Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 05.12.2015 în toate secţiunile
-
Salut sevenn, Da, ai dreptate in ceea ce priveste faptul ca unele coduri ale motoarelor 2.0 TDI prezinta anumite probleme. Cu toate ca s-a tot discutat aici, am sa incropesc un rezumat pentru a te scuti atat pe tine cat si pe alti viitori colegi interesati de o lectura indelungita si presarata pe alocuri de usoara dezinformare. Lururile stau in felul urmator: 2005-2008 - Motoare PD ( ca si 1.9-ul de l-ai avut anterior) - coduri BMP, BKP, BMR - BMP - 1 axa cu came si 8 supape - DPF - 140cp . Problematica tipica( dar nu neaparat generala): tacheti, axa came, dpf(rulaj mai mare). - BKP - 2 axe cu came, 16 supape, fara DPF- 140cp - Injectoare piezzo(cele care picau) DAR deja de cativa ani a inceput actiunea de inlocuire a acestora gratuit in reprezentante WORLDWIDE. Sansele sa mai gasesti una cu injectoare originale sunt minime. In afara de asta, BKP-ul este un motor destul de ok. Eu am un astfel de motor de 8 ani. In afara de injectoare, pe care le-am inlocuit si eu ulterior, nu am avut nimic in plus fata de orice alt motor TDI. - BMR - 2 axe cu came , 16 supape - 170cp - Identic cu BKP-ul la capitolul problematica tipica. Mai sus am enumerat problematica tipica a fiecarui cod motor in parte. La acestea se adauga problematica generala a 2.0 TDI-urilor PD(din nou, nu inseamna ca toate cele de mai jos vor pica prematur - din nou, sunt foarte multi factori la mijloc): - pompa motorina din rezervor - cele stock au picat foarte des in primii ani, inclusiv eu numarandu-ma printre norocosi. Din nou, sanse minime de a gasi una cu pompa originala, acestea cedand de regula repede. - turbina - aici este o discutie mai lunga, viata turbosuflantei depinzand de mult prea multi factori - calitatea si prospetimea uleiului, utilizarea necorespunzatoare a motorului, resoft-ari ECU facute prost, utilizarea preponderent urbana la care se adauga si factorul noroc/ghinion. - ambreiaj + volant - de regula, cel din urma incepe sa dea semne de oboseala. Cazuri dese dar nu o regula. Atentie insa la zgomote suspecte la ralanti, rece si nu numai. - pompa ulei pe lant - dupa 2007 s-a trecut pe pinioane. Insa, nici in cazul primei variante, rezolvarea este ieftina acum. Axul costa in jur de 50 de lei. - caseta de directie - de slaba calitate, atentie la jocuri si trosnituri. Piesa foarte scumpa pe original - ~1000E. Se poate si reconditiona, cu preturi ce variaza intre 150 si 300E, oferindu-se si garantie de 1 an sau 2, in fucntie de atelierul ce realizeaza operatiunea. - problema blamata peste tot, consumul de ulei - absolut normal, pentru un motor PD si pentru conditiile de drum din RO. Un consum de 1l la 15.000km este foarte in regula. Nu te lasa intimidat daca x sau y iti arata cu degetul problema asta. Si apoi, daca faci schimbul de ulei si filtru cum ar trebui in RO, la 10-12 mii de km, rar ajungi sa completezi cu ulei. Vorbesc strict din experienta proprie. 2008-2010, motoare CR. Multa lume intoarce capul imediat unui motor PD cand vine vorba de un motor "nou" CR. E drept, avantajele ori altfel spus, plus-urile se observa rapid: motor mai silentios, mai rafinat, vibratii mai putin pronuntate, chipurile un consum mai redus si o mult laudata fiabilitate. Dar lucrurile nu stau tocmai asa, cum poti vedea si pe forum si nu numai. De ce spun asta? Voi argumenta pe scurt. Aparent, la rpima vedere CR-urile sunt bulletproof. Dar, dupa 3,4 ani au inceput sa apara incet incet nemultumirile. Lumea a inceput sa se planga de motoare aproape moarte. Ce se intampal de fapt? Pai, dupa cum probabil stii, pentru un diesel, ungerea este vitala. Iar aceasta ungere nu se realizeaza doar prin uleiul de motor. Ci si prin motorina. In special la motoarele cu rampa comuna sau CR. Iar motorina Euro5 este cea mai uscata dintre toate. Bun, si ce inseamna asta pentru motor? Pai, motorina nemai oferind lubrifierea dedicata, pompa de inalta presiune incepe sa produca particule