Verifica pornirea, sa porneasca la sfert avand in vedere ca nu este frig afara, sa nu scoata fum, uite-te la motor sa invarta rotund, sa nu aiba trepidatii neregulate, asculta motorul sa nu se auda sunete suspecte, si la fel, apasa ambreajul pe liber cu motorul pornit sa nu tacaie ceva, sa intre usor in viteze, verifica si mersul in marsarier. Uite-te sa nu aiba scurgeri de ulei, eventual du-o pe o rampa sa te uiti sub ea. Asculta in mers motorul, si turbina sa nu fluiere. Si daca vrei sa o achizitionezi fa-i si o diagnoza si verifica valorile injectoarelor, sa fie valori aproximativ egale, este motor PD si injectoarele trebuie schimbate-rectificate toate in cazul in care unul nu lucreaza in parametri normali (injectoarele sunt legate in serie, si se scot toate odata). Incearca si verificarea km la diagnoza, asta daca iti arata ceva. Iar ca aspect tine de tine daca conteaza sau nu ca are zgarieturi pe lac sau altele, verifica usile sa nu aiba probleme la deschidere-inchidere, verifica si clima (daca are). Sa nu uitam si de directie si frane. Probleme comune nu cred ca sunt atata timp cat masina este tinuta din scurt si condusa cum trebuie. Cele mai importante sunt injectoarele (care necesita ulei special pentru a proteja firele care leaga injectoarele intre ele, motorina de calitate, nu din aceea care merge pe motoarele ALH sau AGR), turbina (care este bine sa nu mergi subturat, adica sub cuplul masinii, dar nici turata peste 4000 rpm), si ambreiajul cu volant ( sa nu pleci cu scartait, si sa ti piciorul pe ambreiaj in zadar). Si amortizoarele sa fi atent la ele la drum, peste hopuri sa nu te legene, si la fel si in curbe sa nu se lase prea mult pe o parte, sa o simti stabila. Iar la bucseraie e bine sa ti-o verifice cineva care stie.