Eu zic sa stai linistit, dupa un anumit nr de km sunetele pot aparea de oriunde.
Eu am inceput sa am un sunet de turbina doar cand e umed afara dimineata la rece, dupa ce se incalzeste dispare 99% din timp. Initial m-am speriat, asa ca am mers la un service unde mi-au dat jos turbina+galeria si au curatat turbina +verificat pale +joc ax. Am 1.9 BKC Golf 5, km 298 000. Turbina nu are deloc joc in ax, am tras de el in toate directiile si nu am sesizat nici un joc, nu am reusit sa misc deloc la mana axul turbinei, iar palele aratau imaculat, fara zgarieturi sau tabla lipsa. Zgomotoul e tot acolo si nu se aude mereu, doar cand e foarte umed afara, de ex daca merg la munte si urc in altitudine, si se apropie o ploaie incepe sa faca.
Zgomote suspecte pot sa apara de la foarte multe chestii, teava sparta/fisurata, de la racitor egr la turbina, sau intercooler spart, sau un furtun de pe traseul de admisie spart, sau o etansare precara. Sunt prea multe de verificat, daca tu crezi ca e sigur de la turbina cu 500 ron iti comanzi un miez nou eechilibrat dai jos turbina si il schimbi pe al tau, si macar stii o treaba.
Daca ai probleme la turbina exista 2 variante mari si late:
1. iti consuma ulei mult, si gasesti foarte mult ulei in intercooler, scoti furtun ce merge de la turbina la intercooler daca gasesti ulei acolo de ordinul sutelor de ml atunci e clar, ai joc mare in ax si schimbi miezul.
2. la viteza iti scoate un sunet metalic, caz in care palele turbinei iti bat in carcasa/melc si atunci ai un miez dezechilibrat care risca sa-ti faca motorul prapad. pana atunci fie mergi si faci verificarea fie mergi asa cu masina pana pocneste.