Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 19.11.2015 în toate secţiunile

  1. Eu, daca ar fi să aleg, nu aş considera ca şi criteriu obiectiv comparaţia dintre senzaţiile pe care mi le oferă un suv versus o berlină sau un hatchback. Suvurile au o particularite aparte - spatele generează vortex, partea frontală care atacă fluidul are o suprafaţă mai mare, volumul de aer care circulă sub şasiu este mai mare fapt care accentuează vortexul din coadă. Ei bine, motorul unei astfel de masini munceste nu doar pentru a imprima miscarea accelerată ci luptă şi cu fluidul (aerul) prin care trebuie să-şi facă loc în condiţii mult mai vitrege decât o berlină. Cu cât creşte viteza, cu atât "creşte" densitate aerului prin care înaintezi. Ca o curiozitate experimentală, scoate palma pe geam, în contra curentului de aer, la viteza de 100 km/h... asta ca să ne dăm seama ce are de tras motorul şi de ce creşte consumul exponenţial cu viteza. Revenind la experienţa ta, daca acel tucson avea motorul aspirat atunci chiar nu este niciun criteriu de comparaţie. Personal, susţin alegerea ta pentru că din cele spuse se vede că îţi dă o stare de confort ideea de a avea un diesel supraalimentat dar, privind cu obiectivitate, un 1.4 tsi face aceeaşi treabă fără a fi necesar să oscilezi între 4000 - 5000 rpm. Motorul este supraalimentat, are un randament bun şi un răspuns de-a dreptul fulminant la turaţii joase în treptele 3 -4. End offtopic
    1 point
  2. vezi la colegii care aduc piese pentru retrofituri - au pe stoc, in general.
    1 point
  3. @asdd: factorul psihologic nu te ajuta nici cu motor diesel 2.0 in Bucuresti. Eu am mers cu consum de 11% in Bucuresti pe un 2.0 TDI (pe distante scurte de 7-8km). Intrebarea trebuie pusa altfel (cred): 1. Cati km faci pe an? (daca te intereseaza bugetul pentru combustibil) - daca raspunsul te plaseaza intr-o limita de sub 20-25.000 km per an, nu cred ca renteaza sa mergi pe varianta TDI) 2. Ce iti place sa conduci mai mult: un motor pe benzina sau unul diesel? Mai departe pe lista se mai pot adauga elemente care te pot ajuta sa te decizi: costuri de intretinere, probleme specifice diesel vs benzina, incalzire motor iarna, etc.. In orice caz, factorul psihologic, nu cred ca trebuie tratat ca un factor de decizie.
    1 point
  4. Da asa este cum spune Gabi, Nu am nici un fir in +, care sa vina in bord sau pe alt undeva , baterie , sau mai stiu eu . In interiorul farului , a tras un fir de la faza lunga la lupa , cand comut pe lunga sa se aprinda amandoua. Sincer va spun ca foarte rar merg cu faza lunga,intradevar este multa lumina ,doar faza scurta este deajuns am sa deschid un topic , unde sa pun cateva poze cu masina , si la faruri , si cum sunt lipite , sa vada lumea poate o fi cineva interesat de aceasta operatiune.
    1 point
  5. Frumos ce spuneti dumneavoastra, dar eu am fost in 3 reprezentante cu doua bidoane de ulei, doua marci (Ravenol si Divinol) inclusiv facturi si am fost trimis la plimbare.Am cerut sa cumpar alta marca de la ei si nu vind decat castrol. Deci este clar un abuz. La programare telefonica toti te accepta cu uleiul tau dar cand ajungi acolo incepe filozofia bidonului: ca nu e prezent in lista aprobata, ca nu are norma specifica, ca se pierde garantia masini, vrajeli. Deci platesti 25 000 de euro pe o masina apoi esti obligat sa bagi marmelada aia in motor.Vrei altceva? Nu se poate.Apoi te consoleaza ca daca pateste ceva masina la motor esti despagubit.Am intrebat cum? Se repara motorul.(nu se inlocuie cu altul nou). Uleiul initial de fabrica cu care a venit masina dupa opt mii de km era galben apoi in ultimi doua mii de km a devenit inchis la culoare.Uleiul actual (din bidon mare 220l) dupa doua mii de km e taciune.
    1 point
  6. salut mi-am facut schimbul de ulei in luna iunie si am avut pierderi mari, am dus-o la mecanic si mi-a schimbat garnitura de la bateria de la filtru de ulei ca pe acolo pierdeam, azi am completat ulei dar nu sunt sigur daca e acelasi ulei pe care l-a folosit cei care au facut schimbul, uleiul de schimb a fost 10w40(banuiesc ca e de la Eneos) si acesta care l-am luat eu este tot 10w40 Eneos,
    1 point
  7. Hai sa o luam altfel, mai logic. La ce exceleaza uleiul 0w40? la temperaturi scazute, aici este punctul lui forte, in rest e un ulei foarte bun. Problema se pune cate zile de -15 -25 grade C ai pe an ca sa il folosesti la potential maxim. Romania are o clima temperata, cu mai multe zile calde decat reci, Uleiul ala e perfect pt Rusia de ex, pt Ro e overkill. Si in plus, daca ai sa citesti review-uri, ai sa-ti dai seama ca toti care au folosit 0w40 au sustinut ca motorul este sesizabil mai zgomotos cu acest ulei. fiecare e liber sa foloseasca ce vrea.
