Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 02.05.2017 în toate secţiunile
-
Salut tuturor! Acum vreo 3 ani cochetam cu ideea achizitionarii unei masini "ceva mai vechi", avand in vedere ca tot ce am avut pana acum au fost masini dupa 2002, si mai ales luand in calcul "amintirile din copilarie" legate de masinile care "ma bantuiau" din acea perioada ... Am avut cateva optiuni in toata aceasta perioada de cautari: Ford Capri, Dacia 1300, VW Golf II, VW Corrado, etc... Regula era sa fie o masina relativ rara, speciala "pe strada", si eventual care nu mananca foarte multi bani, insa care sa imi ofere satisfactia pe care o cautam de la un youngtimer. Nu am gasit nimic intr-o stare care sa imi acopere pretentiile, totul era ori foarte scump, ori intr-o stare deplorabila si necesita investitie maxima, si ca timp dar si financiara. Per ansamblu si din fericire insa, si in aceasta poveste a functionat sistemul "nu e dupa cum o calculezi, e dupa cum se potriveste..." Asa ca, fix cu cateva zile inainte de ziua mea de nastere din Aprilie anul acesta, am gasit link-ul cu ea pe Facebook la un amic, si am stiut din prima ca trebuie sa merg cateva sute de kilometri sa o vad si sa eventual sa o iau! Din fericire temerile au disparut in primul moment in care am ajuns la ea, si am stiut ca de atunci, plecam impreuna... Este un Mk2 GT II din 1990 recarosat pe o baza din 1991, 1.8 95 CP JH, 220.000 km, trapa, MFA, servo, geamuri electrice. Lipseste din cate stiu doar A/C-ul dintre dotari. Baza este foarte serioasa si corecta, masina a apartinut proprietarului din Iasi de unde am luat-o din 2009 pana anul acesta, timp in care a mers cam 9.000 km, in rest fiind permanent noptile depozitata in garaj subteran. Nu exista rugina de suprafata (am gasit eu doua puncte cat un bold de ac), urmeaza sa caut pe dedesubt. Target-ul este maxim orientat spre "back to OE & OEM", astfel ca deja am gasit niste piese pe ebay dupa care astept. Tehnic este ok, necesita o garnitura capac supape, distributie de facut, termostat si curea accesorii, curatare / gresare trapa si alte maruntisuri. Saptamana care vine voi rezolva cu inmatricularea si cu cateva din lipsurile tehnice, apoi va intra intr-un proces de detailing ceva mai agresiv, cu decontaminare, retusuri locale, protectie ceramica, foliere elemente expuse, etc... incepe deci, Marea Conservare! P.S: Din cate am inteles, pana in 2009, masina a apartinut initial unui baiat de aici de pe forum de care am incearcat sa dau, insa fara reusita. Daca vede topicul si vrea sa revada masina, e invitatul meu P.S. 2: Primesc cu bucurie orice sfaturi, recomandari sau critici.5 points
-
Din papucii mei ca si pagubit @75NOR #dreptul_la_replica: 1. Daca stiam ce ma asteapta, era clar ca continuam dupa waze si nu dupa cum ma dus navi-ul din bord 2. Daca se inrautatea, sunam la cine trebuia sa ajung, fiind distanta de sub 10km, daca era mai departe era clar ca faceam stanga imprejur 3. Cu lanterna este my bad, aveam in portbagaj insa lenea e coana mare Am vrut sa dovedesc ca is sofer? - NU Am vrut sa dovesdesc ce poate Ateca? - NU M-am bazat pe navigatia din bord? - DA Restul e istorie Am invatat una si buna: cand drumul da tarcoale si e necunoscut, facem stanga imprejur. Daca e de plecat, sau este drum mai nasol, stiu ca am garda si in modul off-road ea urca frumos si trece peste santuri "low-spre-mid-range". In rest masina oricum este mainly driven oras / drum lung, nu este destinata si nici nu am dorinte de Patrol Ah...si ce am imvatat: cand fac cate o boacana postez filmul din dashcam care aparent atrage multe reply-uri5 points
