Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 08.11.2015 în toate secţiunile

  1. Probabil interfata folosita e de vina.
    1 point
  2. Progres bun pe Gilau - Nadaselu, asa cum ne-au obisnuit romanii de la UMB Spedition Dupa cum se poate vedea, este o lucrare grea cu multe viaducte si deblee. Contrar italienilor de la "Imbecillo" (lotul 3 Orastie - Sibiu inchis complet pentru refacere totala la un an de la deschidere), UMB protejeaza inainte de toate taluzurile si terasamentul prin inierbare si rigole de preluare a apelor, dupa care vin cu asfaltul. O lucrare foarte ingrijita si executata destul de rapid pana acum !
    1 point
  3. New life nu e deloc subtire pentru lantul nostru. Din contra el este fluid la rece si ajunge repede unde trebuie iar ZDDP din el impreuna cu Mo si B asigura protectia rapida. Nu te intereseaza sa fie vascos in primele secunde, ca nu cat de greu curge conteaza ci cat de repede asigura filmul de ulei. Iar la noi altele sunt problemele la lant, nu neaparat ungerea. Iar a3-ul meu are lant cu probleme pe el. Adica e revizia A cea care o sa ma lase. Are 6k km acum :))) Poate ma tine macar 40k. 5w30 este foarte ok. Este ceea ce are nevoie un TSI pentru un mers de om normal dar si cu valente sportive nu excesive. Castrol ... ar fi titan fst 5w30 care are pentru curatare magneziu. Nu sunt pro dar ... e mai abraziv magneziu decat calciu. Cert e ca la nivel de aditivare are si undeva la 600 ppm Zinc si fosfor, aditivi solizi in cantitate mica. Nu e cine stie ce dar cine trebuie sa respecte garantia si e impusa treaba cu castrol ar fi bine sa mearga pe el. Are ceva titan in el... nu stiu la ce ajuta. N-am apucat sa mai citesc. Motul 8100 x-cess e foarte ok dar nu mai mult de 6k km cu el pe oras si 8-9 k in afara. Nu de alta dar lasa depuneri. Poate generatiile noi reviziuite au mai indreptat problema, dar cand eu il foloseam nu era chiar ok la nivel de depuneri. Eneos sustina se gaseste dar nu peste tot Ravenol VST, ulei bun, baza HC + PAO Parerea mea, new life 0w40 asigura porniri mai silentioase decat 5w30 amsoil european car formula care este un 504. Si mai e un lucru, pe care l-am obervat dar pentru care nu vad nici o explicatie. La Buzau la porniri aud lantul uneori, sau mai ramane agatat bendixul pe coroana. Dar la Brasov, piese astea capata calm ardelenesc. Uleiul European, fasnet e mai rapid ca lantul si na... nu mai zice nimic, tachetii se amorseaza mai fain iar bendixul nu mai ramane agatat pe coroana.
    1 point
  4. A3B4 si C3 au aceleasi cerinte minime de uzura. Diferenta conta in faptul ca cele A3B4 sunt full saps iar cele C3 sunt low saps cel mult mid saps. C3-ul este mai mult pentru dieselare cu DPF. M1 ESP 0w40 nu merita banii. Este un HC clasic. Mai bine iei un 5w30 ESP cu norma 504/507 daca vrei neaparat ESP.
    1 point
  5. Invata sa citesti un UOA ( analiza de ulei ) si unde ai sa vezi ce cantitate de Fe, Al, Cu gasesti in uleiurile Castrol si ce cantitate gasesti in alte marci de uleiuri. Din poza motorul are sludge la greu.... Castrol edge OEM luat si pus la reprezentanta audi, dupa 3-4 km de mers la talpa cu varfuri de 6k rpm se facea apa. Motorul galagios rau. Aseara cand am venit de la Brasovm la Buzau i-am dat masinii din tot sufletul talpa. Am ajuns acasa am ridicat capota si am lasat sa se raceasca putin. Troznea evacuarea de mama mama si motorul suna superb. Dupa un drum de 170 km in care ultimii 20 facuti cu pedala numai pe la podea. Castrol ? Imi puneam motorul in cap cu uleiul ala.
    1 point
  6. Foloseste un ulei BOGAT in Ca adica peste 2500 ppm si in 2 schimburi la 6k km iti cureti motorul mult mai safe decat cu un flush. Un flush contine Ca si Magneziu, magneziul fiind mai abraziv decat Ca. Pe langa cele 2 diversi cumpusi cu rol in EMULSIONAREA depunerilor si diversi detergenti.
