Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 03.11.2017 în toate secţiunile

  1. Vine un moment in viata fiecarei masini in care ajunge si pe la service-ul Skoda. Din fericire, nimic rau, doar ca am ales sa fac o revizie intermediara ce a constat in verificarea de iarna si schimb de ulei (cu filtrele de rigoare). Au intrat 4,2 litri de Castrol Edge LL, uleiul oficial pentru aceasta masina. S-a mai verificat si completat lichidul antigel, care era mult sub minim de cand au scazut temperaturile. Motivul acestei actiuni "nesabuite" ? Linistea mea, in primul rand. Si in al doilea rand din spate, faptul ca Octavia o voi inlocui cu o masina autonoma de nivel 3. Iar acestea cred eu ca vor deveni accesibile la preturi de masina compacta non-premium peste vreo 4-8 ani. Mai devreme de Octavia 4 FL nu cred sa vad asa ceva pe Skoda. Asadar, incerc sa am grija de masina cat mai mult pana atunci. Si schimbul de ulei la intervale 5-6000 km este la indemana cand vrei sa tii o masina long-term. Plus ca vei avea si o valoare de revanzare consistenta. Costul aceste extravagante ? Nesemnificativ, raportat la cat ma costa anual barca albastra. Fun fact .. cand ma uitam pe sub masina, am observat cu stupoare ca planetara dreapta era total diferita de cea din stanga, avand alte dimensiuni. Am crezut ca este pusa o piesa de pe alta masina din fabrica . Din fericire, mecanicul m-a lamurit ca este normal, intrucat au lungimi diferite si deci trebuie sa reziste la forte de torsiune diferite. Asa este cand esti noob la mecanica , inveti mereu cate ceva nou. Bine ca macar stiu sa conduc masina.
    6 points
  2. Este reprezentativa doar ca tehnologie. Mai dureaza cativa ani pana acand o sa vedem o masina de dimensiunile A4-ului full electrica cu ~500km range. Abia ala e viitorul cu adevarat Masina te “minte” ca e cat se poate de mult una normala. E cam cea mai lina trecere de la motor termic la electric. Dar odata ce pleci de pe loc nu maj e nimic la fel... Si asta e si bine si rau. Problema nu e daca “iti place” sah nu ci daca poti sa te obisnuiesti sau nu. E ca si cum ti-ai lua, dupa 20 de ani de condus doar diesel, o masina cu motor pe benzina. Poate motorul e foarte bun si laudat de toata lumea... dar n-o sa-ti placa la inceput pentru ca esti obisnuit cu ceva total diferit. La electrice e o chestie de mentalitate care trebuie schimbata si mai ales de acceptare a unor limitari inerente. Si aici nu vorbesc neaparat de autonomie, pentru ca exista Zoe (300 km reali) si Ampera-e (350 km reali) care acopera decent zona asta; ci de infrastructura mai mult. Si, ca sa apara din ce in ce mai multe puncte de incarcare trebuie sa existe cerere reala pentru ele, si asta e dara de numarul masinilor in circulatie. Practic, o perioada de timp, or sa existe niste oameni care ir sa sufere ca peste cativa ani majoritatea sa se bucure de o infrastructura bine dezvoltata. Cine nu vrea lucrul asta poate sa astepte acei cativa ani... Problema e ca daca nu sunt destui cei care aleg sa “sufere” punctul ala in care o sa fie ok devine din ce in ce mai indepartat... Strict in acest moment masinile electrice sunt mai mult de a doua masina, nu de singura din familie. Desi cine iese din oras o data la 2-3 luni o poate face