Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 03.09.2017 în toate secţiunile

  1. Din seria “Testam de 10 ori si cumparam .. de doua ori” azi va voi delecta .. sau enerva cu un drive-test mai consistent cu noua generatie Honda Civic. Testul se va axa pe evolutia masinii fata de Civic generatia 9 dar va fi si un comparativ cu masinile din grupul VAG, in special cu Skoda Octavia 3. Ajunsa la a 10-a generatie, Honda Civic este cea mai vanduta masina a ochiosilor pe piata auto mondiala, fiind totodata si una dintre primele masini din clasa compacta. A prins viata in 1972, cu 2 ani inainte de prima generatie de Golf si probabil cu 10-30 ani inainte de majoritatea userilor de pe VWForum. Putem spune fara sa gresim cand ne referim la Civic: “first of his name, protector of the compact class ..” Din pacate, Honda a avut si are in continuare strategii total diferite pe pietele auto mondiale, accentul fiind pus pe US, China si Japan. Asadar, in Europa avem “decat” 2 modele cu marketing si suport consistent - Civic si CRV precum si 2 mai exotice – Jazz / House si HRV. Mai mult, acum 2 ani, ne-au nefericit si cu retragerea Accordului din Europa. Mi se pare ca Honda are chiar o “datorie de onoare” fata de Europa sa aduca masini din ce in ce mai bune avand in vedere comunitatea numeroasa de fani. Sa revenim la oaia noastra si sa observam ca Honda a introdus o platforma comuna pentru masinile din clasa compacta, medie cat si pentru SUV-uile declinate din acestea, inclusiv pentru modelele echivalente de la Accura. Astfel, Civic X global, noul CRV MY2017 global lansat in US anul acesta si noul Accord MY2018, au la baza acelasi sasiu. Si bine au facut, pentru ca acesta este trendul pe piata auto. Si macar asa putem avea si noi, crestinii musulmanii din Europa, modele identice cu privilegiatii din State. In Europa, noua platforma se vinde pe Civic gen 10 din Aprilie 2017 iar din martie 2018 fundurile noastre se vor tabaci si in noul CRV gen 5 lansat deja in State. Si pentru ca la orice model nou lansat producatorii se lauda cu “the new and improved MY…bla bla”, sa vedem cu ce ne tenteaza Honda. Cam asa arata lista cu cele mai importante dotari standard pe Civic: · Honda Sensing cu: sistem de avertizare a coliziunilor frontale, sistem de avertizare părăsire bandă de circulație, sistem de asistare la menținerii benzii de circulație, Cruise Control Adaptiv cu funcţie de anticipare si low speed assist, City Brake cu Pedestrian Detection, Sistem de recunoaștere a semnelor de circulație. · Direcţie sport progresiva. Electrica, bineinteles. · Frană de parcare electrică cu funcţie Brake Hold. · Sistem Stop & Start · Sistem de climatizare automat cu două zone · Oglinzi rabatabile electric şi incălzite · Scaune incălzite (față) · Sistem multimedia Honda Connect cu: navigație Garmin (7" touchscreen, navigare pe internet, Android Auto si Apple CarPlay), 2 Porturi USB, 8 incinte audio, comenzi audio pe volan · Bord digital · Suspensie spate independenta. · Suspensie sport. Incepand cu nivelul doi de echipare mai primesti foarte gratis si: · Jante din aliaj de 17", 235/45 · Volan imbrăcat in piele, Schimbător de viteze imbrăcat in piele · Senzori parcare (față și spate) · Cameră video pentru mers in marşarier · Geamuri fumurii La echiparile superioare mai poti gasi: Honda Sensing suplimentat cu Blind Spot si monitorizare traffic in marsarier, faruri Full LED, amortizoare adaptive, Trapa, Piele, sistem audio cu 11 boxe si subwoofer, wireless charging, etc, etc. In fine, masina are 5 niveluri de echipare si gasiti mai multe detalii despre preturi si echipari pe portalul Honda Romania: https://www.hondatrading.ro/descarca-brosuri/, https://www.hondatrading.ro/modele/civic-5d/ Din lista cu dotari standard veti observa ca Civic este pozitionat foarte bine si ca Honda ceva planuri de prea-marire in clasamentele de vanzari. Sa vedem acum si ce am condus pentru sufletul meu si pentru acest review: - ~ 50 km cu Civic Sport Plus 1.5 Turbo 182 CP, M6 - ~ 500 km cu Civic Elegance 1.0 Turbo 129 CP, CVT Rapid, cum se prezinta generatia 10 fata de Civicul de generatia 9 prin ochii unui sofer ce conduce un Gen 9 pe un frumos motor 1.8 iVTEC: - Este clar mai silentioasa atat la zgomote de rulare cat si la zgomotele de suspensie. - Suspensia este in continuare setata ferm fara a deranja insa. - Climatronicul este mai reusit. Din pacate lipsesc in continuare gurile de ventilatie pe spate dar poti trai mai usor in caldurile infernale din vara fata de climatizarea de pe generatia 9. - Infotainment reusit, se vede ca s-a lucrat mult aici si a rezultat un sistem inchegat, predictibil si usor de folosit. Asta si pentru ca standard s-a echipat masina cu un ecran de 7”, Navigatie Garmin, bord digital, comenzi audio pe volan, 8 boxe, suport DAB, AA & Carplay. - Motoare Turbo, deci adio iVTEC. - Suspensia independenta standard face masina mai rafinata si miile de gropi bastinase se vor absorbi mai usor si mai silentios. - A aparut un carligel in portbagaj. O mare minune asta, nici nu va imaginati ce nervi iti faci pe Civic Gen 9, o masina cu portbagaj de ~500 litri, fara sa ai ceva de care sa agati plasele. Fun fact / Easter Egg despre Infotainment Doua lucruri m-au surprins placut incepand cu prima cheie. Imediat ce am luat masina, incercand sa efectuez manevrele de plecare, in boxe a inceput sa se auda un mesaj in romana. Initial am crezut ca am pornit un post de radio din greseala si oricum eram ocupat cu comenzile incercand sa ma acomodez cu ele. Nu am dat importanta mesajului dar tot am prins cu urechea ceva despre cum “nu efectuez manevrele de parcare corect”. Imediat am intrat in panica, adicatelea, de unde stiu astia de la Radio ca am luat o Honda Civic si nu stiu sa o parchez bine. Something was dark wrong. Dupa doua secunde de “sa-mi dau palme / WTF / Candid camera moment”, am realizat ce se intamplase. Masina asta duce mai departe sistemele de asistenta sofer, oferind … o asistenta virtuala, sa o numim “Blonda din Honda”, o confidenta practic. Erorile mai importante facute de covrigarii meseriasi sunt insotite, pe langa mesajele de eroare in bord, de mesaje sonore in limba setata pe infotainment. Asadar, o voce suava de domnisoara ma indemna sa “apas frana de picior si sa eliberez frana de parcare inainte de a pune masina in modul Drive”. Adica, eu plecam cu frana de parcare trasa. Pe parcursul testului am mai descoperit si alte mesaje transmise de aceiasi voce sexy. Cica “sa imi pun centura de siguranta”, “sa alimentez urgent cu carburant”, “masina se apropie de limita maxima de viteza limitata electronic”. Ce sa zic, ne-am inteles bine. Ca si in viata reala, “Blonda” vorbea in ritmul ei, eu conduceam in legea mea. Ma gandesc ca ar fi frumos sa ne surprinda Honda la FL cu o holograma pentru aceasta asistenta. Neaparat Hentai. Al doilea lucru inedit este bordul digital care se integreaza cu sistemul de navigatie, inclusiv cu sistemul Android Auto. Mesajele din Waze referitoare la urmatoarea manevra erau afisate si pe bord. Nice to have. Cum merge dracia asta ? Merge ca vantul si ca gandul daca cumperi 1.5 si ca melcul pensionat daca cumperi 1.0 cu CVT. Combinatia 1.5 182 CP, M6 si jante pe 17 cu latime 235 este foarte reusita. Motorul de 1.5 trage incantator intre 3000 si 6000 