Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 04.06.2017 în toate secţiunile

  1. Buna tuturor, Vreau sa impartasesc ceva ce am cautat demult si n-am gasit , si la final a trebuit sa platesc pe cineva in Munich sa ma ajute (40 eur). De ce aveti nevoie: a. oglinzi rabatabile electric deja instalate pe masina ( evident ) b. interfata VCDS de Ross-Tech (cu ultimul update de preferat) + laptop-ul (sau cu ce va conectati la ea pe usb). Odata ce ati conectat laptopul urmati urmatorii pasi: 1. Selectati "Door Elect, Driver" - modul 42 2. Click pe: "Security Access - 16" 3. Inserati codul de securitate: 04354 si click pe "Do it!" 4. Cand ati ajuns din nou pe meniu precedent, click pe "Adaptation - 10" 5. Aici selectati urmatorul canal: (9)-System_Parameter_0-System Parameter Byte8 (aveti rabdare, lista este lunga .. parametrul este in a doua jumatate a listei) 6. Odata selectat veti vedea vechea valoare 90. Aici aveti 2 optiuni inainte de a da click pe "Do it!": a. 95 (pe care am ales-o) - va plia oglinziile automat cand se tine apasat pe butonul de blocare usi si le va rabata la loc in momentul cand pornim motorul. b. 99 - va plia oglinziile automat cand se tine apasat pe butonul de blocare usi si le va rabata la loc in momentul in care deschidem usa soferului. 7. In urmatoarea fereastra apasati: "Yes". 8. Click "OK" 9. Verificati noua valoare pe care ati ales-o mai sus , si "Go Back" si iesiti din program si deconectati interfata. 10. Sunteti gata! Acum puteti lasa butonul de rabatare oglinzi de interior in pace o vreme (eu prefer pe "L") si sa faceti rabatarea din telecomanda, pornire motor .. respectiv deschidere usa. :) Doua video cu rezultatul final: https://youtu.be/N0Wkq_0rULM https://youtu.be/bAwLndFQn8U Daca imi apreciati postul si in acelasi fel daca v-am fost de ajutor nu m-as supara daca imi donati o bere :) aici ii adresa mea de paypal: bogdan_tmtm@yahoo.com
    1 point
  2. Salutare tuturor! Din nou... Revin, dupa o pauza de 6 luni, timp in care am condus un Suv Toyota Rav 4. la draqgostea mea, Audi. Dupa A4 B8 1.8 tfsi multitronic, de care am fost relativ multumit, singurele nemultumiri au fost consumul urban mare si stresul generat de fragilitatea cutiei, am ales A5, la care tanjeam de mult, tot benzinar, tot 1.8, de data asta manuala. Am ramas cu fastback look-ul in gand de la "Eleonor" si am zis ca trebuie sa am una intr-o buna zi. Aveam de ales intre un pre-facelift dotat sau un facelift chel-line. Alegerea a fost usoara, avand in vedere pasiunea mea pentrun modificari. Ca si feeling, cuplul mai mare cu 70 Nm pe noua generatie de 1.8 tfsi se simte, in viitor cred ca voi incerca o resoftare, am vazut cresteri frumoase de cuplu la majoritatea tunerilor consacrati. Ce are: - Bi-xenon - Stopuri led - Start-stop - Senzori parcare si atat Ce nu are si va avea: - S-line exterior si interior - MMI Basic - Comenzi volan - Lumini usi si picioare - Oglinda heliomata si HBA - Oglinzi exterioare rabatabile electric - Trimuri s-line sau carbon - Capace oglinzi satinate - Eibach Pro Kit - Scaune s-line sau S5 - Alte pedale - Climatronic bi-zonal - Antifonare Aluband - Charisma Ce as vrea, dar va fi spre sfarsitul listei: - Keyless entry/ go - Sonorizare mai buna, posibil B&O Masina am luat-o pe 6 martie, a venit cu anvelope noi de iarna Dunlop si jante oem 17". Am pus, ca si jante de vara, Segment 20" si Continental 265/30/20, plus flanse pe spate de 20 mm.. Voi posta modificarile pe parcurs, am deja multe piese achizitionate care asteapta sa fie montate. Spor!
