Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 08.06.2017 în toate secţiunile

  1. Sa va povestesc ce am mai facut Urmeaza un post lung, cu multe poze, so sit back and relax Bun! Ieri am inceput ziua in Innsbruck cu un cer noros, care a tot amanat ploaia. Am gasit pe website'ul orasului idei de un tur de o zi, plus ce idei am mai furat de aici si am ajuns la urmatorul itinerariu: Dupa ce ne'am luat Innsbruck card de 24 de ore (o foarte buna afacere cu acest card), am luat funicularul, apoi telecabinele si am ajuns in varful HafelekarSpitze, la aprox 2-3 grade. Dupa pozele de rigoare, ne'am incalzit cu un gulas si un strudel la cabana din varf si am coborat spre temperaturi mai normale Dupa, am coborat la Alpen Zoo. Mi s'a parut o plimbare reusita, intr'un zoo organizat foarte bine. Ce mi'a placut foarte mult este ca toate animalele aveau niste habitate generoase ca spatiu si cat mai apropiate de realitate. De asemenea, toate animalele erau in perechi, iar ceva de apreciat Dupa, am coborat in centrul vechi si am facut o binemeritata pauza in care am savurat un germknodel De aici incolo, deja norii erau foarte amenintatori si am mai avut putin timp la dispozitie pana sa inceapa furtuna. Am mai reusit sa mai vedem Golden Roof si sa urcam in Turnul Orasului, apoi a inceput vijelia. Pe o ploaie torentiala am plecat din Innsbruck spre Hintertux. Ajunsi acolo, ne'am cazat la o pensiune de langa gondola principala, cu niste gazde de toata isprava (de exemplu, azi ne'a lasat sa stam pana la ora 3, fara nicio suprataxa) - Pension Christina. Mare ne'a fost mirarea cand am incercat sa gasim ceva decent de mnacare, ca statiunea era pustie. In afara de un hotel la care un snitzel era 19 euro, altceva nu era nimic deschis Am ajuns intr'un final la o cafenea de benzinarie, unde doamna de la tejghea s'a oferit sa ia o pizza congelata din magazinul benzinariei si sa ne'o faca in cuptor (ospitalitate ca la tirolezi rar mai gasesti). Dupa ce pe perioada noptii, temperaturile au fost cu minus (da, stiu, in Bucuresti va cam topiti ), dimineata la 7 m'am trezit si am avut privelistea asta Asa cum am lasat sa se inteleaga si in postarile anterioare, noaptea in Hintertux a avut un scop precis, si anume o sesiune de ski pe ghetar. Asta era un vis mai vechi de al meu, si daca tot stiam ca trec prin zona, mi'am luat echipamentul (mai putin placa) si am zis ca trebuie sa incerc. Ca fapt divers, la baza telegondolei e un rent store foarte bine echipat, cu de toate, de practic poti sa ajungi in blugi acolo si te echipeaza ei cu de toate. Pentru orice detalii legate de ski in Hintertux, puteti sa imi scrieti in privat si o sa incerc sa va raspund, bineinteles din ceea ce stiu si m'am documentat Si acum si niste poze Am bagat coborari pana la pranz si dupa un gulas si inca un germknodel, am coborat in statiune, sa iau consoarta si sa plecam spre Viena. Din Zell am Ziller, in loc sa merg pe drumul clasic, inapoi in autostrada, bucatica aia prin Germania, Salzburg si de acolo spre Viena, am preferat sa intru printre munti si am facut dreapta spre Gerlos. De aici, am trecut fara sa vrem si pe langa cea mai mare cascada din Austria - Krimmler Wasserfalle si apoi spre Kaprun si Bischofshofen, unde am intrat pe A10 si am revenit pe traseul normal. Am ajuns in Viena cam rupt de oboseala si cu un inceput de raceala, dar au fost 2 zile pline care au meritat efortul
    7 points
  2. Dupa cum am scris deja, la mijlocul lunii mai am facut pasul urmator, din punct de vedere tehnic, si Maurul a primit sistemul de franare pe care mi'l doream de foarte multa vreme. Intentia mea a fost sa obtin o diminuare a fenomenului de fading care intervenea in momentul in care franam zdravan de doua-trei ori (frana lunga, consistenta, de la viteze de peste 80km/h). Plus ...o frana mai sanatoasa la viteze mari, pentru ca pe autostrada, de cate ori eram pus in postura de a frana de la viteza de 130-140 km/h, nu mai zic de situatiile cand aveam viteze mai mari, spre 90-80 km/h aveam senzatia ca frana este ineficienta - pedala era tare, dar decelerarea era anemica. Proiectul a demarat in 2015 cand am achizitionat un set de etrieri de Golf IV GTI si un set de fuzete de Skoda Fabia RS generatia similara lui Polo 6R. Din pacate nu am avut determinarea si nici timpul necesar sa ma ocup de treaba asta atunci, asa ca lucrurile au fost amanate pana anul asta. Cand ... hai la lupta :). Am optat pentru discuri ATE POWER DISC si placute ATE ceramic. In luarea deciziei mi'au fost de mare ajutor Rave si Treishu pe care ii salut si carora le multumesc. Daca intereseaza pe cineva, in link-ul catre subiectul din aria tehnica de la Polo, pe care l'am postat zilele trecute, am trecut chiar si greutatile componentelor cumparate si montate, pe masina. M'am frecat mult cu alegerea culorii pentru etrieri. As fi vrut altceva decat rosu (la inceput mi s'a