce trece iarna, ma pregatesc pentru vopsit haionul galben...si montat pe masina. Abia astept. Pana atunci, drumuri bune fara incidente tuturor si un frumos an 2018! Sanatate si fericire tuturor.1 point
-
Nimic nou pe la masina, decat intretinere temeinica si motorina!..pentru ca toate merg bine. Astazi 560km rulati pana la Dl doctor.. @EEXCALADE Am rezolvat o veche problema ce facea figuri ocazional si anume, blocatorul de coloana. La final o surpriza placuta...bonus pliere oglinzi din telecomanda, fara schimbari de calculatoare..direct codare! Me happy. La final ceva funny...W12...i-ar sta bine nu?!1 point
-
Tot OT: sa te poarte sanatos! Ce nu mi-a placut niciodata la Citroen a fost volanul1 point
-
Sunt pentru jante de 18” + cauciucuri 225/40, la cauciucuri mai mari si diametrul rotii creste asa ca nu se mai potrivesc...1 point
-
Astazi am montat si rotile de iarna. Multumit de cum vin pe masina. Cauciucurile sunt chiar silentionase, sa vedem si pe zapada cum se comporta O bila neagra pentru husele de roti. Desi zic ca sunt pana la R18, am avut neplacuta surpiza sa constat ca nu pot sa imbrac complet roata ...am improvizat ceva pana la urma.1 point
-
Am doua pisici ca doar stau la curte. Montez una la motor, una o păstrez de mângâiat... ?1 point
-
Intre timp masina a primit haine de s-line, si un upgrade la sistemul de frane. Am ales kitul de pe Q5 3.0 TDI cu etrieri brembo si discuri 345 fata, si etreri TRW si discuri ventilate de 330 spate.1 point
-
@Dingo68 Multumesc. Ti-a venit ursu` pana la urma? Update la aproape 4 luni de cand am intrat in posesia masinii: Am ajuns la 4300 km, pana acum nicio problema tehnica. Extrem de multumit de masina. Am verificat si uleiul/antigelul pe la 3700 km - zero consum. N-am avut deloc timp sa ajung pentru montajul foliei de protectie pt. faruri, insa cu prima ocazie ma "insinuez" la atelier. Si pentru ca imi place sa tin masina cat mai curata, am mai comandat niste Skoda goodies, OEM binenteles : - 2 extra cosuri de gunoi - foarte practice, chiar ca simply clever. - solutie pentru curatarea suprafetelor din piele + tratament piele, pentru volan/schimbator/cotiera/spate scaune. - tava portbagaj dubla - aici am vrut neaparat sa am ceva cauciucat/plastic deoarece suprafata din material cu care e dotata din fabrica se murdareste repede. - Set jante depozitare & transport roti. Intre timp am comandat si rotile de iarna: jante Skoda Nanuq 17"(model dedicat Kodiaq) cu anvelope Nokian WR SUV 3 215/65R17 103H - astept livrarea. Mai practic decat sa schimb mereu cauciucurile si e oricum o investitie pe termen lung. Sunt curios cum vin pe masina, am observat ca in configuratorul din Romania inca n-au aparut. Am descoperit saptamana trecuta si optiunea "Electronic voice amplification" care venise dezactivata din fabrica. Interesant cum te intelegi cu pasagerii ( mai ales cu cei din spate) dupa activare Poze cu masina cand e mai curata1 point
-
Am primit, in sfarsit, si covorasele all weather originale. Se potrivesc perfect, imi place ca sunt un fel de tavite care tin, teoretic, mai bine mizeria (vedem la toamna/iarna) Urc si 2 poze cu animalu` dupa spalare si una cu un consum pe ultimul drum lung facut in weekend. Urmeaza folia pe faruri/proiectoare si ma opresc aici cu "upgrade-urile" Azi am primit si CIV, urmeaza sa o inscriu saptamana asta/viitoare. Am iesit si din rodaj, sunt undeva la 1800 km, totul perfect pana acum.1 point
-
1 point
-
@razvan.ac vezi PM - nu deranjeaza; alternativ, poti opta pt. varianta mata (eu am pus 100% transparenta), dar care vine cu 95% transparenta + amprente @75NOR deloc, smooth as butter. @DOL, @SwatKat aveti PM LE: PM pentru cine e interesat de folie, ca sa nu facem OT aici LE:2 @yanq poza promisa cu pedalele ; dupa cum se vede, gripul e bun, au ceva carnita1 point
-
