Asi mai vrea sa completez cate ceva. Noul passat (B6) e facut pe platforma de Golf V (ca si O2), cel mai probabil pentru reducerea costurilor (dar nu cu sacrificii importante la nivelul calitatii). Asta inseamna motor transversal in fata, suspensie mc pherson fata si multibrat spate, dar si altele. Vechiul passat era facut pe o platforma comuna cu A6, ceea ce insemna motor montat longitudinal, suspensie multibrat fata, semiindependenta spate (adica cu o axa relativ rigida), dar nu la toate modelele pt ca la 4 motion era tot multibrat si pe spate. Suspensia Mc Pherson e destul de performanta si mai ales fiabila, iar costurile de intretinere sunt foarte reduse in timp, dar este in general mai putin confortabila si necesita amortizoare de calitate si fara uzura. Deoarece ocupa spatiu putin se preteaza foarte bine la motorizari montate transversal (nu imi vine in cap nici o exceptie de la aceasta regula). Cea multibrat (sau cu brate suprapuse - varianta) este practic cel mai bun sistem de articulatii pentru suspensie, din punct de vedere al confortului (la drum dar si acustic) si stabilitatii, dar este relativ scumpa, nu foarte rezistenta in timp si ocupa spatiu mult, fiind utilizata la masinile scumpe si performante (si la Formula 1 de ex) cu motor montat longitudinal. Ideal pentru confort si stabilitate ar fi o masina cu multibrat pe ambele punti, dar din punct de vedere al costurilor cea mai buna solutie in prezent este Mc Pherson si semirigida (ca la Logan). Asta e ceea ce stiu eu ... http://www.carbibles.com/suspension_bible.html