parut banala si comuna culoarea). Si vedeam ca variante albastru sau galben, ca sa "rimeze" fie cu culoarea arcurilor suspensiei Eibach, fie cu culoarea amortizoarelor. Dar de unde pe hartie parea ca ambele sunt optiuni valide, pana la urma, cand mi'am imaginat in cap cum ar arata, am renuntat la ambele variante. Apoi m'am gandit ca ar da bine un argintiu deschis sau un negru lucios, dar pana intr'un final, n'am avut curaj, asa ca am preferat sa merg pe clasicul rosu. Si va spun sincer ca nu'mi pare rau. Arata foarte bine. Dupa ce am avut toate piesele pe masa, am stabilit cu cei de la service'ul unde am facut lucrarea data cand sa merg la ei si ... hai la lupta. Pentru service trebuie sa ii multumesc tot lui Treishu. El m'a trimis la baietii astia. Este un service cu trei elevatoare, mic, cochet, undeva in zona Barbu Vacarescu, langa liceul Traian. Omul care s'a ocupat de Poolack, Marius, este un tanar cu o vasta experienta mecanica, pasionat de masini, cu multe proiecte personale sau pentru alti clienti duse la bun sfarsit (eu am gasit la final o lucrare cu o Dacie 1300 adusa de la stadiul de masina de remat la stadiul de bijuterie, jucarie de oameni mari), care a lucrat exceptional de atent si care a inteles perfect ce vreau de la lucrarea asta. Am dus masina intr-o vinere, am facut necesarul, am dat etrierii jos si i'am dus la vopsit. Am mers cu ei la SRZ unde lucrurile s'au facut romaneste, dar imi asum faptul pentru ca am mers la pret (300 lei pentru cei patru etrieri). Mai vorbisem la PAC Racing unde pretul era dublu. Ambii mi'au spus ca desfac ce este de desfacut, ca izoleaza, ca reasambleaza "pentru ca asta facem, cu asta lucram, stim ce este de facut". In schimb la SRZ s'a desfacut o laie, s'a protejat cate ceva (filetele unde nu era nimic nu au necesitat nici o actiune ulterioara), dar toti etrierii au avut nisip la greu in ei. Etrierii spate au fost bagati cu tot cu garnituri in cuptor (desi nu ma asteptam si asta m'a fortat sa cumpar chit de reparatie si pentru ei, desi nu era in plan) si alte rahaturi neasteptate. Dar nu a fost panica, vorba lui Marius. S'a rezolvat. So ... luni am luat etrierii de la SRZ, i'am dus la service, am facut planul de bataie, si oamenii s'au apucat de treaba: au inspectat etrierii, au verificat necesarul, au curatat si pregatit fuzetele (le-au si vopsit nitel), etrierii fata (ca aveam deja chiturile de reparatie cumparate). Marti, pe la 11, am constatat ca furtunele spate pareau sa nu fie de acolo :)). Aoleu zic, f...'i mama ei de treaba, pai ce facuram bre?, care'i treaba? Pai uite, ne trebuie o cupla din asta, Bonjo, in capatul dinspre etrier si in capatul celalalt ... aolica maica, cum puii mei cuplam acolo furtunul, ca asta de pe masina este ambutisat pe coloana ... Bai, ma lesi ... Doar ca ... la o privire mai atenta ne'am lamurit cum sta treaba: furtunele care au venit in pachetul de la Goodridge nu erau de acolo. Ci ceva mai din spate. Traseul pentru rotile spate este asa, plecand dinspre etrier: furtun de cauciuc, cu cupla bonjo catre etrier si ambutisat pe o teava metalica care trece peste punte, apoi furtun de cauciuc prins cu fiting spre etrier si spre pompa de frana (asta este cel pentru care a venit furtunul din pachetul Goodridge), dupa care o conducta metalica catre pompa de frana. Pai si ... cand am vazut ca nu am decat flintiricul ala mic si frumos, iar catre etrier voi ramane tot cu furtunul de cauciuc am dat'o pe direct: Si p'asta cu ce il inlocuim ? Eh ... mi'a facut Marius o listuta cu ce am nevoie sa cumpar si am plecat catre doua locatii, una dintre ele fiind RacingNick. Am avut ceva discutii p'acolo, am schimbat poze pe Whatsapp si in final am luat ce era nevoie. De fapt locul lui era acilea Acolo, in spate, catre etrier fiind asa In final, sectiunea respectiva arata asa si in locul ei am pus Furtun pe care l'am produs din Asa ca in final, acolo in spate, lucrurile arata asa: Suplimentar a fost nevoie sa inlocuiesc si protectiile amortizoarelor pe spate, ca unul era rupt si celalalt era si el pe cale sa se rupa. Pe fata lucrurile au fost ceva mai simple, in sensul in care totul s-a potrivit din prima. Mi'am cumparat flansele amortizoarelor (cand am umblat ultima data p'acolo imi pusese Florin Feby'uri, acum al luat Lemforder) si bieletele din prima, iar vineri am stabilit ca nu mai este nevoie de nimic altceva, totul fiind in stare prefecta. Cand am desfacut sus, sa schimbam flansele am constatat efectele unei mari gropane pe care am luat'o anul trecut, in vara, cand am circulat dinspre Dr Taberei catre podul Basarb, la intersectia de la Leu/Apaca dintre Iuliu Maniu si Vasile Milea (aici este o gropana pe sensul catre podul Basarb care zace acolo inca de atunci si pe care inca nu s'a indurat nimeni sa o "astupe"). Fuzetele au fost curatate si vopsite la spray, cu negru. Ca sa nu am grija dinspre treaba asta am schimbat