    1 point
  3. Salut, Am instalat la mine si in lipsa unui ghid complet mie unul mi-a fost destul de greu asa ca vreau sa ajut pe cei ce sunt la inceput e drum ca si mine. Masina pe care s-a montat este Passat B7 din 2012 Piese necesare: 1. Lampi 3AD947411, le gasiti pe aliexpress la maxim 20$ dar atentie sa aibe toti pinii la fel si anume N 907 647 01 (la B6 doar 2 lampi au pini de tipul asta, celelalte 2 au pini diferiti pentru usile din spate). La baieti cu 150-200ron 2. Trim removal tools si nu recomand altceva decat daca aveti experienta destula si inlocuitori ale acestora. La fel se gasesc pe aliexpress la 3$ sau la baieti cu 50-70ron 3. Torx T30 cred dar e posibil sa ma insel la numar, am cumparat din bazar set de imbus torx si doar unul l-am folosit, setul fiind 10 lei. 4. Cutter 5. Surubelnite mici Sa incepem, din pacate fara poze reale ca nu aveam timp sa si pozez fiind primul meu retrofit: A. Usa fata 1. Demontare capac maner usa pentru a putea desface surubul din spate. Se incepe din partea de jos conform ELSA. Partea asta este valabila atat pentru usa fata cat si spate 2. Demontarea usii fata : - Sub usa se gasesc 2 clipsuri rotative vizibile cu ochiul liber notate cu 6 si 7 in imagine care trebuie rotite la 90 de grade. - Folosind un trim removal ca cel din imagine este extrem de usor de declipsat clemele din usa, decat le gasesti pozitia, bagi partea cu despartitura si impingi putin. Clemele fac POC si au sarit. In unele filmelete am vazut ca unii trag efectiv dar la mine nu a mers, ori nu am tras cu multa putere de frica sa nu rup fata de usa Clemele le-am desfacut in ordinea urmatoare: 8, 5, 3 ,1,10. Clema 9 este foarte tricky, cel putin mie asa mi s-a parut ca nu am gasit logica prin care sa o scot, am zgaltait fata de usa in stanga si in dreapta si pana la urma a iesit. In ELSA spune sa impingi in dreptul ei din lateral dar la mine nu a vrut. Dupa operatiunile de mai sus fata de usa decat se ridica usor si iese, eu am sprijinit-o pe un scaunel mic sa nu mai desfac cablul de la manerul de deschidere. 3. Bricolare mufa din usa: - se scoate mufa din poza de mai jos din calculatorul de usa, se taie zip-tie cu un cutter - mufa scoasa se desface in doua cu o surubelnita subtire bagata ca in poza si se extrage miezul: -Odata ce se scoate miezul e foarte intuitiv de inserat pinii de la lampa in lacasurile libere. Pe fata plus-ul se insereaza la pinul 18 iar minusul la 19. Trebuie cautata atent numerotarea pinilor dar nu e greu, la mine erau numerotate capetele. 4. Remontarea pieselor in ordine inversa 5. Activarea cu VCDS-ul in campul 42 (Driver door) sau 52(Passenger) in functie de partea pe care montezi, long coding helper si veti gasi door exit light in unul din bytes. Eu le-am activat pe toate inainte sa ma apuc de montaj, iar in momentul in care terminam cu mufa cuplam lampa sa vad daca am nimerit pinii si ca merge. B. Usa spate: 1. Demontare capac maner usa pentru a putea desface surubul din spate. Se incepe din partea de jos conform ELSA. Partea asta este valabila atat pentru usa fata cat si spate 2. Se roteste clipsul rotativ notat cu 6 apoi incep sa se desfaca clemele in ordinea 5, 4, 7, 8, 9. Clema 3 iese usor in momentul in care se trage de fata de usa. 3. Mufa usa - aici procedeul este aproximativ la fel ca pe fata doar metoda de desfacere a mufei este putin diferita insa tot cu o surubelnita mica subtire se rezolva - Se introduc pinii in mufa, pinul 6 corespunde plus iar pinul 18 minus. 4. Remontare in ordine inversa. 5. Activare cu VCDS si pentru usile din spate (tot din controlerul usilor fata dar in long coding se alege din meniul drop-down controllerul usii spate) Un video foarte bun este acesta https://www.youtube.com/watch?v=dbNYZVqKAms&index=1&list=FLaN6a5kMu9IHyqvtPAheSAQ Faceti pe propriul risc si nu sunt respnsabil de eventualele daune cauzate in urma instalarii lor. Sper sa va fie de ajutor si spor la lucru.
    1 point
  4. ahahahahha, inseamna ca nu sunt singurul care se gandeste ca claxonul e prea mult.
    1 point
  5. nu am studiat. Am vazut la numarul vechi F la sfarsit, l-am pus si a mers. Cred ca e ca si cum ai forma un numar corect din 13 cifre international, sau din 10 national, dar ai adauga inca o cifra. Se formeaza primele 13 (10) cifre.
    1 point
  6. Felicitari pentru masina! Subscribed !
    1 point
  7. Salutare Am rezolvat si eu problema cu farurile. Era stramb un pin din mufa care este pe far, o rezolvare nesperat de usoara. Am facut un filmulet care sper sa ajute la demontarea barei fata. Din film lipsesc holsuruburile de sub masina (se desfac tot cu torx T20)
    1 point
  8. Pentru latime de 8, este
    1 point
  9. Salut, Ce parere aveti despre protectiile de praguri cu LED Dinamic la Superb 3? Eu le-am montat si credeti-ma, dau un aer de eleganta suplimentar cand deschizi usa masinii.
    1 point
  10. @CostiMMC geometria turbinei este murdara,de aici si limp modul si eroarea..curata geometria turbinei
    1 point
  11. E foarte bine ca sunt originale, nu stai cu grija ca la o groapa se vor sparge.
    1 point
  12. Inca de la mijlocul existentei PD bujiile sunt alimentate cu tensiune chopperizata si nu se mai pot masura pur si simplu pe baza de rezistenta/inductanta, se schimba doar cand declara ECU ca este arsa.
    1 point
  13. Nici nu se pune problema. M-am gandit bine ce fel de masina imi doresc inainte sa o iau. Si sunt foarte multumit de ea Succes la vanzare !
