Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 02.12.2015 în toate secţiunile

  1. 2 points
  2. Salut sevenn, Da, ai dreptate in ceea ce priveste faptul ca unele coduri ale motoarelor 2.0 TDI prezinta anumite probleme. Cu toate ca s-a tot discutat aici, am sa incropesc un rezumat pentru a te scuti atat pe tine cat si pe alti viitori colegi interesati de o lectura indelungita si presarata pe alocuri de usoara dezinformare. Lururile stau in felul urmator: 2005-2008 - Motoare PD ( ca si 1.9-ul de l-ai avut anterior) - coduri BMP, BKP, BMR - BMP - 1 axa cu came si 8 supape - DPF - 140cp . Problematica tipica( dar nu neaparat generala): tacheti, axa came, dpf(rulaj mai mare). - BKP - 2 axe cu came, 16 supape, fara DPF- 140cp - Injectoare piezzo(cele care picau) DAR deja de cativa ani a inceput actiunea de inlocuire a acestora gratuit in reprezentante WORLDWIDE. Sansele sa mai gasesti una cu injectoare originale sunt minime. In afara de asta, BKP-ul este un motor destul de ok. Eu am un astfel de motor de 8 ani. In afara de injectoare, pe care le-am inlocuit si eu ulterior, nu am avut nimic in plus fata de orice alt motor TDI. - BMR - 2 axe cu came , 16 supape - 170cp - Identic cu BKP-ul la capitolul problematica tipica. Mai sus am enumerat problematica tipica a fiecarui cod motor in parte. La acestea se adauga problematica generala a 2.0 TDI-urilor PD(din nou, nu inseamna ca toate cele de mai jos vor pica prematur - din nou, sunt foarte multi factori la mijloc): - pompa motorina din rezervor - cele stock au picat foarte des in primii ani, inclusiv eu numarandu-ma printre norocosi. Din nou, sanse minime de a gasi una cu pompa originala, acestea cedand de regula repede. - turbina - aici este o discutie mai lunga, viata turbosuflantei depinzand de mult prea multi factori - calitatea si prospetimea uleiului, utilizarea necorespunzatoare a motorului, resoft-ari ECU facute prost, utilizarea preponderent urbana la care se adauga si factorul noroc/ghinion. - ambreiaj + volant - de regula, cel din urma incepe sa dea semne de oboseala. Cazuri dese dar nu o regula. Atentie insa la zgomote suspecte la ralanti, rece si nu numai. - pompa ulei pe lant - dupa 2007 s-a trecut pe pinioane. Insa, nici in cazul primei variante, rezolvarea este ieftina acum. Axul costa in jur de 50 de lei. - caseta de directie - de slaba calitate, atentie la jocuri si trosnituri. Piesa foarte scumpa pe original - ~1000E. Se poate si reconditiona, cu preturi ce variaza intre 150 si 300E, oferindu-se si garantie de 1 an sau 2, in fucntie de atelierul ce realizeaza operatiunea. - problema blamata peste tot, consumul de ulei - absolut normal, pentru un motor PD si pentru conditiile de drum din RO. Un consum de 1l la 15.000km este foarte in regula. Nu te lasa intimidat daca x sau y iti arata cu degetul problema asta. Si apoi, daca faci schimbul de ulei si filtru cum ar trebui in RO, la 10-12 mii de km, rar ajungi sa completezi cu ulei. Vorbesc strict din experienta proprie. 2008-2010, motoare CR. Multa lume intoarce capul imediat unui motor PD cand vine vorba de un motor "nou" CR. E drept, avantajele ori altfel spus, plus-urile se observa rapid: motor mai silentios, mai rafinat, vibratii mai putin pronuntate, chipurile un consum mai redus si o mult laudata fiabilitate. Dar lucrurile nu stau tocmai asa, cum poti vedea si pe forum si nu numai. De ce spun asta? Voi argumenta pe scurt. Aparent, la rpima vedere CR-urile sunt bulletproof. Dar, dupa 3,4 ani au inceput sa apara incet incet nemultumirile. Lumea a inceput sa se planga de motoare aproape moarte. Ce se intampal de fapt? Pai, dupa cum probabil stii, pentru un diesel, ungerea este vitala. Iar aceasta ungere nu se realizeaza doar prin uleiul de motor. Ci si prin motorina. In special la motoarele cu rampa comuna sau CR. Iar motorina Euro5 este cea mai uscata dintre toate. Bun, si ce inseamna asta pentru motor? Pai, motorina nemai oferind lubrifierea dedicata, pompa de inalta presiune incepe sa produca particule metalice( in termeni populari "span"), care ajung in rampa de injectie, ulterior in injectoare, motor si inapoi, pe retur, in rezervor. Iar din rezervor, trece iar prin pompa de