ambii rulmenti (am pus SKF la recomandarea lu' Marius). Au fost montati etrierii, discurile, placutele, protectiile discurilor, furtunele. Si la final ... tadaaam: Apoi a fost inlocuit lichidul de frana (au intrat doua bidoane si ceva), au aerisit oamenii instalatia si ... gata treaba: am iesit la plimbarica. Imediat ce am iesit insa, am auzit o cloncaneala urata. Hai zic ... nu putea sa fie asa simplu, fir'ar sa fie. Verific prezoanele ... totul in regula. Ma urc, trec prin cateva gropane, fac niste volte si imi pica fisa: arcul spate de pe dreapta. Nu e prima data cand o patesc cu el. Am mai avut surpriza neplacuta sa faca figuri si dupa revizia de anul trecut, cand, dupa ce masina a fost ridicata pe elevator, tot asa am patit si m'a chinuit cateva saptamani pana s'a asezat la locul lui. Asa ca m'am intors la service, am urcat masina pe elevator si pentru ca Marius nu a reusit sa'i gaseasca o pozitie care sa'i placa, a pus un mason de cauciuc pe spira de jos, care a rezolvat problema definitiv. Eh ... si ca sa fiu 100% impacat, m'am dus joi la Autosoft Militari sa fac si o geometrie. Si cand sa dau si eu o petrecere ... ce sa vezi?! Vine baietasul ala si cu o moaca de inmormantare si imi spune: aveti joc in amortizoare. Bah, da'ma naibii !!! Ce bafta am. Asa ca ... minunata suspensie Bilstein, luata de la Zeno, pare sa'si fi dat obstescul duh, dupa doar 35.000 km rulati cu ea (ma rog ... inca nu e moarta definitiv, dar nici mult nu mai are). Acuma ... ce sa zic? Ramane cum am stabilit cand am pus'o ultima data: merg cu ea pana moare si pe urma iau alta. Ma cam freaca la ficat, dar n'am ce face. Is cam trei variante: - inlocuiesc doar amortizoarele fata, costul fiind cam pe la valoarea intregii suspensii (ma refer la banii pe care i'am dat eu lui Zeno pe ea); - iau tot B14 de noua. De data asta la alti bani, de la cineva care sa mi'o si monteze si care sa imi asigure garantia doi ani, fara costuri legate de eventuala demontare/trimitere la garantie/remontare pe masina - trec la KW Dar deocamdata nu ma grabesc cu treaba asta, ca poate se mai intampla si alte lucruri intre timp, recte, poate pana la anu' gasesc masina de transplant si atunci i-au o suspensie direct pentru motorul ala ... Vedem ce'o mai fi.
    2 points
  3. 30k sau 2 ani, oricum fac 30k / an, asa am facut si cu Octavia, nu sunt adeptul de 2x / an in service, nu o frec in taxi sau doar pe drumurile patriei. Aceasta este alegerea mea, fiind ulei long-life tind sa cred ca ma tine 30k km, insa again, nu e topic de versus si nu doresc sa creez polemici LE: am cred ~4 luni de la ridicare...sunt mai dulau de cap, nu doresc inca revizie
    2 points
  4. 2 points
  5. Mda....cred ca ce simti tu e lipsa suspensiei independente spate. Ca la duba , daca o incarci e mai stabila, daca e goala ii fuge spatele de numa
    2 points
  6. Si s-a dovedit inca o data ca, citind pe forum una-alta, mai inveti cate ceva. Mi-am instalat astfel ultima versiune de Waze (beta) care e acum integrat in Android Auto si merge perfect. Folosesc Android Auto ver. 2.3.7166 (http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/) si Waze ver. 4.24.0.113 beta (https://www.apkmirror.com/apk/waze/) pe un Galaxy S7.
    2 points
  7. TMBEB6NJ0HZ149195.pdf TMBEH61Z5C2071993.pdf TMBAJ73T4C9041165.pdf TMBZZZAAZDD619970.pdf Alte decodari: WVWZZZ3CZ8P054173.pdf Wvwzzz3czce155518.pdf WVWZZZ3CZCE714917.pdf WVWZZZ3CZ6E017525.pdf VSSZZZ3RZ9R003709.pdf
    1 point
  8. De fabrica pe golf este latimea de 7 si cu 225 pneu. Pret bun, trebuie vazute starea lor la fata locului...atat jantele, cat si pneurile.
    1 point
  9. Sunt oem. Vision ar fi denumirea lor, 7x17 et54. Mereu la jante ceri poza cu spatele lor
    1 point
  10. În sfârșit. Urmează în weekend să fac proba să văd cum stau cu consumul, dacă s-a modificat ceva.
    1 point
  11. Salutare. Un prim sfat: Citeste cateva pagini din urma si apoi daca ai ceva nelamuriri posteaza-le!
    1 point
  12. De ce nu faci revizia inainte de roadtrip? Fiind si prima revizie, vad ca multi recomanda sa fie facut chiar mai repede de 15k km. Sau esti pe interval variabil?
    1 point
  13. Las asta aici...asa ca ii la oferta: http://www.superskoda.com/Skoda/Wheels/19´-wheel-set-XTREME-original-Skoda-Autoas
    1 point
  14. Cum va place voua sa... offtopic: Ontopic: eu unul nu am regretat montarea lor pe Octavia, desi multi au comentat aspectul, insa am preferat sa nu ma mai zgarie la ochi ce arunca pe caroserie, la urma urmei, daca le pui si nu iti plac, le dai jos, nu e chiar asa de negru dracul la acest "retrofit" Cat despre bricheta...tinand cont ca e la moda si detin fashion-item-car-bla-bla ... as face bine sa regandesc prioritatile daca vreau sa am "followeri" la topic
    1 point
  15. Nu ai politie si accidente dar ai o harta care sa te duca la destinatie care e updatata. Aici vroiam sa ajung. Multumesc.