rpm si daca nu iti cunosti limitele poti sa albastresti tapiteria foarte usor daca porti blugi. Sau poti sa o faci maro daca nu porti blugi. Nu are rost sa palavragesc eu acum despre asta, motorul este senzational, trage fara limite de cuplu sau putere pana in 6000 rpm. Merita sa testati un Civic, macar si numai pentru acest motor. Eu nu am mai vazut niciodata in aceasta clasa de pret un motor asa de tupeist. Te duce la 200 kmph cu o lejeritate impresionanta. Sta la bataie cu 1.8 TSI 180 fara rusine. Pe asfalt masina sta ca pe sine, gumele cu latime 235 te ajuta mult si dupa ce iti dai seama de ce poate motorul, intelegi de ce au facut upgrade de la 225 la 235 pe gumele de 17. Directia este la superlativ. In oras te ajuta cu micsorarea numarului de rotatii de volan iar la viteze mari se intareste. Per total, se simte conectata cu asfaltul si face masina dinamica si vie. As spune ca “masina stie invartita”. Te prinde rau de tot in hora si nu iti mai vine sa o lasi din talpa. Cat consuma ? Motorul de 1.5 cu M6 consuma absolut corect pentru o benzinara de 180 CP care stie meserie cu viteza. 6,5 % pe un drum scurt pe autostrada si cateva orase sate in apropiere de Bucuresti. In schimb, motorul de 1.0 cu CVT consuma absolut totalmente incorect de exagerat de mult pentru “dinamica” oferita. 8 % am avut media pana la Brasov si inapoi. In oras nu am avut consum sub 13%.Asadar evitati 1.0 CVT si mergeti fara regrete pe 1.5 M6. E bun automata ? Este buna si fiabila dar penalizeaza putin dinamica. Este mai linistita cu turatiile inalte, nu te asurzeste cu 6000 rpm imediat ce o calci si clar este un pas inainte pentru cutiile CVT de la Honda. Cu toate astea este sub ce ofera Renault / Nissan cu noul lor CVT – Xtronic. Acolo nu ai cum sa iti dai seama ca mergi pe cutie CVT. Cine a furat motorul Diesel 1.6 ? Honda deja a anuntat ca motorul va fi prezentat oficial in Septembrie la salonul auto de la Frankfurt si va fi disponibil din aceasta toamna in Europa. Vine standard cu M6 si optional cu o automata AISIN in 9 trepte. Identica cu cea de pe CRV. Cine a furat break-ul ? Asta nici noi nu stim inca. Nu exista nicio veste oficial de la Honda in acest sens. Are si ceva spirit practic ? Da, stie meserie si aici. Spatiul a crescut la interior datorita maririi ampatamentului si a ajuns aproape de valorile oferite de Octavia. Totusi, din cauza caroseriei mai “turtite” si a pozitionarii mai joase a scaunelor, masina nu pune in valoare tot spatiul. In Octavia bordul este oarecum aranjat pe verticala si nu intra peste sofer. Stai mai sus si in fata si in spate iar picioarele cad altfel, astfel incat spatiul in jurul tau este mai mare. La Civic bordul “vine peste tine”, ai senzatia de cockpit in fata, stai jos si picioarele le tii mai in fata. Practic, “vezi” mai putin spatiu in Civic decat in Octavia cu acelasi ampatament. Chiar si asa, Civic X este pe locul 2 dupa Octavia la spatiul interior, ambele masini fiind peste orice alta masina compacta dpdv al spatiului. Spatiile de depozitare mi se par foarte bine gandite. In portiere poti sa pui lucruri mai voluminoase decat in Octavia. In lipsa franei de mana cotiera este excelent compartimentata si este foarte adanca. Am pus 2 sticle de 1.5 L fara stres. In Octavia cotiera nu iti ofera mare spatiu. De asemenea ai 2 “etajere” in fata levierului cutiei si poti pune acolo telefon, tableta, posetuta, etc. Overall, este clar peste Octavia la organizarea in cabina. Portbagajul are standard 478 litri, la sedan 520 litri. Daca alegi sistemul audio premium cu 2 suwbwoofere, mai bei 40 litri si ramai cu mai putin. Nivelul de Echipare Sport Plus vine cu evacuari