Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 15.10.2017 în toate secţiunile
-
2 points
-
Logica in linii mari este simpla: 1) Implementarea unei cutii de viteze, in orice fel de sistem, nu este dezirabila, datorita costurilor suplimentare, si a consumului suplimentar din cauza frecarilor. In concluzie, toti isi doresc "direct-drive" pentru simplitate si eficienta. Doar ca "direct-drive" iti conditioneaza viteza maxima posibila de turatia maxima a motorului electric, vezi top-speed-ul modelelor Tesla. 2) Multe motoare electrice au cuplu suficient de la 0RPM, si astfel nu mai este nevoie de o cutie de viteze ca sa pleci de pe loc. Motoarele electrice, AC sau DC sunt controlate de un controller AC sau DC, care are rolul de a "eficientiza" consumul in functie de sarcina, turatie, etc. 3) Un motor cu combustie interna are o eficienta intre 0% si 30%. Un motor electric are o eficienta intre 80 si 90% distribuita pe toata plaja de rotatie de la 0RPM pana la turatia maxima. Daca incerci sa tii un motor electric doar la turatia la care are o eficienta de 90%, adaugand o cutie de viteze, vei castiga maxim 90% - 80% - "pierderile cutiei de viteze", rezultatul fiind maxim 10% castig, cu o cutie de viteze ideala, avand 0% pierdere de eficienta prin frecare, care, evident, nu exista.2 points
-
Bine v-am regasit! Dupa o scurta aventura, in afara VAG, cu o masina de oras, venise momentul sa renunt la sh-uri si sa iau o masina noua. O sa va scutesc de toata polologhia referitoare la cum am ajuns la aceasta alegere si trec direct la subiect. Noua jucarie de oras este(drum roll...): Avem aici una bucata e-Up! gata sa bazaie pe strazile minunatului nostru oras. Masina a fost luata din stoc si din dotari ies in evidenta (mai ales pe chichineata asta ): - scaune incalzite (standard) - parbriz incalzit electric (standard) - senzor lumina/ploaie (standard) - climatronic (standard) - city brake (standard) - rear view camera (optional) - senzori de parcare spate (optional) - volan multifunctional (optional) si cel mai important: - priza combinata AC/DC (nu formatia ) care permite incarcarea rapida la statiile care au asa ceva (optional) Pe langa astea, din lista de optionale, au mai fost bifate si praguri metalice cu logo, covorase si (parca dar s-ar putea sa confund cu alta masina din stoc pe care voiam sa o iau) Volkswagen e-sound (adica sunet de motor). Asa ca prime impresii (masina am ridicat-o ieri )... este absolut genial motorul electric si cum se misca masina cu el. Si cel si cel mai tare imi place ca in B - masina are P, R, N, D si B (in loc de S) care este modul de regenerare maxima a puterii la franare - in B masina se conduce cu o singura pedala! Franeaza singura atat de tare incat la mers normal nu am nevoie sa apas frana si pot sa o controlez doar apasand sau nu acceleratia. Am nevoie de frana doar cand vreau sa opresc masina. Este absolut genial sa mergi asa! Ca dezavantaje pot sa enumer doar cele strict ale masinii, caracteristice si celor pe benzina, lipsa iluninarii butoanelor de la geamuri, care nu au nici functia auto, lipsa unei cotiere din lista de optionale... d-astea.1 point
-