    1 point
  16. @mihai.onu94 merge din cache @ShadoWzZ am fost anul acesta in republica moldova, a functionat waze-ul din cache dupa ce am trecut granita pana la destinatie, navigatia, gropile si rutele inchise le are....deci merge ok (parerea mea) - ca nu mai ai "up-2-date", asta e altceva, insa poti trai cu el le: @mihai.onu94 insa merge, nu esti nevoit sa schimbi aplicatia....vezi al doilea rand de mai sus unde am scris ca se poate trai, ca nu e "up-2-date"--- adica nu se actualizeaza...ma rog, cateodata imi este greu sa fiu pe intelesul tuturor, ma retrag ca poluam topicul
    1 point
  17. Cand vrei sa "auzi" ce poate Cantonul, schimba YT-ul cu Soundcloud.
    1 point
  18. @ToniM vezi ca se accepta doar modificări care devin contagioase! Altfel consideram ca doar vrei sa te dai mare! ;))
    1 point
  19. @ShadoWzZ nu este optiune de salvat hartile in waze pt ca fara o conexiune de data activa waze-ul isi pierde cam toate funcțiile (toate rapoartele care le vezi pe harta apar in timp real) iar hartile sunt cele de la google maps. Si pana la urma, poti folosi abonamentul de date care il ai și în afara tarii in ue fiindca în curând se elimina roamingul. Cum se comporta waze-ul cu android auto? E integrat decent?
    1 point
  20. Aveti si voi niste griji si dureri la ale voastre masini, vai vai vai La mine cum locul este ocupat de dashcam, nici nu am observat daca "emana" ceva sau nu... Pff....e la moda bricolatul....ar trebuie sa imi misc si eu posteriorul ca devin pensionar cu masina
    1 point
  21. Mda, motive la tot pasul sa retrec pe Android... In rest este super ok consumul, si subscriu la aspectul ca ajungi mai odihnit cu acc+dsg la destinatie fata de manual si cruise control, desigur, la distante considerabile comparatia Drumuri bune cu autovehicolul, e fain
    1 point
  22. Alta viata! Asa mi de greu sa inteleg chestiile astea. Deci inteligentul ala care a stat cu pixul in mana si a zis ca "asta nu montam pe modelul asta", ar merita batut!
    1 point
  23. pai la mine cu uleiul Castrol nu papa nimic doar când ajungea la 10mii invrpea cate un pic.La Valvoline DuraBlend Diesel nu mănâncă nimic primul schimb la~7500 al doilea la 7000,nu am ținut mai mult ca e semisintetic.Daca as lua cele enumerate mai sus max 10mii de km.E motor Axe Pd si se vomporta bine.
    1 point
  24. A mers si la mine Waze prin AA. Scuze de calitatea pozei, e facuta si pe intuneric si cu un telefon secundar. Folosesc Android Auto ver. 2.3.7166 (http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/) si Waze ver. 4.24.0.113 beta (https://www.apkmirror.com/apk/waze/). Multumesc @sln de pont si cu ocazia asta inca o data pentru activare VIM .
    1 point
  25. Tratamente naturiste! Foarte impresionat de solutia Sonax pentru chedere. Am aplicat si zici ca sunt ca noi. Isi merita toti banii. Scartaiau la ridicatul geamului. Acum sunt dead silent. love it! In weekend ne ocupam de scaune cu Leatherique. Sper ca rezultatul final sa fie cel asteptat.
    1 point
  26. Strange suruburile la roti.
    1 point
  27. Golfuletu cateva zile a fost bolnavior, dar totul e bine cand se termina cu bine Asadar, dupa ultimu soft in care am dus masina la 233 cai si din lipsa unor lucruri care trebuiau schimbate inaintea softului...am terminat garnitura de chiulasa ( bine ca a fost doar ea si nu am facut altele ) Trebuia inainte de soft sa pun garnitura noua si cel mai important prezoane la chiulasa de ARL, cu duritate de 12,9...cele de AXR fiind mai slabe...nu am stiut, asta e. Problema se manifesta prin faptul ca dadea afara antigelu pe la borcan si furtunele de racire cam tari, lucrul asta se intampla doar cand o alergam tare, daca mergeam usor nu avea nimic... pana sa ajung la schimbarea garnituri am inlocuit: termostat, ventilator racire cel mare, capac vas antigel Cand am ajuns la concluzia ca este garnitura de chiulasa am schimbat urmatoarele: - distributie CONTITECH cu pompa apa HEPU si antigel - garnitura chiulasa ARL VICTOR REINZ cu 3 gauri pt o racire mai buna - planat chiulasa, a luat foarte putin din ea, practic i-a dat o fata - prezoane ARL VICTOR REINZ cu duritate 12,9 - kit oringuri injectoare BOSCH, doar ce le schimbasem cu 2 saptamani inainte - semeringuri supape - tacheti INNA BLACK - garnituri noi peste tot unde a fost nevoie - ulei MOTUL SPECIFIC, schimbat la o zi dupa ce am inlocuit tot + filtre - cam astea ar fi tot, cred Dupa ce am schimbat tot, i-am facut un mic rodaj de 300 km si dupa am inceput sa ii dau, vad ca e totul ok acum Poze de la lucrare nu am ca am lasat-o in service... Un sfat pt cei care vor sa urce peste 200 caluti, schimbati de inainte garnitura si prezoanele cu unele de ARL
    1 point
  28. Azi m-am ocupat de un lucru amanat din primavara de la schimbarea filtrului de habitaclu, curatarea sistemului de AC. N-am facut cea mai buna treaba, dar pentru intretinere ar trebui sa ajute. Am pulverizat solutia prin furtunul de scurgere de la pasager, dupa ce am dat jos capitonajul de spuma. Sigur nu am ajuns pe intreg radiatorului din cauza gaurii foarte mici, asa ca am dat drumul la ventilatie pe recirculare si am mai pulverizat prin prizele de aer de sub torpedou. Pana nu va incepe miroasa nu am de gand sa desfac toata tubulatura pentru a ajunge la radiator. Zilele trecute am avut de curatat foarte multe insecte de pe botul masinii, ocazie cu care mi-am reamintit ce buna este solutia de la Koch Chemie - pentru insecte proaspete cel putin. E mai bine sa le curatati repede decat sa se coaca in soare zile in sir. In rest nu am prea multe de raportat... placutele de frana par sa mai scartaie decat foarte rar si chiar am ramas surprins cum reactioneaza dupa ce am curatat zonele de glisare de pe etrier. Au un feeling foarte aproapiat de cele OEM ca modulare a franei. Fac mai putin praf de placute si se curata mai usor de pe jante.