    1 point
  14. Cu toate ca masina e la mine de 11 saptamani, cam jumatate din timp a stat pe bara pentru ca am fost plecat iar cand am fost acasa am avut si alte masini la dispozitie, asa ca a adunat abia 913km din pacate. Cu toate astea, astazi am trecut de la 225/40 R18 8J ET47 92Y XL la roti pe 225/45 R17 7,5J ET58 94Y XL. Am dat jos anvelopele de iarna de pe jante si am pus Michelin PS4 . Pot sa spun ca rezultatele sunt peste asteptari, diferentele fiind evidente de la primul drum. Presiunea folosita e cea indicata de 2,7 fata si 2,5 spate, ceea ce m-a suprins foarte mult. Deci suspensia probabil va ramane in aceasta configuratie ceva timp. Ce regret e faptul ca ET-ul e cam mare, mi-ar fi placut un 50. Consumul de la achizitie pana acum este de ~9,4L/100km atat la pompa cat si pe CB, viteza medie de deplasare fiind mica, mai mult prin oras si prin apropiere. Pana acum bea numai OMV 100 si setarile softului inca sunt 569 pana nu apuc sa schimb flansele, bieltele antiruliu si sa verific diverse chestii.
    1 point
  15. Am reusit Am incercat cu conversie in HEX cu numerice etc etc Pana la urma e foarte simplu Am introdus pur si simplu numarul de telefon numeric, cu prefixul tarii si la urma am adaugat un F. Am probat, se face conexiunea. Deocamdata am incercat doar la info_1 (lipsa timp) Succes edit Numarul de telefon se baga in grupe de cate 2 cu pauza intre grupuri Eu am editat cu rosu numarul de telefon, ca sa nu ma trezesc cu vreo surpriza
    1 point
  16. La "front Assist" nu trebuia sa aiba si radarul ala in spoiler? sau ala e doar la ACC? radarul pentru FA unde e pozitionat? PS. Misto pozele! Carplay chiar nu vad sa aiba nicio utilitate. in afara de a putea controla mai usor aplicatia Music (nu stiu daca merge streaming doar prin BT). Android auo mai are o utilitate ca poti folosi Gmaps. In fine, sunt curios de nivelul de detaliu de la navigatia stock.
    1 point
  17. Salut. O sa scoata si fum pana la urma. Asa am patit si eu. Uitate la jurnalul masinii mele, ca am facut eu segmentarea si am descris acolo mai detaliat. Si daca tot umbli la motor, fa treaba pana la capat si schimba tot ce de schimbat, preventiv, ca nu sunt scumpe piesele de calitate si manopera e aceeasi. Bafta, merita segmentarea.
    1 point
  18. Doar modelele noi de masini trebuie sa se conformeze din septembrie 2017 normei 6d, dar abia din septembrie 2018 este obligatorie aceasta norma pentru toate masinile comercializate, si cel mai probabil si 1,4TSI va avea filtrul de particule (cel mai probabil nu se va mai produce). VW a anuntat ca ar putea renunta la motoarele de cilindree mica pentru ca nu le poate incadra in normele de poluare care vin si sunt mai stricte, dar nu cred ca este inca o decizie in sensul asta. Se comenta ca este irational sa ai un productie un motor de 1L si sa-i pui DPF cand insasi logica acestui motor este de a fi ieftin sau pentru a fi favorizat de taxe in anumite tari. Desigur, conteaza pe ce carcasa este pus, pentru ca acelasi 1L pe Polo se va incadra in norme, pe Octavia nu.
    1 point
  19. Cumperi alta masina! Ca doar de asta ai postat in aria de achizitie masina
    1 point
  20. Mulțumesc, @stryder In unul din ultimele posturi cineva spune ca soluția este sa apeși jumate pedala de frâna și motorul nu se mai oprește. Așa era și la Octavia, însă pe Kodiaq nu funcționează. O fi ceva specific motoarelor diesel. Confirm însă ca atât Stop cât și Start sunt mult mai rapide, line și silențioase. In plus mi s-a întâmplat de câteva ori in coloana sa apas accelerația tocmai când motorul se oprea și nu s-a supărat de loc, a pornit imediat fără ezitări. Oricum, am început sa folosesc butonul pentru dezactivare Si niște poze de prin dealurile patriei... și un VS GLE
    1 point
  21. In sfarsit, am incheiat partea de interior si exterior. Am terminat si cele doua jante ramase de polishat, am montat accesoriile mici si am efectuat tratamentul cu ceara. Urmeaza in viitorul apropiat sa fac portbagajul, cu regandit si repozitionat sistemul audio si cosmetizare compartiment motor, dupa ce se realizeaza cateva necesare pe partea tehnica. Deocamdata, dupa o luna fara 2 zile, suntem pe strada si profitam de asta
    1 point
  22. 1L la 10000 Km nu reprezinta o problema. Dar foarte bine ca incerci si altceva.