metalice( in termeni populari "span"), care ajung in rampa de injectie, ulterior in injectoare, motor si inapoi, pe retur, in rezervor. Iar din rezervor, trece iar prin pompa de motorina din acesta si apoi ciclul se reia. Rezultate? Pompa inalta presiune + rampa de injectie + injectoare + pompa rezervor + spalare traseu. Alta solutie nu ai, nu poti risca sa iti ramana urme de span ca toata distractia sa o ia de la capat. Partea urata e ca simptome nu ai, decat atunci cand treaba se acutizeaza si motorul se opreste. Nu este o rpoblema intlanita doar in RO. Ci peste tot. Deci nu doar motorina de la noi are ceva, in stilul clasic. Ci toata gama de motorina Euro5 nu este benefica motoarelor Euro5 CR aparent.. Nu motorina ar fi de vina. Ci proiectarea tenica a motoarelor, implicit a componentelor. Si apoi, materialele din care acestea sunt realizate. Alt aspect este acela ca problema afost diagnosticata destul de tarziu. Dupa ani de zile, cand masinile au depasit 100.000km sau mai bine. Asadar, cam orice masina ai cumpara acum cu motor CR (B6 din 2008-2010) risca sa se confrunte mai devreme sau mai tarziu cu asa ceva. Se poate ameliora/intarzia problema folosind aditivi de lubrifiere a motorinei - gen uleiul de motor in 2timpi. Se gaseste peste tot, de la hypermarket-uri la benzinarii. Un litru este cam 50 de lei in medie. Si iti ajunge vreo 3-4 plinuri. Daca te hotarasti la un CR, fa o verificare relativ simpla (dar nu 100% sigura). Goleste comaprtimentul filtrului de motorina si filtrul intr-un pahar limpede. Ia un magnet, lipeste-l pe fundul sau si vezi daca la fund, in dreptul magnetului se strang ceva particule - atentie, caci sunt foarte foarte mici. Daca vezi ceva acolo, nu e de bine. Asadar, poate parea ca ma opun evolutiei firesti a tehnologiei. Dar, tinand cont de cele de mai sus, recomand pentru B6 un motor PD. unul intretinut, respectat care sa sune si sa mearga foarte bine, rotund. Nu vana dotarile, masinile pregatite de vanzare si nu te uita dupa masinile cele mai ieftine. Uita-te la cele de mijloc sau imediat peste. Si verifica bine orice masina ti-a atras atentie. 150-250 de lei investiti in verificari atente pot face diferenta! Aspect clar,concret: B6 PD 2008 BUN nu vei gasi sub 7500-8000 (si asta la un rulaj de 150.000km). B6 CR 2009-2010 in aceleasi conditii, sub 9000-9500 greu. Stiu, la "baniia stia" se gasesc multe "masini" premium. Dar eu vorbesc de o masina de proprietar respectata si buna. Una de genul nu o va da nimeni ieftin. Vor fi mereu cu cel putin 500E mai scumpe ca media. In concluzie, repet, tot ceea ce am mentionat mai sus nu reprezinta aspecte clare, probleme categorice care vor aparea sigur la un moment dat - ma refer aici la repere de timp premature. La o masina de 7-8+ ani si 200.000km deja sunt oarecum normale astfel de probleme si investitii implicite. Citeste si tu te rog ceea ce am scris mai sus.3 points
-
Salutare, Am si eu nevoie de ajutor in montarea unui modul de inchidere centralizata Carguard CCL002 pe un Golf 4 TDI 90CP din 1998. Am cautat ceva materiale informative pe acest forum si am inceput instalarea acestui modul insa nu functioneaza cum trebuie, in sensul ca atunci cand dau comanda de deschidere dupa ce se deschid usile mi se deschid si geamurile pana la jumatate, daca dau comanda de inchidere se inchid usile apoi geamurile se ridica. Consider ca nu este normal ca atunci cand deschid usile sa se coboare geamurile. Am rugamintea daca exista cineva pe acest forum care si-a montat un astfel de modul sa-mi dea cateva sfaturi avizate pentru a elimina problema cu coborarea geamurilor la deschiderea din telecomanda. Cand am montat acest modul am legat urmatoarele fire dupa cum urmeaza: 1.Rosu la borna 30 (+) de sub volan 2.Negru la masa 3.Galben si Galben/Negru impreuna tot la masa 4.Cele doua fire Maro la butonul de avarii pe firele Negru/Alb si Negru/Verde 5.Alb la Galben /Albastru din usa stanga fata (fire care merg la actuator) 6.Alb/Negru la Verde/Rosu din usa stanga fata (fire care merg la actuator) Restul firelor: Roz, Portocaliu, Portocaliu/Negru, Rosu/Negru, Verde nu le-am legat. Am atasat si poze cu modulul respectiv si schema electrica din cutia sa, astept cu nerabdare un sfat avizat. Multumesc.1 point