    1 point
  29. Qwk, știu de polo wrc...dar ăla are total alt șasiu...alte mici artificii și cred ca e și 4x4. Deci doar caroseria e la fel ;). Gândește te că pui minim câteva zeci de kg pe fata..pe o mașina care și așa este subviratoare. Deci mai pune in diferențial...alte brațe... In fine...vorbim vorbe
    1 point
  30. SunSet este standard doar pe L&K nu si pe Style (conform configuratorului de azi).
    1 point
  31. Evident ca se schimba toata dinamica si alta greutate. Mai e si Bilstein suspensia actuala..se schimba doar pe fata cu una adaptata la greutate pt 2.0T? O struto-camila dupa parerea mea ar fi. Apoi alte dureri de cap si masina ar sta mai mult prin service-uri..parerea mea. Mai bine 130cp/215nm utilizabili zilnic si cu dinamica buna, decat 200cp+/300nm+ si stat mai mult prin service si multa bataie de cap ca sa iasa perfect. Investitiile in parte se pot recupera..fie si 50% si se recupereaza mai ales ca stiu ca a pastrat toate componentele.
    1 point
  32. @sebip Totul se face de pe ecranul masinii, nu ai treaba cu telefonul (nici nu poti sa umbli pe ecranul telefonului cat timp e conectat la masina, pentru ca il ai disponibil full pe masina). @75NOR Deci am avut dreptate, un reset a rezolvat totul - problema fiind din telefon, nu de la masina. Acum poti sa te bucuri din plin de Mirrorlink Cu traficul de date... nu-i bai, eu am un abonament de 1,92euro la Digi (Optim 2) cu 50GB disponibili in 4g si 5gb in 3g - folosind zilnic youtube si waze pe ecranul masinii, nu sar de 10gb pe luna trafic - cu tot cu update-ul aplicatiilor de pe respectivul telefon - update-uri care apar cam zilnic .
    1 point
  33. @ShadoWzZ Nu stiu daca ii bolt on! Dar pe langa motor, nu va trebuie sa schimbe suspensia? Arcuri, armotizoare, brate...? Adica suspensia ii aceasi la 1.2 TSI cu 1.8/2.0?
    1 point
  34. Ieri am facut un mare Upgrade care, in ultimul timp, e foarte popular pe forum:
    1 point
  35. Am comandat si eu farurile de la Osram xenarc de pe un site din Romania si astept sa vina in 2 zile ca cica le au pe stock, vor urma si poze cu farurile montate.
    1 point
  36. Ieri seara am luat o piatra in parbriz pe Pasajul Basarab si zic piatra nu pietricica fiindca avea cam 1,5 cm in diametru... Mi-a crapat parbrizul. Am sunat repede si astazi de dimineata, desi omul nu lucra astazi, am fost cu ea sa-mi resolve fisura fiindca stiam ca daca o las se extinde. Plus ca era si aproape de rama. Poze cu before si after sau invers. A trebuit sa dea 2 gauri fiindca mai era o crapatura care tot se mai extindea dupa reparative. Oricum, nu ma deranjeaza punctele alea fiindca sunt foarte jos, nicidecum in campul visual. Operatia a fost un success. Daca o fi sa nu tina cu timpul, atunci iau parbriz nou special pentru retrofit la lane assist. Si cred ca cu ocazia asta ii pot pune si Traffic Sign Recognition, dar tre sa ma mai interesez... Si cateva poze din plimbarea din Week-end: Piatra Neamt, Barajul Bicaz - Cheile Bicazului si Lacul Rosu Consumul intregii calatorii a fost de 4,6%, am mers 1046 de km cu un plin si mai aveam un Range de 40 de km cand am alimentat in Bucuresti la intoarcere. Traseul a fost: Comana - Bucuresti - Onesti - Cucuieti (undeva pe langa Moinesti) Cucuieti - Moinesti si retur Cucuieti - Piatra Neamt - Bicaz - Lacul Rosu si retur. Cucuieti - Onesti - Bucuresti 3 adulti si un copil, bagajele aferente, AC ON mereu, mers foarte normal, nu sportiv si nici la consum. Sa nu uit, astazi si-a primit sapuneala bine-meritata
    1 point
  37. @Aerofan merg la Hintertux cu un scop anume am auzit ca's renumiti pentru zapada 365 zile/an, asa ca m'am pregatit temeinic @Ebi e parerea ta si ti'o respect. Dar la fel, permite'mi sa am alta parere. Mi'am propus concediul asta sa fac cate putin din toate: un pic de citybreak, un pic de mare, un pic de vizitat rude, un pic de drumuri si statiuni montane, un pic de ski etc Asta nu inseamna ca toti trebuie sa faca ca mine
    1 point
  38. and more pictures @Liviu_sbn Oglinda retrovizoare mi se pare putin cam mica. In spate, tavita ce se ridica impreuna cu Hayonul este din doua bucati, ramane o parte fixa, ce are si margini pentru a tine pe loc eventualele lucruri puse acolo. Scaunele Style sunt confortabile, revin cu mai multe impresii maine, dupa ce mergem la Bran cu piticii, deh, facem vacanta "bridge". Recomand spatarele scaunelor fata imbracate pentru "transportul" copiilor . LE: Kessy merge super smart, l-am ales pentru CleverPack, dar imi pare chiar util.