pozitionate central, asadar nu poti monta carlig in acest caz. Ce ar trebui imbunatatit aici ? Un singur lucru, 2 carlige de tip ancora in portbagaj asa cum are Octavia. Este binevenit singurul carlig oferit acum. Mai agati cateva pungi dar la aproape 500 litri ar trebui sa gasesti ceva mai mult pe acolo. Ma rog, ar mai fi unul, la sedan puteau sa puna hayon. Stie multimedia ? Stie binisor, ai standard bord digital, sistemul Honda Connect adus la zi cu rezolutia, o navigatie Garmin, 8 boxe, volan multifunctional. Sistemul stie Android Auto si Carplay. Asa cum am spus mai sus, mesajele din Garmin si din Waze pe AA le vezi si pe bord daca intri in modul de Navigatie. AA functioneaza impecabil, nu am testat Carplay. Boxele se aud corect pentru clasa masinii. Este un sistem reusit si practic. Te mai ajuta si “Blonda” cand gresesti comenzile. Ce ar trebui imbunatatit aici ? Pai, un singur lucru. Daca tot ai facut un sistem cu cap, se strica Bill OF Material-ul asa de rau daca se punea un display de 8 sau de 9 ? Macar pe un nivel de echipare superior sa fi fost si te taxau corespunzator. Stie sa conduca singura ? Stie chiar bine dar in limitele legii. Honda Sensing este standard si are un ACC si un LKAS facute ca la carte. ACC are si low speed assist pe cutiile CVT. Fara repros functionarea acestora, evident LKAS ca orice sistem pe baza de camera are limitarile lui si depinde ca calitatea marcajelor rutiere, dar asta iti asumi cand folosesti asa ceva. Ca si comparativ cu Octavia, ACC de pe Honda functioneaza identic, adica excelent. Asadar, sistemele pe baza de radar au cam ajuns la maturitate. LKAS este mai fin decat LA-ul de la VAG, pe Skoda are interventii cam din scurt si masina bruscheaza. Pe Civic intra mai usurel si te tine pe banda fara sa simti. Blind Spot si Rear traffic nu sunt standard si vin de la nivelul 4 de echipare. Ce ar trebui imbunatatit aici ? Pai, nimic. Chiar daca masina stie multe, legislatia obliga producatorii sa restrictioneze sistemele de tip LKAS sa functioneze mai mult de 15-20 secunde fara ca soferul sa aiba mainile pe volan. Asadar, nu poti citi ziarul in timp de masina merge, intra “Blonda” peste tine si te freaca la melodie imediat. Este scumpa ? Este eftina ? Ce sa zic, este mai scumpa decat Hyundai noul i30 si mai ieftina decat Golf 7. Dar la pret de lista cred ca sta la bataie cu Octavia fara probleme daca iei in calcul toate dotarile oferite. Nu stiu nimic de oferte, discounturi. Arata bine macar ? Frumusetea este in ochiul privitorului. Mie imi place, mi se pare ca arata ca o japoneza die-hard. Este agresiva, este lata, are arcuiri intersante pe capota, oglinzile o pun bine in valoare. Fusta spate mi se pare cam incarcata si sunt elemente cam inutile pe acolo. Cu siguranta atrage priviri pe strada. Nu va fi confundata niciodata cu un Focus, Astra, Kia, etc E buna la pipait ? Masina, nu “Blonda”. Plansa de bord nu este reusita. Sunt materiale cam tari si uratele. Fetele usilor sunt in schimb foarte OK, avem materiale textile, piele si plasticele obisnuite pentru aceasta clasa. Mana sta bine dar ochii se cam zgarie cand privesc plansa de bord. Clar este loc de imbunatarire pentru materiale de pe bord. Ce lipseste de pe Civic 10 ? Scurt si la obiect: parbriz incalzit si guri de climatizare pe spate montate in cotiera. In rest are cam toata gama de optionalele pe care le gasesti la concurenta. Care este targetul pentru aceasta masinarie ? As putea sa o dau in filozofii pretentioase aici. Raspunsul este simplu, orice sofer / soferita care apreciaza o masina care se conduce bine, tare, nu te minte si care ofera spatiu peste clasa medie la