Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 16.11.2015 în toate secţiunile
-
Buna dimineata tuturor! Intrucit Seat prezinta modelul Xperience ca pe un model distinct in gama sa (si nu ca pe o declinare high end a lui Leon ST), precum si datorita solicitarilor unor colegi de forum de a prezenta modelul pe care il detin, am deschis prezentul topic, care va permite sa inventariem modelele Xperience care sunt pe forum si sa impartasim impresii despre ele. Nu este intentia mea sa tin un jurnal detaliat al masinii, mai ales ca nu intentionez sa o modific fata de stoc cu mai mult de citeva accesorii originale sau strict dedicate. Deci mai intai impricinatul: Seat Leon Xperience 184 DSG, culoare adventure brown, model MY 2016 Euro 6. Citeva dotari principale (unele de serie, altele optionale): - sistem multimedia High cu navi, mirror link si toate cele; - interior alcantara culoare coniac; - iluminare interioara (inclusiv la picioare si in usi) cu led, culori care se pot configura; - motor 2.0 TDI 184 de cai, cutie DSG, transmisie 4 WD Haldex generatia a 5 a; - diferential blocabil electronic XDS; - Seat Profile (adica DCC + raspuns motor, cutie si directie configurabile); - volan multifunctional cu padele; - acoperis panoramic de sticla; - front assist, tempomat inteligent low; - jante pe 18 machined; - scaune incalzite; - oglinzi rabatabile electric, cea din dreapta cu coborire la marche - arierre; - faruri full led cu spalator. Ce nu are si as fi vrut sa aiba: - asistent faza lunga; - incalzire stationara; - centuri fata reglabile pe inaltime; - plasa verticala de bagaje; - scaun sofer electric cu memorie; - scaun dreapta complet rabatabil. Ce are si nu as fi vrut sa aiba: - plafonul panoramic (de regula sursa de probleme - zgomote si scurgeri); - DCC - ul; - jantele pe 18 (mult prea mari pentru Romania); - start stopul. Are lucruri pe care nu mi le-am dorit deoarece am luat masina de la Weltauto la circa 2000 de km dar neinmatriculata si am facut asta deoarece nu as fi avut rabdare sa astept 6 luni livrarea, in plus am avut niste praguri psihologice de pret in minte si o anumita specificatie minimala (faruri cu autolevelling, DSG umed, tractiune integrala), plus o culoare placuta (am ales maro si asta m-a costat circa 5000 de Euro, puteam sa iau una la fel dar alba, fara trapa, alcantara si cu roti de 17 dar nu am vrut sa conduc ambulanta). Impresii: 1. Spatiu: este evident pentru mine dupa Passat B6, Superb 2 Combi si cu actualul Cross Touran 1T3 ca VAG doreste sa arate ca Seatul e marca lui sportiva, asa ca masina pare destul de fitted in jurul soferului, iar in spate spatiul la picioare este mediocru. Norocul meu este ca am doi copii mici, deci pina scot masina la pensie nu are cine sa se plinga de spatiu. Portbagajul este mare, ma satisface pe deplin. La sofer este evident ca e mai putin spatiu decit in celelalte masini enumerate mai sus dar la drum ma simt bine in ea (am 1.87 m si 115 kg). Extrasul din masina imi e insa mai dificil. 2. Dinamica: avind in vedere pozitionarea, ca model high end, mi s-a parut foarte atractiva combinatia de motor de Golf GTD, cutie DSG 6, tractiune integrala si caroserie inaltata. Cum am spus mai sus, DCC - ul (de fapt Seat profile) mi se pare un moft, m-am jucat putin cu el in primele zile dar acum sta tot timpul pe Normal. Am incercat o zi cu Eco in oras dar sincer cutia tine motorul foarte subturat si nici nu am constatat vreo scadere notabila a consumului, mi-a fost teama sa nu bubui EGR - ul si turbina la regimurile astea de mers. Ce este ciudat este ca incaltata cu jantele de 18, pe orice setare a suspensiei masina mi s-a parut mai confortabila decit Touranul. Probabil ca Touranul, cu suspensia inaltata de Cross si cu aspectul de autobuz, are nevoie de setari mult mai tari ca sa para agil ca o berlina. All in all suspensia este o surpriza placuta sub aspectul confortului. Este de asemenea silentioasa. 