Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 18.09.2016 în toate secţiunile
-
Nu din cauza locurilor de parcare ci din cauza modificarilor, a aspectului vizual, a culorii care atrage foarte multe priviri deranjeaza persoane care sunt invidioase si pur si simplu se descarca pe masina ta. Sunt filmate persoane la noi in Ro zgarie o strada intreaga de masini cu cheia pentru ca "asa vrea si asa poate", sunt persoane dezechilibrate mintal, nu ai ce face. Masina probabil a fost foarte curata, din cauza asta a primit acest tratament.... a vazut ca o tii ingrijita si a zis ca las ca vezi tu. Se intampla acest fenomen la multe masini noi, nesupravegheate, um pumn, o cheie, un cui infipt in anvelopa si multe altele. Stiu cazuri cand a aruncat cu o piatra in geam fara sa fure nimic, doar sa faca pagube pt ca masina arata prea bine si era prea curata = frustrare + invidie.2 points
-
ungureanuion,tu ai auzit ca astea sunt optionale,adica platesti daca le vrei,cum ti au zis colegii nu toate masinile au roata de rezerva si cric,au kit de reparatie... eu nu vad utilitatea cricului,in cazul in care nu ai roata de rezerva.... in afara tarii platforma nu se plateste,este pe cheltuiala asiguratorului,asa ca lumea acolo nu isi prea face griji daca are sau nu cric2 points
-
filtrul de combustibil, este montat inaintea pompei de inalta presiune CR. La cum expui tu problema, inseamna ca deja sistemul lui de injectie este compromis adica: pompa a facut deja span (deci e dusa ) care span a trecut prin rampa si injectoare ( deci sunt gata compromise ) dupa care a ajuns in rezervor, pe urma in filtru de combustibil .... Spanul colegului, in cel mai fericit caz, poate fi din pompele de alimentare cu conbustibil din statiile peco. Si nu, nu este normal sa fie span acolo, in filtru. eu la 170 mii km n-am urma de span acolo. Recomandarea mea este sa verifice cat de repede regulatorul de pe pompa de inalta si daca acolo nu are span, este ok. si trebuie schimbat filtrul de combustibil si curatat rezervorul metalic in care se introduce filtrul. Ar fi bine daca s-ar curata si rezervorul si sorbul pompei din rezervor. Astea daca nu este span in zona regulatorului de presiune de pe pompa, la verificarea lui. Daca deja ai span acolo ... este o chestiune de timp ( nimeni nu poate stii exact cat ... ) pana o sa ramai cu masina in drum. Citez din discutia cu un reprezentant al BOSCH romania, discutie care am avuto in urma cu cca 1 an cand din greseala am alimentat cu ceva benzina peste motorina deci, - nu din auzite.2 points
-
Salutare, In primul rand sper ca am deschis topicul unde trebuie, daca nu, rog un moderator sa-l mute in aria corecta. Totul a inceput cand am vazut acest produs: E-MFA ADDON . Acest device se conecteaza in spatele head unit-ului si trimite catre instrument cluster diferiti parametrii: presiune turbo, cantitatea de motorina din rezervor, temp. ulei etc. Din pacate pretul este cam mare din punctul meu de vedere. Drept urmare mi-am propus sa incerc sa fac un device asemanator. Pentru inceput o sa incerc sa explic putin cum comunica “calculatoarele" din masina intre ele. Protocolul folosit se numeste CAN BUS(Cotroller Area Network). Sunt folosite 2 fire: CAN_HI si CAN_LOW. Intr-o masina VW in care se foloseste protocolul CAN BUS exista mai multe retele CAN: Drivetrain CAN data bus (high speed) with 500 kBit/s. Aici avem de exemplu: Engine ECU, ABS, Airbag, Calculator Coloana Volan, Instrument Cluster Convenience CAN data bus (low speed) with 100 kBit/s Aici avem de exemplu: BCM, Central Convinience Infotainment CAN data bus (low speed) with 100 kBit/s Aici avem de exemplu: Navi, Radio, Modul Bluetooth, Telematics