    1 point
  7. Ai dreptate, imi plac de mor si cred ca pe 17" ar fi perfect dpdv al confortului. Cu astea pe 18", chiar si cand o setez pe ,,confort" tot simt fiecare groapa
    1 point
  8. Cand trebuie sa te gandesti la curatarea injectoarelor pe benzina? Injectoarele murdare sau blocate partial pot da multe probleme in mers: - Indicatorul "Check Engine" sa se aprinda sau sa apara codul de eroare
    1 point
  9. Continuarea: (nota1: toate operatiunile s-au efectuat la service Avia Militari) (nota2: inainte de orice, stiam ca se va detecta la interogare o eroare a sondei lambda, care tot apare de 2 ani; n-am schimbat sonda, intrucat n-am considerat ca e nevoie, dar stiu ca eroarea e acolo si nu ma deranjeaza). (nota 3: problema se manifesta aleator, cam 1-2 zile pe saptamana, uneori doar 2-3 minute, alteori 1 ora, si consta intr-un comportament neregulat al motorului, similar 'mersului in 3 bujii', care se manifesta intre turatia de relanti si aprox 2500rpm). Faza 1 (2 martie): - e cea despre care am vorbit pana acum. Intrucat mecanicul Marius care a lucrat initial la masina a zis ca n-a lucrat pe motoare 1.8T pana acum, si m-am dus in service fara programare, am plecat din service cu erorile generate de adaptarea nereusita, si cu programare pentru o verificare mai amanuntita - cu solicitarea catre service ca mecanicul care va lucra pe masina sa fie unul care a mai lucrat pe motoare 1.8T. Asta pentru ca (citez din mine) 'nu facem scoala pe masina mea, si nici experiente pe banii mei'. Mentionez ca in momentul in care m-am dus in service defectul reclamat de mine a fost pierderi de putere, mers neregulat al motorului, caderi ale relanti-ului, 'ca si cum masina ar merge in 3 bujii'. Durata vizitei in service: 1h. Pret: aprox 1h manopera (0.9h parca). Faza 2: - vizita 2 in service, mecanicul 'castigator' a fost Andrei (imi scapa numele de familie). Reuseste adaptarea din prima incercare, se sterg erorile. Incearca adaptarea a doua oara, si a treia, si a patra, si nu reuseste in nici una din incercarile 2-4. 'Concluzia' - trebuie schimbata clapeta. Nu sint neaparat de acord cu chestia asta, nici neaparat impotriva, insa mi se pare ca diagnosticul a fost pus prea usor. Vine si Vlad Rusnacenco (receptionist? semi-sef de service?) - concluzie 'e clar clapeta'. Eu: Ok, de acord, cat costa? VR: 500 EUR (aprox). Eu: De acord, o schimb, dar daca nu e asta cauza ce facem? VR: Cum sa nu fie, nu se face adaptarea, nu vedeti? Eu: Vad, da' nu aia e intrebarea. VR: Pai va dati seama ca noi cand facem o recomandare ne asumam o responsabilitate... [...] Varianta agreata - sa 'traga' de clapeta pana sterg erorile, si dupa aia mai vedem daca se mai manifesta mersul aiurea al masinii sau nu. 'Trage' Andrei de clapeta inca vreo ora (adica o sufla, o da cu spray nush de care, etc), vine un alt mecanic Cristi sa contribuie 'ce baaa, e clapeta clar, nu pricepe clientu'? s-o schimbe, ce e asa greu'. Adaptarea se realizeaza in cele din urma cu succes, si erorile se sterg. Chestia asta - 'Resetarea adaptarilor: in grupul engine-01 / adaptation-10 / in canalul 00 se salveaza valoarea 00' n-a functionat, Andrei zice ca nu merge la toate motoarele, el a facut doar la o Fabie asa ceva. Durata vizitei: 2h (aprox) Pret: 1h manopera (tot aprox, de data asta cred ca am platit 0.8h). Faza 3: - defectul se manifesta in continuare, programare noua la Avia, ca sa fiu sigur ca au determinat corect cauza. Tot Andrei e castigator, ca sa fim consecventi. - in service concluzia e pusa rapid - clapeta (<30 min). Intrebare - 'daca nu e clapeta de vina si o schimb degeaba, ce facem?' VR dixit - responsabilitate, bla, bla, tester, eroare, etc. Eu dixit - whatever, o schimbam, si daca nu aia e cauza o platiti. VR - aaaaa, stati atunci sa mai 'tragem' de ea. Intrebare suplimentara catre Andrei - 'din experienta ta, cat de des cade o astfel de clapeta?'