Avand in vedere ca in ultimul timp, aud tot mai multi oameni care vor sa isi cumpere un Tiguan, mai ales modelul nou care pare foarte interesant, am zis sa fac un gest omenesc si sa prezint cateva detalii mai putin cunoscute despre acest model. Stiu ca multi vor pleca de la premiza gresita, ca am ceva cu brand-ul sau serviceurile din tara (care sunt sub orice critica) dar o sa va explic in cateva cuvinte de ce nu e adevarat. Mentionez ca mai detin cateva masini din grupul VAG, printre care un Golf 5 care este extraordinar. De asemenea mai detin un RAV4, care este net superior Tiguanului, dar asta e alta poveste. Acum ceva timp, am decis ca Touaregul este prea mare pentru oras si m-am gandit sa il schimb cu ceva mai mic. Cum Toyota era relativ noua am zis ca nu are rost sa o schimb si oricum vroiam o cutie automata, iar la acest capitol la vremea respectiva cei de la Toyota nu stiau cu ce se mananca. Asa ca am dat o fuga la dealer, am comandat un frumos exemplar de Tiguan 4motion, cu DSG 7 si foarte multe optiuni, la un pret de Touareg, ca sa fie bine. Dupa 4 luni de asteptare, masina a venit. Am mers sa o ridic si cand am vazut o primul sentiment a fost: Wow ce frumoasa e. Apoi m-am apropiat de ea si am inceput sa o studiez. Am obserat relativ repede, compromisul facut de VW despre care citisem, dar nu credeam. Pe orice puneai mana, parea ieftin si de proasta calitate. Dau sa ridic capota, obisnuit cu golful din 2005 care are amortizor, si imi cade pe mana. Injur, ma uit la consultant si parca anticipeaza intrebarea: "Da stiu, nu are amortizor, asta e." Masina la momentul de fata are 30.000 Km si defectele au aparut unul dupa altul. Prima data s-a slabit scaunul si se misca atat de frumos ca aveai impresia ca erai la birou. Reclamat defect la revizie si primesc raspuns ca masina trebuie sa stea 3-4 zile la reparat. Dupa cateva luni, se strica gurile de ventilatie, reclamat defect, rezolvare tipic romaneasca. "Ce va trebuie ventilatie in bord? Dati jetul de aer la picioare si la parbriz." Trec alte luni, se strica sistemu keyless, reclamat defect, rezolvare : "Folositi a 2 a cheie" Alte cateva luni, camera se vede cu liniute. Reclamat defect, rezolvare : "Vi se pare, ce credeti ca displayul navigatiei este full hd? E asa orientativ" Reclam faptul, ca franele sunt sub orice critica, foarte elastice. Sa le verifice si eventual sa faca un upgrade la altceva. Rezolvare: "Platit constatare, masina nu are nimic, upgrade nu se poate face, franati mai din timp." Iarna trecuta dupa 4 zile, masina nu a mai pornit. Primit curent de la o Dacie, a pornit apoi dupa 1 saptamana aceasi situatie. O pun pe redresor la incarcat, merge cateva zile apoi iar moare. Reclamat la service, raspuns: "Bateria pare slaba, dar trebuie sa o lasati la noi cateva zile. Sa vedem ce si cum... oricum cu schimbatul mai greu." De 2 luni, se aude foarte urat (o sa pun un filmulet) la relantiu,mecanicii banuiesc ca este cutia de viteze DSG, oricum face doar cand e rece si nici atunci permanent. O bataie metalica... Am sunat, m-au plimbat 2-3 zile, si acum mi-au spus ca sa duc masina 1 saptamana si daca nu apare defectul sa platesc "deranjul". Probabil stiti, ca mecanicii nostri sunt experti in cutii de viteze DSG7, cred ca o sa fie un macel, o lupta 1-1 intre mecanici si masina. Imi e mila de ea, saraca. Cam atat primesti pentru banii dati pe masina. Garantia e o gluma proasta, iar respectul pentru client este un vis frumos. Mai stiu pe cineva care are un Tiguan 1.4 Tsi, cu foarte multe probleme dar el trateaza problema intr-un mod diferit, cu multe cuvinte frumoase adresate consultantilor din mijlocul showroomului. In mod ironic, celelalte masini VW merg foarte bine si nu au probleme. Stiu ca pare ciudat, dar problema mea nu este cu angajatii din Romania ci cu masina in sine. Este imposibil ca la 30.000 Km sa ai atatea probleme si incercati sa cascati ochii inainte de a mai cumpara Tiguan. Intrebati in stanga si in dreapta inainte de a cumpara cazanul asta. Ca un fericit posesor de Tiguan, eu sfatuiesc pe toata lumea sa isi cumpere ori Touareg (este din alta liga, inclusiv la calitate) ori un Golf. Dupa tot acest timp,pot spune cu certitudine ca Tiguanul este cea mai proasta masina pe care am putut sa o conduc. O sa postez rezolvarea cu DSG-ul, dar nu imi fac mari sperante. Probabil ca rezolvare o sa imi recomnde sa pun pe modul manual si sa schimb eu vitezele. Stiu ca sunteti multi, care nu aveti nici o problema si ca masina e minunata si ca am avut ghinion, ca am prins una proasta, dar adevarul e ca nu imi pasa. Daca vroiam sa merg pe noroc, ma duceam la ruleta.