Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 23.02.2011 în toate secţiunile

  1. Va scriu aici doar concluziile mele, dupa ce am mai citit una-alta. volant bimasica (DMF): + amortizeaza permanent si foarte bine vibratiile transmise catre caroserie si transmisie, pe care o protejeaza. Foarte elastica, asigura o cuplare lina. - prin concept si constructie, arcurile volantei care lucreaza in serie (mai putin la despre care n-am gasit prea multe info) au o durata limitata de viata. Cuplul suportat de catre DMF este limitat, iar transmiterea acestuia nu este foarte prompta (exista limitatoare de cuplu intre cele doua mase ale volantei). La o masina condusa sportiv sau adusa la valori de cuplu superioare celor suportate de volant, viata DMF este scurtata considerabil. Cedarea acesteia poate dauna transmisiei sau altor componente (vezi link-uri mai jos).volant mono-masa (SMF): + Fiabilitate radical crescuta (e o piesa solida din otel - tot ce poate pati e sa se toceasca). Cuplul suportat de SMF e practic nelimitat (limitarea este data de aderenta ferodourilor de pe disc si forta de apasare a placii de presiune). Transmitere prompta a cuplului. - Sarcina de amortizare a vibratiilor se transfera catre arcurile de pe disc, care lucreaza in paralel si sunt mai rigide. Se transmit mai multe vibratii catre caroserie si transmisie. volant SMF usurata: + Raspuns mult mai bun al motorului in acceleratie. Unii spun si consum mai mic, fiind mai usor de invartit. Altii spun consum mai mare (inclin spre asta), deoarece inertia rotationala este mai mica si masina cade in turatie mai repede (cuplata in viteza si neaccelerata). - Vibratiile transferate catre transmisie cresc cu cat scade masa volantei si implicit inertia ei de rotatie, care mai atenueaza impulsurile venite de la motor. Acel zgomot la ralanti facut de volantele usurate este cauzat de impulsurile puternice transmise in vilbrochen la aprindere. La turatii joase, aceste variatii de impuls se simt si se transmit prin ax catre piesele transmisiei, nu doar ca vibratii torsionale ci inclusiv printr-o usoara miscare de translatie. Piesele transmisiei, avand anumite marje de joc, se ating si produc acel "chatter". Masina este ceva mai greu de condus (la plecari de pe loc, urcat borduri etc.) Dat fiind faptul ca eu am cautat o solutie cat mai fiabila care sa-mi poata transfera in orice conditii cuplul motor la roti, am cautat solutii de upgrade cu volante neusurate. Solutiile de upgrade disc+placa presiune pentru DMF OEM sunt toate limitate pe la 450-470 Nm (nici nu sunt sigur ca volantele OEM DMF sunt proiectate pt. cuplul asta, dar deja mai toti producatorii la care m-am uitat recomanda si produc kit-uri cu SMF pentru valori mai mari). Aceasta solutie o consider o optiune pentru cei care nu sar de 400-430Nm si nu solicita pentru perioade indelungate abreiajul (condus sportiv sustinut). Cum eu am de gand sa ajung in jurului valorii de 500Nm ( :drunken: ) si stilul de condus este unul sportiv dar mai ales include vizite pe circuit, m-am orientat catre kit-uri SMF, iar volantele cele mai grele le-am gasit la Southbend (9,1kg fata de 11-12 stock... majoritatea celor usurate au 7,2kg sau mai putin). Din gama Southbend am ales optiunile "daily" pentru ca au un comportament la cuplare apropiat de OEM (masina ramane in principal una de zi cu zi). Am oscilat intre Stage 2 Daily (540Nm) si Stage 3 Daily (630Nm) si am ales Stage 3. Probabil vi se va parea imens, dar explicatia este urmatoarea: stage 2 este un ambreiaj care tine 530Nm, dar in conditii de condus normale si ocazional condus sportiv. Eu n-am intr-adevar nevoie de un ambreiaj care sa tina 630 Nm, dar am nevoie de unul care sa-mi tina 500 intr-o zi de circuit cand fac aprox. 35 de ture si abuzez de el. Am nevoie de materiale cu rezistenta termica ridicata, iar stage 3 imi ofera asta. De ex. ambreiajul OEM actual imi tine cuplul (probabil 380-390Nm) in conditii de mers normal sau sportiv fara probleme. Dar la solicitari intense (dupa jumatate de Cheia sau 10 ture de Hungaroring) incepe sa patineze. Daca nu aveti de gand sa modificati puterea serios si sa abuzati de ea, probabil Stage 2 e mai mult decat suficient. Link-uri utile: link1, link 2, link 3, link 4 Va rog sa ma completati/contraziceti unde am batut campii. Bafta!