3. Consumuri: nu m-a dat peste cap. Am facut deja un drum la Busteni cu ea, la urcare a luat 7 si ceva, la coborire 6, pe drum fara aglomeratie (cu Tucsonul diesel, care nu era un exemplu de consum, am scos si sub 6 la coborire cu portbagaj deasupra, mergind exact la fel). In Bucuresti parca imi consuma o idee mai mult decit Touranul (care e de 140 de cai si 2WD dar cu vreo 200 de kile mai greu), care vede si consumuri sub 10, desi dimineata pe traseul meu obisnuit si aglomerat amindoua consuma exact la fel (intre 12 si 13 pe un traseu de 4-5 km). Nu ma ingrijoreaza prea tare dar aici nu fac economie fata de Tucson decit probabil la drum national sau pe autostrada. Teoria mea e simpla: vrei consum mic in Bucuresti, ia o hibrida, altfel la medii sub 30 de km/h n-ai nicio sansa sa vezi consumuri sub 10 cu aproape nicio masina clasica. 4. Confort: cum spuneam mai sus, suspensia este o surpriza placuta pentru mine, mult mai confortabila decit la Touran. Pe partea de prestatie dinamica nu sunt cel mai autorizat sa comentez suspensia, pe de-o parte copiii mei au rau de masina deci nu ma intereseaza sa rup curbele, iar pe de alta parte vin de pe un Tucson - care mi s-a parut perfect sigur in ciuda suspensiei inalte si a balonului urias al rotilor. Cred ca tine de obsinuinta si de impresia personala si artistica. Cu privire la zgomotul interior, aveam ceva temeri, intrucit ziaristii care au testat-o au scris, in cvasiunanimitate ca e zgomotoasa la viteze de oras (asta era boala lui B6 PD, facea ca tractorul in oras dar la viteze de autostrada devenea brusc tacut). Ei bine, alarma e relativ falsa. Masina e silentioasa in general, dar impresia mea este ca zgomotul este cumva studiat si se schimba functie de profilul de conducere ales (in Sport maraie mai agresiv motorul). Parca pe lista de dotari extinse am vazut si o optiune de gen "generator activ de sunet". La viteze de autostrada e muta ca un peste :). 5. Ciudatenii: in primul rind nu are centuri reglabile pe inaltime. Desi nu am folosit la nicio masina acest reglaj, mi se parea ca e cumva mainstream, iar pentru un model high end sa nu aiba asa ceva de serie e straniu rau. Apoi, mi se pare ca pentru aceasta caroserie break, spatiul la picioare in spate e limitat, nu inteleg de ce VAG a decis sa faca Octavia Scout mai lunga. Sa simti ca mergi cu o masina mai sportiva probabil. Nu in ultimul rind, dotarea de origine cu roti/cauciucuri e ultraciudata: 205/50 R17 93V 7J17 ET42, 205/55 R17 95V 7J17 ET42, 225/40 R18 92V 7,5J18 ET51, 225/45 R17 91V '7,5J17 ET51, 225/45 R17 91V 7J17 ET49, 225/45 R18 95V 7,5J18 ET45. Se vede din enumerare ca rotile permise alternativ au diferente de pina la un inch (doi centimetri si ceva!) la diametrul rotilor, ceea ce variaza inclusiv garda la sol si indicatiile vitezometrului! Nu am inteles aspectul asta dar probabil ca Seat are o explicatie logica. In final atasez si niste poze de la spalatorie, sa vedeti mai bine cum arata culoarea in realitate: Va stau la dispozitie pentru intrebari/comentarii. Later edit: rotile din poze sunt cele de iarna, Dezent TD Graphite pe 17. Cu ocazia asta am descoperit ca orice combinatie decenta de jante/cauciucuri care sa corespunda cu specificatia originala ruineaza1 point
-
