Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 12.09.2016 în toate secţiunile
-
Dupa alti +600km petrecuti la volanul unei masini, alta decat Scufita, incepe sa ma deranjeze in mod deosebit lipsa de rafinament a suspensiei, consumul excesiv de mare ( eu nu merg altfel cu alte masini si cu toate astea scot consumuri comparabile in conditii clar nefavorabile), faptul ca inca nu mi-am gasit pozitia la volan si sunt nevoit sa fac corectii continue atunci cand drumul este ceva mai lung...lista de minusuri e lunga, din pacate. Insa, este clar ca masina e foarte agila si, in conditiile potrivite, livreaza niste senzatii misto. A da, si vreau automata.... Vineri am ajuns spre Pestera unde am dat de niste privelisti minunate dar si peste Pensiunea Prestige unde am servit masa. Este extraordinar de frumos aranjata iar terasa deschisa catre Piatra Craiului + mancarea buna fac o pereche minunata. Sambata am ajuns pe la Sighisoara unde am baut un fresh excelent la Casa Georgius Krauss, apoi am servit masa la Hanul Cetatii din Saschiz. Daca va comandati ciorba trebuie sa stiti ca portia este aproximativ dubla fata de una normala iar platoul cald pentru 2 persoane merge la 4 persoane ( ba mai si ramane). De stat in BV am stat la Hotel Ambient. ( aparent Brasovul a devenit destinatie de weeknd si cu greu gasesti camere in centru si la preturi decente).2 points
-
Asa cum zice titlul topicului, am montat ieri senzori de parcare la Touranul meu. Pentru inceput, am comandat senzorii de parcare de pe ebay.com (sunt modelul destul de usor de gasit si pe piata din Romania, dar am luat "direct de la producator" cum se zice). Cost: 47.50ron. 1. Am inceput cu demontarea spoilerului spate. La Touran de demonteaza in felul urmator: - 4 suruburi tin aripa interioara de spoiler; - 4 suruburi tin partea de jos a spoilerului de caroserie...sunt chiar sub spoiler, partea dinspre toba de esapament; - 4 suruburi sunt ascunse de stopurile masinii, 2 pe fiecare parte. Stopurile de demonteaza dupa ce cu bucata de sarma cu care demontati capacele de la jantele aluminiu, demontati protectia din jurul stopului, are o gaura mica pt asa ceva, apoi veti vedea suruburile care tin stopurile. Sunt 2 pe partea dinspre portbagaj, dupa desfacere se trage de stop in directia opusa suruburilor. http://img571.imageshack.us/i/picture002kcq.jpg/ http://img836.imageshack.us/i/picture001es.jpg/ http://img715.imageshack.us/i/picture004jz.jpg/ 2. Se demonteaza capacul mare de plastic care acopera roata de rezerva, are mai multe suruburi de plastic, usor de desfacut. 3. Se demonteaza inelele de fixare a bagajelor de pe partea dreapta (eu pe partea aceea am montat modulul de comanda al senzorilor) si de pe marginea portbagajului. 3. Se demonteaza protectia de plastic de pe marginea portbagajului, fara a o demonta nu veti putea demonta protectia de plastic de pe partea dreapta a portbagajului, cea care include becul si priza, in spatele ei fiind suficient loc pentru modul. 4. Se alege locul unde va fi pus afisajul senzorilor, eu am ales pe centrul bordului, cat mai aproape de parbriz, firul l-am tras pe langa parbriz si apoi pe langa chederul de plastic de la baza montantilor, pana in spatele panoului de care ziceam la pct.3. http://img848.imageshack.us/i/picture007wx.jpg/ http://img231.imageshack.us/i/picture008hj.jpg/ 5. Se masoara foarte bine spoilerul inainte de gaurire, cu un marker puteti insemna pozitia senzorului. In instructiunile senzorilor zice distanta intre ei 0,3-0,4m (eu am pus 0,4), inaltime 0,6 (au nu am avut unde sa ii pun asa inalti, si nu cred ca are cineva, deci i-am pus cam la 