linistit cu trenul sau cu o masina inchiriata si costurile totale tot ar fi sub cele ale unei masini cu motor termic folosita mereu. Mersi! Multi vad timpul de incarcare din poza asta ca fiind ceva negativ, eu il vad ca fiind ceva pozitiv... Decat sa stea masina degeaba pe strada 8 ore mai bine sa stea la incarcat timpul ala. Si, peste cativa ani, cand or sa fie mai multe puncte de incarcare, n-o sa mai fie deloc ceva anormal sa vezi o masina bagata in priza. Practic, in fiecare loc de parcare din mall-uri sau magazine se poate pune cate o priza, macar de 220... Investitia e minima dar castigul mare din fluxul de oameni care vin in acele magazine datorita acestui motiv. Si, ca sa mergem cu adevarat in viitor, pe strazi se pot face linii de incarcare prin inductie, ca telefoanele wireless, si chiar daca nu “incarca” masina ii pot permite sa mearga cu pierderi 0 sau foarte mici... Depinde cat de departe vrei sa privesti in viitor. Astazi, masina asta este perfecta de oras. Se incarca usor si oriunde, se conduce stupid de usor, ofera feeling de masina de ~200 de cai cu doar 82, e destul de mare pentru drumuri prin oras si destul de mica pentru parcarile aglomerate, costa aproape cat varianta pe benzina configurata la fel, configurarr delic saracacioasa, si costurile de intretinere sunt mult mai mici... Eu nu mi-as putea dori mai mult de la o masina creata in scopul asta...
    4 points
  3. Va salut, domnilor! Dupa aproximativ 5000 de km parcursi pe drumurile patriei ma declar super multumit de alegerea facuta. Masinuta este peste asteptarile mele...fiecare drum, lung sau scurt, pe care urmeaza sa-l parcurg cu ea este o mare bucurie pentru mine. Culoarea imi incanta privirea de cate ori o zaresc, controversatele faruri arata minunat pe masina, iar noaptea sunt o incantare...nici stopurile cu led nu se lasa mai prejos atunci cand sunt aprinse. Motorul si cutia isi fac treaba exact asa cum trebuie si, zic eu, ai destula putere sa faci o depasire in siguranta chiar daca esti in urcare. Consumul extra-urban este f. multumitor chiar si la viteze de 130-140, undeva la 5,5. In Bucuresti am vazut consum de 6,7 doar duminica, dupa ora 22, in rest, undeva in jur de 8,5 - 9. Cat despre regenerari, asa cum zicea si colegul @razvan.ac, apar cand au ele chef, de obicei cand mai ai doua stradute si ajungi acasa. Recunosc ca de vreo doua ori am mai dat niste ture in cartier doar, doar s-o termina regenerarea, chiar daca veneam dupa o zi grea de la serviciu si abia asteptam sa ajung acasa. Inca nu mi-a intrat in reflex sa opresc SS-ul cand pornesc masina, dar imi aduce ea aminte la primul semafor, cand iau piciorul de pe ambreiaj si se opreste. In acest anotimp, cand diminetile sunt destul de reci, volanul si scaunele incalzite merita toti banutii si sunt sigur ca odata cu venirea inghetului ma voi felicita si pentru alegerea parbrizului incalzit. In asteptarea timpului geros i-am cumparat deja incaltamintea de iarna, Continetal Wintercontact Ts860 91T, dot 3417, care asteapta cuminte, pe balcon, setul de jante de la Alcar...pe lista "must do" ar fi infolierea farurilor, pe care, din lipsa timpului, am tot amanat-o. La final va atasez cateva poze de pe vremea cand Transfagarasanul inca era deschis.
