Corect Markos, hai ca ma bag si eu pe subpunctele tale si mai completez putin la care mai am habar 1.Legat de bujii este corect ceea ce ai specificat, le poti verifica atat cu aparatul de masura cat si cu fir sau lampa de control , dar asta nu inseamna neaparat ca sunt ok, trebuie demontate si verificat vizual cum , unde si in cat timp se incalzesc 2.Starea injectoarelor cu vag-comul o afli doar informativ, niciodata vag-comul nu iti va da dc injectorul e bun sau nu, cel putin in majoritatea cazurilor, ca sa argumentez si sa intelegeti, dc cititi pe forumul acesta veti vedea ca atat eu cat si alti colegi au avut probleme la injectoare si vag-comul spunea ca e ok, la mine masina mergea perfect dar le-am dat jos cica sa le curat si au fost curatate cu totul, masina din 140 de cp cred ca mai avea 30, ma facea o dacie, valorile pe vag erau perfecte aproape de 0 cum este ideal, deci aici e interpretabil, se poate incerca o curatare pe un aparat dar nu stiu dc da rezultate, mai sunt care incerca cu metabond megasel parca , dar si aici sunt pareri si pareri. Cantitatea injectata trebuie sa fie in special intre 3-5 ca sa fie ideal, eu am avut-o si 0.9 cand am luat masina si nu tremura si nici nu dadea fum alb dimineata,am reglat la 2.6 la fel, totul bine , acum e la 3.6 si mergea ok , dupa ce sa umblat la motor si a inceput acest simptom , cantitatea a ramas aceeasi, nu sa modificat deloc deci as cam excludeo, de obicei aceasta se manifesta la mersul motorului nu si la pornire, poate influenta puterea, fumul consumul si trepidatiile la relanti 3.Verificarea intradevar a senzorului G62, se verifica apx tot in vag com , la engine dimineata inainte de pornire verificati la measuring blocks grupul 007, ei aici valorile la temperaturi trebuie sa fie apropiate, alt metoda vezi valoarea temperaturii in drupul 001 ultima rubrica si pe urma intri la instrumente si vezi temperatura, dar de obicei un senzor g62 cand e defect da eroare, totusi se poate scoate mufa dimineata si veti vedea ca se actioneaza bujiile apx 15 secunde si poate porni bine, dar aici deja intervine pct 1 unde bujia in apx 15 secunde se poate inrosii bine si varful, astfel schimbati degeaba senzorul g62, eu sincer l-am schimbat am dat 110 lei pe el , dar nu e nici o schimbare, am unul de rezrva acum 4.Dupa montarea distributiei la mine avansul era in partea inferioara a graficului, motorul pornea usor si la fel facea, l-am reglat putin deasupra liniei de mijloc, unde ar trebui sa fie normal si nici o schimbare, am vazut la altii avans iesit din grafic ca e mai mare ca e mai mic si nu aveau gram de fum alb dimineata 5. Eu nu cred ca e de la motorina , zica cine a zice orice, puteti baga ceea mai scumpa si ceea mai buna si veti vedea ca la fel se va manifesta, d si eu de apx 3 luni pun ulei de 2T in motorina dar in concetratie de 40 ml la 10 l de motorina , 60 mi se pare cam mult totusi 6. Am avut iarna trecuta ulei 5w-40,10w40 si 10w60 cu nici unul nu a tusit si nici nu a dat fum albicios, La unii dintre voi vad ca se manifesta simptomul si nu va dati seama de cand , sau ce ati putut face sa apara, asta ar ajuta la identificarea problemei Eu cel putin pana acum 1 luna nu m-am confruntat cu aceasta problema, va spun ca dimineata de fiecare data cand ma urc pornesc masina cu usa deschisa indiferent cat de frig e, sa il aud cum invarte, cum porneste si cum suna, asta sa identific vreun zgomot suspect Ei de cand a sarit distributia si am desfacut motorul, nu sa indoit nimic, dar am planat si schimbat apx tot ce se putea schimba inclusiv cuzinetii si segmentii simptomul a aparut din prima dimineata dupa reparatie, deci e clar ca ceva ori nu sa pus bine ori ceva nu functioneaza cum trebuie dupa ce a fost desfacut, poate fi un senzor la care nu ii dam importanta, doar ca inca nu ii dam de cap, dar cred si sper ca pana la urma cineva tot ii da de cap Bafta si scuzati poezia