Dar cârligul trebuie omologat, nu e suficient să îl montezi...
Cât despre suporți, toate au dezavantajele lor, cele mai puține dezavantaje le au barele transversale pe pavilion + suporți.
Între proride și freeride diferențele sunt mai mari decât cele enumerate mai sus, în primul rând țineți cont pe care parte a cadrului bicicletei sunt pozate cablurile și mai ales conducta hidraulică, astfel încât cleștele să nu strângă pe conductă. Freeride prinde cadrul din ambele părți, dar atenție se formează un trapez și din balansul mașinii și al bicicletelor cleștii vor freca în cadru în ambele părți.
Personal folosesc un suport de hayon, a fost foarte ieftin, 270 lei la decathlon, prinderea este foarte fermă, nu se mișcă nici bicicleta nici suportul, încărcarea-descărcarea este mult mai ușoară, nu trebuie să ridic bicicletele deasupra mașinii. Demontez suportul în 3 minute, îl pliez, se face cât un diplomat și îl țin în portbagaj pe timpul verii. Barele transversale și suporții sunt mai greu de montat-demontat și depozitat. Ca dezavantaj al suportului de hayon este că într-adevăr nu ai nicio protecție antifurt, în caz de ploaie se murdărec f tare bicicletele. Însă dacă plouă nici pe pavilion nu se simt mai bine, plus că pe hayon poți întra în parcări subterane gen malluri, nu crește consumul mașinii, sunt protejate de vânt și praful de pe șosele. Bine, oricum e praf și în spate, dar măcar nu ia în plin toate pietricelele în componentele sale.
Dar dacă aveți de dus mai mult de două biciclete, vrând-nevrând tot la suporți + bare transversale ajungi.
Romtaxy, ne vedem la Făget! ;)