Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 10.04.2016 în toate secţiunile
-
Salutare, In primul rand sper ca am deschis topicul unde trebuie, daca nu, rog un moderator sa-l mute in aria corecta. Totul a inceput cand am vazut acest produs: E-MFA ADDON . Acest device se conecteaza in spatele head unit-ului si trimite catre instrument cluster diferiti parametrii: presiune turbo, cantitatea de motorina din rezervor, temp. ulei etc. Din pacate pretul este cam mare din punctul meu de vedere. Drept urmare mi-am propus sa incerc sa fac un device asemanator. Pentru inceput o sa incerc sa explic putin cum comunica “calculatoarele" din masina intre ele. Protocolul folosit se numeste CAN BUS(Cotroller Area Network). Sunt folosite 2 fire: CAN_HI si CAN_LOW. Intr-o masina VW in care se foloseste protocolul CAN BUS exista mai multe retele CAN: Drivetrain CAN data bus (high speed) with 500 kBit/s. Aici avem de exemplu: Engine ECU, ABS, Airbag, Calculator Coloana Volan, Instrument Cluster Convenience CAN data bus (low speed) with 100 kBit/s Aici avem de exemplu: BCM, Central Convinience Infotainment CAN data bus (low speed) with 100 kBit/s Aici avem de exemplu: Navi, Radio, Modul Bluetooth, Telematics Comunicarea intre toate retelele CAN dintr-o masina se face folosing un CAN GATEWAY. Toate mesajele trimise de catre "calculatoarele" din retea trec prin CAN Gateway. Cred ca il putem compara cu un network switch. De exemplu: Head unit-ul trimite catre Instrument Cluster numele melodiei. Head unit-ul este in Infotainment CAN iar Instrument Cluster-ul este in Drivetrain CAN. Acest mesaj trimis de Head Unit ajunge in CAN Gateway si de acolo este trimis mai departe catre Instrument Cluster. Daca tot am ajuns la "mesaje". Asa arata un mesaj trimis intr-o retea CAN: Exemplu general: CanSend(ID, byte 1, byte 2, byte 3, byte 4, byte 5, byte 6, byte 7, byte 8) Mesajul contine ID-ul "Calculatorului" care trimite mesajul + 8 bytes de informatie. In reteaua CAN ID-urile "calculatoarelor" sunt alocate in functie de importanta lor. De exemplu ABS are ID-ul 0x1A0, Airbag controller are ID-ul 0x050 Exemplu mesaj real: CanSend(0x531, 0x0c, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0) Acest mesaj este trimis catre Instrument Cluster sa aprinda martorul pentru faza lunga. Exista si mesaje mai mari de 8 bytes. De exemplu cand se trimite numele unei melodii sau numele postului radio. Pentru a trimite mesaje mai mari de 8 bytes VW foloseste un protocol proprietar numit VW Transport Protocol 2.0. Mesageria CAN nu este disponibila pe internet iar VW nu va face publica niciodata mesageria CAN a masinii din motive de securitate. Acum revenind la proiect. Ca si hardware voi folosi o placa de dezvoltare Arduino si un shield CAN BUS: Ce vreau eu este sa ma leg in reteaua CAN in locul modulului Bluetooth(oricum nu il am instalat pe masina), sa trimit catre Instrument Cluster mesaje folosind ID-ul modului Bluetooth. Asta in teorie. Pana acum am lucrat pe birou, cu un instrument cluster fara maxi-dot. L-am folosit sa imi dau seama cat de cat cum stau lucrurile. Am reusit sa trimit mesaje folosind diferite ID-uri. De exemplu am reusit sa sting martorii de ABS, Airbag si sa aprind martorul de faza lunga. De asemenea am reusit sa controlez si vitezometrul. Atasez un link cu un filmulet postat de mine pe youtube: Urmatorul pas este sa ma mut in masina, unde am Instrument Cluster cu Maxi-dot si sa incerc sa adaug un meniu pe langa cele existente: MFD, Audio, Navigation. Setup si sa afisez text. Pe masura ce voi avansa cu testele voi posta pe forum.3 points
-
2 points
-
1 point
-
Salut.Daca s-a mai reglat geometria la masina nu au fixat chiar "drept" volanul si de aia iti sta rotit mai intr-o parte.Daca zici ca directia/geometria ii in regula n-ai de ce sa-ti faci griji.1 point
-
Salut! Asa am avut eu volanul cateva grade spre stanga de cand am cumparat-o....am crezut ca este ca urmare a montarii tempomatului inca inainte de a o ridica de la reprezentanta. Anul trecut, cel care-mi schimba rotile, uitandu-se la uzura rotilor de vara, imi recomanda sa fac o vizita la geometrie. Intradevar, dupa cateva mici corectii aplicate la geometrie, volanul sta perfect drept acum, deci acolo se rezolva.1 point