    3 points
  4. De cateva zile am intrat si eu in posesia masinii, sunt foarte multumit, motorul asta de 1,4 mi se pare foarte tare, masina este setata la revizie la 30.000 sau 2 ani In manual legat de rodaj am inteles ca sa nu depasesc 3000 rotatii primii 1000 km
    2 points
  5. Mai scriem una alta. De ceva vreme am schimbat placutele spate cu Ate. Frigul a venit si nu am apucat sa mai folosesc leatherique am apelat la @bubu182 pentru tratamentul piele. F multumit de rezultat. Am comandat de la Catalin @Led It Up leduri pentru oglinzi Foarte multumit mai ales de comportamentul si promptitudinea lor. Multumesc:) poze nu prea am reusit sa fac dar recomand ledurile respective!!! S-au montat de ceva vreme si manerele kessy am muncit ceva dar cu rabdare si atentie, am avut prima incercare de a adapta centrala dar dupa cateva tentative am realizat ca nu pot duce adaptarea la bun sfarsit datorita lipsei unei diagnoze adecvate. Bordul si volanul se deblocheaza cu cheile noi si confortul nou, dar cand sa fac adaptarea pe Ecu nu imi permite “diagnoza” (eu asa zic dupa ce m-am consultat cu persoana care m-a ajutat) dar bucuria a fost enorma pe moment. Partea buna este ca am descoperit un nou hobby, acumulam informatii si invatam lucruri noi care nu credeam ca o sa le fac.
    1 point
  6. Si pozele dupa o spalare de 1 ora+
    1 point
  7. Rodajul îl faci exact invers ? In afara localității la diferite turatii si viteze Trebuie sa mergi constant intr-o anumita treapta/ turatie si alternezi la intervale de timp In oras, cel Putin in Bucuresti e imposibil asa ceva.
    1 point
  8. Viitorul vs trecut. Poza este reprezentativa.
    1 point
  9. 1 point
  10. la tester trebuia sa verifice valorile din campurile de masura, corespondente servomotoarelor.... temperaturile raportate de senzori.. si sigur gasea problema. Din pacate, unii se limiteaza la citirea erorilor - nu exista... cica nu ai nicio problema. Cazul tau - mai mult ca sigur calorifer partial infundat
    1 point
  11. Sa mai scriem cate ceva si pe aici, zic... Masina a stat mai mult in garaj, curata, protejata, linistita. Am plimbat-o rar, doar in zilele frumoase si lipsite de aglomeratie. Zilele astea daca tot e frumos afara, m-am gandit sa o scot un pic insa am constatat ca bateria si-a dat duhul. Maine i-o comand, ma gandeam sa merg tot pe Bosch, dar poate de 85aH, inloc de 74 cat are acum. Mi se pare ca in locul destinat bateriei ramane spatiu cu cea de acum, deci poate e facut pentru una mai mare Am facut o lista plina de lucruri pe care vreau sa le fac masinii, unele necesare, altele mofturi si modificari pentru suflet. Am pus ca termen pentru lista asta cam 10 ani, ca sa fiu sigur Nu sunt lucruri imposibile, dar sunt multe si cine stie cate mai apar pe parcurs. Sanatosi sa fim, ca boala o avem deja P S Maine promit ca ii fac si o poza
    1 point
  12. Sigur e radiator infundat. Nu sta cu el asa, am tras un frig iarna trecuta de toata frumusetea. Ca sa nu-l dai jos de pe masina ai putea incerca o desfundare. In compartimentul motor pe peretele separator cu habitaclul gasesti conexiunea furtunelor cu tevile radiatorului. Deconectezi furtunele care vin din motor iar la teava de retur radiator conectezi un furtun cu apa sub presiune(de la robinet) la tur pui un furtun liber dupa care inversezi apoi iar schimbi si tot asa pana iese mizeria. ....Sau mai simplu in service ori curatare ori schimbare radiator. La mine l-am schimbat, dupa am vazut ca se putea desfunda, acum am un radiator in plus.
    1 point
  13. Posibil radiatorin fundat daca motorasele lucreaza cum trebuie si daca valorile temperaturilor citite cu VCDS difera semnificativ.
    1 point
  14. Sunt pentru jante de 18” + cauciucuri 225/40, la cauciucuri mai mari si diametrul rotii creste asa ca nu se mai potrivesc...