-
4 points
-
Câteva poze, pe seara nu am făcut încă. Pana acum farurile sunt super, n am întâmpinat probleme tehnice. Bat foarte bine seara, nu le am reglat din far încă, doar din butonul de lângă blocul de lumini(farul stâng e prea in jos, dar osram chiar indica după reglaj cel din stânga sa fie puțin mai jos fata de cel drept ). M au surprins cât de mult bat in lateral seara.4 points
-
Hai ca asta e tare: Castrol si Mobil 1 sunt slabe, cine stie cum fac partenerii Castrol uleiurile (WTF ?! , adica tu crezi ca un producator de renume mondial lasa la latitudinea norocului cum ii fac altii formula ?!, serios ??? - nu mai zis ca este total EXCLUS ca "ceilalti" sa faca ei uleiul - nici gand, ei doar il imbuteliaza la o adica pe cel primit de la Castrol asta in cel mai fericit caz), dar hai sa folosim nu stiu ce ulei polonez ca il folosesc rusii... Tu vorbesti serios ?!3 points
-
3 points
-
Da, era de preferat ziua, insa masina nu o consider plina la 2 persoane si bagajele de 1 weekend, a fost spre finalul drumului de tur, mai aveam ~8km pana la destinatie Asa e daca nu mai tinem harti in masini si ne luam doar dupa navi, importat e sa iesim cu basmaua curata, restul sunt povesti bune la un pahar cu prietenii3 points
-
Si am revenit.... Dus: 2 persoane, jetbag gol, portbagaj de 1 weekend, pneuri vara, 1 radar bifat Retur: 5 adulti, jetbag cu 5 sacose, portbagaj 95% plin cu rahaturi (de la vin, la miere, la carne, la etc etc etc) Media a ajuns cum urmeaza, au mai fost intre 2 zile de plimbari in 5 persoane la vizitat Am ajuns ~999x km in bord, sper sa nu uit macar la 10.000km sa trag o poza Partea turistica: Si 3 cadre cu portocala Lasand la o parte partea turistica, as trece din nou la motorizare: mi se pliaza personal foarte bine acest motoras in 4 cilindri cu al lui dsg. O data ce inveti cum sa convietuiesti cu el, te ajuta cu brio si iti este un camarad bun la drumuri lungi, iar cuplul si calutii iti fac viata mult mai usoara pentru acele moment cand "cari" de la persoane la bagaje Si mi-am amintit cum este cand o navigatie da "Fail"...mai aveam ~10km pana la destinatie. Navi-ul de pe masina imi venea cu un drum la stanga, Waze-ul care mergea din cache imi dadea tot inainte. Fiind cu 2 km mai scurt navi-ul din bord am zis sa il urmez....a urmat 50 de minute de batut campul la propriu prin araturi, vin, padurici si iarba. Cu dashcam-ul am prins toata patania, insa fiind peste 50 minute Youtube inca lucreaza la prelucrare, asa ca daca sunt curiosi, poate revin cu filmarea "How NOT to drive through Moldova" Aici daca nu aveam garda la sol era clar ca ma intoarceam, respectiv daca nu cuplam modul "Offroad" as fi chinuit-o rau, oricum ma doare sufletul ce i-am facut, insa culmea, acest fashion-statement ma facut sa cred in el. Pot iesi clar la orice mild-off-road aka cutreierat padurici si drumuri forestiere fara sa am emotii la garda sau la tractiune. Urmeaza cred 2 weeekend-uri in care voi sta prin Cluj, cu putin noroc cred ca o urc pe autostrada sa filmez 2-3 reprize la motorizare si cum se comporta in diferitele moduri ale DMS cat si ale cutiei. Pana una alta, am fost sunat si vineri ca mi s-au vopsit aripioarele, in functie de vreme cred ca trec pe miercuri/joi sa le lipesc pe masina O saptamana lejera popor3 points