-
Nu cred ca e nevoie de flush. Doar goleste si pune ce norma trebuie: 505.01 sau 597.00.1 point
-
Din configuratorul Octavia a disparut motorizarea 1.2 TSI 110 CP. Se pregatesc oare sa o inlocuiasca cu 1.0 TSI 115 CP?1 point
-
Am scos masina la o tura, 50km pe autostrada spre Ploiesti si apoi inapoi pe DN1 spre Buc, am franat de la toate vitezele posibile, doar in momentul in care era liber in spatele meu. Nu se mai simte absolut nimic la franare, nicaieri, nici in volan nici in pedala. Cu alte cuvinte, au fost discurile ovalizate. Acu nu o sa mai spal masina niciodata, iar cand ploua si e apa pe jos, o sa merg cu taxi-ul, ca sa nu ovalizez discurile.1 point
-
In comunicatul din linkul trims lipseste expresia " with dry clutch". Poate au corectat ulterior, ca era o prostie.1 point
-
Comunicatul e o prostie daca vorbim de A3, nu exista DSG 6 cu dry clutch.1 point
-
cum adica daca schimbi uleiul la 10.15 k e o mare prostie si se strica motorul?poate nu am inteles eu bine..1 point
-
5w40 cu norma 505.01 schimbat la maxim 7500 km. Sau un 5w30 cu norma 507.00, schimbat la 10.000. Motul, ravenol, Fuchs nu ai cum sa estompezi zgomotul de tractoras. Simte-te mandru ca ai 150 de cai sub capota, cai de moda veche, adevarati.1 point
-
si revi si revenim la ce spuneam eu, daca motorul consuma 1 litru de 5w30, o sa consume la fel de mult si 5w-40, dar nu in primii 5-7000 km, ci abia dupa, cand se "termina" calitatile lui 5w40.1 point
-
Salut.Eu la 1.9tdi BLS(filtru de particule) numai Castrol 5w30 folosesc si n-am nici o problema.De la un schimb la altul(10.000km) nu-l consuma deloc si motorul se aude frumos.Nu exista "cel mai bun ulei".Cel mai bun ulei este acela cu,care se impaca cel mai bine masina in cauza.1 point
-
Fiecare e liber sa aleaga ce solutie vrea. Eu i-am raspuns strict colegului la intrebarea adresata.1 point
-
un raspuns la ce mi s-a intamplat? am gasit doar o placuta exterioara spate roasa total iar cea din interior aproape ca noua. culisele in stare super ok,inlocuite la ultima schimbare de placute. e posibil ca placuta din interior sa fi fost blocata pe etrier si atunci la presiunea exercitata de piston sa traga etrierul spre interior si frecarea sa se produca doar pe cea din exterior? care ar mai putea fi cauza? am inlocuit tot setul.-1 points
-
redline 5w-40, hths 4.4, sau 0w-40 cu 4.0 sau daca pui uleiul doar pentru alergat, 5w50 cu 5.0 sau 10w-60 cu 5.8-1 points
-
Un 5w50 imi face cu ochiul insa ceva mai disponibil la noi. Oricum il schimb la max 5000 km ca baia tine 4l doar. Am incercat si cu filtru de transporter si am ajuns aproape la 5l dar tot degeaba. Uleiurile astea conventionale sunt apa de ploaie la ce temp dezvolta 1.8t la alergat si mai ales acum ca e si pe gaz, am impresia ca se incinge nitel mai tare.-1 points
-
Bagati ulei d-asta si nu aveti probleme la motor ca are ZDDP foarte mare in comparatie cu uleiurile actuale. http://www.drivenracingoil.com-1 points
-
30-40$ depinde de laborator. Problema este ca se face o analiza intermediara si una spre final ca sa vezi cum evolueaza uleiul in motor (in orice caz cand ajunge uleiul asta la 30 000km e apa de ploaie). Banuiesc ca folosesti toptech 4200 Vw 507, cu un tbn de 6.5. Nu vad atasamentul tau cu analiza despre care vorbesti, insa daca a ajuns la 2.6 de la 6.5 mai merge putin. Dupa ce schimbi un ulei, trendul este sa se observe diferente majore abia de la a 3a schimbare, asa cum bine zicea si andrei aici pe forum, dupa 2-3 schimburi cu acelasi tip de ulei iti dai seama de proprietatile lui reale. Daca esti multumit de el foloseste-l in continuare, dar atentie, eu unul nu cred in marketing si nici ca un ulei longlife rezista 30 000km protejand motorul 100%. Totodata e mai mare deranjul sa mergi la service sa-ti schimbe uleiul odata la cateva luni, de aceea ar fi indicat sa ne schimbam uleiul singuri, mai des.-1 points
-
Sau Valvoline SynPower eXtreme 5w40 norma 505.01 dar este scump ca naiba= 225 ron/5litri.-1 points
-
Acu 2 zile l-am palmat pe raft la Carrefour Colosseum, il gasesti in orice magazin carrefour, pretul de 225 ron/5 litri de acolo il stiu, ceva imi spune ca uleiul ala o sa ramana mult pe rafturile magazinului.-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00