Era undeva pe forum un topic despre acea clapeta din galerie. Cu noua interfata nu mai dau de ea. Dar o sa mai caut.
Insa atentie, acest lucru nu are absolut nimic de-a face cu prevenirea infundarii carterului si datul uleiului pe la joja.
Daca spuma de la ulei ingheata singurul remediu e sa se mearga suficient de mult cu masina cand e rece afara astfel incat sa dispara orice urma de condens.
Eu personal nu fac primul drum sub 6-7 Km. Ma invart de nebun pana fac km. Recunosc ca am patit-o si eu cu uleiul pe la joja o data cand am facut cateva drumuri scurte, ultimul chiar f scurt, masina se aburise, am prins o zi cand s-a racit brusc si a favorizat aparitia condensului si chiar m-am gandit la carter.
Dimineata noroc ca am stat cu ochii pe motor si cum am vazut ca da pe la joja am desfacut busonul de ulei.
De aceea zic, e un sistem relativ prost gandit, simplu ce-i drept insa dat fiind potentialele probleme, se impune acest remediu.
vw-ul a mai remediat din pbme cu bcb-ul, va dati seama ca nu degeaba au adoptat alt sistem pt carter.
Plus de asta, ajutati si la sanatatea motorului, drumurile scurte si dese nu prea fac bine uleiului si dat fiind alta buba a motorului si anume blocarea segmentior raclori de ulei, va dati seama ca e bine sa prevenim in loc sa avem pbme.
A doua la mana, curentul absorbit din baterie la pornirea la rece iarna se acumuleaza dupa cca 4-5 Km, deci iata inca un motiv pt a nu face drumuri f scurte iarna.
Coty, egr-ul curata-l cu sprayuri pt curatirea carburatoarelor si clapetelor de acceleratie. Nu orice spray e bun.
Dupa ce te asiguri ca lucreaza, adapteaza-l cu vagcomul dupa montare. Dar daca el lucreaza insa potentiometrul e dus, nu mai ai ce-i face si trebuie schimbat.
cr3itoos
Maine dimineata ma uit unde e senzorul de turatie al volantului, insa uita-te dupa un fir ce duce prin zona timoneriei. Senzorul din ce stiu e mai ferit vederii insa firul il da de gol. Gandeste-te ca el e un senzor hall care citeste dintii de pe coroana volantei. Undeva unul din dinti e tesit sau lipseste asa el genereaza semnal ce ajunge la ecu.