Inca un update minor: folie de protectie pentru Bolero Fost facuta custom deoarece nu se gasesc inca dedicate pt. modelul asta ( se pare ca am fost autorul moral pt. firma care mi-a montat-o, au zis ca vor pune pe site in curand si pentru Kodiaq ) Folia a fost taiata & aplicata la perfectie, foarte multumit de cum arata - transparenta si antiamprenta.1 point
-
Azi masina a primit si primul accesoriu post achizitie: Covoras de cauciuc All-weather pentru tunelul median. Arata chiar bine si protejeaza zona. Urmeaza sa schimb si covorasele cu unele din cauciuc speciale pt. Kodiaq.( dealer-ul mi-a dat unele din cauciuc de Superb pentru ca nu aveau altele pe stoc) - cele din material originale pt. Kodiaq nu imi plac, momentan stau cuminti in portbagaj.1 point
-
Multumesc Multumesc Multumesc . Cheia suplimentara este de fapt a treia cheie, masina venind by default cu doua. Ca interior am ales stofa; initial am vrut piele insa la momentul configurarii era o actiune pe Style care implica intarzierea livrarii cu doua luni asa ca am zis pas. Nu regret, arata foarte bine stofa, in plus pe spate are cred ca un fel de piele artificiala ( vezi poze) Multumesc! Multumesc! ps: scuze pt. quote-urile multiple, n-am reusit sub nicio forma sa pot da "@" pe fiecare user in parte; cum se face btw?1 point
-
Acum ca am facut aproape 2 luni de cand am masina, am apucat sa merg mai mult si in oras, si in afara si pe drumuri virajate si mi-am creat o parere destul de completa. Comparatia principala o voi face cu fosta masina (A4 B8 3.0TDI 240cp quattro cu soft stage1+ la ~290cp si ~600Nm). Stiu ca nu e teribil de corecta comparatia din perspectiva faptului ca A4 era softat iar S5-ul este stock dar asta este. In mod evident, nu pot sti acum cum e S5-ul cu soft si nici A4 fara nu-mi mai amintesc. Overall, masina este un daily absolut excelent (probabil niste jante de maxim 18" ar fi recomandate daca vrei sa stai fara griji). Trecand peste confortul suspensiei (care, evident, va fi putin mai ferma decat o masina normala dar nu ceva de speriat, mai ales cu suspensiile adaptive din Audi Drive Select), masina este semnificativ mai confortabila decat fostul A4. Mai liniste in interior, daca mergi calm si o lasi pe ea sa schimbe cum vrea nici nu stii ca ai motorul pornit (schimba pe la 1800rpm), se incalzeste infinit mai repede (cu pretul unui consum mai mare, bineinteles), mult mai smooth atat pentru sofer cat si pentru pasageri din perspectiva schimbarii de viteze (la A4 de fiecare data cand acceleram asa un 50%, la schimbarile de viteza vedeam pasagerul cu coada ochiului cum se duce fata/spate cand se oprea acceleratia pentru ca apasam ambreiajul si cand pornea iar). Este aproape incredibil modul cum se transforma masina la o apasare mai ferma a acceleratiei. Dintr-o masina extrem de civilizata si de linistita iese brusc un huligan care te infige in scaun, urla ca un nebun si scoate niste zgomote pe evacuare la schimbarea vitezei care te fac sa razi ca prostul de unu singur. Dar sa le luam pe rand: Detalii tehnice generale: Motor: 3.0TFSI V6 24V supercharged (compresor) Putere: 333cp @ 5500-7000rpm (mai toti cei care au pus motorul asta pe dyno au obtinut o putere reala in jur de 355cp (folosind benzina de 100), aparent cei 333cp sunt calibrati pentru benzina de 91 disponibila in US, inclusiv pe capacul rezervorului scrie "minim 91, recomandat 95"). Cuplu: 440Nm @ 2900-5300rpm ~400Nm @ 2000rpm ~110cp @ 2000rpm ~185cp @ 3000rpm ~250cp @ 4000rpm ~310cp @ 5000rpm 0-100 km/h: 5.1s S-Tronic 7 trepte, dublu ambreiaj, launch control 4x4 permanent cu 60% pe spate Suspensie sport cu duritate reglabila Evacuare cu valve controlate electronic pentru modificarea sunetului Motorul: Doua lucruri ies imediat in evidenta cand calci mai hotarat acceleratia: instantaneitatea raspunsului si sunetul. Prima nu prea am cu ce alt motor sa o aseman, n-am mai vazut asa ceva pe nicio masina. Probabil