Deschid si eu un thread in "Masina mea", inteleg ca nu sunt multe Ateca prezentate aici. Am avut inainte un Golf IV 2003 1.9 TDI 90 CP. Comanda pentru Ateca Style 1.4 EcoTSI 6M 4Drive 150CP/110 KW am dat-o in februarie 2017, iar masina a sosit la mijlocul lunii septembrie. Culoare: Samoa Orange, model MY2018, Euro 6. Optionale: Adaptive Cruise Control Anvelope all season 17 (am tinut neaparat sa am pneuri all season chiar daca astfel a fost nevoie sa optez pentru echiparea Style si nu Excellence - am fost foarte incantata de Goodyear Vector 4Seasons Gen-1 pe Golf si citisem pe forumuri ca Seat va alege tot Goodyear pentru Ateca, si intr-adevar asa a fost, de data asta varianta actualizata si imbunatatita Gen-2) Pachet iarna (scaune fata incalzite, spalare faruri, duze spalare parbriz incalzite) Parbriz incalzit Pachet crom Asistenta la parcare Faruri full LED Full link Pachet asistenta sofer I (Lane Assist si High Beam Assist) Pachet Comfort Drive (oglinda retrovizoare cu reglaj antiorbire, faruri cu functie Coming Home si Leaving Home) Pachet iluminare interioara LED SEAT Drive Profile cu Driving Experience SEAT Sound System cu 10 difuzoare (incl. boxa centrala si subwoofer in roata de rezerva) Sistem navigatie - touch screen cu diagonala de 8 inch Sunroof panoramic Primele impresii, dupa aprox. 2000 km: - e foarte confortabila, agila si silentioasa. - are un portbagaj super incapator, raportat la ce dimensiuni are (doar 4.3m lungime). In spate e loc arhisuficient la nivelul genunchilor chiar si pentru persoane de 1.80m inaltime. - nu are nicio trepidatie cand trece in modul 2 cilindri, si am pus benzina de toate felurile pana acum. - consumul este mult mai mic decat ma asteptam - 6-6.5% mixt, iar in oras in super trafic 9-10% (ma asteptam la minim 8% mixt si 11-12% in oras, tinand cont ca e 4x4 si mai are si pneuri all season). In afara orasului am scos si 5.5% consum in modul Normal, rulat si schimbat vitezele la max. 2500 rpm. - sunetul imi place foarte mult, basii se aud foarte bine, sistemul SEAT Sound System face toti banii. - sistemul de navigatie nu l-am vazut inca in actiune, nu a sosit cardul. Am testat Waze prin full link, se aude in boxe, nu se vede nimic pe ecran. Partea neplacuta e ca daca asculti radio sau muzica, se intrerupe muzica atunci cand Waze iti transmite o instructiune conform traseului ales, si dupa aceea trebuie de fiecare data sa revii manual la Radio sau la Media. - as fi vrut sa mai aiba centura reglabila pe inaltime si as fi vrut sa fi selectat la optionale si camera 360 grade. Am senzori fata si spate dar parca mai rau ma incurca cei de pe fata - nu ma prind exact unde este obstacolul si la ce distanta, mai ales pentru partile laterale.1 point
-
Intre timp am aflat ce trebuie facut pentru activarea google maps pe touareg. Este valabil doar daca aveti firmware 821 si harti dupa 2016 in unitate cu SIM. Cine vrea sa incerce o face pe propria raspundere si nu sunt raspunzator pentru daune asupra unitatii. Pasii pentru activare sunt: 1.In green menu se debifeaza toate din locatia asta: 2. Bifati WLAN activation din locatia asta: 3. Bifati NAD activation: Iesiti din green menu apasand tasta Tel. Si restartati unitatea conform indicatiilor de aici : Dupa ce ati facut cele de mai sus trebuie rulat scriptul de aici. Pentru rulare trebuie sa dezarhivati continutul din arhiva pe un card SD fara a crea vre-un folder, pur si simplu in root-ul cardului si il bagati in slotul sd. Ar fi bine sa fie pornita unitatea de 2-3 minute inainte de a baga cardul SD. O sa porneasca singur scriptul si o sa dea prompt pentru a apsa o tasta atat pentru a incepe cat si pentru a termina procesul. Odata rulat dati din nou restart la unitate si ar trebui sa fie activ Google Earth:1 point
-
1 point
-
Atunci trebuie polishata; cel putin pe reperele care nu vor fi revopsite. Se evalueaza dupa revopsire daca e nevoie polishare si pe acele repere. Mentinerea aspectului lucios depinde doar de cum o speli pe viitor. Daca polish-ul este facut bine (adica abraziv si nu prin umplerea zgarieturilor fine) atunci trebuie sa ai un mod de spalare care nu introduce zgarieturi noi. Daca o duci la spalatorie poti sa-ti iei adio de la pastrarea luciului1 point