-
3 points
-
Ulei inlocuit rar ....se coaguleaza pe segmentii de ungere care se blocheaza ,asa apare si zgomotul de diesel3 points
-
Și de unde TBN mare la 507.00? La un full saps sigur găsești TBN mare dar nu merge pentru Dpf. Voiam să știu dacă a folosit cineva.3 points
-
2 points
-
Multumesc frumos! Legat de drumuri lungi...ca sa fiu sincer, nu cred ca este facuta pentru autostrada, desi jumatate din cei 60.000 km i-am facut pe autostrazi din Franta, Germania, Italia, Austria...Merge foarte bine si acolo, dar acolo poti merge cu orice masina care rezista pana la 130-140 km/h, pentru ca nu ai nevoie nici de 300 cp, nici de cuplu, nici DSG si nici 4x4. Eu am DCC si asta ajuta suspensia mult , cat si rotile de "doar" 18 . Din considerente de confort nu am comandat cu roti de 19. La drum lung imi place cel mai mult ACC+DSG+ noaptea farurile adaptive, cu faza lunga automata. Si trapa panoramica pe care folosesc, din aprilie pana in octombrie, este deschisa cand nu ploua , pentru ca nu prea suport AC-ul... DAR, cum la noi, din pacate sunt prea putine autostrazi la orice iesire din oras, indiferent daca vorbim de un drum de 30 km sau de 300 km deja devin evidente avantajele oferite de putere, de cuplu si din cand in cand si 4x4. In circulatia haotica din Romania calitatile acestei masini sunt binevenite si ma incanta zi de zi. Daca esti teribilist, doar in acele zile nu mergi cu 200km/h cand nu o doresti , dar daca esti mai calculat o poti folosi linistit ca si masina de zi de zi, cu consumuri in jur de 6,5-8 l/100km, la drum lung si in jur de 10 in oras ( asta depinde deja si de aglomeratia din oras). Ca o incheiere: Aceasta este o masina foarte foarte buna dar daca as avea bani as lua pe langa Golf 7R si un Touareg V6 de 262 cp cu suspensie pneumatica, ca doar acum este la promotie si pe autostrada confortul oferit este mult peste cea a golfului. Cred ca perechea aceasta este combinatia ideala!2 points
-
2 points
-
Demontatul e relativ usor: sunt 2 torxuri la suportul pentru snurul politei din spate, 2 torxuri in laterale la ornamentul de sus de haion + 1 torx la manerul interior de inchidere haion. In rest gramada de cleme. Si se trage (cu simt de raspundere). Se demonteaza mai intai fata de la haion dupa aceea ornamentul de sus. Montatul se face in sens invers () cu ajutorul nervilor de otel si rabdarii. Teoretic cu 2 persoane ar fi fost mai usor. Scule: Doua maini dibace, nervi de otel, torx 27, torx mai mic de 27 (nu mai tin minte cat era).2 points
-
ventilatoarele de obicei nu mai merg atunci cand carbunii sunt blocati. Incearca sa le bati usor in centru cu un ciocan cu masina pornita, ca poate aluneca carbunii din zona in care s-au blocat. Eu am mers pe varianta mai grea - constatare la reprezentanta ca nu merge unul din ventilatoare, recomandat inlocuire, l-am inlocuit iar pe cel vechi l-am desfacut acasa. Avea carbunii blocati pe "sania" lor. Cu o miscare minora de surublenita, carbunii au revenit in pozitia corecta iar la contactul pe bornele unei baterii, mergea ventilatorul vechi de "nu avea aer"1 point
-
Orice ulei are uzuri mai mari daca il lasi mai mult timp. Bineinteles ca e foarte bine sa schimbi uleiul mai des.1 point
-
