Hai ca revin cu niste lamuriri, ca tot ne-am contrazis in legatura cu varsta unei masini si in special de diferenta de vreo 5 ani intre A4 si FOCUS, si de ce A4 si nu FOCUS ! -am citit seara aceasta ca nemtii (VW cel putin) in anul 2005 a intrat in politica de reducere a costurilor, masinile nu mai puteau indeplini normele si trebuia sa foloseasca la diesel adblue , cum s-a si pus pe PASSAT 2.0TDI 136cp. Pentru costurile de 300euro care erau necesare pe modelele euro 5, au renuntat si au pacalit cu softul ala. Am mai citit ca inclusiv la Golf 5, dupa anul 2006 s-a produs o scadere a calitatii, chiar daca au venit cu minuni de navigatii si alte dotari, insa alea erau optionale si daca le doreai le plateai, pe cand masina per ansamblu trebuie ca in dotarile standard( de baza, sau nivele superioare) sa pastreze costurile cat mai reduse. -am citit tot in aceasta seara un raport de utilizare al Alfa Romeo Giulietta, care in prezent ca masina sh are o calitate in interior mediocra, sub medie ! Are probleme mari cu rugina + electronice si altele mecanice costisitoare si enervante, pe cand la alfa 159 (sau 147) nici vorba de calitate mediocra sau rugina, a fost una din cele mai bune masini Alfa, insa a fost prea grea, iar cele electrice sunt oricum cunoscute la masinile italiene :)), inclusiv la vopsea care e foarte slaba pe Giulietta si unii proprietari spun ca se ciobeste si daca o speli cu aparat cu presiune si asta nu numai la Alfa Romeo Giulieta, cat si la alte modele din alte tari. Deci inca o dovada ca si italienii s-au luat dupa nemti. Mai sunt cazuri de masini noi care sunt mai slabe calitativ insa n-am suficient timp sa detaliez. In concluzie, un A4 in stare buna de functionare merita pentru diferenta nefavorabila de 5 ani. E din alta clasa, alta calitate. Iar intretinerea, cautati voi pe siteuri specializate si comparati costul la volant, turbo si alte piese si o sa ramaneti uimiti. In ultimii ani au mers pe principul designului care l-au imbunatatit foarte mult cu diferite leduri, jante, etc , care sa iti atraga privirea si sa iti placa mult, insa caliatea a scazut considerabil. Puteti sa va raspundeti singuri la aceasta dilema prezentata de mine daca, comparam PASSAT B5.5 cu B6, ca tot sunteti multi posesori si cunoscatori, B6 sedan cel putin e mult mai frumos, insa calitativ ... va las sa raspundeti voi la aceasta intrebare (si nu in ultimul rand, cunosc posesori de B6 care le pare foarte rau dupa B5.5, cunosc posesori de Octavia 1 pana in 2004 (nu modelul TOUR care era mai slaba) care sunt dezamagiti de upgradeul facut la Octavia 2. E veche, stiu asta ! Insa numai odata schimbi turbo si te tine inca cativa ani si nu mai ai probleme si acest lucru e valabil la orice piesa, pe cand la modelele cu defect de fabricatie, ii inlocuiesti imbusul la pompa de ulei si niste mecanici mi-au zis ca pe parcurs trebuie inlocuit din nou si acel lucru costa. Poate am gresit un unele afirmatii si nu ma supar daca ma corectati, imi face placere sa am cu cine discuta pe aceste subiecte.