bani de clasa compacta. Adevar sau provocare: Octavia 3 sau Civic 10 ? Daca ai nevoie de toti cei 590 litri din Octavia si simti ca de abia te-ai descurca la spatiu cu o Superbia 3 sau cu un Skodiaq .. ramai pe Octavia. Nu exista alternativa in clasa compacta premium sau non-premium pentru spatiul util din Octavia. Daca in schimb, 420-520 litri iti satisfac nevoile de spatiu (oricum spatiul in cabina te va incanta), iti mai place si talpica ... , vrei sa simti masina cum se incordeaza, nu vrei sa te minta cu directii artificiale, ei bine, felicitari ! Tocmai ti-ai gasit masina potrivita – Civic X ! Unde mai gasesc si alte review-uri in Ro despre aceasta masina ? Gasiti mai jos teste facute de oameni mai priceputi ca mine: https://eblogauto.ro/test-drive-honda-civic-5d-1-5-vtec-turbo-182-cp-video/ http://www.turatii.ro/2017/07/25/honda-civic-1-5l-vtec-turbo-sport-plus/ http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-honda-civic-15-turbo-182-cp-75883.html https://www.auto-bild.ro/teste/drive-test/noul-honda-civic-honda-imblanzeste-naveta-spatiala-116523.html https://www.4tuning.ro/test-drive/test-drive-honda-civic-sedan-viitorul-miroase-a-benzina-35264.html Poze, ceva ?
    4 points
  2. Tragea mai bine fara parbriz... minus cateva kg
    3 points
  3. Sa mai stergem prafu': leasingul a fost incheiat de fostul proprietar, asa ca am reusit sa o inmatriculez in afara tarii, din mai multe motive personale. Intre timp am inlocuit discurile si placutele si broasca electronica de la haion (a inceput sa faca zgomote ciudate, pana cand nu a mai inchis portbagajul) asa ca a necesitat inlocuire. I-am luat si bare transversale pentru a putea monta cutia pentru bagaje care mi-a fost de mare ajutor in vacanta :). Imi place "Gandacul", asa cum imi place sa il alint, e confortabil, inalt (poti parca mai peste tot in minunatul nostru Bucuresti, mai ales ca nu e foarte mare) consumul mi se pare punctul forte, la 110 km/h extraurban, cu Thule montat, 6.2 L% iar in oras 8.5-9 L%. Motorul de 170 de cai mi se pare mai mult decat decent, e silentios, rafinat si trage foarte bine din ture joase. Am ajuns la 100 000 km si merge ca o masina noua. Cateva poze si cu surioara alba :). Enjoy!
    2 points
  4. Intre timp mare lucru nu am mai facut la masina, deoarece sunt destul de ocupat cu munca, dar inca mai strang ceva piese pe care vreau sa le montez in vreo luna, doua. Am cumpat flanse amortizoare, bielete antiruliu, bucse bascula, un pivot, suporti motor si bujii. Am pus o folie cat de cat discreta pe geamuri, o investie buna pentru zilele de vara, chiar s-a simtit diferenta in sesul ca aerul conditionat a facut fata mai bine. Intr-o alta zi pe cand faceam curat in masina, am gasit ambele panouri de pe stalpii spate cu materialul dezlipit. O luna si ceva am cautat panori in stare impecabila, pe care intr-un final le-am gasit si le-am schimbat.
    2 points
  5. Vin eu maine daca sunteti la 10:00 acolo. @Led It Up
    1 point
  6. @Raulbogdan Verifica cel putin lunar prezenta spanului in filtru si la valva de pe pompa. @Mihai- Prezenta spanului in regulator necesita curatarea instalatiei de alimentare si inlocuirea componentelor afectate si a pompei ,eventual pune CP3 . Vezi detalii :
    1 point
  7. Stergem putin praful pe aici , am trecut intre timp de 6000 km. Totul e asa cum trebuie, urmeaza curand o curatare ca la carte si putin mai incolo pregatirea de iarna. ... si 2-3 poze din vacanta ... drumurile superbe din Tenerife
    1 point
  8. Din cati posesori de CC sunt pe aici pe forum, nu e nimeni din Bucuresti dornic sa ajute? Ne-ar ajuta pe toti .. daca ar functiona acele leduri!
