Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 30.07.2016 în toate secţiunile
-
Intrucat primesc foarte multe intrebari pe PM legate de imbunatatirea sistemelor audio de fabrica sau construirea unor sisteme de la 0 m-am gandit sa incerc sumarea celor mai bune variante pe categorii de buget. Dupa cum se stie un sistem audio de fabrica cuprinde minimum un CD-player integrat in bord (cu amplificare proprie) si o pereche de boxe pe 2 sau 3 cai in fata (2 canale). Mai departe se poate ajunge la 4 canale ( pe care se pot grupa si 10-12 difuzoare la gamele premium Audi de ex) si subwoofer. Tin sa precizez de la inceput ca rezultatele obtinute prin achizitionarea optionala a oricarui sistem de fabrica la X bani se realizeaza aftermarket cu X/2 bani. Acum...ce se poate face aftermarket ? 1) Buget < 300RON >>> Antifonarea portierelor fata cu material bituminos aplicat intai pe fata de tabla exterioara si pe urma daca mai ajunge si pe scheletul de tabla interior (intre el si fata de plastic). In functie de atelierul la care mergeti 300RON ar trebui sa ajunga pentru material bituminos necesar fetelor exterioare de tabla si manopera. Daca lucrati in regim DIY cu banii scutiti de la manopera luati mai mult material insonorizant si aplicati si intre schelet si fata de plastic. 2) Buget 300-500RON >>> Punctul 1) + un set de difuzoare entry level pe 2 cai 3) Buget 500-700RON >>> Punctul 1) + un set de difuzoare mid level pe 2 cai si fixarea mid-basilor de partea metalica a usii prin inele de MDF 4) Buget 700-1000RON >>> Punctul 3) + un CD-player entry level pentru un semnal mai bun decat cel oferit de CD-playerul de fabrica 5) Buget 1000-1500RON >>> Punctul 4) + un amplificator entry level pe 2 canale pentru boxele fata + un kit de cabluri bunicel 6) Buget 1500-2000RON >>> Punctul 4) + un amplificator pe 3/4 canale entry level + un subwoofer micut entry level de 25cm in incinta inchisa sau reflex 7) Buget 2000-3000RON >>> Punctul 6) cu mentiunea ca la 4) vom inlocui CD-playerul entry cu unul mid level, la 1) vom antifona in mod obligatoriu usile si intre scheletul metalic si fata de plastic si eventual se pun 2 straturi pe tabla exterioara iar la 6) vom incerca un amplif mid level 8) Buget 3000-5000RON >>> Punctul 6) cu mentiunea ca la 4) vom avea CD-player hi-fi, la 3) difuzoare pe 2 cai hi-fi, la 6) un amplif pe 3/4 canale mid level si un subwoofer mid level de 25 sau 30cm 9) Buget 5000-7000RON >>> Punctul 8) cu mentiunea ca la 3) vom avea difuzoare pe 2 cai high-end sau pe 3 cai hi-fi, la 6) un amplif pe 4 canale hi-fi ce va amplifica numai boxele fata (tweetere si mid-basi separate) si un amplif mono mi-level pentru subwoofer. Datorita amplificarii separate cu 4 nanale a difuzoarelor fata avem pentru prima data posibilitatea de Time alignment din CD-player, ceea ce va permite aducerea scenei in centrul masinii si inceputul definirii spatiale a unei scene sonore 10) Buget 7000-10000Ron >>> Punctul 9) cu mentiunea ca la 4) vom avea un CD-player high-end (din gama celor mai ieftine) si cabluri hi-fi, la 3) vom avea difuzoare pe 3 cai high-end (din gama celor mai ieftine) si la 6) amplificator pe 6 canale in locul celui pe 4 sau variante 2+4/2+2+2. Aici in cazul montarii difuzoarelor de medii in bord vom obtine o scena sonora mult mai precisa. 11) Buget 10000-15000RON >>> Punctul 10) cu mentiunea ca la 6) vom avea un subwoofer si un amplif mono hi-fi, la 4) putem adauga un procesor dedicat CD-playerului high-end 12) Buget 15000-30000RON >>> CD-player high-end cu procesor dedicat, difuzoare pe 3 cai in fata cu variatiuni cum ar fi 2 mid-basi in portiera, 6 canale de amplificare pentru difuzoarele fata si unul high-end pentru subwooferul high-end. Se poate merge pe varianta cu 2 subwoofere (unul de 25cm si unul de 38cm) si o amplificare in consecinta. 