Off... TBN-UL arată cât de alcalin este uleiul. Și un ulei foarte alcalin este tocmai ca să înglobeze cât mai mult sulf! Sulful este aditivul folosit în uleiul clasic, adică full saps. Ori tocmai de sulf nu are nevoie un dpf. Plus că uleiul alcalin dă alte belele și anume uzură pe aluminiu. Scapi de uzura pe fier ca să obții o alta. Ai învățat și tu că TBN-ULtrebuie să fie cât mai mare...te anunț că vremurile s-au schimbat! Era valabil la motoarele clasice care foloseau full saps. Acum se folosesc aditivi care substituie sulful...Lubrizol îți spune ceva? Nici măcar molibdenul sau boronul nu mai sunt folosiți pentru că este greu să fie combinați în absența sulfului. Mobil 1 Esp este unul dintre puținele uleiuri low saps care înglobează molibden și boron. O să spuneți wow...cel mai mișto ulei! Îl folosește Abt, Bentley, Audi R8 în competiții! Mamă ce marfă... în practică însă combinația asta ciudată se traduce prin performante uluitoare pe termen scurt și moarte prematură. La 8000 km uleiul este terminat, devine acid și face niște uzuri de toată frumusețea. Pentru că uleiului modern nu i se mai poate determina compoziția prin analiza clasică, te uiți, vezi dacă corespunde și apoi te riști cu el ori întrebi pe alții care l-au folosit înaintea ta...le sună bine motorul, este metalic zgomotul, curge păcură când îl dai jos?... De asta am întrebat, poate l-au folosit alții și și-au făcut o părere! Dacă nu îl cunoști, nu mai da sfaturi dacă nici măcar nu stăpânești domeniul.1 point
-
Bune sfaturile lui @75NOR, se vede ca a facut offroad cu Land Cruiser cândva Gata, să nu mai poluam topicul omului, zic Sunt sigur că nu a avut niciun gand când a plecat de acasa sa faca offroad. Apropo de video cu camera din masina, mai devreme am surprins pe camera din masina pe la Victoriei (Bucuresti) o domnisoara intr-o rochiță lejeră, care si-o ridicase din greseala cred cu geanta si mergea cu fundul gol pe strada, toti se uitau după ea, până când a realizat după vreun minut de ce baleau toti si si-a lasat rochița in jos. Cred ca asta ar atrage toti comentatorii la mine si rămâi fără1 point
-
Pentru ca traim intr-o tara unde emblemele sunt la mare cautare cel mai recent caz de care imi amintesc e @CristiALF, dar sunt sigur ca nu e singurul sau ultimul care a ramas fara. Votez "Nu".1 point
-
Deci sa inteleg ca Navi-ul din bord avea respectivele drumuri? Vai viata mea...1 point
-
corect - doar ca trebuie modificate hartile de injectie, folosind injectoarele motorului achizitonat Dupa ce il montezi, vezi ce merge si ce nu.... Eu nu i-as face asa ceva unui B6, dar fiecare cu parerile lui1 point
-
Eu zic ca merita pus badge-ul, masina ta este cu adevarat R-line si nu vad de ce nu ai scoate lucrul asta in evidenta si printr-o mica emblema.1 point
-
Nope, doar am experimentat mai mult decat mi-as fi dorit "ajutatul" si "hai cu noi, ca incapem". Acuma macar suntem ambii la concluzia: fiecare cu masina lui1 point
-
Nu merita efortul ,mai simplu si mai avantajos e sa inlocuiesti masina1 point
-
1 point
-
nu, nu are legatura - la tine trage mai prost, deoarece ECU incearca sa compenseze/taie din aceasta suprapresiune, prin intermedul N751 point
-
Așa am amânat și eu verificările, mi se părea că nu e mare lucru. Până am dat mocheta la o parte și am găsit acolo o mică Veneție...1 point
-
Felicitari pentru masina, este superba, cat mai multi km fara probleme. Avand in vedere ca ai ceva km cu masina, ne poti spune cum au fost drumurile lungi comparand cu alte masini avute? AlexB1 point
-
1 point
-
