Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 22.01.2011 în toate secţiunile
-
3 points
-
2 points
-
O sa incerc sa descriu aici operatiunea de "resuscitare" a sirocoului D5WZ de pe sharan asa cum am facut-o eu.A fost nevoie de aceasta operatiune datorita pricopsirii cu eroarea "repeated flame out" si blocarii incalzitorului.La subiect: * se deconecteaza mufa (care o mai aveti,la mine era sparta si puse firele pe direct) * se scoate alimentarea cu motorina (bagati un surubel pe furtun sa nu intre mizerie si puneti colierul) * se desfac cele 3 suruburi si se da jos de pe masina sirocoul (intai tevile de evacuare si admisie) * se scoate din carcasa de metal (piulitele astea doua au cedat greu tare...pana la urma a mers cu lichid de frana) img img *se desfac cele doua capace de plastic de deasupra senzorilor de temperatura/supraincalzire si deasupra turbinei...8 suruburi cu cap torx (T25). Dupa cum se vede din poza,noroiului din camera senzorilor se datoreaza capacului de plastic care s-a deformat din cauza temperaturilor ridicate. *cu aceeasi cheie torx se desface capacul cu unitatea de control (1) se deconecteaza mufa ECU si se pune deoparte (cu grija ca e scumpa ) * se indeparteaza capacul intermediar (2) img img img * se desface surubul din poza se da clema deoparte si se elibereaza senzorii(trageti cu grija sa nu stricati oring-urile eventual dati cu spray de contact pe ei si merge usor) img * se desfac cele 3 suruburi torx din poza si separam carcasa camerei de ardere (3) de sectiunea compusa din motoras+ventilator,mufa,bujie si senzor de flacara. img * obligatoriu (zic eu) trebuie sa aveti pregatite garnituri noi pt ca nu se mai pot recupera. * se scoate camera de ardere (4) din corpul schimbatorului de caldura (5). * nu este necesara detasarea schimbatorului de caldura (5) de carcasa (3). img img Carcasa cu schimbatorul de caldura si camera de ardere se spala bine cu alcool sau solutie pt carburatoare (foarte buna dar toxica rau-recomand alcoolul sau Cif pt inox) si periuta de dinti. Se indeparteaza bine resturile de garnituri arse (se duc destul de greu).Se clatesc bine si se pun piesele la uscat.Rezultatul ar trebui sa arate cam asa: img img La sectiunea cu ventilatorul se procedeaza astfel: -Daca e cazul se remediaza izolatia senzorilor de temepatura/supraincalzire si se verifica impedanta sa corespunda cu valorile din tabel (manualul de la colegul crocodill).La temperatura camerei aceasta ar trebui sa fie de vreo 12 kohmi. img -Se scot din mufa pinii de la senzorul de flacara cu o "super-unealta" facuta dintr-o agrafa de birou.(poza facuta exemplificativ pe alta mufa) img -Se desurubeaza senzorul de flacara cu o cheie de 8 si se curata cu spray de contacte.Se verifica impedanta (1kohm) -Se indeparteaza siguranta care tine corpul cu bujia (dozatorul de motorina)apoi tineti de acel corp cu o cheie de 17 si desfaceti bujia cu o cheie de 13. img -Se roteste dozatorul de motorina la 90 grade si se scoate din carcasa.Scoateti sita.Cel mai probabil aceasta e responsabila de nefunctionarea sirocoului.