    1 point
  39. De ce doar acolo? crezi ca altii nu sunt capabili sa schimbe, sa codeze, sa seteze si sa aerisesca cum trebuie instalatia de franare? Eu, de ex, am cateva masini la activ la care am schimbat pompele de ABS si altele la care am pus ESP in lucul ABS-ului, si lumea este multumita. crezi ca la reprezentanta iti pune cineva ESP in loc de ABS /asr ?
    1 point
  40. nu cred ca are legatura schimbul de placute cu eroarea aparuta. Vezi la prestari serviciipentru schimb.
    1 point
  41. Am incercat sa reproduce procedura descrisa pe ross-tech.. nu stiu daca am respectat totul la virgula, dar cert e ca pare sa nu functioneze... pe link-ul cu video-ul explicative arata ca in momentul cand se apasa pedala de frana, beculetele de ABS si/sau ESP trebuie sa reactioneze intr-un fel... apoi in rulaj, dupa cateva viraje sub un anumit unghiu, din nou martorii trebuie sa reactioneze cumva... la mine nu se intampla asta... Am impresia ca modulul acesta de driving test a ramas cumva agatat... gresesc ? Multumesc.
    1 point
  42. Legat de BT - ca orice software mai da si erori. Daca se mai intampla poti incerca sa stergi telefonul din meniul masinii si sa-l conectezi din nou. Legat de revizie... e la alegerea ta. Banuiesc ca ai interval flexibil de service (2 ani/30000 km), daca nu... trebuie sa faci revizia de 1 an in caz de interval fix. Cu siguranta un schimb de ulei nu strica niciodata, la fel si schimbul de filtre sau o inspectie generala. Sunt persoane care recomanda schimbul de ulei mai des (iti recomand sa citesti topicurile despre uleiuri, este inclusiv un topic despre ulei la TSI) si altele care prefera sa il schimbe cand anunta masina. Tin sa mentionez ca nu exista un senzor dedicat pentru a masura calitatea uleiului ci se estimeaza dupa diferite criterii cum ar fi rulajul, turatii etc. Este indiscutabil ca un ulei nou va fi intotdeauna mai bun decat unul mai mult sau mai putin uzat. Decizia e a ta, in functie de preferintele personale, buget sau alte criterii.
    1 point
  43. Si am prins vreme mai frumoasa, dupa o spalare cam asa arata.
    1 point
  44. Ai codurile de la piese. Le poti cumpara tu si ceri pret pe manopera. E legislatie si nu au voie sa nu te primeasca cu piesele tale. Verifica pretul pieselor pe www.autokarma.ro la rubrica originale ( introduci codul piesei ). Bafta.