doar un aspirat de capacitate mare ar mai putea avea genul asta de raspuns la pedala. Nu numai ca nu exista notiunea de lag deloc dar toata puterea ceruta e disponibila dintr-o data, nu ai acel moment in care simti cum turbina se incarca si masina trage din ce in ce mai tare. Practic atunci cand calci hotarat acceleratia, masina te zmuceste in scaun, nu te impinge progresiv. Revenind la sunetul motorului si al evacuarii, este parte a sistemului Audi Drive Select si are deci 2 optiuni, confort sau dynamic. Diferenta intre ele este complet insesizabila la mers calm sau la cruising pe autostrada la viteze gen 130km/h insa este foarte semnificativa la accelerare medie si puternica si la cruising la viteze mari. Practic in momentul cand calci acceleratia hotarat nu ai niciun dubiu in privinta modului in care te afli. Acum sa nu se inteleaga ca pe confort e tacuta ca o pisicuta pentru ca nu e cazul. Un avantaj foarte mare dupa parerea mea al S-Tronic-ului pe acest motor, din perspectiva sunetului, il reprezinta zgomotele pe care le scoate pe upshift si downshift. De fiecare data cand schimbi mai sus de 3000-3500rpm si ai acceleratia calcata macar un 50-60%, face un "fart" pe evacuare care te lasa razand singur ca prostu' in masina (gen https://www.youtube.com/watch?v=CIDo2DKAMfk&t=4m45s). In mod similar, la downshift, daca pici macar in 3000rpm in treapta inferioara, scoate un "latrat" absolut fabulos cand sare turatia brusc (practic ECU ii da un "spritz" ca sa faca rev-matching). Din punct de vedere al comportamentului si al modului cum trage (din nou, comparat cu un 3.0TDI chipuit la 290cp si 600Nm), masina e destul de diferita: Avantaje zero lag, incepe sa traga mai brusc si mai puternic decat diesel-ul suna intr-un mare fel semnificativ mai rafinat incalzire f rapida mai rapid cand folosesti toata banda de rpm Dezavantaje evident, consumul, undeva la 50% mai mare la mers normal iar diferenta creste cand o alergi nu prea mai ai posibilitatea sa faci depasiri "linistit". Cu diesel-ul cand mergeai cu familia pe DN si voiai sa depasesti, plecai de la un 2500rpm, o calcai si zburai pe langa. Cu asta ai doua "probleme": daca vrei sa obtii aceeasi acceleratie, va trebui evident sa urci mai mult in ture. Daca incerci sa faci acelasi sprint "relaxat" gen 2500-4000rpm evident ca nu vei fi lent (vorbim totusi de o putere medie de 200cp pe zona asta) dar comparativ, diesel-ul te va manca. nu mai exista notiunea de depasire "in liniste". Indiferent ca ai evacuarea pe confort sau dynamic, cand depasesti in forta va stii toata lumea S-Tronic: Dupa 14 ani de condus manuala (holy shit, I'm old ) am decis sa fac trecerea la S-Tronic. TL;DR-ul ar fi ca (cel putin pan-acum) a fost alegerea absolut corecta si nu ma vad intorcandu-ma la manuala vreodata. Cutia este absolut senzationala, are limitarile ei ca orice computer care incearca mereu sa prevada ce ai de gand sa faci, nu o va nimeri 100% din cazuri dar o va face suficient de des incat sa fie ok. Exista un learning curve pana te lamuresti ce face si cum face (in principiu sa intelegi cand va tine pregatita treapta superioara si cand va tine pregatita treapta inferioara). Dupa ce ai invatat-o, e destul de usor sa o faci sa faca in 99% din cazuri ce vrei tu. Daca nu-ti bati capul insa sa intelegi de ce se intampla ceea ce se intampla si te vei multumi cu un "baga-mi-as in ea de cutie", atunci probabil te va frustra din cand in cand, spre exemplu daca vii cu 60km/h spre o curba mergand linistit, franezi pana la 20km/h usor si in mijlocul curbei dintr-o data (cand cutia e in a 4a la 900rpm) iti vine ideea "ia sa o calc acum", e, ghinion Not gonna happen. Daca S-Tronicul ar putea vorbi, mi-l imaginez in momentele alea zicand ceva de genul "CE?! TALPA?! ACUM??? Pffff, pai acu' zici?!?!... hai sa vad daca gasesc vreo viteza pe-aici, ai rabdare....". Lasand