13) Buget > 30000RON >>> Posibilitati infinite ce includ punctul 12) precum si antifonarea portierelor cu materiale neconventionale (dupa mintea fiecaruia), modificari interne ale amplificatoarelor, filtrelor sau CD-playerelor (pentru cine se pricepe sau cunoaste pe cineva care se pricepe), cabluri foarte scumpe PS : Toate sfaturile date aici nu reprezinta un adevar absolut si universal valabil. Eu am exprimat ordinea fireasca a investirii banilor pentru obtinerea unui sistem care sa sune corect. Vor fi probabil multi care vor intreba de ce nu am inceput cu un subwoofer la pasul 1) sau de ce nu am vorbit nicaieri de boxe pe spate. Punctul meu de vedere este unul cu inclinatii evidente spre partea de calitate si mai putin cantitate iar sunetul corect este unul singur si anume cel ce a iesit din gura interpretului. In putinele cazuri in care si inregistrarile sunt de exceptie, vocea solistului este una singura (nu ma groasa sau mai subtire, mai la stanga sau mai la dreapta pe scena, mai in fata sau in spate...). Variantele date de mine se apropie cel mai mult de aceasta perfectiune fiecare in limita ei de buget dar nici macar in ultima categorie de buget nu vor fi perfecte ! Cei ce incep cu subwooferul constructia sistemului nu au cum sa obtina un sunet liniar si coerent iar cei ce utilizeaza boxe pe spate nu pot reproduce pozitionarea instrumentelor pe scena orice ar face !1 point
-
Sper ca acest topic sa va ajute la achizitionarea difuzoarelor in functie de preferintele voastre muzicale. Caracteristicile timbrale ale difuzoarelor dau amprenta finala sunetului dar aceasta depinde si de restul componentelor. Dupa mine, intr-un sistem ordinea importantei este : 1) Head Unit (inclusiv procesor, DAC acolo unde este cazul) 2) Difuzoare 3) Antifonarea habitaclului (inclusiv inele MDF, fete de usi refacute...) 4) Amplificator 5) Cabluri Caracteristici timbrale ale difuzoarelor conform perceptiei mele subiective(majoritatea ascultate pe mai multe sisteme complet diferite): 1) Focal > Mid-bass de exceptie in gama Utopia si foarte bun in gamele entry si medii, este destul de rezolutiv si coboara foarte bine in frecventa. Bass-ul este ceva mai plin. Tweetere foarte transparente si neutre dar sibilante. Personal prefer mid-bass-ul din seria veche de Utopia si tweeterul de beryllium din noua serie. Din pacate chiar acum am in test pe masina tweeterul Utopia Be si nu este nici el lipsit de defecte. Plusurile ar fi rezolutie, transparenta si tranzienti aproape de perfectiune, lipsa oricarei nevoi de egalizare in partea de sus dar in acelasi timp sibilanta destul de pronuntata, chiar deranjanta pe anumite pasaje, sunet oarecum zgrumturos si "subtire" precum si lipsa spatialitatii. 2) DLS > Mid-bass foarte dinamic si rezolutiv, in special la iridium si UR, nu coboara prea bine in frecventa si trebuie ajutat de un subwoofer care sa accepte un punct de taiere mai inalt. Basul este mai plesnit (snappy). Tweetere calde si foarte fine, cu rezolutie medie(personal prefer UR in fata lui Ir dar mai ales a lui Nobelium iar impresia mea se pare ca este confirmata si de campionul european Per Soder care le are pe masina). Toate tweeterele DLS nu au sibilanta aproape deloc dar sunt foarte directive si creeaza probleme de scena la pozitionarea in ax (probabil transparenta ceva mai slaba si transient noise). In partea de sus a spectrului este nevoie de egalizare pentru ca tweeterul sa fie liniar pana la 20KHz. Tweeterul este foarte iertator cu inregistrarile proaste si are o performanta de exceptie pentru pretul platit. Din experientele mele singurele egalizoare care reusesc sa aduca "sparkle" fara a pierde din transparenta si a digitaliza sunetul se gasesc pe Clarion DRZ-9255, Alpine F1 si Pioneer P9/P90. Media (UR 2.5" si Ir 3") are un sunet foarte dinamic, ceea ce e normal, difuzorul fiind de tip dome. Limitarile fata de mediile cu con apar la frecventa de taiere (vocile masculine nu prea au corp) si la dispersie care creeaza probleme in cazul pozitionarii in bord prin reflexie cu parbrizul. 3) Hertz > Mid-bass similar cu DLS in gama Mille dar cu un sunet ceva mai cuminte si destul de neutru. Impresia mea este ca atat Hertz cat si DLS au fost gandite pentru incinte de litraj mic. Tweeter neutru si cuminte cu un sunet prea "mort" pentru gustul meu. Tweeterul Mille are spatialitate mediocra si detaliu similar cu DLS. Media-tweeter ribbon de la Hertz are detaliu foarte bun, caracteristic acestui tip de difuzor dar nu mi se pare tocmai neutra. Pe anumite pasaje muzicale mi-a placut fluiditatea ei si spatialitatea. 