Comunicarea intre toate retelele CAN dintr-o masina se face folosing un CAN GATEWAY. Toate mesajele trimise de catre "calculatoarele" din retea trec prin CAN Gateway. Cred ca il putem compara cu un network switch. De exemplu: Head unit-ul trimite catre Instrument Cluster numele melodiei. Head unit-ul este in Infotainment CAN iar Instrument Cluster-ul este in Drivetrain CAN. Acest mesaj trimis de Head Unit ajunge in CAN Gateway si de acolo este trimis mai departe catre Instrument Cluster. Daca tot am ajuns la "mesaje". Asa arata un mesaj trimis intr-o retea CAN: Exemplu general: CanSend(ID, byte 1, byte 2, byte 3, byte 4, byte 5, byte 6, byte 7, byte 8) Mesajul contine ID-ul "Calculatorului" care trimite mesajul + 8 bytes de informatie. In reteaua CAN ID-urile "calculatoarelor" sunt alocate in functie de importanta lor. De exemplu ABS are ID-ul 0x1A0, Airbag controller are ID-ul 0x050 Exemplu mesaj real: CanSend(0x531, 0x0c, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0) Acest mesaj este trimis catre Instrument Cluster sa aprinda martorul pentru faza lunga. Exista si mesaje mai mari de 8 bytes. De exemplu cand se trimite numele unei melodii sau numele postului radio. Pentru a trimite mesaje mai mari de 8 bytes VW foloseste un protocol proprietar numit VW Transport Protocol 2.0. Mesageria CAN nu este disponibila pe internet iar VW nu va face publica niciodata mesageria CAN a masinii din motive de securitate. Acum revenind la proiect. Ca si hardware voi folosi o placa de dezvoltare Arduino si un shield CAN BUS: Ce vreau eu este sa ma leg in reteaua CAN in locul modulului Bluetooth(oricum nu il am instalat pe masina), sa trimit catre Instrument Cluster mesaje folosind ID-ul modului Bluetooth. Asta in teorie. Pana acum am lucrat pe birou, cu un instrument cluster fara maxi-dot. L-am folosit sa imi dau seama cat de cat cum stau lucrurile. Am reusit sa trimit mesaje folosind diferite ID-uri. De exemplu am reusit sa sting martorii de ABS, Airbag si sa aprind martorul de faza lunga. De asemenea am reusit sa controlez si vitezometrul. Atasez un link cu un filmulet postat de mine pe youtube: Urmatorul pas este sa ma mut in masina, unde am Instrument Cluster cu Maxi-dot si sa incerc sa adaug un meniu pe langa cele existente: MFD, Audio, Navigation. Setup si sa afisez text. Pe masura ce voi avansa cu testele voi posta pe forum.1 point
-
Eu zic ca e interesant sa vedem cam cum stam in celebra balanta benzina/motorina, mai ales ca vad ca apar din ce in ce mai multi benzinari cu O2, desi se stie ca motorizarea TDI este punctul forte al grupului VAG. Voi incepe eu : 1.6 MPI :lol: Later edit: poate n-ar fi rau ca in afara de vot, sa scrie fiecare ce motor are, ca atunci cand avem o problema tipica unei motorizari (benzina/motorina), sa stim pe cine sa intrebam, si sa nu cautam ca nebunii prin semnaturi.1 point
-
La motorizările euro 6 am vazut ca regenerarea se face cand ajunge Soot Mass la 24g. Daca mergi in oras se incarca in 150km. In afara cam la 750-800km. Regenerarea asta se face cand ajunge la o limita acel Soot Mass la orice motorizare, nu se face regenerarea cand o calcam noi constant sau mai stiu eu ce mai ziceau altii. Calculatorul masinii stie ca la o anumita cantitate acumulata de funingine trebuie sa inceapa acea regenerare si este bine cand ai posibilitatea sa o poti monitoriza. Eu de ex folosesc aplicatia VAG DPF conectat la un adaptor wireless si ma uit sa vad cand se incarca si imi dau seama din timp cand o sa aibe loc regenerarea exacta. Explicatia este concreta: cand se atinge nivelul de soot mass si se incepe regenerarea nu contează ca esti pe autostrada sau in oras, regenerarea se porneste si se curata filtrul pana la urmatoarea acumulare de funingine. In cazul celor care au euro 6 se face cand ajunge la 24g de soot mass.1 point
