Tocmai ti-am raspuns ca nu se mai efectueaza corectiile lambda pe canal 32, de aceea se schimba mersul masinii, plus amestecul e calculat diferit, e un fel de mod de avarie sau "default" (implicit). Legat de detonatii acestea intotdeauna sunt mai prezente cu o benzina cu cifra octanica inferioara. De ce ? Tocmai pentru ca cifra octanica superioara suporta raport de comprimare mai mare. Depunerile de calamina din camera de ardere reduc volumul acesteia, ceea ce face ca raportul de comprimare a motorului sa creasca, ceea ce duce la detonatii si scaderea randamentului motorului, de aceea motorul e bleg sub 2000rpm Detonatiile inseamna si scadere de putere, depunerile in camera de ardere fac sa apara ambele efecte, si crede-ma ca multe motoare de acest tip au depuneri din cauza mersului subturat si de oras. Eu am vazut practic diferenta dupa o curatare de pistoane: masina trage mai liniar, are forta si pe caldura mare, nu mai detoneaza. Partea nasoala e ca mersul de oras si cel economic poate sa faca depuneri iar, dar alergata pe autostrada (130km/h) isi revine. Detonatiile (gasesti surse multe si pe net) inseamna alte explozii mai mici pe langa detenta principala din cilindru, care fac motorul sa rezoneze metalic, de acolo si zgomotul specific. A nu se confunda cu preaprinderile care inseamna aprinderea amestecului timpurie si care duc la topirea acestuia in 2-3 cicluri deoarece pistonul preia repede caldura si nu are cui s-o cedeze asa repede, camasile avand inertie termica prea mare sa preia atata caldura care nu iasa repede pe evacuare. Preaprinderile apar de la o bujie sau depuneri care se inrosesc si care aprind amestecul in faza de comprimare cand pistonul mai are de urcat. Detonatiile au ca si cauza raport de comprimare mare fata de cifra octanica a benzinei folosite de obicei din cauza depunerilor, sau temperatura mare din camera de ardere din cauza amestecului sarac, avansului prea mare, sau aerului prea fierbinte de pe admisie cand termostatul aceasteia ramane pe cald. Toate aceste lucruri fiind spuse ca sa se inteleaga ca EGR ajuta la coborarea temp. camerei de ardere, coincidenta face ca ECU sa mearca pe un amestec in care nu mai sesizezi detonatiile sau poate se reduc mult cum zici. DAR ideea e ca nu rezolvi problema doar simptomul.