    1 point
  23. Inca cateva poze cu masina, asa cum arata cand am ridicat-o de la Wolfsburg. I-am dat deja jos emblemele cu SOUND de pe stalpul B, aratau chiar kitch
    1 point
  24. Nu ii monta asa ceva, e pacat sa incarci instalatia electrica a masinii cu tot felul e porcarii (acest pacalici/modul), atata timp cat se poate face ca de fabrica
    1 point
  25. quze: Multumesc! Incercam sa facem treaba cat mai profi stefz: Da, ieri am facut 3 saptamani de lucru Insa in afara de 3 zile pierdute pe la DRPCIV, am stat calare pe ea minim 8 ore pe zi. Gasesc mereu ceva care nu este in regula sau care nu e pe gustul meu si atunci trebuie sa rectific / cosmetizez. In zilele libere care urmeaza vom fi pe strada garantat ! Folia este Skintac Bodyfence de la Hexis. Info aici: http://www.hexis-graphics.com/en/produit/bodyfence/ Dun: Multumesc! Da, oamenii care au insotit-o de-a lungul timpului au fost cu adevarat atenti cu ea, insa incerc si sper sa ii intrec la acest capitol Vad ca momentan si masina e de acord, ofera in continuare o "baza" buna. Sigur, sper sa pot ajunge la intalniri, nu am mai fost de ceva vreme, nici nu mai stiu unde se tin si in ce zile. Merg la Cristi de minim 6 ani, si am fost cu toate masinile pe care le-am avut. E omul pe care l-am ales pentru treaba asta si nu a dezamagit in niciun moment. Am transmis salutarile tale! Multumesc! De la ultima postare am reusit sa mai facem cateva retusuri de final si am terminat de aplicat protectia ceramica. Implica multa atentie, munca fizica serioasa la sters si ochi de vultur. Altfel, iese haos si foarte greu de mai poate remedia. Am montat fusta fata, am reimprospatat cu grund toate suruburile de prindere si le-am inlocuit pe cele care erau diferite de celelalte. Cateva lipseau de pe sub bord, asa ca am completat si acolo. Am pus bateria pe redresor si am mai ordonat cateva cabluri la motor apoi am inchis tot compartimentul. Dupa interventiile mecanice pe care le vom avea, si dupa ce totul va fi in regula cu motorul si ce mai avem de facut la el, o sa urmeze o cosmetizare generala la tot ce inseamna compartiment motor. Am polisat de test o janta data jos de pe masina si sunt multumit de cum a iesit. Urmeaza si celelalte. Partile negru glossy ale jantelor au primit local niste Water Spot Removal de la Meguiars, un polish local si o solutie cu un rezultat final extrem de bun atunci cand este nevoie sa se lucreze manual pe un element cu forma atipica sau in spatii de o complexitate mai aparte. La interior am reusit sa curat toata plansa de bord si sa o tratez cu o protectie UV de la Meguiars. Acelasi lucru pe fetele de usi. Am desfacut toate elementele schimbatorului si fiecare a primit propriul sau tratament. Din pacate pozele de la interior au fost facute pe o lumina exagerata din exteriorul atelierului, asa ca nu au iesit excelent. Promit celor care le asteptau ca voi reveni cu un album complet cu tot interiorul cand o sa iesim pe strada Au venit si cateva cadouri pentru ea de la dealerul VW: garnitura incuietoare hayon, suruburi reglaje faruri, capac protectie amortizor, si o garnitura maner usa exterior Mai avem 3 zile disponibile de stat in atelier. Am setat ca target sa iesim de acolo miercuri seara. Teoretic de azi (luni) mai sunt de facut jantele, geamurile (curatare + decontaminare + water spots removal + tratament hidrofob), repetat tratament protectie UV la plansa de bord, polish stopuri, si o ceara carnauba cu care sa completam claritatea oferita de protectia ceramica...
    1 point
  26. Daca ai portbagaj electric merge din vcds. Am setat la un audi a6 si a mers. In mod cert suporta si b7. Nu stiu acum codarea. Eventual cand ajung inapoi in tara ma uit. Sau cauta codarea similara pe a6.
    1 point
  27. daca tot e contra cost, nu mai bine faci update ?
    1 point
  28. Gata si franele, inca sunt in rodaj cu ele deci nu pot sa va zic inca cum franeaza, dar arata demential, parca sa schimbat toata masina
    1 point
  29. Joi, 23 martie 2017 (110.000km) am schimbat kitul de distributie si pompa de apa, kitul de accesorii si efectuat revizia generala cu schimbat filtre si ulei. Initial am comandat kit-ul de distributie Gates, dar se pare ca rola intinzatoare nu s-a potrivit. In consecinta, a trebuit sa mai comand un kit, de data asta Conti care a fost ce trebuie. Pe kitul Gates am dat 250 de euro, iar cel Conti a fost 300. In consecinta m-am facut cu un kit Gates pe care cel mai probabil il voi arunca. Pun poze mai jos cu diferenta dintre rola Gates, Conti si cea originala. Toata distractia, 1070 de euro. Si cateva poze cu masina... Mi-am cumparat o mufa OBD si cu ajutorul VCDS am reusit sa fac ca la inchiderea masinii sa claxoneze scurt si ca in momentul in care am vreun geam deschis si afara incepe ploaia, geamurile sa se inchida singure. Va urma... Video 1 - Video 2 -
    1 point
  30. Siiiii a venit primavara, am scos rotile de vara de la naftalina, pe langa asta am montat arcuri H&R -45-50mm si am mai vopsit emblemele negre.
    1 point
  31. nu, nu are legatura - sigur nu ai un can gateway compatibil cu unitatile mai noi - avand in vedere anul de fabricatie al masinii - update la can-ul actual sau inlocuit cu unul de generatie mai noua
    1 point
  32. 1. trebuie sa te pricepic cat de cat... sa nu faci altele. 2. se trag firele de can din unitate, la firele de can de la climatronic - pe unitate ai pinout-ul mufei - firele de can low (can-) si can hi (can+) - pe care le legi la firele de can de la climatronic - can lo - orange/maro, can hi - orange verde (parca)
    1 point
  33. De curand am luat si distantiere H&R pt. rotile de iarna, doar pe spate de 2cm de roata, si e altceva acum. Ma tot gandeam mai demult sa ii fac soft, dar era doar o idee. Si iata-ma realizand-o. Ieri am fost la TCMTurbo si i-am facut Stage 1. Mai pe scurt de la 140hp cu 220nm a ajuns pe la 200hp si 300nm. Diferenta mare si pe foaie, dar si ca feeling. Si o poza cu putin timp inainte sa o echipez de iarna.
