Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 25.02.2011 în toate secţiunile

  1. M-am gandit ca multi dintre noi nu facem o analiza corespunzatoare masinii atunci cand vine vb despre intretinere, cu atat mai mult cu cat ne aducem aportul "dupa ureche". Aici avem cateva sfaturi reale despre cum sa ingrijim masina personala : Autoturismele sunt niste masinarii complicate care trebuie sa fie ingrijite cat mai bine pentru a le pastra in cele mai bune conditii si in siguranta. * Nu ignorati nicio problema indiferent de natura acesteia. Daca nu o puteti rezolva de unul singur, duceti masina la un service specializat unde sa i se puna diagnosticul corect ca sa fie reparata. Daca primiti instiintare ca trebuie sa va prezentati din nou la service din cauza unei probleme din constructie, mergeti degraba. Reparatia va fi suportata de importator. * Respectati perioadele si datele de service asa cum au fost ele stabilite de constructor. * * Sa nu credeti ca masina dvs. este sigura si ok din punct de vedere tehnic pentru urmatorul an doar pentru simplul fapt ca a facut ITP-ul. * Verificati periodic blocul de lumini. O puteti face fie in propriul garaj, fie parcand masina in fata unui zid de beton pentru a nu fi nevoiti sa coborati de fiecare data sa vedeti daca luminile functioneaza. * Verificati presiunea in pneuri cel putin o data pe luna, inclusiv la roata de rezerva. Respectati presiunea recomandata de constructor si schimbati-le in cazul in care sunt foarte tocite. * Completati periodic lichidele de parbriz, frana, ambreiaj si directie, uleiul si lichidul de racire, dar nu le umpleti exagerat. Nu asteptati sa fiti avertizati de martorii de bord. * Cand doriti sa verificati nivelul uleiului, parcati masina la nivelul solului si faceti acest lucru doar cand motorul este rece. Pentru o „citire” corecta a nivelului de ulei, joja trebuie scoasa si stearsa bine cu o carpa. * Inlocuiti stergatorul/stergatoarele uzate. Altfel, murdaria va fi intinsa pe tot parbrizul in loc sa fie stearsa, iar daca acest proces se repeta riscati sa zgariati parbrizul. * Reglati duzele de apa cu ajutorul unui ac pentru a va asigura ca jetul va fi aruncat pe parbriz si nu pe acoperisul masinii sau chiar pe luneta. CUM SA VA MENTINETI MASINA IN CELE MAI BUNE CONDITII V-ati gandit vreodata ce s-ar putea intampla daca ceva se strica la masina dumneavoastra? Consecintele pot fi foarte grave, asa ca este vital sa va pastrati masina in cele mai bune conditii. Verificarile sunt usor de facut, insa daca nu sunteti increzatori sau priceputi, faceti un drum la service si cei de acolo va vor ajuta. IN FIECARE SAPTAMANA... * Verificati starea cauciucurilor Studiati cu atentie flancurile pneurilor (este vorba despre zona vizibila de pe partile cauciucurilor). Daca vedeti o neregularitate cat de mica, mergeti la un service specializat pentru a verifica toate rotile. Verificati suprafata care intra in contact cu soseaua cu ajutorul unui aparat special care masoara adancimea santurilor de jur-imprejurul cauciucului. Daca pneul este foarte tocit, nu numai ca va puneti in pericol integritatea dvs, ci si pe cea a celorlalti participanti la trafic, pentru ca masina nu va mai avea aceeasi aderenta si, implicit, va fi mai greu de manevrat. In plus, distantele de franare vor creste in mod dramatic, ceea ce sporeste pericolul accidentelor. * Verificati presiunea in pneuri Faceti aceasta