gluma la o parte, cutia este superba daca intelegi cum sa o folosesti si ca "las-o pe automat ca stie ea" nu are cum sa mearga perfect pentru absolut orice situatie, mai ales la schimbari foarte bruste de ritm. Pentru situatiile de genul asta exista padelele. Daca e sa le luam pe toate pe rand: Avantaje: confort incomparabil schimba f smooth, nu mai zgudui pasagerii la fiecare schimbare daca accelerezi ceva mai tare absolut niciun fel de intrerupere a tractiunii in timpul schimbarii vitezelor. Chiar ma uitam la vitezometru cand accelerezi mai tare si se misca repede, efectiv nu vezi nimic in momentul cand schimba, acul nu se opreste, nu incetineste, nu nimic. E absolut seamless. dupa cum ziceam si la capitolul motor, ofera ocazia evacuarii sa te distreze cu diverse sunete la upshift/downshift foarte usor de scapat de momentele cand face altceva decat vrei tu dupa ce ai inteles cum functioneaza. schimbari din padele aproape instantanee atata vreme cat ii ceri treapta pe care o avea pregatita. launch control - absolut IN-CRE-DI-BIL cum poate lansa masina LC-ul, este freakin' ridiculous treapta 7 pt cruise foarte lunga, 130km/h @ 2000rpm, permite mersul cu viteze mari in liniste. Dezavantaje: intretinere mai scumpa, posibilitate mai mare de probleme o chestie care ma cam enerveaza este ca nu schimba din D2 in D1 decat cand aproape te-ai oprit complet. Daca inca mai ai 4-5km/h, o lasa in D2 ceea ce inseamna ca atunci cand vii la o intersectie si te opresti aproape complet sa te asiguri, cand vei pleca o va face in treapta a 2a si evident o va face ceva mai lent dacat ar face-o in D1. Este de asemenea singura situatie cand override-ul din padela este ignorat. Degeaba dau minus, tot in D2 ramane, nu mi-e clar de ce. Singura solutie e sa arunci repede schimbatorul in dreapta pe full manual si apoi sa dai minus (din padela sau din schimbator). Nu e big deal dar ar fi fost dragut sa asculte padela si in situatia asta. Tinuta de drum: Desi nu am apucat sa fac asa multe drumuri unde sa pot testa asta, am prins insa vreo 2 drumuri pe serpentine si mi-am facut o idee. Desi stiu ca e stupid sa o compar la capitolul asta cu fostul A4, diferenta insa m-a uimit maxim, nu m-asteptam sa fie atat de mare. In locurile unde A4 se simtea ca era la limita, dracia asta era chiar lejer. Dar ce m-a impresionat f placut la capitolul asta a fost pachetul complet. Pe drumuri bune virajate, totul era "ca la el acasa". Motorul, cutia, sunetul, modul cum schimba directia... pur si simplu conduci si razi ca prostul1 point
-
Bine ca ai scapat ieftin.zici ca l-ai pus la gauri ca pe cel original?l-ai fortat in pozitia aia sau a revent el cand ai slabit suruburile?1 point
-
Volantul este pe duca,daca apasati pe ambreiaj dispare zgomotul,sau cand se accelereaza iar dispare(in turatie se echilibreaza , nu mai face) si revine in ralanti,mai pronuntat este cand se incalzeste bine,mai ales dupa ceva timp de mers.Solutia este sa va pregatiti de un chit complet de ambreiaj,format din placa,disc,rulment si cel mai important volant.Se schimba in totalitate pentru a nu mai interveni ulterior.Numai asa primiti garantie la lucrare.A se efectua schimbul in service autorizat cu factura si garantie.Cautati sa mergeti putin mai turat decat in ralanti ,se echilibreaza altfel volantul si prelungiti viata lui,evitati pornirile si opririle dese fara a apasa ambreiajul .Orice pornire si oprire a motorului se face cu ambreiajul calcat. Cati km. are masina ? Cam dupa 150k se cam duce ambreiajul,de regula primul cade volantul.1 point
-
Deja cred ca ai rulmentul de presiune gripat. Nu mai sta cu ea asa. Pune obligatoriu rulment OEM, este singurul care si face treaba. Nu cred ca au pus rulment original. De asta este si mult mai scump decat celelalte variante. Nu, nu este de la lipsa de ulei.1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00