    1 point
  9. Daca nu se ofera nimeni trimite-mi-le ca le probez eu
    1 point
  10. @Led It Up Asteptam vesti bune !
    1 point
  11. ELECTROVALVA. Si nu mai scriu alt post cu acest cuvant.
    1 point
  12. Trebuie scos CP (component protection ) Se rezolva la reprezentanta sau la un tuner priceput ,costa aprox. 350 ron 18109/P1701/005889 - Transmission Control Unit: Locked Possible Symptoms Transmission will not shift properly. Possible Causes Component Protection active due to module replacement. Possible Solutions If Component Protection is active due to module replacement, this will need to be resolved at the Audi dealer using Software Version Management. SVM is a system used by VW/Audi to update control modules and in certain cases, to change their Coding or Adapt serial numbers for anti theft systems. Special Notes Component Protection is normally found in the Audi (4F) A6 and (4E) A8 platform. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18109/P1701
    1 point
  13. Am reusit sa montez arcurile sport Vogtland. Masina a primit un drop de 4 cm fata-spate. Confortul e putin mai bun ca la arcurile sport oem(1BE). Dupa cum se vede arcurile sunt identice la lungime pe fata, doar ca Vogtland sunt mai moi. Pe spate chiar sunt mai lungi ca cele sport oem. Distanta de la centrul rotii la aripa (aproximativ): Fata: stock 39,5cm / cu arcuri Vogtland 35,5cm Spate: stock 39 / cu arcuri Vogtland 35 cm Adio spatiu inestetic Cred ca trebuie niste distantiere pe spate, sau niste jante mai late (18 inch pacat cu rar-ul). Las si o poza cu bordul
    1 point
  14. Cateva poze de la intalnirea Seat din Mendig si Nurburgring:
    1 point
  15. Dupa muuuuuultaaaaa migaleala, am facut micile modificari necesare la grila, scurtarea suportului pe care scria RS5 ca sa pot pune doar S5 (locul zgariat de pe suport l-am facut eu asa cu freza ca sa prinda bine adezivul si sa am risc minim de a iesi adezivul prin lateral cand voi pune S5-ul pe suportul asta), aici a fost de munca rau de tot, in primul rand taiatul fara sa se vada ca e taiat mi-a dat batai multe de cap si apoi a trebuit sa mut prinderea care era in extremitatea dreapta si care s-a dus odata cu bucata taiata. Also, am vopsit legaturile dintre literele de jos.
    1 point
  16. Wvwzzz1kzam637880.pdf WVWZZZ9NZ2Y053751.pdf wvwzzz3bz5e021153.pdf WVWZZZ3CZHE051098.pdf TMBJF46Y674060780.pdf
    1 point
  17. A venit careva? Sunt curios ... ce s-a intamplat, daca ati gasit becuri ptr DRL care sa functioneze fara erori
    0 points
  18. Uleiul original este facut de Quantum, acelasi ambalaj, acelasi continut, aceleasi proprietati. Nu este un ulei rau, insa nici pe departe nu merita suma ceruta pe el, din moment ce acelai bidon dar sub denumire quantum 5w30 costa ~ 35 dolari bidonul de 5 litri adica aproximativ 140 ron. Este exact ca si cum ai cumpara piese OE pe producator gen lemforder dar cu sigla/stanta VAG luata cu flexul si ai plati 50 ron per piesa, sau ai cumpara aceasi piesa cu sigla VAG made by lemforder insa ai plati pe aceasi calitate 200ron. Eu sunt de parere ca unele piese au adaos comercial imens, datorita siglei, iar calitatea nu o regasesti mereu in pret mai mare.
    -1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!