    1 point
  34. E oficial. Gata! Ignoranta si ambitia proasteasca sunt contagioase! :dry: :vaidecapulmeu: Rog asadar foarte frumos un moderator daca poate da startul unui nou topic, dedicat celor de aici care de cateva pagini incoace o ard off-topic la greu, folosindu-se de subiectivism 100% si argumente mai putin. Acolo ar putea linistiti sa se contrazica-n ipoteze personale si sa liciteze in liniste cifra sau, in curand, numarul ce arata de cate ori este mai mare uzura masinilor din Romania fata de cele echivalente din Germania.
    1 point
  35. Cam asta ar fi de verificat, am luat asta de pe un alt forum , mi-am permis sa fac copy-paste pentru ca am vazut ce ai patit cu masina asta , daca ar citi toata lumea care vrea sa isi cumpere o masina sh si ar face ce scrie aici , sansele de a lua teapa sunt minime. Sper sa nu se supere nimeni si ca va fi de real folos ceea ce scrie aici. In primul rand insistati sa vedeti masina nepornita si nemiscata. - verificati vizual exteriorul de lovituri, zgarieturi, etc care daca nu au fost mentionate va pot da indicii asupra exploatarii masinii. - pentru a detecta eventuale urme de accidente: cu capota ridicata se verifica lonjeroanele daca sunt drepte, prezinta urme de lovituri, indoituri, etc. se verifica linia aripilor la imbinarea cu contraaripile, suruburile din fabrica vin vopsite si se poate vedea daca a fost umblat la ele. atentie - unii fabricanti nu vopsesc fusta fata a masinii in culoarea caroseriei deci este bine de stiut ca nu reprezinta neaaparat un semn ca masina a fost lovita in fata. - se deschid usile. in functie de kilometrii declarati de vanzator pot functiona mai bine sau mai rau. cu usa deschisa (se repeta la fiecare usa si portbagaj) se trage chederul (cateodata este greu) si se verifica stalpii masini. avand o forma mai complexa daca acestia au fost avariati nu se pot indrepta foarte bine, iar daca au fost schimbati se pot astfel vedea urme de sudura. totodata daca masina a fost revopsita, pe sub cheder vedeti acest lucru deoarece acela este un loc unde vopsitorul si tinichigiul nu isi dau prea mare osteneala tocmai pentru ca este acoperit de cheder. - la portbagaj ridicati si covorase sau aparatori de plastic pentru a observa tabla. - la interior verificati daca kilometrii din bord reflecta starea interiorului. (o masina cu 50.000 la bord si cu volanul ros pana la sarma treuie sa ridice semne de intrebare). se verifica volan, schimbator, pedalier, starea scaunelor, a fetelor de usi, a butoanelor din bord. verificati sa functioneze toate sistemele masinii. (semnale, clima, muzica, stergatoare, plafoniere, becuri in bord, etc.) daca ceva nu functioneaza intrebati de ce. - sub capota: nu va lasati pacaliti de expresii gen: motorul e capsulat domle. nu e capsulat de loc, are doar o aparatoare de plastic sub care este si un insonorizant. unele din ele sunt prinse cu suruburi care se desfac relativ usor, altele intra pur si simplu fortate in camasi de cauciuc, deci pur si simplu se trag afara. verificati scurgeri de lichide. intre _chiulasa_ si motor nu are voie sa fie nimic lichid. (daca motorul este spalat intrebati de ce, cel mai bine este sa vedeti un motor nespalat). ridicati joja. daca este prezent un ulei f gros nu prea e bine deoarece poate insemna aditiv in motor sau punerea unui ulei gros pentru a "astupa" eventuale batai ale motorului iar la primul schimb de ulei sa aveti surprize. la motoarele turbo este posibil sa gasiti urme de ulei pe langa intercooler. nu este o tragedie. de obicei pe la 100.000km se stringe ulei avand in vedere faptul ca turbina are ungere iar vaporii de ulei trec si prin intercooler. pur si simplu se spala. dar atentie este vorba de urme si ceva depuneri nu trebuie sa gasiti acolo juma de kil de ulei. turbina se verifica si ea vizual de ulei. nu trebuie sa fie nimic pe ea. nu trebuie sa existe scurgeri la nici un lichid. (conducte de frana, furtune de servo, furtune de racire, etc) -porniti motorul. la unele motoare mai vechi care nu pastreaza uleiul in rampa este posibil sa fie mai zgomotoase in primele rotatii. la fel si dieselul "rontaie" un pic mai tare cand este rece. motorul trebuie sa porneasca repede mai ales cand este cald. la diesel lasati bujiile incandescente sa isi faca treaba. ascultati motorul si identificati eventualele sunete suspecte. cu motorul pornit scoateti joja si verificati daca scoate fum sau compresie. miscati masina din loc. verificati pe locul unde a stat (daca tineti minte am specificat ca este de preferat ca masina sa nu fie miscata inainte de vizionare) daca sunt urme de lichide pe jos. singurul lichid care are voie sa curga sub masina este condensul de la clima, dar acela are un furtunas si este usor de identificat. verificati daca da fum pe toba si ce culoare este acela. (negru este fum de combustibil, alb este fum de ulei). evitati accelerarea in "blana" cu motorul rece. nu face bine nici motorului nici turbinei (pentru motoarele turbo). rotiti de volan stanga dreapta si verificati functionarea corecta a servodirectiei. totodata verificati si uzura pneurilor. aceasta trebuie sa fie uniforma pe toata latimea cauciucului. verificati si pneurile spate. daca acestea sunt mai uzate poate insemna ca au fost schimbate cu cele de pe fata. -test-drive-ul nu bruscati masina pana nu se incalzeste motorul. verificati daca se incalzeste pana la nivelul indicat de fabricant si daca ramane acolo. (la unele masini este