4) Brax/Helix > Unul dintre cei mai dinamici mid-basi intalniti de mine pana acum (seria de varf Brax Graphic Pro). Coboara mai bine in frecventa decat DLS si Hertz dar nu chiar ca Focal (seria veche). Tweeterul este aproape la fel de detaliat ca Utopia Be si are un sunet ceva mai rece. Nu necesita nici el egalizare iar la sibilanta sta mai bine decat Utopia dar sub DLS UR/Ir. Spatialitatea este din nou mai buna decat Utopia Be iar transparenta similara cu acesta. 5) Genesis/Scan-Speak revelator/Alpine f1 > folosesc aceleasi punct intrucat atat Genesis cat si Alpine F1 sunt la origine Scan-Speak Revelator si au sunetul foarte similar. Mid-bass exceptional ce coboara la fel de bine ca Focal si are acelasi sunet plin, este rezolutiv si are un sunet usor intunecat. Mediile Scan-Speak (12M si 15M) sunt la fel de reusite, au acealasi timbru intunecat, coboara impresionant pentru diametrul lor si au rezolutie apropiata de difuzoarele cu dom. Pozitionarea lor in bord creeaza scena si focusul excelent. Tweeterele au acelasi detaliu ca Focal Be dar au si corp, spatialitate si pastreaza acea caracteristica timbrala mai intunecata ce da impresia unei profunzimi de scena mai mari. 6) Seas excel > Mid-bass foarte rezolutiv si dinamic, similar Brax dar nu atat de rece ca acesta. Coboara in frecventa mai bine decat DLS si Hertz dar sub Brax, Scan-Speak sau Focal. Tweeterele Seas au un timbru usor cald dar foarte aproape de neutru. Detaliu de la bun la exceptional (depinde de tweeter pentru ca au foarte multe). Experientele mele relativ la marca Seas sunt ceva mai reduse asa incat nu pot face un rview mai detaliat. 7) Pioneer ODR > Probabil cea mai scumpa serie de difuzoare auto din lume. Mid-bass foarte fitos care pe unele piese suna bine iar pe altele prost (posibil ca sistemele ascultate de mine sa nu fi fost tocmai bine reglate intrucat campionul european la expert unlimited si best of sound de anul acesta avea seria ODR pe masina). Dinamica si rezolutie buna. Tweeterul foarte bun, cu acelasi detaliu ca Focal Be, Brax sau Scan-Speak rev daca nu chiar mai bine. Spatialitate destul de buna dar si ceva sibilanta. Preferintele mele personale merg catre : Mid-bass > Focal Utopia (seria veche), Brax Graphic, Scan-Speak revelator/Peerless Medie > Scan-Speak revelator Tweeter > Scan-Speak revelator, Pioneer ODR Subwoofer > JL Audio W6&7, Phase Aliante, Peerless/Scan-Speak rev In privinta spatialitatii nu am dat nici unui tweeter calificativ excelent din cauza faptului ca niciunul nu se apropie de anumite tweetere de casa (probabil nici nu se va intampla vreodata). Urmeaza in curand un experiment in care voi testa tweeterul de pe boxele din casa (Scan-Speak revelator 9900) in masina pentru a vedea ce se intampla ! PS : Alegerea difuzoarelor depinde si de tipul de muzica ascultat si este pur subiectiva. Topicul asta ar trebui sa fie pur orientativ si sa indrume la achizitionarea anumitor difuzoare numai in lipsa posibilitatii de ascultare prealabila. Daca aveti posibilitatea de asculta cu urechile voastre insa nu ezitati. Un test auditiv face mai mult decat 1000 de vorbe spuse aici !1 point
-
Gresit. E cu totul alt motor. 5 GTI are distributie pe curea - TFSI EA113 (MK5 GTI, MK6 GTI Edition 35, MK6 R20, Scirocco R, S3, Cupra) 6 GTI are distributie pe lant - TSI EA8881 point
-
wvwzzzauzfp544430.pdf Serie vin gresita...si fara spatiu da ca nu e ok, si in loc de primul 2 cu W tot gresit e. WVWZZZ3CZ7E040032.pdf VSSZZZ1MZ2R006269.pdf TMBJF73T9B9068815.pdf1 point
-
Astazi am schimbat ulei si filtre, cifra din bord ajungand la ~306k. Asta inseamna ~54k de cand o am eu. Am schimbat si placutele spate, am pus bosch (acum am si eu frana de mana). Pe langa astea, am schimbat amortizorul de la capota, plasticul de la baza parbrizului, stergatoare aero bosch si am desfacut si motorasul de la stergatoare si am curatat (se gripase). Am si spalat motorul, am fost surprins de cat de putina mizerie a iesit de acolo. Cam asa arata batranul ASZ in varsta de 14 ani si cine stie cate sute de mii de km.1 point