Salutari tuturor, pana la urma m-am decis sa imi prezint si eu masina, care o detin de un an jumate, este vorba de Golf 5 1.9 (90 cp) din 2007 cod motor BXF. Ca si echipare, standard: - 4 geamuri electrice - BC mic - pilot automat - clima si cam atat din ce imi aduc eu aminte. Fiind genul de persoana care ii place sa "mestereasca" la masina, cu timpul am reusit sa ii adaug si alte dotari cum ar fi: - Puddle lights - Lumini in manere ( gen Touareg, Audi) - Lumini la picioare - Sistem audio ( am adaugat inca 4 boxe), initial avea doar 4 si am mai luat de pe un G5 celelalte 4 (2 medii pe fata si 2 boxe spate) - RCD 510 cu can gateway generatie noua - Montat buton AUX IN pentru RCD 510 - Montat buton USB - modificat pentru a putea incarca telefonul - camera pentru mers inapoi - Bluetooth Premium - Proiectoare - Centrala CECM HighLine (30 biti) - pentru a putea pune in functiune proiectoarele Cam atat imi pot aduce aminte momentan. Tot ce am montat pe masina este OEM (exceptie cateva) si cu legaturile aferente. Fiindca 90 de cai nu imi erau de ajuns, am hotarat sa o resoftez si asa am dus-o la 125 CP. Masina am luat-o la 160.000 km si acu are 230.000 , bineinteles nu am scapat de problema lor specifica acestor motoare si a trebuit sa schimb Axa cu came si tachetii, am mai schimbat turbina, care imi facea probleme cu una reconditionata, care va fi schimbata saptamana care vine deoarece a inceput sa scape ulei pe evacuare (dar numai cand este motorul rece) si in rest masina si-a primit toate consumabilele la timp (schimb de ulei la 10.000). Pe viitor as vrea sa ii mai adaug senzor nivel lichid de parbriz, comenzi pe volan, ceasuri cluster cu BC mare, jante pe 16 sau 17 ( inca nu sunt hotarat), o vopsire totala si cam atat. Prea multe poze cu masina nu detin momentan, o sa atasez doar cateva poze, care le am prin telefon inclusiv fosta masina de care m-am despartit foarte greu, dar care a ramas in familie :)1 point
-
Salutare tuturor! Dupa cateva luni bune de citit vwforum, in care am parcurs cam tot ce s-a scris despre Golf 7 (si mare parte despre 6) si o luna de cand am masinuta am decis sa o prezint aici pe forum. Masina precedenta a fost un Peugeot 206 sedan cu motor de 1.4 si 75cp - asta mai mult ca sa fixam contextul cat si nivelul asteptarilor pe care le am de la o masina :) Ideea cumpararii unei noi masini a aparut odata ce in familie a aparut un tichet rabla. Desi am considerat ca ceva cat un Polo ne-ar fi suficient (suntem un cuplu tanar), am mers pe ideea ca daca avem posibilitatea, sa luam ceva care intr-adevar ne place, si care este totodata si mai sigur (traim in Romania pana la urma). Asa am ajuns la 2 variante: Mazda 3 (2.0, 120cp - febletea mea) sau Golf 7 - masini care ne-au placut din poze, revieweuri pe net, etc. Au urmat discutii si cateva drive teste la reprezentatele din Cluj: - Mazda 3 sedan. Variantele noi de Mazda mi se par printre cele mai frumoase masini la pret "normal" care se pot cumpara la noi. Sunt convins si ca sunt fiabile. La test drive aveau un sedan echipat Challenge cu motor de 2.0 si 120 cp care mi s-a parut foarte fain la condus, motor "simplu", aspirat, pentru cineva deja obisnuit cu ele o adevarata placere. Urca bineinteles mult mai usor in ture ca 1.4 75cp. Pe partea de finisaje insa mi s-a parut sub Golf, iar dispunerea mai putin conventionala a instrumentelor de bord (turometru digital? si vitezometru central) parca nu m-au convins. Ce nu mi-a mai placut era inflexibilitatea in configurare, se putea alege doar dintre 5 nivele de echipare. Din punct de vedere al unei masini, adica la condus parca era peste Golf, insa tinand cont de toate nu am fost clar convins. - Golf 7 1.6TDI, echipare Comfortline. Asta era exact echiparea care ne interesa. TL ni se parea cam sarac in