operatiune cand cauciucurile sunt reci si cu masina parcata la nivelul solului. Daca nu aveti un dispozitiv special, mergeti la cea mai apropiata benzinarie care dispune de compresor, asta pentru ca un drum mai lung atrage dupa sine incalzirea cauciucurilor si, implicit, o citire incorecta a presiunii. Presiunea corecta este cea recomandata de constructor si este trecuta in cartea tehnica a masinii sau imprimata pe un sticker lipit pe interiorul capacului rezervorului de combustibil. Daca presiunea este scazuta, aduceti pneul la nivelul corect, iar daca presiunea este peste nivelul recomandat, in mod evident mai dezumflati roata. LA FIECARE DOUA SAPTAMANI... * Verificati nivelul uleiului Daca sunteti acasa si motorul este rece, operatiunea se realizeaza in cateva secunde. In cazul in care abia ati ajuns, opriti motorul si lasati-l sa se raceasca timp de 10 minute. Odata racit motorul, scoateti joja, o stergeti bine cu o carpa, o reintroduceti in baia de ulei, iar in final o scoateti si puteti citi corect nivelul uleiului. Nivelul corect al uleiului este dat de doua semne de pe joja. Un nivel satisfacator va fi undeva intre cele doua semne, insa ideal este ca nivelul sa fie cat mai aproape de semnul de „maxim”. Daca este nevoie sa adaugati ulei trebuie sa desfaceti capacul, care este separat de joja, si turnati ulei pana la nivelul recomandat de constructor, care este trecut si pe majoritatea bidoanelor de ulei, bineinteles in functie de fiecare marca si model. Niciodata nu umpleti peste masura si aveti grija sa nu varsati, pentru ca astfel riscati ca acesta sa se aprinda in momentul in care porniti motorul. IN FIECARE LUNA... * Verificati lichidul de frana Inainte de toate, localizati rezervorul cu lichid de frana – cartea tehnica a masinii va va ajuta (de regula, acesta este la motor, pozitionat in partea stanga sau in partea dreapta). Identificati cum se masoara lichidul de frana - de regula pe peretele rezervorului este un semn care indica pana unde trebuie sa completam. Daca lichidul este putin sub nivelul minim, turnati lichid de frana pana la nivelul indicat. Daca nu vreti sa va complicati, mergeti la un service. Daca faceti operatiunea de unul singur, folositi intotdeauna lichidul recomandat de constructor si aveti grija sa nu varsati pe maini sau pe caroseria masinii – este extrem de coroziv! Daca descoperiti ca lichidul este mult sub nivelul minim, sub nicio forma nu incercati sa plecati cu masina la drum! Mai bine sunati la depanare. * Verificati lichidul de racire Operatiunea se face doar cand motorul este rece. Mai intai localizati rezervorul si analizati nivelul lichidului cu ajutorul semnului de pe vasul de plastic. Daca este nevoie sa completati, desfaceti usor capacul si turnati antigel pana la nivelul indicat de semn. Folositi intotdeauna concentratia corecta apa-antigel, in functie de anotimp, si nu uitati sub nicio forma sa turnati antigel. Acest lichid impiedica apa sa se imprastie in conditii de ger si chiar sa distruga blocul motor. Daca masina dvs. necesita completari periodice, este clar ca undeva exista o scurgere de lichid de racire si, in consecinta, va trebui sa mergeti la service pentru remedierea acestei probleme. * Verificati lichidul de spalat parbrizul si stergatoarele Mai intai localizati vasul pentru lichid de parbriz. In acest caz, nu trebuie sa respectati intocmai ceea ce scrie la cartea tehnica a