. Raspuns - 'in 3 [poate 4, n-am retinut exact] ani de cand sint aici n-am schimbat niciuna'... 3h mai tarziu aceeasi concluzie, comandam clapeta si ma programez din nou sa fie schimbata. Durata: 3h Platit: 5m avans clapeta. Comanda ramane deschisa pana se schimba clapeta. Faza 4 (29 aprilie): - o noua vizita in service, se schimba clapeta, se adapteaza cu succes, totul pare ok. Durata: 1h Pret: 12.7m lei (parca 12.7m, vreo 18m a fost totalul). 15.8m clapeta, 1.9m manopera. Faza 5 (7 mai=sambata): - !%^&@$^@#$&@#%$%@#&*$^^@#%$^%^!@#%$^!@%$!@# (adica problema se manifesta din nou, schimbarea clapetei n-a rezolvat problema). Fericire maxima pentru mine, de mult cautam o ocazie sa scap de 19m lei si nu stiam cum... Faza 5a (9 mai=luni): - sunat la service, bombanit, VR - 'aaaaaa, n-are cum sa nu fie clapeta, da' treceti maine pe la 10 pe aici sa vedem, tre' sa verific daca s-au efectuat procedurile de configurare a clapetei, bla, bla, etc'. '10 e in miezul zilei, lumea mai si munceste, vin la 8 cand deschideti, si pornim de la ideea ca dati banii inapoi'. VR - 'aaaaa, asta nuuuu, e clar clapeta de vina'. Eu - 'whatever, asta mai vedem, analizati totusi si ideea asta, ca sa fiti pregatiti cu un raspuns'. Faza 5b (ieri, 10 mai): - vizita #5 la service. VR - 'dati-mi cheile, sa vedem'. Eu - 'nu, sa vina mai intai seful de service, sa discutam problema, si dupa aia mai umblam la masina'. VR - 'bine, ma duc sa-l chem' si dispare... 10 min mai tarziu, Ionut Popescu, celalalt receptionist - destul de customer-oriented de altfel, ma vede stand ca o valiza in gara, se ofera sa ma ajute, afla ca VR plecase dupa seful de service, si n-a mai venit. IP - 'Aaa, pai VR a plecat la o urgenta' nush unde. Eu - '????. Parca plecase dupa seful de service...'. IP - 'nu, urgenta, whatever, sef de service doriti, va servim imediat'. Apare in 2 min cu dl. Petre (sper ca am retinut bine numele) prezentat ca sef de service. Discutam problema, de acord sa investigam, cu conditia ca masina ramane in service doar cu mine langa ea (paranoia dusa la extrem, oricum n-am incredere in service-uri/mecanici/etc, de data asta mi-era teama sa nu identifice cauza in lipsa mea, s-o rezolve pe banii lor, si sa dea vina pe clapeta). Mentionez din nou, si catre dl. Petre, ca ceea ce suspectez e o fisha intrerupta, o bobina care merge prost, o bujie, whatever, intrucat manifestarea e similara 'mersului in 3 bujii'. Mentionez de asemenea ca masina a mai mers in 3 bujii acum 2 ani, lucru pe care nu l-am detectat intrucat motorul e mare, turbo, si compenseaza, dar pe care l-am aflat la revizia de 50.000km, ocazie cu care oricum nu s-a putut determina daca a fost sau nu o problema, intrucat bobine/bujii/etc pareau ok, parea doar o fisa intrerupta pe cilindrul 4, si s-a rezolvat de la sine prin tragerea/zgaltairea/miscarea/etc fiselor. Intrucat mersul in 3 cilindri nu l-am simtit, suspectez ca masina ar putea merge chiar in 2 de data asta. Cer sa mi se decupleze una din fise, sa vedem daca putem reproduce simptomele masinii (s-o pornesc doar cu 3 fise conectate), nu mi se accepta din prima incercare. [trec peste faptul ca Andrei rade cand ma aude spunind fise, cica se cheama cablaj, nu fise] Pentru pasionati, motorul meu e AGU, iar verificarile facute au fost urmatoarele (tot cu Andrei ca mecanic, oricum n-as fi vrut sa fie altul), cu VAS-ul conectat la masina aproape tot timpul (clapeta de acceleratie fiind cea noua): - vine mecanicul Cristi, scoate o mufa de undeva de pe cutia cu filtrul de aer (MAF poate, daca am asa ceva...?), nu aia e