Sper ca te poti bate cu pumnii in piept in ceea ce priveste afirmatiile facute despre 1.6tdci/hdi/d. Altfel, te-as sfatui sa te abtii. Generalizezi, cand 1.6-le respectiv vine in 2 variante. Unul mai slab(~90cai) si unul mai potent de ~110. Intre ele sunt diferente notabile. Turbo cu geometrie fixa vs variabila, volant cu masa simpla vs masa dubla, si lista poate continua. Probleme au fost la cele de 110, exact la acele piese diferite. Cum de altfel, sunt si la restul masinilor Vag(si nu numai) post 2005 cu tdi cu geometrie variabila, masa dubla si alte cele. Chiar si asa, comparand cu toate failurile date de VAG cu orice motor al lor de volum(de la 1.2 la 2.0) sunt ca si inexistente. Sunt mai ieftine decat golf 5 pentru ca nu's la fel de cautate. Pt ca mentalitate. Pt ca Romania. Si apoi pentru ca imagine.. care e cauzata de cele anterioare. Acum 2 luni am luat pt un prieten un G5 2007, 1.9 tdi BXF(90cai), 135.000km cu 5500E. Ieri, am luat pt iubita un C4 2012, 1.6 e-hdi de 92 cai, 92.000km reali, 5900E. Deci, 5-6 ani intre ele, cel putin o generatie tehnologica, dotari cacalau si doar 400E. Trebuia sa fiu imbecil sa dau 8500 pe un golf cat mai cinstit, echivalent, de 90 de cai. Mai ales la cat de laudat e si 1.6-le asta tdi CR. Din orice pdv, pt o utilizare preponderent urbana si de catre un sofer potolit, C4 se sterge la fund cu G5 de la materiale, design, dotari la care golful nici nu viseaza la nivel de echipare similar, confort mai bun decat la Passatul meu, motor f silentios si consum nesimtit de mic. Si o spun eu, posesor si fan vag de 8, respectiv mai bine de 10 ani. Si nu mi-e deloc usor s-o spun, s-o recunosc. imi dau seama cat de mult ne falfaie astia de la VAG sigla in fata ochilor si cat de tare isi bat joc de noi de fapt.. Am avut ocazia sa ma dau si cu-n C5 2011. Dureros... Ce passat b6 sau b7 frate..? :icon_confused: :tuktuk: Si nici macar nu avea suspensia aia.."covor fermecat". E drept, VW-urile, fie ca vbim de Passat sau GOlf, sunt mai plantate pe sosea. Dar pt un sofer ca mine(sau majoritatea), pt care conteaza confortul si prea putin acei 5% din timp cand te dai pe curbe, zgomotul suspensiei, si rigiditatea cu care nu absoarbe denivelarile de orice fel... reprezinta factri care le fac sa piarda. Chiar va recomand sa incercati si voi. Treceti putin peste legenda de "masina frantuzeasca" si n-o sa fiti dezamagiti. Dimpotriva..