-
1 point
-
WVWZZZ3CZCE537316.pdf TMBDG41U458814148.pdf wvwzzz3czcP052946.pdf VSSZZZ1MZ6R014860.pdf WVWZZZ3CZ6P185438.pdf Nu stiu sigur daca asta e ce cauti.... Codurile din PDF sunt filtrate pt seria ta de sasiu. Adica nu apar decit cele potrivite pt seria ta. Daca nu e plansa potrivita, pot sa iti scot alta... WVWZZZ3CZAE195921-Injectie.pdf1 point
-
Am ridicat masina in sfarsit si sunt incantat de ea, se potriveste foarte bine rosu deorece are cateva elemente vopsite negru si rezuta un contrast misto. Ambianta interiora este net superioara masinii de test din cauza displayului mai mare, climei si scaunelor sport. Mai multe detalii de consum si comportament rutier dau dupa ce fac u drum mai lung. Pana atunci atasez cateva poze:1 point
-
acolo mai mult ca sigur problema nu au fost calutii sau cuplul mare. dsg6 rezista si la 550-650nm doar cu soft fara probleme un oil cooler este necesar ptr a tine cat mai jos temperatura uleiului ,cel oem este o gluma1 point
-
Tu citesti ce ti se posteaza sau astepti sa iti arate cineva cu mana releul si sigurantele? Scrie destul de clar nr releului-458!!! Sigurantele au trecut pozitiile in dreptul lor. Ce o fi asa de greu? Sau vrei sa ti le numar eu si sa-ti spun...a treia, a doua etc de pe randul...de la stg la dr..1 point
-
0 points
-
-1 points
-
-1 points
-
Daca poti sa ma ajuti, bine! Daca nu vezi de treaba ta si nu mai raspunde...mai ales in stilu asta!!!...nu sunt electrician auto si nici maniac cu masinile! Iti multumesc pentru ajutorul acordat pana acum!-1 points
-
-1 points
-
N-ai nimic, e amuzant cum cauti o problema ca si cum ai vrea sa fie acolo. Cam asa se aude, bineinteles la o intensitate mai redusa:-1 points
-
Masina mea a trait in Danemarca, am luat-o din Cj, iti dai seama ca la clima din Dn nu se pastreaza asa de bine in timp. Insa nimic grav, un prag a fost schimbat cu unul nou, o aripa la fel, mai am rugina mult prea putina sa-mi bat capul la aripa dreapta fata si sub emblema de sub haion (dar le curat periodic sau aplic un spray care opreste/incetineste rugina- sau o solutie Loctide). Eu nu-mi bat capul cu asemenea chestii, pentru ca la 3 luni dupa ce am luat-o aveam cate o indoitura pe fiecare aripa spate de la usile celor de la parcarea din supermarket, nu mai zic de vopsea sarita de la pietrele de pe drumuri (ca circul mult extern). Daca te framanta treaba asta, decat sa-ti bati capu cum fac toti dupa fiecare zgarietura sa o rezolvi, mai bine o lasi asa si o vopsesti la 4-5 ani total. Tocmai m-am intors din Maramures, am fost cu 2 masini, alaturi de 1 logan 1.4 mpi si a trebuit sa merg mai incet. Km adunati in 4 zile : 1700km, doar prin Ro. La mers am mers vineri la ora 12:00 pe V. Prahovei la intors azi pe V. Oltului, la fiecare am stat pt ca fie era aglomeratie, gen statiunile Busteni/Sinaia iar la intors azi,dobitocii aia din Valea Ursului se prefaeau ca muncesc la canalizare asa ca au inchis traficul pe un sens si s-a format o coloana de 10-12km, pe fiecare sens. Nu mai zic ca acum 2 saptamani cand m-am intors din Medias pe V. Oltului era coada la calea ferata de la Bascov din A1 pana in Bascov, o tara de tot rahatul, in loc sa fac 590 km in 8 ore jumate ca tot nu avem infrastructura am facut din Maramures pana in Bucuresti 10 ore cu 2 pauze mici, atat fac si pana in Grecia, sunt dezamagit, de mersul la mare nici nu mai vorbesc, imi e greata. Si legat de comparatia cu Loganul (in logan au fost 2 persoane, in masina mea 2 persoane, bagaje la fel, acelasi traseu, aceasi viteza medie, aceleasi conditii, el a scos 8.1% calculat la pompa ca altfel nu are cum, eu am scos 4.7% calculat la pompa si pe CB). Pacat ca nu se vede bine in poza dar sunt 3 generatii si 1 intrus in poza de weekend, singura pe care o am cu masina: golf 5-6-7 si un ford focus:-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00