(la mine se vede din poza,avea ditamai gaura era carbonizata si se sfarama daca apasam pe ea) img -se schimba bujia daca e defecta...nu stiu ce impedanta trebuie sa aiba era foarte mica oricum nici n-am putut s-o determin cu aparatul de masura pe care-l am.As fi zis ca era in scurt dar nu am avut erori legate de bujie.Eu oricum am schimbat-o cu una ceramica deci i-am scos pinii din mufa pt ca la asta noua firele pleaca direct din bujie(nu mai are piesa cu piulita din varf). O poza cu bujia noua montata: img -se spala bine corpul dozatorului de motorina si se sufla cu aer comprimat daca aveti posibilitatea. -la ventilator nu prea aveti ce-i face daca nu face zgomote mai dubioase si nu are joc,doar sa dati cu ceva spray de ungere pe ax. -se monteaza totul in ordine inversa cu grija la garnituri. -cand am pus sita noua in dozatorul de motorina am impins-o cu floarea de la surubul acela lung de la capacul ECU pana s-a oprit- este o fanta de limitare pt sita acolo in camera de ardere. -cand am demontat sita nu am fost atent cum erau orientate orificiile de pe ea (mare greseala)dar am pus-o cu orificiile pe directia tevii de motorina.Asta m-a costat inca o demontare a sirocoului pt a-i schimba pozitia (de data asta doar cu el suspendat fara sa mai dau jos furtunele de apa-am desfacut doar capacul cu ECU si am scos bujia) Sita se pune exact invers fata de cum se vede in poza urmatoare (180 grade fata de teava de motorina nu pe directia tevii cum e in poza) img img Am sigilat toata carcasa cu banda adeziva de aluminiu ca sa nu mai intre mizerie in el dar am lasat libere orificiile anti-condens de la compartimentul senzorilor. img img Coduri necesare: bujie (ceramica): 7M3963319A sita: 7D0898885B set de garnituri: 7D0898003 Daca tot l-am dat jos am schimbat si mufa cu una noua cu 6 pini fata de 8 cati avea cea originala.Cele doua fire ramase nefolosite care vin din sirocou le-am izolat.Am recuperat si garniturile pt fire de la mufa veche. Coduri pt diversi conectori,mufe si cabluri compatibile gasiti aici: link 1 link 2 connectors.pdf Ca idee...pentru cine doreste pornirea sirocoului fara a porni motorul se poate face destul de simplu si ieftin daca va limitati la un buton on/off simplu.Daca vreti pornire cu ceas programator sau de la distanta (telecomanda/GSM)...mai costa Estimativ: *ceas programator original vw -300 lei *telecomanda-150 lei(mai trebuie si un montaj,trebuie sa ai masina in fata geamului e mai complicat-nu recomand pt ca am facut eu asa si stiu ce inseamna chiar daca a functionat) *modul GSM-350 lei(gata facut cu telefon inclus se gasesc pe net-de departe cea mai eleganta solutie) Un mic update pentru partea de pornire a incalzitorului inainte de pornirea motorului pentru ca am avut solicitari in acest sens.Schema functioneaza cam asa: La actionarea "inchiderii" centralizate vom avea impulsuri de +/- pe firele de la iesire care normal s-ar fi dus la actuatoarele vacuumatice.Sunt mai multe perechi dar aici folosim doar una. Releul Zettler se verifica inainte de a fi pus in soclul de pe placa sa fie in pozitia NO (normal deschis).Verificam si pe iesirea inchiderii centralizate sa vedem pe care fir vine + sau - astfel incat la prima actionare sa inchidem contactele releului iar la urmatoarea sa le deschidem.Acest releu are o proprietate mai deosebita si anume ca ramane anclansat cand il alimentam cu un impuls de 12v si isi deschide contactele cand este alimentat din nou dar cu polaritate inversata. Asa cum se vede in schema, punctele 6 si 7 se gasesc in manunchiul de cabluri din prag(sub usa din spatele soferului).Culorile pot diferi de la an la an. Tot de-acolo se ia si + pt montaj (inchiderea si temporizatorul au nevoie de plus permanent). Diodele D1 si D2 izoleaza montajul nostru de sistemul masinii pt a nu introduce tensiunea de 12v pe unde nu trebuie iar prin D3 si D4 