Parere strict personala : cele 2 motoare nu au ce cauta pe S2. 1. consumul: pentru a mentine o dinamica acceptabila, 1.4 TfSI va fi turat, 1.8 va lucra din cuplu, la turatii mai mici, de unde rezulta un consum sensibil egal. Idem 1.6 TDI vs 2.0 TDI .Am mers distante apreciabile (cu octavia, ce-i drept) cu 1.6 si 1.9 tdi. consumul egal. Uneori, 1.6 depasea 1.9 pentru ca frustrat de livrarea blanda si eleganta a cuplului (mi-era dor sa ma lipesc de scaun), turam 1.6 peste regimul de mers calm si obtineam consumuri mai mari cu cca 1 l/100 km. Nu vreau sa ma gandesc ce ar fi la gura mea daca undeva, DN-urile patriei ar trebui sa depasesc un tir "mai la deal" cu motorashele astea mici. Daca as locui intr-o tara plata, probabil ca nu as simti nevoia de mai mult. Dar tara noastra aur poarta - in munti, unde altundeva - , aurul se transporta cu tirul, iar io' tra sa depasesc, ca oricum fac 10 ore pana la nadlac, luam'ar ...sa nu mai zic. Ma calmez si continui cu 2. taxe/diferente de pret. Luand in considerare drumurile patriei si modul in care se circula pe ele, consider ca un nr mai mare de Cp nu inseamna fite si liniutze (nici nu sunt genul, dealtfel), ci inseamna siguranta. Inseamna 1-3 secunde mai putin la depasire. 2 secunde la 90 km/h inseamna ceva in metri. deci platesc linistit diferenta intre 1.4 si 1.8 (in cazul meu este ceea ce am si facut intre 140 si 170 cp)pentru ca este vorba despre siguranta mea si a familiei. Diferenta la impozit este, deocamdata, in RO neglijabila. Inteleg de la antevorbitori ca este de 140 ron.Sa fim seriosi, te gandesti la masina de peste 20k euri si ai probleme cu impozitul? Nu. Banuiam raspunsul, deci motivul acesta cade din start. 3. comparatii. marea majoritate compara dinamica Octavia si incearca sa aproximeze ce se intampla pe Superb. Superbul are cu cca 170 kg mai mult. Aici, la postul 129 discutam de Cp/tona. Superbul meu are 114cp/tona matematic si 101 ...sa zicem "reali". Cu motorul de 1.4 avem 82cp/tona matematici si 75 calculand inca un pasager si ceva bagaj. plusez un pic si zic asa: masina + 3 pasageri medii + ceva bagaje si plinul facut = 1800 kg. asta inseamna 67 cp/tona. deja am scris destul de mult. mai revin. concluzia mea : daca esti "benzinar", ai de ales intre 1.8 si 2.0, daca esti "dieselar" ai de ales intre 140 si 170 Cp. desi nu agreez filosofia americana intru automobile, au dreptate cand spun ca "there is no replacement for displacement"