masinii – pur si simplu umpleti vasul ori de cate ori se goleste (de regula, capacitatea acestui vas este de 3 litri). Daca stergatoarele lasa dare pe parbriz, incercati sa le stergeti cu o carpa imbibata intr-un amestec de apa si otet. Daca murdaresc in continuare si mai si scartaie este clar ca s-au uzat si trebuie inlocuite. Este indicat sa schimbati si bratul, nu doar cauciucul. * Verificati luminile Sunt cateva lucruri de care trebuie sa tineti cont pentru ca blocul de lumini sa functioneze corect. Primul dintre acestea este ca trebuie sa va asigurati ca farurile sunt curate. Apoi trebuie vazut daca toate becurile sunt bune – puneti contactul si verificati toate lampile. Avand farurile aprinse, verificati becurile de semnalizare, faza de intalnire si faza lunga. Eventual, rugati pe cineva sa va ajute atunci cand verificati luminile de frana si nu aveti altceva de facut decat sa apasati de mai multe ori pedala de frana. Pentru a verifica becurile de marsarier, cuplati cutia de viteze pentru mersul cu spatele. Daca sunteti singur, parcati masina cu spatele in dreptul unui zid si, alternativ, apasati pedala de frana si cuplati in marsarier. De asemenea, verificati ca lentilele sa nu fie crapate sau sa nu se fi infiltrat apa in interiorul blocurilor optice. In ambele cazuri pot aparea probleme. Daca mai aveti si alte sfaturi legate de cum sa intretii masina, va rog sa postati aici. Orice idee este binevenita :D
    3 points
  2. O lista cu problemele cunoscute la Fabia (traducere in viteza de pe skodaforum.de) * Caseta de directie (electro-hidraulica) curge sau devine dificil de operat. Exista 2 fabricanti, TRW si KOYO, de obicei KOYO e putin problematic. Caracteristic: TRW are un sensor angular rectangular , iar KOYO are unul rotund Costuri inlocuire: aprox. 6-700euro * Pompa servo TRW sau KOYO curge sau controlerul integrat e defect. Cost: 5-600euro. * Sensor angular TRW sau KOYO defect. Cost: 100-120€ * Bielete bara stabilizatoare. Cost: aprox 30euro * bucsele de la vechiul model de bara stabilizatoare: aluneca de la locul lor. Se inlocuieste bara. Cost: aprox 180-200euro + unghiuri * Rulmenti fata: Nu au durata de viata pe care o asteptam de la un set de rulmenti buni. Chiar si noile modele tin putin. Cost: 120 euro / roata * Curea distrib la PD: Neaparat la max 90mii km trebuie schimbata (de regula e uzata tare). * Furtunas spalator parbriz (compartiment motor): De regula problema apare iarna, mai ales cand este putin lichid anti-inghet in rezervor. Atunci poate sa se arda si siguranta instalatiei (cand ingheata pompa) * Scartaituri in bord: Zgomotul vine de deasupra aeratoarelor centrale. Solutia este o piesa mica (2.5 euro). Se demonteaza bord (2-3 ore de lucru). Se poate remedia si demontand doar aeratoarele. * Diversi actuatori ai sistemului de aer conditionat: temperature flap actuator. Cost: aprox 3-40euro / piesa * Zgomot din ventilatie: De regula frunze in sistem, se desface si curata filtrul de polen (la picioarele pasagerului din dreapta) * Infiltratii apa pe la usi: Se izoleaza cu silicon placa de metal din usi. * 1.4 16v probleme de pornire: Frecvent senzorul de turatie motor. Cost: 100euro si 1 ora de manopera. Nu se demonteaza cutie sau altceva. * 1.4 16v probleme rola intinzatoare: Extrem de periculos, rola superioara poate crapa, rezultand pagube insemnate la motor. Se poate intampla la orice rulaj, e important de