Am facut ieri un test drive cu R, si m-am gandit sa va impartasesc si voua niste impresii. Eu unul am ramas cu "mixed feelings", comparand inevitabil cu GTI-ul meu.
Asadar, ce mi-a placut:
m-a impresionat foarte mult confortul, avea jante de 19" si totusi parea mai confortabila decat GTI-ul meu (ambele cu DCC); nu stiu care ar putea fi explicatia, poate are niste bucse mai groase care preiau si izoleaza mai bine socurile? Poate si greutatea conteaza. Oricum, pentru o masina cu 300cp si jante de 19", mie unul mi s-a parut cat se poate de everyday friendly, eu n-as avea nicio problema sa ma impac cu un R.
4motion - ai aderenta oricand, oricum; eu am prins ud si am incercat niste plecari inclusiv cu 2 roti pe asfalt cu nisip si 2 pe asfalt ud, pur si simplu pleaca fara sa rupa vreun pic aderenta, ca din pusca, asta imi lipseste de fapt cel mai mult mie - cu 230cp/350Nm si FWD rupi aderenta foarte usor.
ruliu foarte mic; directia pare mai directa si mai incisiva, dar cred ca asta se datoreaza suspensiei si eventual rotilor.
evacuarea ceva mai suparata decat la GTI, desi s-ar fi putut mai mult :P.
cai, multi cai pentru o compacta; se simte diferenta fata de GTI, dar asta in special in a doua parte a plajei de turatii; insa totusi daca n-as sti cat e pe hartie, n-as zice ca diferenta e de 70cp/30Nm.
Ce nu mi-a placut:
lag, la ture mici are simtitor mai mult lag decat GTI-ul; dar pe de alta parte (daca ai) te ajuta enorm DSG-ul in privinta asta.
franele (aceleasi cu cele de pe Golf PP) sunt ridicol de mici pentru masina asta, atat ca aspect - cel putin sub jantele de 19" - cat si pentru "hard work", nu fac fata nici la o sesiune de Adancata, sa zicem (I should know ). Puteau sa puna si ei macar niste etrieri monobloc si niste discuri mai mari; ma rog, exista solutii a/m, dar cred ca sta cel mai prost la capitolul asta fata de concurenta.
am incercat niste accelerari mai puternice in curba / rond in treapta a 2-a si ma asteptam la macar o intentie de a scoate fundul spre exterior, dar nu, pur si simplu pastreaza trasa pana cand fata incepe sa alunece, hmmm... La mine la accelerari in curba diferentialul strange pur si simplu trasa, ma asteptam sa vad macar acelasi lucru si aici, asta m-a desumflat putin.
pierde nitel din garda la sol, nu stiu iarna cat de usor te descurci pe ulitele stradutele si bulevardele noastre deszapezite ca la carte NOT!
portbagajul cu 40-50l mai mic decat la GTI - 4motion, deh.
soundaktor-ul ala e pur si simplu ridicol... si la GTI e naspa pe Spor, dar la R pe Race au exagerat de-a dreptul. Macar aici exista solutii simple.
Overall o masina foarte reusita dupa parerea mea, superioara GTI-ului in special prin prisma tinutei de drum si directiei, dar eu mi-as fi dorit mai mult de la 4motion. In schimb e acum la un pret foarte bun - exista niste actiuni care nu apar pe site sau in configurator, nu inteleg exact de ce - si se apropie de pretul GTI-ului la momentul in care am comandat-o eu pe a mea. Asa ca... cine e in business pentru un hot-hatch, faceti o vizita la un dealer, now is the time.