0,45m inaltime. Am lipit banda izolatoare de hartie peste locul ce urmeaza a fi gaurit, cica nu sare vopseaua, si am facut operatiunea. Burghiul care se primeste odata cu senzorii este foarte bun si isi face foarte bine treaba. Dupa gaurirea se introduc cu grija senzorii, acestia aveau niste picioruse de cauciuc care ii tin in gaura, cu care m-am cam chinui deoarece nu vroiau sa intre. Pana la urma cu rabdare si un cutter (partea care nu taie) am reusit.Am fixat senzorii cu power tape si de spoiler, pentru linistea mea, si firele le-am lipit intre ele si de spoiler. Am testat senzorii pentru a fi sigur ca functioneaza corect...pe spatele fiecaruia este scris "up" pentru a fi fixati corect. http://img339.imageshack.us/i/picture009xk.jpg/ http://img638.imageshack.us/i/picture010ay.jpg/ http://img829.imageshack.us/i/picture011im.jpg/ 6. Firele senzorilor, le-am introdus in panoul de la pct.3 prin garnitura de cauciuc prin care ies firele stopului, pentru asta am introdus pe langa acestea un capac de pix prin care le-am introdus....cauciucul este f tare si fara un tub de plastic sau un capac, cum ziceam, nu aveti cum sa le introduceti. Prin acelasi loc am scos firele de alimentare a senzorilor. http://img717.imageshack.us/i/picture012vm.jpg/ http://img703.imageshack.us/i/picture013o.jpg/ 7. Am cositorit alimentarea senzorilor de alimentarea becului de marche a riere, am testat cu cele doua fire pana am nimerit care sunt + si - care duc la becul respectiv. 8. Am montat in sens invers tot ce am demontat mai devreme. Sper ca m-am facut inteles...nu sunt extraordinar de tehnic. Strict necesar: - Trusa scule cu inbus tip stea de diferite marimi si surubelnite de ambele modele; - Banda izolatoare hartie; - Power tape; - masina de gaurit; - pistol de cositorit; - un prieten; - cateva beri. Numai bine. http://img405.imageshack.us/i/picture015ih.jpg/ http://img233.imageshack.us/i/picture016faranr.jpg/ http://img813.imageshack.us/i/picture017k.jpg/ http://img707.imageshack.us/i/picture018su.jpg/ http://img545.imageshack.us/i/kgrhqvjce2hgk4qrpbnv7s0.jpg/ p.s. nu reusesc sa pun pozele cu "insert image", ca sa apoara thumbnail. Zice ca nu se pot insera poze cu extensia aceasta. Ma ajuta cineva, e cam obositor sa dai click pe fiecare link...1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Ca sa obtii un Superb peste Mazda 6 ca si tinuta de drum si feeling, trebuie sa bifezi 2 dotari: - suspensie sport + directie progresiva (vin la pachet oricum) - roti 19''1 point
-
Consum mediu https://www.dropbox.com/s/zeg5ae0mlb6dptf/Screenshot_2016-09-12-10-37-18.png?dl=0 A mea e stricata, consum de 5 nu stie sa scoata1 point
-
Cu asa ceva. Am o rola de material asemanator, cu care vreau sa izolez si plafonul masinii, haionul si usile... Numai ca pana acum nu mi-am facut timp de asta.1 point
-
Si eu am prins Shell Helix Ultra AV-L 0W-30 (vw504/507) din Vest. Deocamdata toate bune, prima impresie foarte buna, poate fi si diferenta ulei nou vs folosit.1 point
-
M-am intors din concediu... sau mai bine zis din aventura de care am avut parte in acest an in Lefkada . Un rezumat total al calatoriei este de 2750 Km parcursi din care 2300 drumul dus/intors si 450 facuti pe insula cu un consum mediu pe cb de 6.5% si o viteza medie pe cb de 57km/h. Aventura mea a incept cam asa ........ - Am plecat noaptea , in speranta ca o sa prind liber si vama Giurgiu si vama Kulata(sud de Sofia) asa ca m-am inarmat cu cofeina si un somn de pranz si am plecat la drum. Vama de la Giurgiu a fost absolut libera , tot asa s-a prezentat si drumul spre Sofia , aproape de zero masini am mers cu faza lunga aprinsa la maxim. Am trecut repede de Sofia ( cu toate ca sunt lucrari pe centura ) iar spre sud se prezenta foarte liber drumul , multa autostrada dar prost semnalizata. Aveam moralul ridicat , deja ma gandeam cum ma intind pe plaja pe la pranz cu un Gyros peste mine dar nu a fost sa fie asa...... In apropiere de vama Kulata , masinile parca au cazut din cer , intrau pe autostrada din toate directiile si era coada de 7 KM pana la vama pe 3 benzi ! Din disperare am cautat ruta alternativa si am iesit de pe autostrada si am ocolit prin localitatea Kulata unde am prins "doar" putin peste o suta de masini la coada ......noroc ca eram fresh alimentat full. Cu toate acestea , nu am scapat din vama decat dupa 5 ore ! era haos total , debandada ! Legea junglei in trafic. Vamesii se certau intre ei , zeci de soferi sareau coloana si Vamesii nu aveau ce sa le faca ..... Si ca nu a fost de ajuns cu asteptarea la vama din partea Bulgariei .....imediat dupa intrare in GR este statie de taxare pentru autostrada ........unde se forma coada si mai mare ca nu erau toate statiile functionale....... Intr-un final , chiar in dreptul masinii mele , au tras grecii un fluier dupa care s-au ridicat toate barierele si au inceput sa strige .."Leftera" , trecere pe gratis pentru decongestionarea traficului.... Daca am crezut ca la vama era debandada..... m-am inselat... Imaginativa sute de masini care deodata nu mai au obstacol in fata.... autostrada s-a transformat brusc in pista de formula unu...... fiecare pe pielea lui ! Efectiv pana am schimbat autostrada la Serres a fost debandada maxima , nu stiai pe ce banda sa mergi , depaseau si pe stanga si pe dreapta(bulgarii in special) , fiecare pe pielea lui, veneau la 2 metri de tine in spate chiar daca stateai pe banda 1 la 130km/h.... nu am mai avut sentiment de nesiguranta in trafic asa cum l-am avut atunci. Am trecut cu bine totusi fara incidente in trafic , dupa Serres traficul s-a dispersat si pe masura ce ma apropiam de Lefkada traficul era din ce in ce mai mic. - Dupa 20 de ore ( iclusiv opriri ) am ajuns la cazare in Lefkas (nord) , obosit si plin de spume din cauza drumului. Parcarea de la cazare era imensa cu multa umbra si spatiu verde, exact ce avea nevoie Exploratorul meu - In zilele ce au urmat in functie de cum s-a prezentat vremea am alternat intre "copt" la plaja sau explorat insula - Am vizitat aproape toate plajele faimoase ( mai putin Megali Petra care nu o recomand din cauza putinelor locuri de parcare si a zecilor de masini care incearca sa coboare pe drumul de o banda) ...intelegeti unde bat......decat cu nervii la pamant mai bine cu burta la soare pe o alta plaja. - Pe unde a fost posibil am pus masina la parcari cu umbra , care nu mi s-au parut deloc scumpe intre 2 si 5 euro toata ziua. Pe drumul principal intre cazare si plaja de destinatie peisajele sunt mirifice => Acolo unde nu gaseam parcare acoperita , la plajele mai necunoscute , improvizam eu......o bucata de material alb care acopera parbrizul face o diferenta foarte mare la soare ! ( pentru noi cei cu masini fara parbrize cu protectie UV) - Cand soarele se lasa asteptat .....Exploratorul se trezea la viata!, incercand sa beneficiem de tot timpul care il aveam la dispozitie.......zonele de exporat erau identificate pe harta simplu......apasat cu degetul random pe harta and drive Si uite asa am dat de cateva zone care efectiv te lasau cu gura cascata : Nu toate erau cu asfalt , am dat de portiuni care au fost doar din piatra care chiar au fost greu de accesat , dar Exploratorul a facut fata cu brio . Am dat de un mini traseu care