Am raspuns pe PM. MyKe: Deja ma consideram eu pe mine insumi prea pretentios daca mustaceam la lipsa A/C-ului. Oricum masina strict va fi de weekend si de drumuri la munte. Cam asta e menirea pe care i-o atribui pentru moment... Bebeee: Hehe, salut! Mersi frumos! Inca merge, da. O masina cu adevarat fiabila, dincolo de ce spune lumea rea... Frumoasa si jucaria ta. Daca mai ajungi in Bucuresti, da-mi un "tzignal", sunt curios de ea! Si o poza fresh, de azi:1 point
-
N-ai ce sa faci. Asa e aerul in Bucuresti. Un filtru de habitaclu de un an arata de parca ar fi stat pe maina 10 ani. Legat de ce zicea @b97dmt poti sa o speli si la spalatorie cu manusa, pur si simplu trebuie sa o ai in portbagaj si sa le-o dai. Angajatii de la mai multe spalatorii mi-au confirmat ca unii clienti vin cu manusa si chiar si cu propria laveta de uscare si ei se conformeaza, trebuie doar sa ceri. Evident ca asteapta "o atentie" dar presupun ca asta oricum primesc. Cu ceara, intr-adevar esti pe cont propriu.1 point
-
Azi sotia "mi-a dat temelie": cel mai bun consum de pana acum, in +11k km. 3 persoane si ceva bagaje, mers in afara ~110, in localitati in functie de trafic 60-70-80. Pe acelasi drum (indiferent ca il facem de la a la b sau retur) eu nu retin sa fi scos consum sub 5%. Am coborat la masina sa vad cati km am de la alimentare. Si eu sunt placut surprins de cat de putin consuma masina si de autonomia pe care o ofera; de la ultima alimentare am parcurs peste 1000km si conform foto as mai face 270km.1 point
-
Induficient vacuum ,actuator defect,geometrie variabila blocata pe deschis . Problema nu are legatura cu furtunul din imagine1 point
-
1 point
-
1 point
-
Deci mufa de pe controlerul ABS pt TPMS Sper sa fie de ajutor. Inainte de a introduce firul in mufa trebuie deblocata mutand protectia mov-lila inspre stanga, atentie la urechiusele din partea dreapta, eu am rupt una. Dupa ce scoateti mufa trebuie desfacut capacelul exterior ce protejeaza firele si ar fi bine sa taiati si colierul de plastic ce tine firele Dupa care individuati pinul ce va intereseaza , in cazul meu pin 7 avand in vedere ca am ASR si mufa T26 ( 26 pin), ESP ar trebui sa aiba T47. Trebuie scos dopul de protectie , cel alb Terminat de introdus firul se pune protectia inapoi , cea lila, atentie sa fie pusa bine se vede ca nu s-a mutat bine inspre dreapta daca comparati cuprima poza.Nu se inchide bine daca nu e bagat firul bine in mufa. Dupa care se pune capacul la loc si se leaga cu un colier de plastic nou in locul la cel ce l-am taiat. . Atenzie cand incideti capacul, daca nu il puneti la loc bine mufa nu se va intra in controler si nu se va inchide. Sper sa fie de folos.1 point
-
Poate asa o sa mai bage la cap si colegii care ne arata masini oferite in tara la vanzare, cu dou-trei Eur mii sub pretul de Germania ....1 point
-
Ce părere aveți.. ..daca aici au ajuns....chiar in halul asta... Pe fata pur si simplu.....si apoi sa nu verifici mașinile la toate cunoștințe sau prin toate metodele. https://www.olx.ro/oferta/carte-service-vw-new-beetle-bora-passat-sharan-polo-golf-touran-ID7LZcQ.html1 point
-