    2 points
  2. omul vrea comfortu si spatiul mare a unui VAN. sa poti sa stai relaxat pe 3 randuri de scaune sa ai spatiu sa te plimbi prin masina din mers. E foarte placut si relaxant sa parcurgi sute de km la bordul unei dubitze.Prietenii mei se cearta cand avem undeva de mers 2-3 masini pe motiv ca ei vor sa vina cu duba.. nu pentru ca restul masinilor ar fi naspa.
    1 point
  3. Eu am schimbat sute de becuri pana acum si nu am intalnit H5. Nici nu cunosc sa existe un asemenea bec. Poate vine proprietarul cu o poza...
    1 point
  4. @darin - cu aral nu vei mai avea probleme cu becul galben din bord care iti spune sa verifici nivelul ulei, deoarece este mult mai potrivit pentru motoarele vw pd. cei de la reprezentante utileaza castrol din motive de marketing, insa asta nu inseamna ca acesta este cel mai bun pentru masina ta. nu am nimic cu nici una din aceste firme, insa folosind ambele produse, am fost super multumit de aral si super dezamagit de castrol pentru ca destul de des aveam martorul galben cu lampa lui Aladin aprins in bord, semn ca masina nu prea agreeaza acest Catrol Edge. poate ii plac alte modele de ulei castrol insa eu nu am mai avut nervi sa incerc dupa ce am avut mici probleme cu marele 'edge'. :) bafta si drumuri bune.
    1 point
  5. sincer nici eu nu am mai vazut h5 pe masina chiar daca nu am schimbat "mii de becuri" :) nu stiu cum ai gasit tu in Romania sa cumperi asa ceva. In mod normal ar trebui sa fie H7
    1 point
  6. Va salut pe toti posesorii de vw! va prezint passatul meu model 1992 de culoare neagra dupa cum se poate vedea si in poze. Am intrat in posesia lui cam prin iulie 2010 ,fapt care m-a determinat sa o vand pe cealalta masina ,un Golf 3 1.4abd 1994,care era in 2 usi si mult prea mica fata de actualul.Cand l-am luat era intr-o stare destul de avansata de degradare( motor fiert,aripa fata si usile dreapta infundate,vopseaua de asemenea nu era chiar perfecta.iar motorul avusese o tentativa de reparatie , dar nereusita, intrucat era demontata chiulasa si alte anexe, deoarece proprietarul s-a decis atunci sa-l dea la Remat. noroc ca n a fost acceptata intrucat nu avea 3 ani de cand era in tara sau in posesia proprietarului.in 2008 a fost adusa din germania). Deoarece pretul ei a fost modic-1700 ron ,ce i drept cu motorul jumate in portbagaj si cu unele piese lipsa fratele meu s-a decis s-o cumpere. I-a facut motorul cu cilindri noi,distributie si l-a montat pe masina. rezultatul sau a fost foarte multumitor,toarce perfect.vazand astfel ca masina se misca bine m-am decis s-o achizitionez de la el. Insa a mai fost mult de munca la ea. Am gasit la tecuci o caroserie pe roti identica la culoare si completa pe care am si luat-o. ca urmare s-a facut transferul aripilor,capotei,usilor si a haionului si evident si a altor piese care se aflau intr-o stare mai buna decat cele actuale- faruri,proiectoare,bari,lampi,radiator,jantele de aluminiu,etc...dupa aproximativ o luna de munca rezultatul a fost unul foarte bun- functioneaza totul pe masina :AC,geamurile toate 4 electrice,inchiderea centralizata si servodirectia.suspensiile spate sunt aproape noi, franele s-au rezolvat,directia este fara jocuri,desi are o bataie care cred ca este din bucsele de la bara de torsiune. Dupa vopsirea aripilor spate, a haionului,a barilor si a grilei fata am ramas doar cu o sesizabila diferenta a nuantei fata de celelalte piese.cel mai important este ca masina se aseaza foarte bine la drum si ruleaza super. Aerul isi face simtita foarte bine prezenta vara la orice temperaturi. S-a meritat in totalitae munca si investitia de aproximativ 7000, incluzand aici si costul masinii initial.voi reveni cu poze Poze: Ar fi si unele probleme ce ma deranjeaza la ea: proiectoarele care sunt ca si inexistente noaptea,nu poti vedea nimic cu ele si turatia care mi se pare prea mare 120km/3000 rot. Astept sugestii, idei de la posesorii de B3 sau chiar si B4. Aveti idee daca cutia de pe 1Z se potriveste pe AAZ deoarece am mers cu un B4 si am observat ca la aceeasi viteza avea undeva la 2500 de rotatii .este mult mai bine pentru motor ca nu se mai tureaza asa,dar nu stiu pe de alta parte daca o sa reuseasca sa faca fata, sa 'traga'la fel, el si asa fiind destul de puturos ca sa zic asa.
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!