arata ca un mic Transfagarasan , plin de curbe stramte care urca pana in varful muntilor: Mai jos un filmulet cu cateva din momentele cele mai insemnate din sesiunile de explorare. De drumul de intoarcere nu am mare lucru de zis : 14,5 ore cu tot cu opriri , moderat spre liber ca trafic si fara incidente ! Cu sau fara asfalt sub roti , orase cu strazi foarte stramte si pante foarte abrupte , Exploratorul a facut fata fara nici o problema ! Adevarat ca a fost "maltratat", dar nu m-a dezamagit! Pentru asa peisaje as schimba bucsele la fiecare concediu Sorry for the long post !1 point
-
@Flavyus Azi am facut plinul. Au intrat 62l la pompa - mai aveam ceva in rezervor, nu se aprinsese martorul de rezerva combustibil. Dupa resetare date computer de bord (totul pe 0 - termen lung, pornire si jurnalier) autonomia afisata - 950 km. La urmatorul plin voi face si un calcul pentru a compara consumul afisat de CB cu cel la pompa.1 point
-
1 point
-
Diferente intre Golf R si Golf GTI Cylinder head (made from a different alloy compared to other engines in this module because of higher thermal stress) Exhaust valves (hollow, higher Ni content, nitrided) Exhaust valve seat rings (improved temperature stability and wear resistance) Exhaust camshaft (adapted valve timings) Compression ratio 9.3:1 with different pistons Piston cooling jets (higher flow rate) High pressure injectors (even higher flow rate) Exhaust turbocharger Charge pressures of up to 17.4 PSI (1.2 bar) High performance main radiator with 1-2 auxiliary radiators (depending on country specifications) Additional acoustic modifications have been made in order to achieve a sporty sound - use of a sound actuator (for the occupant cell) and active exhaust flaps in the exhaust system Bigger intercooler (10L vs 8L) Turbo specs: MK7 Golf GTI 2.0T EA888 Gen 3 IHI 6/6 Blade Billet Compressor Wheel & 8 Blade Turbine Wheel 42.5 mm Inducer / 54.0 mm Exducer - Compressor 46.8 mm Inducer / 50.4 mm Exducer - Turbine MK7 Golf R 2.0T EA888 Gen 3 IHI 6/6 Blade Billet Compressor Wheel & 8 Blade Turbine Wheel 45.2 mm Inducer / 58.0 mm Exducer - Compressor 47.4 mm Inducer / 54.7 mm Exducer - Turbine1 point
-
Plec maine la Muntele Rosu si m-am interesat de starea drumului din cheia la cabana. Se pare ca a fost refacut :1 point
-
Chiar 150 lei diferenta. E ceva putred la mijloc si inca nu stim noi. http://www.olx.ro/oferta/sd-card-original-volkswagen-vw-rns-315-v8-harta-navigatie-romania-2016-ID1EBdJ.html#c19dd09172;promoted1 point
-
1 point
-
1 point
-
Atentie cand iti comanzi placutele sa aiba butonii aia iesiti inafara, altfel o sa-ti stea placutele mai mult timp pe discuri la franare. Eu nu am stiut si se pare ca nici cei care mi-au comandat piesele la service autorizat nu au stiut treaba asta.1 point
-
Schimbatul lichidului e important dar… Scria cineva mai sus ca bla,bla e un lichid hidraulic sa ca bla, bla, teste electronice… Revenind cu picioarele pe pamant, si apa e un lichid hydraulic, in fapt orice lichid este “hidra” (lichid)- ulic J Teste electronice? Zau? Nici un service din lume nu face teste electronice de compozitie chimica pentru a determina gradul de depreciere. Schimbarea la dealer se face dupa cartea de service la X # de km sau mile, punkt! Cine nu a tinut cont de manualul de service si recomandarile destul de stricte (care aduc un profit considerabil), e bine sa se intrebe daca e nevoide de schimb, exact cum a facut initiatorul acestui topic. Lichidul de frana il schimbam in doua situatii “dupa ureche” – deci cand nu stim istoricul lui sau o luam dupa carte. Frana este mai putin eficienta; aici sunt