-
Masina are cei 4 ani de garantie clasici VW (2 de fabrica si 2 de la importator). Bateria are 8 ani, cum a zis @kadettro Motorul e posibil sa fie mai mic, nu stiu. Puterea echivalenta e de 82 CP pe Up!, pe Golf e mai mare, si are 210 Nm disponibili practic instant (plecarea de pe loc tare e cu scartait de roti ). Masina are o “cutie de viteza (ca e doar una )” care practic cred ca e mai mult un reductor. Nu stiu de ce nu are mai multe viteze dar este genial sa treci de la 0 la 90 km/h (ca mai sus nu am ajuns inca) fara sa simti vreo viteza schimbata sau sa auzi ceva... Pe partea practica sunt mai putine lucruri care se pot strica asa ca e ok. Posibil ca si frana regenerativa sa aiba o legatura aici pentru ca ma gandesc ca ar trebui sa fie mai slaba in viteza 2/3 decat e in 1, nu stiu, si poate masina castiga mai mult din frana regenerativa decat din a avea o viteza in plus (care inseamna si greutate in plus)...1 point
-
Siiiii.... Avem LED-uri!!! Happy, happy, Joy, Joy Am fost ieri la atelier si mi-am schimbat urmatoarele becuri cu led-uri: - Pozitii (Vedeti poza 2) - Orice O3 cu bi-xenon are becuri de pozitii GALBENE Se vedea urat si-mi tot stateau pe cap chestiile astea. Acum se vede bine (Sunt "gherutele" acelea din poza 2, care pana ieri erau galbene); - Placuta inmatriculare - Lampa LED dedicata cu rezistenta incorporata pentru a nu da eroare de bec ars; - Tot ce inseamna becuri pe interior - Plafoniera fata/spate, footlights, torpedou si portbagaj. Vreau sa va spun ca este senzational (Vedeti poza 3). Este o lumina incredibila inauntru si totodata placuta. Am mers pe mana baietilor de la atelier iar intensitatea este exact ce trebuie! To do List - Luminile de la oglinzi (Puddle lights). Baietii au fost cinstiti si mi-au pus ca n-au mai schimbat becurile de la oglnizi la vreo O3 pana acum si le-a fost teama sa nu sparga oglinda. Apreciez onestitatea si o sa ma duc la un service ca se le schimb si la oglinzi. BTW, ceva recomandari? La luminile de marsarier nu aveau o solutie sigura si am zis sa nu ma bag. Cand vorbesc de solutie sigura ma refer la faza de a nu da eroare de bec ars Mai aveau o oferta pentru semnalizare faruri, insa din ce am inteles, daca s-ar arde semnalizarea de pe far la O3, pentru a fi schimbat acel bec, ar trebui DECUPAT farul! WTF?! Mi-au spus ca pur si simplu nu ai cum sa scoti acel bec. Asa ca am zis "pass". In alta ordine de idei... las link-ul de mai jos ( fara a face reclama), doar pentru a vedea ce sunet as cauta eu la evacuarea mea. Bineinteles, acest sunet as vrea sa-l pot regla dupa bunul plac, pentru ca nu vrei sau nu poti tot timpul sa te joci Primele 12 secunde Ceva recomandari de service-uri care sa faca asa chestii ok? Toate bune dragilor! Cheers,1 point
-
In certificatul de garantie scrie 8 ani garantie pentru baterii si daca scade capacitatea acestora de incarcare sub 70% sunt obligati sa le schimbe in astia 8 ani. Cel putin asa scrie la mine.1 point
-
Iti trebuie baterie cu coduri bem .Mai rar dar sunt si baterii AM cu aceste coduri.Mai ieftine...nu prea1 point
-
Se regeneraza des datorita softului si isi rateaza regenerarile datorita distantelor scurte pe care le parcurgi1 point
-
1 point
-
Ca sa functioneze corespunzator pe termen lung trebuie baterie cu cod/coduri specifice echiparii1 point
-
Dupa lungi cautari... am gasit si grila de facelift . Mai raman ornamentele din interior de pe usi de facelift, bandourile cromate din exterior de pe usi si bara fata/spate.1 point
-
1 point
-