    1 point
  45. Multumesc! Azi am montat nuca DSG modelul nou. Operatia necesita rabdare.Se incalzeste tija de jur imprejur si se rasuceste incet 180° Am timp sa ma gandesc pana la vara.Clar ca raman la dimensiunea de 17,vedem ce mai gasesc intre timp
    1 point
  46. De ceva timp am reusit sa-mi instalez camera de marsarier aftermarket PNI-5340C pe navigatie TTI-7500. Este varianta suport numar. Navigatie comuta automat pe canalul video CAM la mersul inapoi. Vreau sa fac cateva precizari (un tutorial) despre cum am realizat acest lucru. M-am chinuit sa fac unele lucruri care nu erau necesare. Nu am stiut anumite lucruri insa in cele din urma le-am aflat ( pe pielea mea :lol: ). Sper sa va fie de folos. In primul rand inainte de a instala camera trebuie studiat pe unde sa veniti cu firele de la navigatie pentru a fi cat mai optim. Pentru a determina lucrul acesta trebuie sa stiti exact modul in care va functiona camera si legaturile care trebuie facute. In acest sens este important sa aveti clarificate urmatoarele aspecte: Camera poate fi alimentata direct de la plus (+12V), sau se impune ca aceasta sa fie alimentata doar atunci cand se comuta pe mers inapoi? Este mult mai simpu sa alimentezi camera direct de la bricheta de exemplu. In acest fel camera in momentul cand pui contactul, se alimenteaza iar cand mergi inapoi navigatia comuta pe canalul CAM si vei vedea ceea ce este redat de camera. Neajunsul acestei metode este ca camera poate ramane foarte mult timp alimentata, de exemplu la un drum lung cateva ore. Datorita faptului ca aceste camere sunt proiectate pentru a functiona perioade scurte de timp, se impune limitatrea timpului de functionare pentru a prelungi timpul de viata. De asemenea unele tipuri de camere se incalzesc in timpul functionarii si se pot deteriora foarte repede daca sunt folosite timp indelungat. Asadar trebuie avut in vedere alimentarea camerei doar cand se comuta pe mers inapoi. Pentru a realiza asta se poate face alimentand camera de la becul de mers inapoi. Aici intervine alta problema. Se poate alimenta camera direct de la becul de marsarier? Pentru ca e un topic in sectiunea Golf 6 de precizat ca atunci cand veti alimenta camera direct de pe circuitul becului de marsarier trebuie avut in vedere interferenta datorata semnalelor CAN transmise pentru testare (este valabil pentru toate auto cu centrala electrica). Pe circuitul becului pe langa semnalul de alimentare necesar aprinderii becului, este modulat si un semnal de test care urmareste starea liniei si a becului (bec ars, scurt circuit, etc.). Acest semnal va genera interferenta pe camera daca vom alimenta direct de la becul de marsarier. Astfel camera trebuie alimentata cu semnal plus curat pentru a inlatura interferentele CAN (luat de exemplu de la bricheta) si comutat printr-un releu folosind ca si comanda semnalul de marsarier (luat de exemplu de la firul becului de mers inapoi). In acest fel, la mersul inapoi releul va comuta si va realiza alimentarea camerei cu semnal plus curat, astfel nu vor aparea interferente. Exista si metoda montarii in paralel cu camera a unui condensator electrolitic de valoare mare si alimentarea direct de la becul de marsarier. Condensatorul va filtra semnalul CAN de pe circuitul becului si va elimina interferenta. Personal nu am reusit prin aceasta metoda insa cred ca sunt situatii in care poate functiona. Cu siguranta conteaza si tipul camerei de mers inapoi. Avantajul acestei metode este ca nu mai este nevoie sa veniti cu inca un fir din fata pentru alimentare, insa oricum veti fi nevoiti sa veniti cu cablul de video deci nu prea este relevant. In cazul meu am ales sa alimentez camera folosind un releu comandat de semnalul preluat de la becul de marsarier. Semnalul de plus l-am preluat din fata de la bricheta. Schema releului este prezentata in fig. 1. LED CMD, LED PW si dioda D1 sunt optionale. LED CMD indica prezenta semnalului de comanda atunci cand se aprinde becul de marsarier. LED PW indica prezenta semnalului de alimentare (+12V). Acest LED se aprinde in mommentul in care se pune cheia pe contact. Ambele LED-uri le-am pus pentru a putea depana rapid sistemul in cazul unei disfunctionalitati. Dioda D1 are rol de a proteja circuitul becului de marsarier (modulul CAN) de supratensiuni care pot aparea la comutarea bobinei. Poate pentru unii montarea unei astfel de diode este un capriciu insa eu am ales sa o pun datorita simplitatii circuitului. D1 poate fi dioda redresoare de ex 1n4001,1n4007 sau orice tip similar. Rezistentele R pot avea valori intre 1k si 2k. Rolul lor este doar de a limita curentul prin LED-uri. In functie de valoarea rol va rezulta curentul absorbit de leduri respectiv itensitatea luminoasa a acestora. Eu am folosit rezistente de 1k. Puteti folosi orice releu simplu care comuta la 12 V si suporta sarcina in circuit inchis de minim 1A. Avand in vedere ca aceasta camera are nevoie de un curent maxim de 300mA, este ultrasuficient. Si acum PARTEA PRACTICA Totul pare destul de simplu. Asa si este daca sti exact cum sa pui in practica. In primul rand: De unde iau semnalul de la becul de marsarier? O metoda (cea mai proasta as zice) este sa incerci sa desfaci plasticile de pe luneta si sa ajungi din portbagaj la becul de marsarier de pe luneta care este pozitionat in partea dreapta, sa iei semnalul direct de pe firul mufei becului. Eu am incercat, am lucrat ceva timp si nu am reusit de frica sa nu rup plasticile si sa-mi apara greierasi. Oricum solutia foarte buna a venit de pe forum. (pe aceasta cale ii multumesc lui Al Bundy) Semnalul becului de marsarier poate fi foarte usor preluat de pe firul negru/albastru pe care-l gasiti in manunchiul de fire din pragul din stanga masinii. Pentru a prelua semnalul de la acest fir am desfacut manunchiul de fire, am iidentificat firul negru/albastru, am indepartat izolatia cu un cuter (cam 1cm), am cositorit firul de legatura si am izolat bine cu banda. Este important sa faceti cat mai bine legatura. Inainte de a aborda aceasta metoda studiati navigatia si vedeti daca aceasta nu are semnal “back detect” care poate fi preluat de la mufa din spate a navigatiei. La modelul de navigatie pe care il am exista acest semnal insa am mi-am dat seama decat prea tarziu, abia dupa ce am terminat toata treaba. Daca exista acest semnal e mult mai usor sa-l preluati de acolo, astfel nu mai sunteti nevoiti sa ciopartiti firul original. De unde iau semnalul de plus (+) curat? Metoda cea mai simpla este sa-l luati de la bricheta. Sunt masini cu bricheta in portbagaj, cu atat mai simplu. Am tras deci un fir din fata, de la brigheta. Contactul cu firul de plus al brichetei l-am facut astfel: -am desfacut plasticul din dreptul schimbatorului. (vezi http://vwforum.vwfor...