dotari si aspect iar pe HL erau mai multe lucruri care nu ni se pareau asa importante, cu tot cu finisarea piano black care nu ne-a atras. Alegerea echiparii a fost cu atat mai usoara cu cat discountul de 1700EUR se dadea numai pentru TL si CL. Asta facea ca diferenta dintre CL si HL sa fie spre 4000EUR. La fel, si diferenta dintre 1.2 si 1.4TSI urca foarte sus, asa ca am ramas la varianta de 1.2TSI 110cp. Oricum, fata de 1.4 75cp tot racheta parea si el. Interiorul de Golf ne-a placut foarte mult, si mie si jumatatii mele. Nu suntem noi foarte batrani, insa totul ni s-a parut ca este la locul sau, de calitate si foarte usor de utilizat. Masina mai scurta ca Mazda, mai usor de manevrat strans la parcari prin centrul Clujului. Din punct de vedere al motorului, nu ma prea pot pronunta, fiind prima masina diesel condusa de mine. In timpul drive-testului mi-a fost clar ca nu stiu cum sa o exploatez, asa ca nu are rost sa insist. Mi s-a parut insa mai zgomotoasa si mai deranjanta ca o benzina, mai ales ca start-stop a intrat de vreo 20 ori pe traseul Autoworld - centru Cluj - Autoworld, iar masina mi se parea ca tremura la pornirile cu start-stop mai tare ca o benzinara. - Jetta 1.2 TSI. Masina in sine nu era una din optiuni, noi fiind setati pe benzina (ne-am facut calculele la 12-15k km/an), insa la dealer pe 1.2TSI aveau doar Jetta. Masina mi s-a parut mai usor de condus ca si Golf-ul (deh, benzina vietii), dar interiorul parea clar mai putin lucrat, iar de dimensiunile ei nu aveam nevoie. Asadar a ramas sa alegem intre Mazda 3 2.0 cu 120cp si Golf 7 CL 1.2TSI 110cp. Pot spune de acum ca masina ideala pentru noi ar avea exteriorul, motorul si suspensia Mazdei, insa interiorul si configurabilitatea de la Golf. Ce sa-i faci, la banii astia nu ai cum sa ai totul :) Asa am ramas putin in suspans, pana am cerut oferte de Casco, si am vazut ca varianta Golf era mult mai ieftina (cam 400EUR diferenta). Stiind si ca tot va trebui sa ma hotarasc, si ca piesele pentru o masina europeana in general se gasesc mai usor (am mai avut un Suzuki Swift) am decis Golf si asta a fost. Urmatorul pas a fost configurarea: de vreme ce urma sa avem 1.2TSI am mers pe o configurare de comfort, si am ales asa: Culoare Sunset Red Metallic Pachet Relax (piele volan, schimbator, comenzi volan, senzori ploaie si lumina, Climatronic, Park Pilot) Scaune ergoActive Trapa (asta a fost un fix de-al meu, daca se putea la Mazda cine stie, poate scriam asta pe forumul lor :)) Radio Composition Media (ecranul de 6.5") Fara inscriptie model si motorizare Masina a venit cam la 2 luni dupa ce am dat comanda. Din punct de vedere al colaborarii cu dealer-ul a fost totul ok, desi a fost un caz mai complicat - masina pe comanda, rabla tatalui meu, buy-back la Peugeot. Masinuta am ridicat-o de la dealer in septembrie, exact in vinerea in care a izbucnit Dieselgate :) - sa fie cu noroc! Pana acum avem cam 2000km cu ea prin oras si imprejurimi si suntem foarte multumiti. Sa o compar cu Peugeot 206 chiar nu are sens, dar este foarte silentioasa (pana la 100kmph e silent, la 120 incepe "scandalul"), bine gandita si suficienta la un condus linistit. Ca si consum sta mai bine decat m-am asteptat, intre 5-5.5 in exterior la condus linistit si intre 8-13 in Cluj, depinzand de cat de nasol este traficul. Daca nu e foarte nasol, consumul este intre 8-9, tinand cont de drumuri mai scurte si de faptul ca pornesc cu motorul rece. Din punct de vedere al optionalelor, suntem multumiti de alegeri. Din cauza culorii si trapei, masina are un aspect mai tineresc, sport si se distinge de majoritatea Golf-urilor 7 din oras. Foarte multumiti suntem si de