ascultat orice zgomot suspect de la motor. Cost: circa 200-250 euro set (fara manopera) * Sonde lambda: Tipic VAG, proaste si scumpe. * Scartait scaune: Se rezolva prin schimbat scaune (300euro). Nu depinde de greutatea soferului * Zgomot de la bancheta spate. * Macarale geamuri: Vezi sonde lambda :blink: * Motoarele MPI: Garnitura de chiulasa (la primele modele) * Motoarele TDI: debitmetrul. * Instalatie climatizare: Ventilul de expansiune. * La primele modele cad emblemele Skoda (fata si spate) * Contactul rotitor al airbagului din interiorul volanului. Cost: aprox 70-90 eur. Cu scule potrivite si indemanare, inlocuirea nu dureaza mai mult de 30 min. (LE: horgaban) * Infiltrare apa in cabluri (compartiment motor): La toate Fabiile pana in 2003 este o constructie defectuoasa a cablului din spatele filtrului de aer/bateriei. Manunchiul de fire este invelit in izolatie. Trebuie cat mai repede posibil eliminata izolatia, altfel mucegaieste invelisul cablurilor si se fac scurtcircuite. Cost: 2000euro si circa 3-4 ore de munca (exista o circulara pt service, rechemare). Noile seturi de cabluri sunt usor de recunoscut dupa firele ramase in aer, fara invelis Iata si circulara pentru cablu. O poza cu senzorul de rotatie de la servodirectie Un mic tutorial pentru schimbat senzorul de la servodirectie. (sursa: skodaforum.de) * se demonteaza farul de ceata stanga * se demonteaza capacul de protectie * se desfac suruburile senzorului si se scoate senzorul afara * cablul de la pompaservo se trage afara * se noteaza unde era cablul conectat * se conecteaza cablul de la noul senzor * se insurubeaza (destul de dificil) * se conecteaza cablul de la pompa servo (in spatele farului de ceata) * se remonteaza tot in ordine inversa demontarii * se sterg erorile din ECU Timp de lucru circa 30 minute
    1 point
  3. 210-230 cai benzina si consum de TDI sunt inca vise. o fi avand consum mic GTIul, dar cine se uita la 1l%? asa cum zice Corado. 1.8T consuma cat vrea el..de la 7 la 20. who cares? fiecare litru merita...nu cred ca si-a luat careva masina de 200 de cai sa faca economii la combustibil, sau sa se bucure la 5lei mai putini pe 100 de km. prefer sa simt cei 200 de cai, decat sa imi bata inima pt fiecare 1l in plus la consum instant...prefer sa dau 5lei dar sa simt ceva..decat sa ii dau pe o cola la o terasa de fitze, si sa merg ca un TDI de 100 de cai dar cu sigla de GTI. e clar ca daca mergi cu un TDI de 100 de cai, vei avea consum mic dar probabil o vei da in alte prob..dar cei 200 de cai trebuie hraniti cu ceva.
    1 point
  4. 2.0 tdi / 3000 rpm / 160 / 6 :rolleyes:
    1 point
  5. cristi_407

    ESS

    Roz :)) Gri titan :)
    1 point
  6. Asta cu senzorul G40 de pe axa cu came , e dificil de rezolvat daca nu ai un osciloscop, sau un tester care poate masura semnalul. Trebuie masurat semnalul care il da senzorul. Daca acesta exista, atunci ai fire intrerupte pana la ecu sau ecu defect daca firele sunt bune. daca nu ai semnal, posibil sa nu ai alimentare pe senzor, sa nu fie senzorul bun sau sa nu aiba de unde citi informatia. Sa nu aiba acea placuta pe roata dintata de la arborele cu came care da impulsurile catre senzor.
    1 point
  7. Trage un ochi aici daca nu ai facut-o inca: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00515 Verifica mufa, firele pina in ECU daca zici ca ai schimbat 2 senzori. Daca nici, asa verifica distributia.