cauza. Se retrage, lasindu-l pe Andrei. - schimbat sonda lambda, cu alta (la cererea lor, eu neconsiderind relevant asta) - verificare VAS, sonda ok, totul pare ok. Grupul engine probabil, canalul 16 (knock sensor nush ce, nu mai stiu cum se numeste) - e cel care arata tensiunea de alimentare a bobinelor - bobina 1+2 = 1-1.2V, bobinele 3+4=0.6-0.8V. Diferentele par mari (>30%) ar putea fi o bobina, sa aducem alta sa verificam prin inlocuire. Totusi, nu e stocat nici un cod de eroare. In plus, manualul da 0.4V-1.4V (parca, ar putea fi 1.3V) ca interval ok. - noua bobina nu se potriveste (eu am 'tipul vechi', whatever that means, ale mele sint negre/de plastic sau cauciuc, aia noua era argintie/metalica). Cautam alta, nu gasim, la magazie n-a avut niciodata. Le schimbam intre ele (bobine si bujii) 1 cu 4, 2 cu 3. VAS, acelasi canal, valori 0.5-0.8 la toate. Concluzia - nu bobinele sint cauza. - bujiile? Andrei - 'cea de pe cilindrul 4 era mai neagra, da' era ok.' - cer din nou sa fie deconectata o fisa, se accepta de data asta, pornesc motorul - bingo, astea sint simptomele, luati de cautati cauza. - opresc motorul, se conecteaza fisa, pardon cablajul, la loc, se porneste motorul, si se deconecteaza alimentarea injectoarelor, pe rand cate unul, sa vedem daca se modifica regimul de mers al motorului. 1, 2, 3 se modifica vizibil, 4 insa ramane indiferent. Sa fie defect un injector...? Se aduce altul, se schimba, uraaaa, merge motorul, am descoperit cauza. Se misca un pic fisa, pardon cablajul, de la cilindrul 4, iar nu mai merge, se misca in continuare de cablaj, nimic. Ok, nu e injectorul... Eu - 'daca ne uitam in VAS, ar trebui sa avem ceva erori, nu?', 'da, sigur'. VAS - NICI UN COD DE EROARE (!^@%#^@!%)... - Poate cablajul...? Andrei - 'ai spalat cumva motorul?'. Eu - 'da, acum 2 ani, de ce?'. A - 'am avut o problema similara la o Fabie, spalase motorul si am descoperit un fir oxidat'. Nasol, n-o sa-l mai spal... Vine electricianul (nu stiu numele lui) - 'e semnal pe cablu?' (e vorba de cel care vine de nush unde si intra in cap la bobina, s-o alimenteze). O fi cablul intrerupt...? O fi, da' unde-i capatul...? In ECU... Simt o apasare de 2000eur pe portofel (parca atata costa un ECU, combinat cu sugestiile lui s_c - ca ar putea fi clapeta sau ECU). Se mai electricianul o data pe schema electrica si constata ca mai e o componenta intre bobine si ECU - power output stage (din nou, whatever that means). Ok, care-i aia...? Vine electricianul 2 - 'ce cautati?', 'pos cautam', 'e 1.8T, 20v, nu?', 'da', 'uite asta e, vedeti ca are si un radiator pe spate. Are 2 conectori - unul pentru cate 2 cilindri. Oare n-o fi ala 'obosit'...?'. AHAAAAAAAAAAAA... Combinat cu tensiunile aiurea de mai sus, AR PUTEA AVEA SENS... Schimbam dracia aia, VAS arata aprox 0.8V pe fiecare bobina. Cool... Scoatem din nou alimentarea pe cate un injector, toate functioneaza ok, VAS are erori stocate pentru fiecare cilindru (ar putea fi 'Cyl.x, Injector Circuit Fault in electrical circuit', nu mai stiu foarte exact, unde x=1-4). Punem la loc injectorul, sonda lambda, rotim bujiile si bobinele la pozitia initiala, si punem clapeta originala in locul celei noi (o aveam in portbagaj, of course, doar nu era s-o arunc :D ). Facem adaptarea pe clapeta veche, procedura ruleaza ok. Cauza pare a fi descoperita... Clapeta noua ramane la ei, s-o returneze, masina mea are toate piesele pe care le-a avut initial, cu exceptia POS. Agreez cu dl. Petre sa nu-l comande inca, sa merg o saptamana cu POS-ul dat de ei, ca sa ne asiguram ca intr-adevar aia e cauza (intrucat defectul se manifesta aleator...). Durata: 5h Pret: 0. Pretul estimat al POS e 300EUR, probabil pret de magazie fara TVA si fara manopera. Total: 