mai multe cause, uzura de placute/discuri, pierderi de lichid, deteriorarea furtunelor (ca si elasticitate), aerisire necorespunzatoare si desigur lichid depreciat. Colorarea lichidului, de regula acesta se inchide la culoare; poate prezenta si impuritati provenite din sistem (bavura, particule de cauciuc rezultate din !!!ATENTIE!!! nu uzura garniturilor, ci bavurilor acestora care tinde sa se detaseze dupa ce instalatia este rodata. Cauciucul folosit in instalatiile de franare nu se “topeste”!!! El este rezistiv la lichidul pentru care este destinat.De ce eu personal NU recomand ca aceasta operatie sa fie efectuata la service: Din cauza ca mecanicii aplica trucuri cum ar fi golirea borcanului de lichid si umplerea de lichid curat pentru a satisfice vizual clientul. Pentru ca eu personal nu as da instalatia de franare pe mana altcuiva. Pentru ca nu poti fi in control asupra fiecarui pas al operatiunii (modul in care s-a facut si ce lichid s-a folosit).In concluzie si pentru ca e ceva simplu daca este efectuat corect, schimbul lichidului se poate face bine merci acasa. Sunt mai multe metode, dar am sa descriu numai cele care se preteaza DIY: Metoda ideala DIY este cu ajutorul unei pompe de vid speciale care costa in jur de $30. Pompa arata asa: https://1stwebsales.com/2-in-1-brake-bleeder-bleeding-vacuum-pump-tester-kit.html?gclid=CP7-4IPo6cMCFYVrfgodVAcA8A Metoda de lucru: Se prinde furtunul de cauciuc al instalatiei de franare cu un dispozitiv special care arata asa (exista si alte tipuri): http://www.harborfreight.com/4-piece-fluid-line-clamp-set-65116.html Se previne in acest fel scurgerea necontrolata a lichidului. Se desurubeaza aerisitorul si i se pune Teflon ca cel folosit in instalatii pe filet; re pune la loc aerisitorul. Se extrage cu o pompa (ca cea de friptura sau cu o siringa, lichidul din borcan lasand numai un pic pe fund, atat cat sa nu traga aer instalatia. Se umple borcanul cu lichid proaspat. Se atasaza furtunul pompei la aerisitor si se desurubeaza acesta ¼ - ½ ganguri. Se incepe pomparea; lichidul se va duce in borcanul pompei si va trebui golit intr-un vas deindata ce se va umple. Borcanul pompei are volum mai mic decat borcanul instalatiei de franare in mod intentionat; la fiecare golire a borcanului pompei trebuie umplut cu lichid proaspat borcanul instalatiei. Se repeata operatiunea pana ce observam lichid curat la intrarea in borcanul pompei. Inchidem aerisitorul. !!! Nota (valabila si pentru metoda #2): Se recomanda demontarea etrierului si inlocuirea garniturilor, ghidajelor si a burdufului de protectie. Acest lucru va permite si extragerea de lichid din etrier. Pentru cine opteaza sa faca si aceasta operatie, aceasta se incepe de la momentul in care a fost izolata instalatia cu dispozitivul de starngulare a furtunului. Totodata demontarea si reconditionarea etrierului care include si lubrifierea acestuia cu lubrifiant dedicat, va asigura o durata de viata sporita si o franare precisa. Metoda #2 DIY: Aceasta metoda este mult mai simpla dar consuma mult timp. Se va proceda ca mai sus numai ca in locul pompei de vid se va folosi “caderea libera”. Atasam un furtun de recuperare la aerisitor (si de aceasta data il vom infasura cu Teflon pe filet) si vom introduce furtunul intr-un recipient. Vom avea grija sa umplem borcanul de lichid al instalatiei ca nu cumva sa ramana gol in timpul lucrului. Ambele metode daca efectuate conform descrierii nu necesita aerisire suplimentara. Ordinea rotilor nu este importanta la masinile cu circuit independent pe fiecare roata, dar este obligatoriu ca operatiunea sa se efectueze la ambe le roti ale aceeasi axe. Sper ca am ajutat un pic si ca pomelnicul meu nu a fost prea plictisitor. Multa bafta si rulaj fara evenimente J P.S. Scuze daca exista greseli de exprimare pe care nu le pot gasi; nu am mai fost de peste 20 de ani in tara (decat sporadic)1 point