motorina din acesta si apoi ciclul se reia. Rezultate? Pompa inalta presiune + rampa de injectie + injectoare + pompa rezervor + spalare traseu. Alta solutie nu ai, nu poti risca sa iti ramana urme de span ca toata distractia sa o ia de la capat. Partea urata e ca simptome nu ai, decat atunci cand treaba se acutizeaza si motorul se opreste. Nu este o rpoblema intlanita doar in RO. Ci peste tot. Deci nu doar motorina de la noi are ceva, in stilul clasic. Ci toata gama de motorina Euro5 nu este benefica motoarelor Euro5 CR aparent.. Nu motorina ar fi de vina. Ci proiectarea tenica a motoarelor, implicit a componentelor. Si apoi, materialele din care acestea sunt realizate. Alt aspect este acela ca problema afost diagnosticata destul de tarziu. Dupa ani de zile, cand masinile au depasit 100.000km sau mai bine. Asadar, cam orice masina ai cumpara acum cu motor CR (B6 din 2008-2010) risca sa se confrunte mai devreme sau mai tarziu cu asa ceva. Se poate ameliora/intarzia problema folosind aditivi de lubrifiere a motorinei - gen uleiul de motor in 2timpi. Se gaseste peste tot, de la hypermarket-uri la benzinarii. Un litru este cam 50 de lei in medie. Si iti ajunge vreo 3-4 plinuri. Daca te hotarasti la un CR, fa o verificare relativ simpla (dar nu 100% sigura). Goleste comaprtimentul filtrului de motorina si filtrul intr-un pahar limpede. Ia un magnet, lipeste-l pe fundul sau si vezi daca la fund, in dreptul magnetului se strang ceva particule - atentie, caci sunt foarte foarte mici. Daca vezi ceva acolo, nu e de bine. Asadar, poate parea ca ma opun evolutiei firesti a tehnologiei. Dar, tinand cont de cele de mai sus, recomand pentru B6 un motor PD. unul intretinut, respectat care sa sune si sa mearga foarte bine, rotund. Nu vana dotarile, masinile pregatite de vanzare si nu te uita dupa masinile cele mai ieftine. Uita-te la cele de mijloc sau imediat peste. Si verifica bine orice masina ti-a atras atentie. 150-250 de lei investiti in verificari atente pot face diferenta! Aspect clar,concret: B6 PD 2008 BUN nu vei gasi sub 7500-8000 (si asta la un rulaj de 150.000km). B6 CR 2009-2010 in aceleasi conditii, sub 9000-9500 greu. Stiu, la "baniia stia" se gasesc multe "masini" premium. Dar eu vorbesc de o masina de proprietar respectata si buna. Una de genul nu o va da nimeni ieftin. Vor fi mereu cu cel putin 500E mai scumpe ca media. In concluzie, repet, tot ceea ce am mentionat mai sus nu reprezinta aspecte clare, probleme categorice care vor aparea sigur la un moment dat - ma refer aici la repere de timp premature. La o masina de 7-8+ ani si 200.000km deja sunt oarecum normale astfel de probleme si investitii implicite. Citeste si tu te rog ceea ce am scris mai sus.
    2 points
  3. 10 mii km /12 luni ,e suficient
    2 points
  4. Daca vreti masina cinstita, vinde colegul unui unchi ce lucreaza la Actavis (farmaceutice) masina primita noua in 2011 si condusa pana anul acesta. Condusa de un singur sofer cu reviziile facute doar in reprezentanta pe bune (a platit firma tot, si are toate facturile pe bune), km sunt multi insa e o masina onesta, fara multe dotari si fara defecte ascunse, de asta pot garanta. Am zis ca o pun, pt ca e mic pretul: http://olx.ro/oferta/vand-golf-6-ID50OGa.html
    1 point
  5. @gaby22 ai nevoie de Synpower Xtreme MST C3 5w-40 sa nu faci confuzia cu Synpower-ul normal fara aprobare 505.01 care este in link-ul pus de tine
    1 point
  6. Pe hartie e clar mai bun synpower xtreme.gasesti pe site TDS ptr fiecare. Oricum ar fi durablendul a dat si da in continuare o uzura mica pe cama deci isi face si el treaba foarte bine
    1 point
  7. Talisman in FR incepe la 24700 si deja am vazut 2 pe strazi. Vreau sa va zic ca aici (in FR) masinile lor primeaza si de ce le cumpara? pentru ca daca, de ex, faci leasing pe 4 ani iti acorda si reviziile gratis. Plus ca aici de ex, nu e diferenta imensa intre preturile pt revizii Renault vs VW. ca si un exemplu un schimb de distributie la Renault megane 3 dci este 870 euro si la un vw passat b7 este 845 tot in reprezentanta vw. Reviziile obisnuite se invart in jurul sumei de 350-400 euro. Ce e naspa pt Renault , e faptul ca se depreciaza ff repede.