optiunea ergoActive, care cred ca nu este prezentata la adevarata ei valoare - nici in brosura si cu atat mai putin in reprezentanta. Ca prima modificare, a primit cauciucurile de iarna, 4xContinental TS850 pe care le-am pus pe jantele Lyon cu care a venit (cauciucurile originale au fost Bridgestone Ecopia 150). Mai jos am pus si cateva poze, incluzand Composition Media de 6.5", scaunele spate cu optiunea ergoActive (asta este o optiune care chiar schimba interiorul masinii) precum si cu trapa (la fel, ni se pare ca scoate masina din monoton).1 point
-
sau cumperi uleiul si mergi la revizie cu uleiul si cu listele din Erwin in care apare si acel ulei ca fiind agreat de VW. Si cu factura de achizitie. Si nu au niciun motiv sa te trimita la plimbare. Altfel poti sa le faci probleme serioase. Sa reamintesc ca daca producatorul sau un service te obliga sa folosesti doar ulei de la ei, legea spune ca trebuie sa il ofere gratuit.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Ziua de sambata a fost o revelatie - Multumesc Saibot ! :beer: Am descoperit CUPRA ! (si de atunci nimic nu a mai fost la fel :) ) Ma asteptam la o masina inghesuita, rigida, inconfortabila, cu boc/trosc la fiecare denivelare...dar cat de departe de asta e Cupra. In primul rand - static - Spatioasa (latimea interioara in fata e aproape cat in Superb) - Scaunele fata sunt geniale, te imbraca perfect. Alcantara e delicioasa. - In spate se sta foarte bine, chiar ai loc la picioare - Fetele de usi si cotiera sunt imbracate in piele - Volanul - excelent - Maciulia DSG - scurta, neagra, combinatie de piele cu plastic excelenta - Feelingul comenzilor foarte bun, toate butoanele si comenzile se simt bine facute - Orange pack: de vis pentru o masina inchisa la culoare. Pe viu iti dai seama ca nu este prea bling si o spune unul de 35 ani. - Interiorul e bine facut, imi place ca au renuntat la crom pentru gurile de ventilatie si comenzi climatronic. Totul e negru si arata bine. Mai ales plafoniera si mocheta de pe plafon - evident negre. - Singurul punct oarecum de criticat - in buzunarele fetelor de usi si torpedo nu ai mocheta. Dar...cu rabdare, cred ca se poate bricola ceva... In al doilea rand - in mers: - Socant de confortabila si docila. Schimba in zona de 2,000rpm, cade pe 1,500-1,600rpm, linistita, nu trepideaza, nu pare subturata. Evident - DSG nu smuceste, se potriveste foarte bine si benzinei. - Suspensia nu scutura, nu troncane, nu se simte in niciun moment rigida. Pe Confort fiind, denivelarile si rosturile se simt aproape la fel ca si cu Superbul cu roti 17'' - Rotile de 19'' cu 235/35 sunt perfect armonizate cu trenul de rulare, ma asteptam la socuri in ficat, dar nici gand. - Pe Cupra: motorul maraie si urla intr-un mare fel, inclusiv pocnete din evacuarea spate la schimbat in sus. Pe retrogradare are un sunet genial. - Suspensia se intareste, dar nu cat sa deranjeze. - Masina este efectiv lipita de asfalt. Nu are ruliu, nu are subvirare, nici chiar pe acele de par cu raza variabila, care strang. Dif-ul blocabil lucreaza superb, masina e in tractiune continua, in niciun moment nu scartaie roata de pe interiorul virajului. - Consumul - extraordinar de decent. 9% pentru o masina cu care te si joci, de 280cai este genial. O nota speciala pentru frane, sunt "altceva" fata de ce ofera in mod obisnuit VAG - pe masinile "normale". Caracterul dual, tip Dr. Jekyll and Mr. Hyde este fabulos, masina efectiv poate fi condusa de oricine. Concluzionand: e o masina care iti aduce un mare zambet/ranjet pe figura, te simti ca un copil care se joaca cu trenuletele.... Ce sa mai zic? E luni. De sambata ma gandesc doar cum sa fac sa iasa de o Cupra. Si am o singura dilema: Hatch sau Break ? :D1 point