-
Din punctul meu de vedere - daca incerci sa-mi vinzi ceva si minti asupra numarului de km - s-a cam dus increderea...adica din start incercam sa ne inselam. Poate sunt eu subiectiv - dar pt. mine timpul si comfortul psihic valoreaza mai mult decat banii asa ca daca am stabilit ca imi permit un anumit buget - prefer sa platesc mai mult pe ceva corect decat sa fac o economie de bani care ma costa timp si nervi mai tarziu.1 point
-
Da pai o activez sigur daca nu e de acolo si asa e normal sa faca !1 point
-
...mda - trist, de curiozitate am vrut sa verific si VIN-ul masinii ce am pus-o eu - de la weltauto - dar nu se gaseste vin-ul respectiv pe autocoral. Daca si asta ar fi aparut manarita - eu nu mai cumparam nici lichid de parbriz din ro :)1 point
-
verificati va masinile aici cu incredere https://ro.autocoral.com/ amicul boditza vroia masina de 126.000 km. Ghinion , masina are 300.000 km WVWZZZ3CZBP340442 WAUZZZ8K3DA010946 avea 181,566 in 25.09 WVWZZZ3CZCE120460 avea 177,390 in 9.09 am vazut in jur de 16 masini - toate manarite1 point
-
1 point
-
Nu stiu daca a fost postat schema de mai jos, dar dupa ce m-am mai documentat in stanga si in dreapta se pare ca-i bun: Mai pe scurt: - daca ai PD si specificatia Long Life Service bagi: 507.00 - daca ai PD si nu ai specificatia Long Life Service bagi 505.01 La sfarsitul lui august mi-am schimbat uleiul de la Shell 507.00, la Castrol Edge 505.01 si sincer nu prea sunt multumit de cum se aude motorul. Cred ca am sa revin curand inapoi la 507.00 Precizez ca masina are PD si specificatia QG1 (Long Life Service).1 point
-
De asta întrebam şi eu mai sus, alimentez de două ori pe lună cu Efix 55 de la Rompetrol din Republica Moldova, e 3,5 lei litrul, nu am avut probleme.1 point
-
@Andrei: Bravo, arata foarte bine pe Adventure Brown, daca am retinut bine culoarea... Personal, sunt fan al break-urilor cu linii dinamice, iar Leon arata foarte bine. Culoarea ii scoate in evidenta muchiile, buna alegere. Sa te bucuri de el, in fond a fost comanda si nu stoc, deci deja "l-ai facut al tau" :)1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Foarte frumos interiorul si exteriorul binenteles!No offence dar nu inteleg de ce au pus ceasul acela cu manuse in mijlocul bordului..nu e urat, dimpotriva arata mai bine decat la ford mondeo dar totusi..parca nu prea are ce cauta acolo.. Sa o conduci sanatos si sa-ti aduca numai bucurii!1 point
-
Cel mai simplu, este sa taiati portiunea de furtun afectata si introduceti o bucata de teava din aluminiu cu diametrul potrivit, care se strange in doua coliere. Puteti refolosi in acest fel vechiul furtun, fara sa fiti nevoiti sa cumparati altul care oricum va aceeasi soarta daca nu rezolvati scurgerile din pompa.1 point
-
Da, am studiat si eu mai de mult fisele uleiul... ptr diesel ar mai fi Scheffer un ulei foarte bun dar nu a platit si aprobarea vw 505. Hts si flash point sunt f ok. Redlin am auzit dar de unde il cumpar din Ro? Aici in Fr nici nu am de unde aici toti is pe castrol motul si yacco. Castrolul nui ptr tdi PD am vazut experimente opini si vazut pe pielea mea. Nici in LT nu mai bagan asa cv. O sa vad ce gasesc , acum aici sunt in promotie Motul si Shell. Motul nu am incercat in Pd si ii destul de scump si Shell nu am fost foarte multumit , mam lasta dus de val cu aprobarile porsche A40 si C30 etc dar ii cu mult sub Valvoline. Merci de info. Mai astep 2-3 saptamani.0 points
-
Rog sa nu se ia ca reclama, asta-i ce se recomanda. Eu merg pe asa ceva si e ok. Ulei: http://oilselector.castrol.com/c/uk/eng/recommendation/f5aa98b3a6e6e21b97cdf2962560890d/Volkswagen-(VW)/Passat-B6-3C-(2005-2010)/Passat-2-0-16V-FSI-(2005-2010) Filtre Mann-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00