Eu am ales Kodiaq, tocmai pentru ce oferă diferit /in plus, si anume un portbagaj foarte mare intr-un SUV 4x4, motorizări OK, intr-un buget 30-40k. Am avut Octavia 3, și cu noua alegere prietenii mi-au zis ca sunt fun Skoda, d-asta am ales așa; nimic mai fals. Am vrut SUV nu pentru tendințe in piața sau moda, ci pentru ca iarna asta am ieșit greu sau deloc din cartierul meu din marginea Bucureștiului și am circulat cu emoții zilnic cât a ținut zăpada și viscolul. Din păcate nu am găsit niciun alt SUV cu portbagaj de peste 650l in gama asta de preț (excepție Sorrento), și dacă ai acest prim criteriu de selecție, poate sunt chiar mai justificate comparații cu Q7, Touareg (costa mult in plus, oricât de stoc sau discount ar fi), decât cu Tucson, Sportage, Ateca, pe care din păcate am fost nevoit sa le exclud. Cat despre dotari, dacă ar fi existat un Q7 la 40k, pe stoc, nu l-as fi ales niciodata pentru ca e premium, ci doar dacă avea si acele "Briz-brizuri" cu care m-am obișnuit de 7-8 ani (ex. Tapiserie piele, scaune electrice, parbriz încălzit etc) sau care bucura toată familia (ex. Trapa/ acoperiș panoramic)1 point
-
Daca acum 6-7 ani scoteam motorina din filtru neagra bine, in ultima perioada se pare ca avem in sfarsit combustibili decenti. Am schimbat azi filtrul de motorina si rezultatul se poate observa. Foarte putine particule de mizerie si putina apa. Alimentez 99% de la Rompetrol si 1% de la OMV. Filtrul schimbat ultima oara acum 15.000 km.1 point
-
Salutari - pe 5 si 6 mai, la Porsche Vest 1, vor fi disponibili pentru drive test 5 Skoda Kodiaq, printre care si 2.0TSI 180CP 4x4 DSG. Rog a nu se considera reclama, ci doar o informatie pentru colegii de forum care ar dori sa testeze acest motor mai rar intalnit pe la noi. • Noua ŠKODA Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 DSG 180 CP • Noua ŠKODA Kodiaq Style 2.0 TDI 4x4 150 CP • Noua ŠKODA Kodiaq Style 2.0 TDI 4x4 DSG 190 CP • Noua ŠKODA Kodiaq Style 2.0 TDI 4x4 DSG 190 CP • Noua ŠKODA Kodiaq Ambition 2.0 TDI 4x4 DSG 150 CP1 point
-
Salutare, daca nu am postat corect, va rog un link/mutarea intrebarii - mersi anticipat Doua aspecte la Ibiza 66 , Eco TSI 1.0 110cp DSG: la pornire, atata la prima cat si la start/stop, imi ajunge miros de esapament/gaze in habitaclu la masalier, la aplicarea franei, -cred spate dreapta- scartaie de iti pica urechile Am programare si la servici, sa vedem ce raspuns avem pe garantie, ~6.300km in bord, insa poate s-a mai lovit cineva de aceste aspecte / sunt aspecte cunoscute aka. "asa face" Mersi anticipat pentru orice raspuns, voi reveni dupa vizita in service cu "rezolvarea". O zi faina, ToniM1 point
-
Salutare! Am cautat rezolvarea problemei mele si aici la noi, si pe "afara", dar sunt extrem de rare cazurile similare cu al meu si in plus, la nici unul, nu era data vreo solutie posibila. Mai concret, este vb despre un RCD510 Delphi, de China care se pare ca are permanent mufa 2 de antena, pe OFF (efectul este zero receptie posturi pe AM si receptie super proasta pe FM, chiar si prin oras). Initial, am zis ca fie am gresit eu ceva la montaj (ma gandeam sa nu fi impins mufa pana in pozitia finala), fie e vreo buba cu adaptorul FAKRA "2 in 2". Dar am facut toate verificarile necesare (detectat care e mufa functionala, bagat direct cablul de la antena masinii in CD, etc.), iar concluzia este ca are o "buba" RCD-ul meu. :grrrrrr: Evident, nu ma incanta deloc ideea de garantie in China (asta dupa aventurile cu DHL-ul si cu sistemul lor de calcul al taxelor vamale), asadar as fi curios daca a mai intalnit cineva problema asta si de ce nu, poate ma indruma in directia corecta pentru rezolvarea problemei mele. Merci.1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00