    1 point
  8. Vb cu cineva sa iti faca o diagnoza si sa iti salveze logul, dupa care vii si il postezi aici
    1 point
  9. Daa..si antigelul,si freonul ,si lichidul servo... :lol: .Odata la 60 000 km e recomandat de a fi schimbat. :icon_thumright: :offtopic: @teddyax vad ca problemele le relatezi in toate topic-urile dar pe la "Recensamant Sharan" cand dam o fuga ?Dar cu tot cu poze ... :beerchug:
    1 point
  10. DAca ar fi asa ar aparea open circuit: rezistance to high. la el e o problema inversa, se pun in scurt firele,
    1 point
  11. Le am montate de vreo 3 ani.Am dat pe ele vreo 6 mil cu tot cu montaj.Ele vin cu suporti(2 cate 2 pe fiecare parte) pe prinderea masini foarte solizi .Intre timp am vazut ca tipul de la care le-am luat nu se mai ocupa cu asa ceva .Am vazut m-ai multi pe net care comercializeaza asa ceva.Eu le-am montat mai mult de design(negru cu crom :) ) ,si nu au nici o treaba cu flueratul la viteze mari.
    1 point
  12. Poti sa ne oferi mai multe informatii? Cat au costat? Cum se monteaza (daca este necesar sa faci modificari la masina sau nu)? De unde le-ai procurat? Feed-back (merita? "fluiera" la viteza mare? etc.) Mersi!
    -1 points
  13. Salut, in scurt timp voi achizitiona un 1.9tdi 105hp pe care o sa-l duc la 220cai, 450nm disponibili de la 2000rpm la linia rosie :)(vreau sa precizes ca lucrez in domeniu- chip tuning ). Toate modificarile se vor face la firma cu care colaborez (care imi modifica softurile) din Budapesta, pentru a face o treaba de calitate cat mai buna trebuie schimbate urmatoarele: turbina, injectoare, traseu turbo (furtune), kit ambreiaj, suspensia intarita, sistem franare. Toate aceste modificari pentru a face o masina fiabila, sa nu ne lase la fiecare plecare mai in forta :) .
    -1 points
  14. Asa sunt toate golfurile 3, in orice groapa ai da indiferent ca ai amotrizoare noi+bucse+flanse tot zici ca ti se rupe masina in doua.
    -1 points
  15. De aceeasi parere sunt si eu :)). Sunt cele mai proaste masini la capitolul caroserie. Este posibil oare ca mie sa mi se strice iar bucsele de la bratele de pe fata dupa numai 2 luni ? :). Pe 22 decembrie, inainte de Craciun le-am schimbat in parcare la -8 grade iar acum troncane din nou si cand dau frana pe zapada sau gheata fuge intr-o parte si se aud niste pocnituri. Daca am facut 400 de km de atunci e bine :) plus ca am mers foarte incet si am avut mare grija la gropi deci nu vad de ce s-ar strica asa repede. Am montat bucsele cu presa speciala, am verificat toate suruburile si sunt ok. Sincer va spun sunt mai rau ca la Dacie piesele. Poate si din cauza ca exista un singur pivot si nu 2 care sa preia din socuri mai ales ca am motor mare e si greutate pe fata si presupun ca si asta ar fi o cauza. M-am gandit la un kit de bucse poliuratanice dar sincer nu cred ca merita sa dau 1000 de lei pe set. Eu zic ca nu jigneste modelul ci doar spune adevarul. Stiu ca e greu de suportat insa cand dai intr-o groapa nu cred ca ar trebui sa ai senzatia ca mergi cu barca pe apa cand sunt valuri. Si cu suspensii noi chiar daca nu face balans asa de rau tot troncane ca toti dracii. Au fost si sunt masini pentru oamenii de rand, din clasa medie, sunt de calitate proasta si ieftine. Nu cred ca o masina buna se strica pe drum. Eu m-am trezit acum 2 zile cu suportul de la cutie rupt. E vorba de suportul pe care vine cablul de la timonerie, suport care se roteste acolo in cutie si iti selecteaza treapta de viteza dorita. Norocul meu a fost ca am stiut sa o bag in viteza folosind ,,dejetele`` si nu schimbatoru :)). Am cautat piesa peste tot si noua si nu am gasit-o si pana la urma am rezolvat-o cu o sudura. Imi cer scuze de offtopic dar a trebuit sa imi spun ofurile.
    -1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!