-
Nici eu nu am avut cric si coarba, doar chit de reparatie care este sigilat, plus compresorul electric (verificat in sistem si asa s-a livrat masina initial - in Olanda). Am vb totusi si la reprezentanta PBN cu un prieten si mi-a spus ca in afara majoritatea asa au pentru ca, la chitul de reparatie nu trebuie sa scoti roata de pe masina sau sa o ridici pe cric. Concluzia este ca nu se arunca banii pe geam ci ca in afara, sistemul de asistenta este foarte bine pus la punct si nu prea e necesar cric si coarba si nici nu prea tai rotile in asa hal incat chitul de reparatie sa nu fie suficient :).1 point
-
Sunt pe aliexpres la 1$ toate. Nu va lasati pacaliti de cei de pe olx sau mai stiu eu de unde.1 point
-
vezi ca e scump la pretul ala.540 am dat eu pe el si nou si original,valeo 700424 respectiv .manopera eu .adaptare pe masina 70 .1 point
-
1 point
-
1 point
-
In mod normal ar fi trebuit sa ii inmaneze o fisa de reparatii pe care sunt trecute operatiunile efectuate.1 point
-
Este vorba de pompa montata pe modelele mai vechi CR, are 3 pistoane si un mecanism putin divers, mult mai fiabil. In US se monteaza de 3 ani acest kit, costa 1500 cu tot cu pompa. http://www.fixmyvw.com/2micron-cp3-retrofit-pump-kit-for-cr-tdis/ Pompa in sine se gaseste de la 50€ pe ebay si la dezmembrari la noi. Chitul de montare costa 350$ dar daca doriti luam unu si il replicam aici cu foarte putini bani si ne impartim costurile. Eu am deja pompa si cu siguranta am s-o montez. Nu am decis daca sa cumpar kitul sau sa fac totul de la 0 aici. Daca e cineva interesat de kit sa imi spuna.1 point
-
am niste jante 7J x 15 offset 37 cu cauciucuri 205/60/15 .. si vreau sa-mi iau 7,50x17 ET37/44. pot avea surprize sa nu se potriveasca? si ce cauciucuri imi trebuie sa nu se modifice viteza ? 215/?/171 point
-
multumesc mult la toata lumea pentru sfaturi. faptele sint urmatoarele: asa cum am mai scris, alaltaieri mi am schimbat bateria. ieri si azi dimineata masina a pornit la prima cheie. acuma ma tot gindesc daca a fost doar de la baterie. nu e prea elocvent dat fiind faptul ca s a incalzit si afara iar dimineata sint peste 7 grade. voi vedea zilele urmatoare. explozia sau ce o fi fost cind a scos acel fum, o atribui mizerilor din combustibil. (a fost singura data) poate reusesc sa inlocuiesc si bujiile azi (macar sa le cumpar). mi se pare fffff ciudat faptul ca in cartea service nu figureaza ca au fost inlocuite pina acum, iar fostul proprietar nu si aduce aminte sa le fi schimbat in alte imprejurari. oare chiar pot fi aceleasi bujii initiale, care sa fi rezistat 117.000km?1 point
-
Cealalta masina ce era tot VW? (ar fi culmea sa fie ca la Dacii ca sa deschizi cu o cheie mai multe masini). Nu stiu daca Vag-Com poate sa scrie in domenii asa sensibile ca imobilaizerul (de exemplu nici nr de km ai masinii nu-i poti modifica cu el) si sa se poata adapta chei cu el. In astfel de situatii ar fi totusi mai bine sa treci pe la reprezentanta (nu ca le fac eu publicitate, Doamne fereste), dar e mai bine decat sa ramai inafara masinii si sa nu o mai poti deschide.1 point
-
Tu pana acum nu ai aflat ca suntem o natiune cu un procent foarte mare de retarzi nenorociti?! Nu cred ca iese la polish, trebuie revopsit elementul + probabil dat cu lac si pierdut pe elementele adiacente. Depinde de cine si cum face lucrarea... Eu in locul tau as lasa-o asa pana trece iarna. Si nu cred ca ai garantata rata la Casco indiferent de ce se intampla, este cumva si ilogic.. Nervi tari !-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00