    1 point
  8. O sa consume mai mult cu cat ai sub minus mai mult... Vorbesc din experienta.
    1 point
  9. Da Doamne sa castig EU la loto! :)))) Pastreaza Cupra, o viata ai, macar sa o traiesti zambind!
    1 point
  10. Sunt la al doilea plin de rompetrol 95, motorul este mai zgomotos in sarcina, cu omv mergea mai bine. A scris careva pe aici ca rompetrol are un aditiv bun, incep sa ma indoiesc...
    1 point
  11. MOL95 e foarte ok pentru tipul meu de motor(AKL) care oricum are scris pe sticker-ul de la buson: fuel min. 91CO. Pentru curatare mai bag cate un rezervor de EVO Mol la 5-6 plinuri cu 95. Accelereaza intr-adevar mai prompt insa imi face impresia ca o consuma mai repede, probabil, de bucurie apas mai tare pe pedala ;) petrom 95 am incercat o data si m-a dezamagit, Rompetrol 95 e ok fara mari diferente fata de Efix 98. La Mol chiar se simte diferenta.
    1 point
  12. Eu alimentez de la Mol de ceva timp si nu am avut probleme pana acum. Aici aveti un test interesant: http://www.promotor.ro/masini-noi/prezentari/test-de-combustibil-e-vreo-diferenta-intre-carburanti-10449548
    1 point
  13. Asta e? Nuca timonerie ii zice. Iar de schimbat are 2 suruburi de 10 mi se pare, dupa schimbare trebuie reglata, dar nu e de speriat :)
    1 point
  14. Salut,eu am pus Motul X-cess 8100 5w40 full sintetic
    1 point
  15. pentru cei cu motor ca al meu: in cartea masinii zice ca trebuie alimentat cu CO98 minim si ca daca bagi CO95 performantele sunt mult reduse. eu alimentez cu omv maxxmotion 100 si sunt multumit de putere/consum. intr-un timp alimentam de la rompetrol tot cu CO98 si motorul era mai puternic, dar consumul ceva mai mare. la petrom nu am cuvinte bune de zis.
    1 point
  16. Vad ca putini de aici știu ca o cifra octanică mai mare înseamnă o ardere nu mai puternica ci mai controlată ! Cifra octanică mare înseamnă o ardere mai puțin exploziva , controlată in ideea de a evita detonările - autoaprinderile !
    1 point
  17. Eu am un Passat 1,9 BXE PD, folosesc Ravenol Vmo 5w40 de aproape 70 de mii de km, super mulțumit sunt, fac schimbul de ulei la 15 mii de km iar între schimburi mai completez cu 500 de grame la 9500-10000 de km și cu încă 200-300 aproape de final.Utilizează-l cu încredere!
    1 point
  18. am rezolvat cu caldura :vwrullz: traiasca mintea mea ca a mecanicilor e moarta. am desfundat caloriferul si merge brici acuma. multumita forumului vw. :icon_thumleft:
    1 point
  19. 1. Mecanicul meu are un astra j 2.0 cdti adusa din De iar taicamiu tot aceeasi masina luata din Ro. Ecu are alt soft la cea adusa din De. Iar cea adusa din De are alt consum fata de cea din Ro. 2. Aditivii de care imi spui sa scap .... nu am cum sa scap. De ce ? Pentru ca asta bag si la pompa doar ca aitivul " meu " este furat de smecherii care nu pun benzina de 98 pura. Iar producatorul meu, Audi recomanda aditivi. Ia sa cauti sa vezi ca avem o lista comuna de aditivi vanduti de VW/AUDI. 3. Nu merg subturat. Schimb la 2-3k rpm si merg constant cu peste 1500 rpm. 4. OMW sau OMV mie cu cea de 100 imi facea pompa intr-un stil de era sa schimb distributia. Toate masinile familiei au mers cu OMW sau Rompetrol. 90% Rompetrol. Eu m-am ars cu benzina de OMW si asta nu ca ar fi avut apa sau altceva, ci ca imi facea motorul ca o bicicleta veche al carui lant se freaca de o talba. Ca idee legat de aditivi, in De dar mai ales in SUA Shell baga PEA in benzina. Aditiv care la noi nu se gaseste in benzina. Doar un derivat al lui in efix. Toti compusii folositi in metabond cu exceptia unuia de protectie se regasesc in MSDS-urile carburantului de afara. Iar vechiul meu diesel a mers 40k km cu aditivi in motorina. Iar mecanicul meu, folosese aditiv :) La audi pun de la 56k km de cand am luat masina aditivi iar in prezent are gata 63k. Nu orice aditivi, nu ce gasiti prin comert ci ceva adus de afara sau ceva mai greu de gasit in Ro. Petrom 99+ am bagat de nevoie... dar .... masina nu tragea diferit fata de efix.