chiar mijlocul gradatiei, la altele este hasurat cu verde la altele sunt indicate gradele). dupa ce s-a incalzit motorul si totul este ok puteti deveni mai brutali in acceleratii pentru a vedea raspunsul motorului. totodata la acceleratii mai bruste puteti vedea daca bat planetarele(la cele cu tractiune fata) sau prin accleratie-frana de motor daca exista jocuri in transmisie. schimbatorul de viteze nu trebuie sa opuna rezistenta la schimbarea treptelor. si nici sa transmita foarte tare vibratiile motorului. dupa citiva kilometrii puneti mana pe tija schimbatorului si observati temperatura acesteia. daca este calda spre fierbinte poate indica lipsa uleiului in cutie. testati franele. nu trebuie sa se auda sunete ciudate(gen harsait) sau sa vibreze volanul sau pedala. pedala va impinge in sus doar daca ajungeti la limita si intra ABS-ul. este recomandat sa verificati ABS-ul pe o portiune cu nisip pentru a nu brusca masina f tare. pe o portine de drum dreapta si nu la viteza f mare luati de volan stanga dreapta si observati comportamentul masinii. daca masina este dotata cu ESP si manevra este violenta se va observa daca ESP-ul mentina masina pe traiectorie si se simte daca "lucreaza" franand rotile. nu va luati dupa consumul dat de computerul de bord. pot exista diferite scenarii si el sa nu indice corect consumul . am vazut dieseluri cu consum de 40% doar din cauza ca era resetat consumul mediu si fusesera pornite si plimbate cu motorul rece 10 m. acum aveti ocazia sa verificati si turometru, kilometraj si toate celelalte componente electronice care se pun in functiune cand masina este in mers. verificati absolut tot. inclusiv claxonul sau bricheta. la motoarele turbo dupa ce veniti din calatorie lasati motorul pornit 2-3 minute sa ajunga si turbina la temperatura. trebuie stiut ca turbina are piese in miscare care pot ajunge si la 190.000 rpm (daca tin bine minte) si se incalzeste f tare iar daca motorul este oprit f imediat o fortati sa se raceasca mai repede. am uitat sa mentionez dar unele masini sunt dotate cu indicator al temperaturii de ulei si voltmetru. temperatura de ulei sta pe la 80-90 de grade iar voltmetru pe la 13,8 - 14,1. Daca aceste date nu sunt exacte rog pe cei ce stiu mai bine sa ma corecteze. se ridica iar capota si se verifica daca sunt scurgeri de lichide dupa ce motorul a fost in sarcina (mai ales daca avem de-a face cu un motor care a fost spalat inainte de vizionare) mai dati un ochi si pe la teava de esapament si acum puteti verifica fumul (ochiometric bineinteles) si calcand acceleratia. am uitat sa mentionez dar este bine de stiut ca daca motoarele aspirate "trag" liniar, cele turbo este normal sa traga mai prost in plaja joasa de turatie (1000-2000 ture) si sa devina mai violente cand intra turbina si motorul incepe sa produca caii care ii declara fabricantul. este iarasi bine de stiut ca un motor turbo care are turbina defecta este foarte lenes. nu are putere de loc. Ex: un motor 1,9 SDI de 60 de cai de la VW este mai vioi decit un 1,9 TDI de 115 cai tot de la VW dar care are turbina defecta. acuma daca totul a fost bine la test drive, ridicati masina pe o rampa. este indicat sa o ridicati pe o rampa care are brate ce se pozitioneaza in locul in care se pune cricul decat o rampa pe care se urca cu rotile. ridicati rampa pana rotile ajung la nivelul pieptului si inspectati vizual amortizoarele. acum e mai usor decat pe sol pentru ca ansamblul arc amortizor se extinde nemaiavand greutatea masinii. amortizoarele nu trebuie sa prezinte urme de scursuri iar arcurile nu trebuie sa fie rupte (evident asta nu?). invartiti roata cu mana. aceasta trebuie sa se invarta usor si nu trebuie sa se auda nici un huruit de la rulmenti. trageti de roti cu mainile pozitionate la ora 12 si la ora 6 (cunoasteti expresia de la scola de soferi laugh.gif ) astfel se verifica daca exista joc in pivoti si cu mainile la ora 9 si la ora 3 vreificati jocul in bucse. inutil sa spun ca cel mai bine este sa nu puteti misca cu mana de loc. ridicati elevatorul astfel incat sa puteti intra sub masina. sub masina .....iar lichidele alea nenorocite....dar trebuie sa verificati daca sunt scurgeri. atentie ca poate fi o urma de ulei pe cutia de viteze dar uleiul sa fie scurs de la motor si din cauza miscarii masinii sa se prelinga mai in spate. verificati urme de lovituri. cele mai importante sunt pragurile, lonjeroanele, baia de ulei si cutia de viteze. vizual inspectati si bucsele. la unele masini care stau de mult timp nepornite trebuie stiut ca bucsele se pot deteriora prin imbatrinirea cauciucului. este perfect normal asa ceva. se inspecteaza si traseul esapamentului si starea tampoanelor de la motor, cutie si esapament. la masinile cu tractiune spate se verifica si scursurile de ulei din diferential. bmw-ul meu are 26 de ani si nu pierde nici un gram de ulei din diferential. deci daca nu cumva va luati ARO la fel trebuie sa fie si acolo. totdata verificati si starea podelei. se observa daca a fost inlocuita vreo parte din ea. daca da ..de ce? cand lasati masina jos de pe elevator este posibil ca rotile sa nu se aseze perpendicular cu solul. nu este o problema si vor reveni la pozitia initiala imediat ce veti misca masina, dar in momentul acelela ea revine de pe o pozitie pentru care nu a fost proiectata. acum ceva aspecte teoretice referitoare la procesul de vanzare cumparare in sine si negociere. ascultati ce are de spus vanzatorul. nu