5 vizite la service, 12h petrecute acolo, aprox 19.1M lei. Total oameni care au lucrat (mai mult sau mai putin) la identificarea problemei: 1 sef service, 2 receptionisti, 3 mecanici, 2 electricieni. Si cu mine, of course... Daca POS e cauza, va mai urma o vizita, 1h, si o sa-mi dea niste bani inapoi (POS e mai ieftin decat clapeta). - Minge neagra pentru Avia, ca service, pentru sa zicem superficialitate in identificarea problemei (sa nu zic incompetenta). - Minge neagra pentru VR - pentru atitudinea superioara 'noi sintem priceputi, clientul nu stie ce vorbeste'. - Bila neagra pentru mecanicul Cristi - pentru aceeasi atitudine superioara, si sa nu zic impertinenta (in fond, salariile lor sint platite de clienti, nu...? Chiar daca nu direct lor...). - Bila alba pentru mecanicul Marius - pentru sinceritate, si pentru ca la ultima vizita la service a venit si el sa ajute (si sa invete presupun). - Bila gri pentru Andrei - pentru ca se distra pe seama mea. - Bila alba pentru Andrei - pentru ca a fost de acord sa incerce aproape orice l-am rugat sa incerce la masina, si a priceput ca incerc sa ajut, nu sa fac pe desteptul. - Minge alba pentru Andrei - pentru ca in momentul in care i-am cerut sa scoatem o fisa din capul bobinei 4, cu motorul mergind, a refuzat sa o faca spunind ca se poate arde ECU (presupun ca are dreptate, eu as fi tras de cablaj fara nici o grija...). - Bila alba pentru IP (receptionist) - pentru atitudinea customer-oriented. - Bile albe pentru cei 2 electricieni, care au ajutat la identificarea in final a problemei (cel putin in momentul de fata problema pare identificata). - Minge alba pentru dl. Petre (seful de service) - pentru atitudinea orientata pe rezolvarea problemei, si nu pe salvarea banilor service-ului (care, BTW, oricum nu cred ca Avia i-ar fi pierdut, ei vor trimite clapeta inapoi la PORO), si pentru ca a fost de acord cu mine ca, desi clapeta originala ar putea fi defecta, nu aia a fost cauza problemei reclamate de mine. Ar putea genera probleme in viitor, dar acum nu aia e cauza. Doar am si cauciucurile tocite, si nici antena nu e cea originala pentru ca mi-a fost furata, da' asta nu inseamna ca le schimbam pe toate, nu...? Ca eu n-am venit in service sa schimb ce-o fi nevoie la masina, si printre altele sa se rezolve si problema cu mersul neregulat, ci am venit sa se rezolve problema cu mersul neregulat. Cam asta a fost, cauza in momentul de fata pare sa fie acel Power Output Stage controller (o piesa cam cat o cutie de chibrituri, foarte plata, amplasata pe cutia cu filtrul de aer, pe partea dinspre parbriz). Ramane sa vad pana saptamana viitoare daca intr-adevar problema s-a rezolvat sau nu. Trec peste timpul pierdut de mine si ajung la vesnica problema - clientul trebuie sa fie (aproape) expert in mecanica auto, mecanica fluidelor, calculatoare, masini de spalat, astronomie, etc, pentru a putea sa se protejeze impotriva unor cheltuieli aiurea... Probabil ca data viitoare ma duc si cu o factura catre Avia, pentru consultanta... Imi mentin in continuare parerea ca doar Dacia se repara in parcare, si ca daca nu mergeam in service, ci incercam sa rezolv problema 'in parcare', ar fi fost mult mai greu de determinat (daca nu imposibil) cauza (chiar si numai prin faptul ca la masina mea au fost inlocuite 4 piese -sonda lambda, clapeta, un injector, POS- pentru a putea determina care din ele cauzeaza problema). Va tin la curent cu concluzia finala. Laurentiu
    1 point
  10. Ma uitam pe la emag la uleiuri si am gasit M1 ESP 0w40.... Cu norma 502... Asta e marfa noua !!! Asta are norma C3 fata de New life ce are A3/B4...dar asta nu conteaza la tsi, nu?!
    -1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!