-
Foarte frumoasa masina, sa o stapanesti sanatos ! Mie nu imi plac claxoanele alea , dar ..e o chestie de gusturi. Parca iti si distrag atentia de la look-ul general al masinii.1 point
-
1 point
-
doar sa schimbi calculatorul de coloana cu un 1k0 953 549 CH - daca masina ta este 2004-2005, trebuie sa schimbi si spira de la volan, cu una cu litera C la final nu, nu merge - tu ai BCM, nu poti monta centrala electrica - bordnetz, in locul lui....1 point
-
1 point
-
Am inteles. Gusturile nu se discuta...[emoji1]1 point
-
1 point
-
Nu am mai postat de ceva vreme aici,insa nu am sta degeaba in acest timp:) Am reusit sa bifez noi modificari pe lista: -Ceasuri bord (i.c.maxidot)de passat b7 am activat functia de staging; -Modul climatronic model passat cc; -Rcd310 Oem bosch(de pe passat B7); -Instalatie Bluetooth standard 9w2(modul/cablaj/microfon); -Grile ventilatie bord cromate si iluminte(piano black); -Grila radiator pt anotimpul rece; -Limini interioare ambientale led 6000k;1 point
-
1. certificarea TUV la orice produs nu se refera la aplicabilitatea lui ( este certificare de fabricatie adica indeplineste caietul de sarcini a proiectantului , indeplineste cerinte de siguranta , cerinte de mediu , cerinte de prezentare etc ) certificarea de aplicabilitate o dau altii de ex. in cazul frecarii institute de tribologie care la randul lor sun certificate daca sunt germane de TUV . un mercedes clasa C daca are certificare TUV asta nu inseamna ca merge prin apa de un metru ( asta o arata cei care testeaza masina daca poate sau nu ) repet in dosar 221/119/2011 - covasna termen 20.03.2012 " raport expertiza tehnica " nr. 176/2012 la pag 8 specialit expertize tehnice Dumitrache Eugen se arata ca acesti aditivi pot fi numiti aditivi de inrautatire a arderii ( exista raportul e simplu de gasit ) am folosit aditivi metabond si mult dar acolo unde se pot folosii si constata efecul imediat ca in cazul sprayului folosit pe scule - caz particular pe burghie din otel rapid efectul a fost zero - masina unealta a fost masina de gaurit in coordonate ( aparate folosite - comparator si intrument de masurare a fortei de apasare ) factura emisa la livrare apoi factura emisa de retur la produse la cateva fabrici . Punct In fabrici pe masini de coordonate nu lucreaza ageamii !1 point
-
1 point
-
1 point
-
De dragul masinii...tot nu ma pot abtine .... :Computer: Inca mai am nostalgia unui Polo Cross portocaliu cu mtm...asa ca orange-pack-ul doar imi invarte cutitul in nostalgie :)) Sa te poarte cu zambetul pana la urechi :D1 point
-
1 point
-
Sincer si fara suparare din punctul meu de vedere eu nu as fi , facut asa ceva(deci nu o lua in nume de rau este doar ce as fi , facut eu)...deci vorbim de alezat bloc, planat bloc, rectificat arbore, planat chiulasa...automat ai pus si niste segmenti mai mari fata de cei care trebuiau sa i montezi in mod normal(adica camasa pistonului agata sus sa inteleg...).Trist dar dina pacate traim in romania si asta ne ocupa tot timpul.Sa inteleg ca te a dus la 50 de milioane sau mai mult toata afacerea?-1 points
-
Salutare, Si eu am probleme cu martorul ABS care nu se stinge. Cred ca este vorba de unul din abs-urile de la scaune. Din cate am citit aici pe forum trebuie curatate, intarite, sau chiar puse pe direct mufele si este posibil sa scap. Problema este ca nu stiu exact la care din scaune am eroarea. Este cineva din Craiova ce ma poate ajuta cu o scanare pentru a vedea unde este buba? Evident, din partea mea vine berea :D Multumesc anticipat!-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00