    1 point
  8. Cum papucii Elodiei a scos masina ta fix 131 cai, ca-n carte!, dupa 288.000km si 12 ani ?! Dubios si interesant in acelasi timp.
    1 point
  9. diferentialul + roti 235/35/19 http://www.telegraph.co.uk/cars/skoda/octavia/vrs-230/
    1 point
  10. Nu zi de doua ori ca apare dadu si pe aici cu 140 ACT cu consumuri de 4/100 :)
    1 point
  11. uite aici:http://www.carbibles.com/tyre_bible.html si aici:http://www.doppel-wobber.de/.gasesti lamuriri si exemple.
    1 point
  12. Am stat si am studiat intr-o zi preturile la piese, iar in momentul actual, nu mai conteaza ca e frantuzeasca, japoneza sau germana, preturile sunt aproximativ la fel, au cam aceeasi furnizori de piese. Daca la japoneze ambreiajul este foarte scump din cate am vazut, compenseaza cu piese foarte ieftine in alte parti si daca tragi linie, iese cam tot pe acolo. La VW piesele sunt cu o idee mai ieftine fata de toate celelalte nationalitati, insa nu se observa mare lucru ca sa fie diferenta uriasa. Legat de Avantime... nu vad rostul unui monovolum cu 2 usi care pe deasupra arata si nasol. Legat de Touaregul de pe platforma, era doar o observatie, deoarece in timp ce scriam aici trecea touaregul, iar acum 30minute a trecut si un passat b7 pe platforma, si mercedesurile nu mai sunt ce au fost si au probleme, masinile din ziua de azi nu mai sunt un monument de fiabilitate. Revenind la subiect, Talismanul mi se pare o masina foarte frumoasa, nu inteleg de ce va afecteaza pe toata lumea niste plastice care sunt mediocre, care sunt pozitionate in zone care nu te afecteaza si care oricum sunt peste logan sau alte modele de masini. Passat-ul B8 nu prea are rival (508, insignia, c5) deoarece alea sunt modele mai vechi, ramane de vazut cu noile modele care vor aparea pe viitor pana la lansarea noului B9. PS: Eu unul ma cam uit la Passat 2.0TDI 170cp si sper sa-l achizitionez intr-un final. :), nu ca ar fi o masina foarte buna, multi ar renunta la cate probleme are, insa eu ma simt bine la volanul ei si asta e tot ce conteaza.
    0 points
  13. Valvoline synpower extreme mst e un ulei foarte bun. Cel putin varianta 5w40 de synpower extreme mst are cam 700 ppm zinc si fosfor si 70-80 ppm Boron ( aditiv solid ). Oricum, peste castrol edge chiar si titanium fst 5w30. Ce mobil 5w40 ?
    0 points
  14. din cauza calitatii slabe, dupa cativa ani trancane si scartaie Da, ce-i drept VW-urile nici nu scartaie. Si nici nu sunt topic-uri aici pe forum pe subiectul asta de te plictisesti. problema e ca piesele frantuzesti se uzeaza de 2-3 ori mai repede decat cele germane, ma refer la tot ce tine de suspensii si articulatii Cum ti-a zis si madhorsefuzzy, faci confuzii. La VW/Seat/Skoda cloncane suspensiile de noi si bratele/biletele&bucsele nu tin cu nimic mai mult decat la un Renault&Co. Cum ti-e si norocul si stilul de condus.
    -1 points
  15. permite-mi sa te corectez, nu e diferenta intre freantuzesti si dacia logan vanduta ca renault clio in alte regiuni, toate sunt acelasi "rahat" (ma refer la acel desert din Turcia) insa intre renault clio care e defapt dacia logan si vw polo e diferenta foarte mare de calitate asa ca lasa "rahat in frantuzesti" (*citat) si sa vorbim de masini serioase aici
    -2 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!