    -1 points
  20. Uite ce scrie: " Uleiul Mobil 1 0W-40 are o gamă extrem de largă de protecţie la temperaturi scăzute cu 0W până la temperaturi înalte cu 40 si este recomandat pentru a fi folosit in loc de orice 5W-40. Mobil 1 0W-40 reduce depunerile şi are stabilitate excelentă în condiţii extreme de temperatură, rezistenţă deosebită la oxidare." Eu am mai folosit MOBIL 1 - 0W40 si am fost f. multumit. Motor silentios la pornire, etc.
    -1 points
  21. M1 New Life 0w40 are pp de -46 grade. Fata de un 5w40 la -10 sau -20 de grade de exemplu va asigura mai repede presiunea de ulei. De faptul ca are 60% baza PAO nu mai zic. In cazul meu e mai silentios motorul cu 0w40 decat cu 5w30. Nu cu mult dar este. Acum are 4k km in motor iar 50% din Km sunt facuti in oras. Ulei 5w40 bun: Eneos Sustina 5w40, Shell Helix 5w40 cel cu baza GTL, Fuchs titan gt1 5w40 XTL, Valvoline synpower extreme mst 5w40. In functie de buget aveti si solutia... . Eu as merge pe Eneos sustina daca tind neaparat spre 5w40 ( baza GTL cu rezultate foarte bune la uzuri, zgomot, performanta ) Acum mai conteaza si despre ce masina este vorba.... an, motorizare.... Ar fi bine sa evitati M1 new life daca e vorba despre o masina de generatie veche ( 2000 de exemplu ). Aditivii solizi din el nu fac casa buna cu aliajele acelei perioade.
    -1 points
  22. Stiu ca parerile sunt impartite si este normal sa fie asa. Conduc de peste 10 ani un motor 2.0 DTI si sunt foarte multumit de consum, zgomot, intretinere, cuplu, durabilitate. Am avut o experienta asta vara sa merg de la Buc - C-ta si retur cu un Tucson motor 2.0 pe benzina. Am bagat 500 ron in benzina si una din problemele mari este ca mi-a lipsit cuplu motor (astfel de masini sunt foarte periculoase in depasiri-este clar ca nu am avut nevoie de depasiri in contra timp pe autostrada, dar nu m-as risca sa merg in tara cu astfel de masina pe DN-uri) Vorbind acum despre skoda 1.4 Tsi nu se pune problema (depasiri in contra timp) ca sunt motoare mici si puternice, problema dupa parerea mea este urmatoarea la astfel de motoare; sunt mici - iar pt a scoate din ele astfel de performante trebuie sa faca niste compromisuri - o mai mare presiune in motor aduce dupa sine si o mai mare uzura intr-un timp mai scurt, consumul nu este nici pe departe unul mic - comparand viteza de croaziera cu turatiile motorului. Am mai avut o experienta Buc-Iasi si retur cu un Golf 1.9 Tdi mers si cu [notă pentru autor... de la un moderator... kthor... ;) - există un articol 4 în Regulament, îl citim și-l respectăm noi pentru tine?] iar la benzinarie nu am lasat mai mult de 300 ron (precizez ca nu fac drumuri lungi tot timpul) dar ultima experienta cu Iasul a lasat o amprenta destul de puternica in decizia mea de a alege motorul 2.0 tdi de la O3. Poate ma insel in ceea ce priveste motoarele mici pe benzina dar sincer nu cred ca sunt facute pentru mine :). Stiu ca aici se vorbeste de modelele noi de skoda (motoare). La firma unde am lucrat aveau cumparate de noi Fabia 1.2 modelele precedente fara niciun tsi :). Vreau sa spun ca vara cu ac-ul pornit ii spuneam soferului daca opresc ac-ul sa poata parca si urca pe bordura - bine, era o gluma referitoare la o problema intalnita de el pe un drum de munte cu un client in masina iar masina abia se taraia sa urce panta in treapta a 2-a. Nu era vb ca soferul nu stia sa le conduca, m-am convins singur cand am urcat la volan iar masina nu era capabila sa accelereze desi eram in turatii mari iar cuplul nu trebuia sa lipseasca. Aveam doua astfel de masini- ambele functionaul la fel :) Nu incerc sa conving pe nimeni sa nu isi aleaga un motor mic dar cel mai bine este sa le testeze inainte sa comande un astfel de motor :).
    -3 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!