il intrerupeti cu fraze de genul "las domne ca stiu eu la ce sa ma uit" in functie de ce defecte observati si ele nu sunt semnalate de vanzator va veti da seama cat de mult va minte si astfel trageti un semnal de alarma....poate sunt si alte defecte nedescoperite. orice defect descoperit si nesemnalat de vanzator poate deveni o "arma" in negocierea pretului. nu va incredeti in cartea de service. in vest se vand cu 10 euro bucata. VERIFICATI CU MARE ATENTIE SERIILE DE PE ACTE SA CORESPUNDA CU CELE DE PE MASINA. daca seria de motor este ilizibila, asigurati-va ca in cartea de identitate a masinii este mentionat "fara serie" sau ceva de genul asta. verificati talonul. aveti grija la ITP. se vand in targ abtibilde pt ITP. cele originale trebuie sa prezinte ceea ce se cheama holograma. adica privita dintr-un anumit unghi se vede inscriptia RAR. (parca....eu nu am pe talon asa ceva....ori cine mi-a facut ITP-ul mi l-a facut pe naspa ori pe vremea aia nu se puneau abtibilde. acum am inteles ca da).tratati cu proprietarul din acte nu cu altcineva. daca nu va pricepeti la masini (nu e nici o rusine nimeni nu s-a nascut invatat si poate unii dintre voi aveti alte veleitati) luati cu voi o persoana de incredere care sa va ajute la identificarea problemelor. mergeti cu masina la testare electronica daca aveti posibilitatea. nici asta nu va spune toate problemele masinii dar este bine de facut. nu in ultimul rand va rog sa constientizati ca veti cumpara o masina uzata. are probleme ei si va trebui probabil sa investiti in ea. (impropriu spus investit pentru ca daca nu scoti bani cu masina nu se cheama investitie si cheltuiala) schimbati consumabilele. TOATE schimbati distributia la masinile cu curea indiferent de numarul de km si daca suspectati in jur de 300.000km la cele pe lant. bineinteles ca am uitat sa mentionez ca trebuie verificate si discurile de frana si placutele si ........frana de mana. totodata daca vi se spune ca masina are vopseaua originala uitati-va si la chedere. e posibil sa gasiti pe acolo urme de vopsea. nu toata lumea da jos geamurile si chederele la revopsire. mai ales daca este una partiala. trebuie sa mentionez ca eu NU am facut nici una din aceste verificari cand mi-am cumparat masina. vopseaua - cel mai simplu de verificat daca o masina a fost lovita si reparata cu chit si revopsita este sa testati vopseaua cu un mic aparat care se poate purta in buzunar. din pacate nu stiu cat costa, de unde se cumpara si cum se cheama. aparatul indica grosimea vopselei in microni. adica grosimea a ce este intre senzorul aparatului si metal. daca nu este aparatul respectiv..este cam greu de explicat. in principiu verificarea vizuala se face afara cu masina curata si in timpul zilei la lumina naturala. in principiu sub stratul de lac nu trebuie sa se vada bule de aer, impuritati, vopsea scursa, etc. mai uitati-va atent si la alt aspect. o masina de cativa ani (din 2002 sa spunem) daca observati ca are un far nou si vanzatorul spune ca nu a fost lovita, naste semne de intrebare. (ca exemplu am avut un passat din 2001 la vanzare, negru, echipat bine, 130 de cai, 6 trepte care arata impecabil....pana cand ne-am intrebat de ce o avea geamurile, farurile, stopurile, lucasurile si cam tot ce inseamna accesoriu nou pe masina. pana am luat-o la puricat si am gasit ca masina fusese distrusa, reparata si revopsita...destul de prost as putea spune, dar la prima vedere masina parea impecabila) Cartea de Identitate - daca luati masina din Romania si este sa spunem din 1998 si pe carte apare doar un proprietar, este bine sa verificati CAND a fost emisa CIV. de ce spun asta? - pentru ca in Romania dupa 6 proprietari se schimba CIV si poti spune ca iei masina de la primul proprietar cand ea de fapt este la al 7-lea. vreau sa constientizati un lucru. daca starea generala a masini este reflectata in pret, chiar daca are probleme minore, negociati-le la pret si nu refuzati o masina care este 95% buna si 5% defecta sau cu probleme. adica nu ratati o masina care poate fi excelenta pentru ceea ce vreti doar pentru ca are placutele de frana uzate, sau un stop spart. (astea au fost doar exemple dar limitele le stabileste fiecare in functie de ceea ce vrea, ce vede si ce limita are la bani) sfat hotarare diesel vs. benzina multi dintre voi poate aveti deja in minte ce vreti cu motivele voastre. dar doua chestii pe care le-am aflat cu timpul. 1 - un diesel este mai scump de reparat si chiar si intretinut. (vezi filtrul de motorina care pt unele masini costa de ordinul milioanelor) 2 - daca nu faci cam 40.000km pe an nu prea iti scoti investitia in diferenta de bani pe o masina diesel.(se stie ca aceeasi masina este mai scumpa diesel decat benzina) cei care pot si vor sa completeze LA OBIECT ii rog sa o faca. poate am gresit pe ici pe colo. nu sunt atoatestiutor, poate unele aspecte le-am omis de aceea e bine sa existe si intrebari. unii dintre voi sunteti mecanici, unii poate chiar la reprezentante si puteti completa cu date utile. sunt multe care le-am uitat dar puneti intrebari. si nu uitati inca un lucru. dati multi bani. foarte multi. unii dintre voi economiile de-o viata pe un vis, altii poate ii considerati doar bani de seminte. dar sunt bani multi si nu va sfiiti sa intrebati vanzatorul despre orice si cereti sfaturi. nu uitati - luati pe cineva care se pricepe si in care aveti incredere cu voi. platiti-l, datii de baut ce o vrea dar luati-l cu voi.
