...sper ca v-a veni ziua cand o sa acceptati ca fenomenul surge se intampla cand turbo este sub presiune , care este mai mare decat trebuie, deci in accelerare si nicidecum in decelerare. Daca acest fenomen apare numai in decelerare si in general cand temperatura scade, atunci tin sa va spun ca aveti un turbo reglat corect !! Acest fenomen apare la rece deoarece membrana vacuum din actuator pierde din elasticitate la rece, de aceea lungimea tijei actuatorului se regleza ( ma refer la valoarea Cycle Duty) in asa fel ca la WOT valoarea cycle Duty sa nu depaseasca in primele 3-5 sec aprox 85%, la EDC 15, si aprox 35% la EDC 16, de aceea se lasa o rezerva de 10% pentru a nu intra in Limp Mode pe timpul iernii. Cel mai corect se vede diferenta de presiune intre vara si iarna la cei ce au manometru ptr presiunea turbo, mai mult sunt multi ce spun ca iarna parca motorul e mai sprinten ca vara, si e asa..intercoolerul raceste mai bine deci intra aer mai mult in cilintri, membrana rigida schimba putin reglajul actuatorului si toate una peste alta se ajunge la presiune mai mare in turbo...si poate merge chiar pana la Limp Mode dupa ce motorul a mers impecabil toata vara. O alta modalitate ar fi sa comparati un log facut vara cu un log facut iarna unde se vede clar diferenta la Cycle Duty . Deci in alta ordine de idei motoarele sunt OK daca acest fenomen apare numai iarna. Daca fenomenul apare si iarna si vara atunci ajuta lungirea tijei cu o jumatate de tura ori o tura. O alta varianta ar fi sa fiti atenti daca zgomotul se mai aude dupa ce motorul este bine incalzit , in asa fel ca si actuatorul sa fie cald , deci poate ceva mai mult de repede o tura in jurul blocului.