    1 point
  15. De la o varsta..... scuze, dar nu am putut sa ma abtin.... Da, merge - cauta pe Ebay, se comanda - sa demonteaza ceasurile, se inlocuiesc ledurile respective, se calibreaza, se monteaza. https://www.google.ro/search?q=vw+r+line+blue+needles&tbm=isch&source=iu&pf=m&ictx=1&fir=q_tjZAwMyg8PnM%3A%2CfsfL1GHT0pAHUM%2C_&usg=__sNJG7Y0ztmqzb9Nuj5Lap0sUZFk%3D&sa=X&ved=0ahUKEwi_u7OAvp_XAhVCzqQKHXYfAjoQ9QEIKjAB#imgrc=JMrOXLn9orzw1M:
    1 point
  16. @aureliandan - Daca toata lumea ar cumpara anvelope doar pe baza testelor publicate de diferite organizatii (in special germane), atunci toti producatorii in afara de Continental ar fi in faliment.
    1 point
  17. Tocmai ca pentru Romania, mai ales daca se merge extraurban destul..masina folosita zilnic, Cross Climate nu sunt alegerea ideala. La noi sunt constant temperaturi de peste 30 vara, temperatura asfaltului fiind mult mai mare. Nu mai spun cum se incinge o anvelopa la rulare constanta cu 130kmh la acele temperaturi. Apoi iarna, sunt zile de -10 grade, nameti care mereu iau autoritatile prin surprindere. Oricat de bun e Cross Climate si e peste o anvelopa obisnuita all-season, in conditiile din Romania si pentru o masina de care ai nevoie zilnic, fara da fie alternativa..mult mai indicate sunt 2 seturi de anvelope. Eu consider ca sunt cu atat mai importante anvelopele sa fie de sezon la noi in tara cu cat te trezesti cu gheata pe carosabil, drum inzapezit, cu pieton care iti sare in fata, cu tot felul de pericole neasteptate care obliga la franare si in situatiile aceastea cati ar prefera cross climate in defavoarea unui pneu dedicat de iarna mid/high-end. Nu e ignorat faptul ca un set de anvelope se va uza considerabil mai repede decat 2 seturi, asa ca exista si aici un aspect.
    1 point
  18. Păi dacă la banii tăi te gândesti sa iei o mașină la peste 200 k , faci o mare greșeală, părerea mea.O avea faruri, mirosuri, stiu eu ce basini...Frate e obosită...Ca sa nu mai zic că s-a scobit in nas vreun nespalat si s-a șters pe scaun, volan,...Da are 170 cp...Sau a mers in pielea goală, că e baiat de baiat....Cu transpiratie peste tot...Dar are mirror down....
    0 points
  19. De, v am zis ca a scazut calitatea nokian, deja isi faceau reclama agresiva.
    -1 points
  20. Pentru Romania Cross climate sunt tot ce trebuie in orice sezon.
    -1 points
  21. Am făcut test cu smart fortwo electric dar nu mi-a plăcut. o să încerc și e-up pentru că din câte am înțeles, și spune și colegul @cristi511 mașina îți oferă o senzație de condus foarte apropiată de cea a unei mașini normale.
    -1 points
  22. @liviugeorge, dealerul mi-a explicat ca rodajul nu e neaparat necesar. acum, eu ma iau dupa manual si dupa majoritate, nu e vorba de limita de turatie, ci de evitarea de a depasi 75% din turatia maxima a masinii. eu de exemplu am alt turometru la diesel. daca poti sa nu depasesti 3000 ture ar fi excelent. oricum nu te panica daca sari putin peste uneori, in depasiri sau alte momente critice. Rodajul nu se face in afara localitatii. Trebuie sa mergi cu ea prin oras cei 1000 km, sa schimbi vitezele, sa "uzezi" motorul si cutia, sa le pui la treaba. Din ce am vazut / citit, dupa 1000 km, pana pe la 1500 km, gradat, usor usor o ridici in turatie, si o "inveti" cu stilul tau de mers. dupa 1500 manualul spune ca... poti concura "pe circuit"..:)
    -1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!