__fromsearch__1 ). -am scos mufa corespunzatoare brichetei si am identificat firul de plus (folosind un multimetru). -am conectat firul care vine de la camera in spatele mufei astfel incat sa atinga ferm de firul de plus. L-am dezizolat suficient si l-am infasurat in spatele mufei in jurul papucului firului de plus. A rezultat un contact foarte bun. La urma am izolat cu banda si am infasurat de mai multe ori in jurul celorlalte fire pentru a rigidiza legatura. Consider ca e o abordare mult mai buna si mai simpla decat aceea a dezizolarii firului de la bricheta si cositorirea sau legarea in jurul lui a firului de la unitatea de comanda. Cea mai buna metoda este sa pozitionati releul in fata langa bricheta. Veti constata ca este suficient loc acolo. Metoda se preteaza cand veti folosi pentru comanda semnalul de “back detect”. Semnalul de plus e la bricheta, semnalul de comanda e la navigatie deci toate-s in acelasi loc, singurul lucru care mai ramane e sa identificati un loc pentru a te putea lega la masa. Semnalul comutat de releu se poate transmite printr-un fir pana in spate la camera. Eu insa pentru ca nu stiam de “back detect” si aveam nevoie sa ma leg de becul de marsarier am tras initiam cablurile (un cablu video si un fir de +) prin partea dreapta a masinii, prin praguri. Este mult mai util sa lucrezi insa pe stanga pentru ca nu mai esti nevoit sa traverzezi apoi latul masinii cu firul care vine din stanga de la semnalul de marsarier din pragul stang (firul albastru/negru), daca nu te folosesti de “back detect” (vezi Fig.3). Am montat unitatea releului pe aripa din dreapta (vezi Fig.2), voi deci puteti sa o montati foarte bine in interior pe aripa spate stanga. Veti observa ca acolo gasiti si un surub de masa de care va veti putea lega foarte usor. Pentru executarea practica a montajului m-am folosit ca baza de releu. Conexiunile intre componente le-am realizat cu conductori prin cositorire, componentele fiind lipite cu silicon de corpul releului. Am realizat astfel o “chestie” (sistemul de comanda) cu mai multe fire (in/out) care am montat-o in portbagaj in zona stopurilor, prinsa de caroserie. Firul de masa l-am realizat dintr-un conductor bara mai gros (3mm) care l-am prins prin intermediul unui papuc direct de surubul de masa din zona respectiva (vezi fig. 2). Acest fir sustine toata structura releului, fiind prins in silicon impreuna cu acesta. Firele sistemului de comanda le-am legat de periferice prin infasurare si aplicare de tub contractor termic pentru izolarea legaturilor.Daca nu vreti sa cumparati componentele electronice (oricum sunt ieftine, cativa lei), sau pur si simplu nu mai aveti chef sa mergeti la magazin dupa ele, le gasiti in diferite aparate care nu le mai folositi. Pe o placa de monitor gasiti tot. Plasticele de la praguri se scot relativ usor. Eu am tras de ele in sus. In zona stalpului din mijloc trebuie tras in interiorul masinii. In general la plastice sa aveti grija. A fost frica mea cea mai mare, mai ales ca daca se rupe vreo clema nu prea mai vad cum poti remedia problema. Oricum un pic de grija in plus nu strica. Plasticul ce vine in sus paralel cu latul banchetei din spate se scoate astfel: -inainte de asta, dati jos bancheta din spate. Trageti ferm in sus din partea din fata a banchetei pana cand iasa din clemele de prindere din fata. Impingeti apoi bancheta in spate (spre portbagaj) si trageti in sus pentru a elibera prinderile din spate. Trebuie scoase isofix-urile daca aveti, apoi cu grija si rabdare trebuie scoase prinzatoarele centurilor din locasurile banchetei si gata. -desfaceti piulita care-l fixeaza la baza banchetei (langa prinzatoarele centurilor de siguranta). -apoi doar trageti de el in sus. Nu e nevoie sa iasa de tot ci doar cat sa va permita acces sa vedeti pe unde sa introduceti cablurile pana in portbagaj. Ca sa aveti acces in potbagaj la zona din spatele stpourilor (fig.2) doar trageti de crapatura tapiseriei. Pentru a introduce cablurile folositi o bucata de sarma mai tare, introduceti-o dinspre portbagaj spre bancheta, legati cablurile de sarma si trgeti-le in portbagaj. Pentru a iesi cu cablul de alimentare si video afara din portbagaj, ca sa pot ajunge in spatele barii, m-am folosit de gura de aerisire existenta la baza aripii spate. Nu mai insist pe modul de fixare a camerei de tip suport numar. Am dat vechiul numar jos, am facut o gaura in bara cat sa intre mufa RCA de la video+cablul de alimentare, am montat noul suport si am prins numarul cu banda dublu adeziva. In fig. 3 am schitat modalitatea de cablare. In celelalte figuri puteti vedea vizibilitatea camerei si cum arata ea gata montata pe masina. Probabil unele aspecte mai puteau fi detaliate. Sper sa va fie de folos informatiile. Spor la treaba! Rog moderatorii, daca considera, sa mute postul meu intr-un topic separat.
    1 point
  47. ASV nu are pompa in rezervor.
    1 point
  48. Acu le-ai luat... da' sincer, vorba unui coleg cu cateva posturi inainte - dupa stopuri de fapt plangea masina ...
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!