-
Zilele trecute au fost -30 de grade in Brasov si din pacate nu am putut sa bag masina in garaj pentru ca era prea multa zapada in curte si-n fata intrarii in garaj. Ninsese din greu vreo 2 zile si eu ajungand numai seara acasa nu am mai avut timp de deszapezit, asa ca mi-am tot lasat masina afara. Dimineata aia chiar am fost super curios daca va porni sau va face figuri. Am procedatastfel: am pus contact si am asteptat de data asta cam 12 secunde sa se stinga martorul de bujii, apoi am luat contactul si l-am pus iar, asteptat iar sa-si faca datoria bujiile... Am repetat procesul de 4 ori si abia dupa asta am dat la demaror. 2 secunde s-a chinuit electromotorul, dar a pornit in 2 sau 3 cilindri si in inca 2-3 secunde si-a dat drumul si mergea rotund motorul, chiar daca inca se auzea tzacanind ptr ca nu se facuse ungerea completa pe la tacheti. Ce sa zic, am fost complet multumit de pornire, la -30 de grade, dar am avut si avantajul ca bateria e nou-nouta. E Varta de 74Ah, are o luna vechime. Cat despre cum sa facem sa incalzim motorul cat mai repede, eu unul procedez asa: o data pornit motorul, bag imediat aeroterma pe dezaburire parbriz la viteza maxima si temperatura o setez la 20 de grade. Important e ca parasolarele sa stea in jos, ca sa tina aerul cald pe parbriz. Stiu ca e truc vechi, dar e foarte eficient. Cel putin la masina mea, cu clasicul 1.9 TDI ALH, am 2 sisteme care chiar ma ajuta sa se incalzeasca motorul mai repede. 1. Cand afara temperatura e sub zero si nu o turezi peste 2500, masina continua sa incalzeasca circuitul de racire cu ajutorul celor 3 rezistente electrice. Recunosc, asta am aflat-o si am inceput sa o aplic abia din iarna asta. De obicei, cu motorul rece o turam un pic mai mult de 2500 ca sa cad pe turatie de cuplu. Sigur se deazctiva incalzirea si motorul se incalzea mai greu. Iarna asta am testat si am fost si atent la bord, se si aude un releu cum cupleaza cand trec de 2500-2600. E drept ca atunci cand schimb din treapta I in treapta a doua la 2500 pic destul de jos, dar accelerez usor de tot si ma ridic iar pana in 2500 si schimb iar. In 5km am acul intre 60-70, iar in masina deja vine aer suficient de cald incat sa nu mai stau cu manusile pe mana. Trebuie un pic de determinare sa o nu turezi prea mult la inceput, un pic de rabdare, mai ales ca dimineata, toata lumea vrea sa ajunga primul la destinatie :blink: 2. Eu venind din afara orasului, primii 8 km sunt practic drum intins. Urmatorii 8 km pana la destinatie insa ii parcurg in oras si inevitabil sunt semafoare, stationari in trafic, etc. Cand stationez mai mult mult de 20-30 de secunde, eu tin si frana si acceleratia cu piciorul drept. La masina/motorul mea/meu cand faci chestia asta turatia sta fixa pe 1100 rpm si ajut astfel motorul ca sa nu stea la relanti, ci un pic in sarcina.-1 points
-
Pastreaza vascozitatea daca nu-ti consuma ulei, daca iti consuma pune mai gros. Nu are rost sa pui sintetic daca cu cel "normal" nu-ti papa gram de ulei.-1 points
-
-1 points
-
iti recomand Vapsoil 0w-30(e defapt shell helix ultra ect 0w-30 sau av-l), deci acelasi ulei ca ala din germania de l-a avut. acest 0w-30 cu norma vw504/507 e mai bun ca alternativele cu 5w-30. surubul daca nu are nimic il poti pastra, totusi mai bine il schimbi daca au.-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00