Multumesc frumos! Trapa mi se pare o gaselnita utila, desi cam intra praf in masina (cel putin in Bucuresti - poate la munte e altceva). Singura dotare pe care nu o inteleg in anul 2017 este mecanismul de sustinere a capotei motorului, care e doar o tija metalica, pe care trebuie sa o ridici si sa o fixezi intr-un orificiu in timp ce tii capota ridicata (e pozitionata destul de sus ca inaltime daca esti mai scund) - mi se parea normal sa fie cu telescop si sa stea singura capota, la cat de grea e Adica la Golf IV 2003 aveam telescop...1 point
-
1 point
-
Dpf-ul tine atata timp cat motorul merge ok si nu-l infunda . Exemplu : BLS ,2006 ,in jur de 400 mii km ,masa cenusa 190 g ,masina merge fara probleme . Conform producatorului trebuia pus dpf nou dupa fiecare 60g1 point
-
Crezi ca ecu e asa prost ? El masoara presiunea diferentiala care da starea filtrului . Modificand masa de cenusa acumulata se face mai mult rau1 point
-
Holy shit, thx guys. Eu am văzut prețul de pe superskoda și m-am oripilat, mai ales ca e vorba doar de o singura bucata, nu de doua cum vad ca se vând la mama lor. Voi apela cu încredere la dealerii noștri. Thx again. Si o poza cu masina proaspăt spălată personal aseară. Funny story, niste băieți isi spalasera mașinile și au crezut ca e înțelept sa fumezi lângă pompa de benzina.1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Ai cumva suport in bord? Trebuie accesat cu vcds,sterse conexiunile vechi,codat corect si o sa mearga.1 point
-
Eu nu as taia plafonul masinii ca sa montez o trapa AM nici sa ma pici cu ceara. Si asa sunt destule probleme cu inflitrari si chestii la sistemele de trapa oem, d'apai cu trape AM. Am vazut la o masina mai veche un retrofit de genul asta dar a fost facut la modul in care a fost decapsat plafonul complet si a fost luat plafonul donor cu structura de rezistenta and stuff. Nu credeam ca trebuie sa subliniez dar ... nu am sa pun trapa Subiect inchis.1 point
-
Nu e de la maf . Regulatoru se verifica in momentul cand face urat ,cu vcds -ul vezi presiune rampa specificat/actual ,sa nu fie diferenta mai mare de +/- 30 bar1 point
-
http://www.my-gti.com/7/volkswagen-oils-50400-and-50700 pentru colegii care inca mai doriti sa va informati. Luati si cititi- e in engleza dar poate mai lamurim si noi unele chestii si mituri! Nr.1 : atentie ce scrie in SERVICE PLAN. Nr.2 respectati intervalul de service stabilit de PRODUCATOR: nu de reprezentanta Skoda a lu nea VAsile Patronul care are el o afinitate fata de uleiul Aral, sau Castrol sau Mobil. Deci e o varza totala. Mergeti pe ce e aprobat de VW Grup. Lista o gasiti sub forma de PDF in pagina de mai sus! 5w este excelent pentru romania. 5w40 nu merge la Long life(QG1)!!5w30 merge long life cu 507.00/504.00 aprobat! In curand cred ca o sa avem nevoie de 5w40 la ce calduri se anunta!!!! Nr. 3: respectati SERVICE PLAN !!!Schimbati consumabilele doar daca e cazul: filtru aer si habitaclu! problema e RESPECTAM XWYXX sau VW 50x.00/50y.oo?????Adica ne uitam la SAE sau la norma VW? vw_tb17_08_01engine_oils.pdf vw_oil_50400_50700_24_09_2008.pdf1 point
-
sincer nu ma interesat cat scoate pe dyno, ma interesa sa se miste cum trebuie masina pe strada, sa fie o putere cu crestere cursiva, azi mi-au sosit si gumele de iarna, am ales Nankang SV55 , ca au fost singurele cauciucuri de iarna pe 19" 235/35/19 cu dot 2017 care le-am gasit pe stoc sub 1200ron/bucata:) O sa revin cu pareri despre ele dupa ce se mai raceste afara-1 points
-
Am cunsocuti cu Nankang de vara, si nu se vaita de ele - pentru tractiune te mai ajuta haldexul, si oricum nu alergi ca vara-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00