    1 point
  36. Nici nu trebuie sa-ti bati capul cu ea, clima trebuie sa fie tot timpul pornita. Restul de setari, prin care iti setezi un climat favorabil tie, temperatura, ventilatie, etc, sunt la alegerea ta daca nu le doresti pe cele Auto.
    0 points
  37. Bucuresti - Cucuieti, (Solont) judet Bacau, din Buc pana aici a consumat 4,6 %, mai exact din Parc Aventura Comana, plus traversat Bucurestiul ca centura o ocolea pana si WAZE-ul. Cruise Control la 110 in afara localitatilor, 50 in localitati, AC ON mereu, 2 adulti, 1 copil si bagaje 2/3 din portbagaj. Mers cat se poate de normal. Consumul long term este 6%, cu mers prin Bucuresti aproximativ 50% din acei kilometri. Cu putin inainte sa ajungem la Comana am facut plinul, sa fie facut inainte de drum. Pun si consumul SINCE REFUELLING.
    0 points
  38. din ce stiu eu o tija prea scurta chinuie masina, nu una prea lunga...
    -1 points
  39. Cartea tehnica a masinii da un termen de 120.000 km, in niciun caz 150.000 sau 180.000 km... Intrebarea mea era legata de durata de timp, care in niciun caz nu e de 5 ani, dat fiind ca am 9 ani deja si totul e ok inca...
    -1 points
  40. Consum Olimp - Constanta, mers normal, 2 adulti si 1 copil, portbagaj aproape plin, AC OFF Am facut plinul In Constanta la OMV-ul acela de langa autostrada si am continuat drumul spre Bucuresti. Aceleasi conditii, 2 adulti si 1 copil, portbagaj aproape plin, AC OFF. Consum este strict pe autostrada, pana la Fetesti am setat Cruise Control la 110 km/h (am avut putina rabdare ) . De la Fetesti pana la intrarea in Bucuresti am setat Cruise Control la 100 km/h (a condus sotia). Dupa 210 km parcursi, computerul de bord afisa un Range de inca 940 de km (autonomie de 1150 km cu un plin: 50 litri). Consumul Since Refuelling s-a pastrat acelasi pana am ajuns acasa, fiindca era aproape miezul noptii si era orasul liber: 4,7%. Consumul de la pornire a fost 4,6% (Olimp - Constanta - Bucuresti) dar am uitat sa fac poza.
    -1 points
  41. Salutare grup,am o roblema la cutia de viteze (cred),dupa ce bag in marsarier,nu o mai pot scoate decat daca mai misc putin masina si trag de maneta,in rampa daca incerc sa dau cu spatele imi sare si nici cu mana nu pot sa tin de maneta deoarece scoate o caraiala urata (in celelalte trepte intra destulde bine),ambreiajul a fost schimbat de vreo 20000km ,uleiul din cutie e la nivel....ma poate ajuta cineva cu vreo parere! Golf 4 1.9 ALH
    -1 points
  42. Perfect ! Multumesc radioman .
    -1 points
  43. Salut baieti. Am reusit sa citesc tot forumul si am o mica nelamurire referitoare la cate tipuri de cutie DSG in 6 trepte sunt produse. Tin sa mentionez ca sunt posesorul a unui golf 6 2010 si a unei skoda octavia II din 2006 ambele cu dsg in 6 rapoarte. Dar este o diferenta destul de sesizabila intre cele 2 masini. Cu golful la fix 100 km/h am cu aproximatie cam 1900 rpm iar cu skoda la fix 100 km/h am aproximativ 2100 rpm. Este o diferenta de ture intre cele 2 cutii. rapoartele de viteza la skoda sunt mai mici. Intrebarea mea: Sunt 2 sau mai multe tipuri de cutii DSG in 6 trepte ??
    -1 points
  44. @SwatKat Cum sa spui asa ceva despre Carplay si AAuto, nu iti cumperi masina in anul 2017 daca nu are integrate tehnologiile astea.
    -1 points
  45. Eu doar am intrebat pentru cei care sunt mai economicosi la tot ce inseamna consumabile (cum ar fi sa vedem un topic acum despre cum se opreste xds-ul complet ca sa tina mai mult placute ). La mine se mai uita dubios pasagerii cand vad ca mai schimb treptele pe la 4k si merg pe principiul mai degraba 1% in plus decat turbo infundat si altele, si in final cred ca fac economie fara sa vreau
    -1 points
  46. In functie de anul de fabricatie si codul motor poate fi si 60 sau 90 mii km
    -1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!