se trimite 12v catre pinii 6 si 7 pt pornirea sirocoului (simularea conditiilor de motor pornit si temperatura ext. sub 5 grade + temperatura antigelului sub 75 grade). E relativ simplu...temporizatorul se seteaza pt un delay de 2-3 min."PB" sunt contactele "push button" ale temporizatorului (K8015 de la conexelectronic.ro).Cam atat. Am sters din pozele vechi pt ca am testat si nu merge cu pompa de apa a masinii trebuie montata una la iesirea din sirocou (vezi poza)pt evacuarea rapida a antigelului si evitarea intrarii in "overheating".1 point
-
Asta a fost ceva pe moment... parerea fata de Touareg (my bad). Pot spune ca am fost si inca mai sunt suparat ca noul look VW al unelor modele este... Japonez... nush cum sa zic, dar unele nu mai au aerul acela care iti zice ca e Un Volkswagen. Multe detalii imprumutate de la Audi care mai trebuiau adaptate unui look Volkswagen. Impresia asta o am eu acuma... poate imi place mie mai mult cum arata un VW in trecut (pana in 2005, exceptie Scirocco, Golf Mk VI, Polo 6R (look-ul masinii asteia parca a fost tras pe celelalte modele, pur si simplu). Am mai spus asta. Cu timpul publicul se va obisnuii cu noul look... eu pot spune: daca nu imi place ceva, dar mi-a placut in trecut, caut ceva la actualul sa semene cu fostul... dar totusi spatele noului Sharan ma tot duce cu gandul la un Touran. Vorbind de Touran... noul Touran este noul Sharan la o scara mai mica. Am mai zis ca arata bine in realitate si ca mi-a placut cand am vazut prima oara, fizic, noul Sharan... sper sa mai vad, ca pozele sunt asa de limitate ! :) Jantele (modelul) din Poze sunt marfa, superbe... le-as baga in aceeasi categorie cu cele de pe noul Gallardo... foarte... M-am uitat (http://194.107.82.35/stahl/index.php?lang=eng&loc=vehicle&gb3=H30) sa vad niste dimensiuni pentru ele, daca s-ar potrivii pentru Sharanul meu si totul e ok inafara de ET... la mine e 53 si la noul Sharan e 33, mare diferenta zic eu. Daca nu m-am exprimat cum trebuie sau incomplet luati in seama doar pozele... In final am lasat mesaj sa pun urmatoarele poze, luate de pe http://www.volkswagen.ro/modele/noul_sharan/ : Sunt pe acolo urcate si 1280x1024, chiar langa 1024x768. :Driver: P.S. Liniile mari de pe Mk 1.75 sunt si pe Mk 2 :) Oglinzile aduc aminte clar de fostul (sau fosta :D) Sharan. Edit2: Daca tot am zis ce design imi place, spun ca Noul EOS (2011/2012) e reusit... Golf Cabrio nu gluma, rotunjirea farurilor(dimensionare buna fata de grila) si stopurilor face tot jocul combinat cu imbinarea faruri-grila care are niste unghiuri ascutite. Noul Sharan are o anumita rotunjire si ascutire in fata... depinde din ce unghi privesti masina, ultima poza din cele ce le-am pus iti arata ca Mk2 seamana cu Mk1.75... zic eu, dar pe langa asta ies in evidenta toate liniile nou adaugate pe masina, anume geamul lateral-porbagaj, partea de jos a usilor, grila (cea dintre spoturile de ceata) de la bara fata, forma spoturilor de ceata... altele. Mult Off-Topic... scuze, dar e vorba de Design cand e vb de un model nou. Trebuie comparatii. Edit3: De interior nu am zis nimic... imi place. Interiorul mi-a placut la noile modele, mai ales panoul de la clima. Butoanele alea rotunde.1 point
-
1 point
-
Colegu', poti sa te superi pe mine, poa' sa-mi dea toti moderatorii ban, dar eu un lucru am de zis: daca o sa te vad prin Bucuresti, primul instinct o sa fie sa dau cu pietre dupa tine. Lasa-ma sa iti explic de ce: mor pe faptul ca tu iti bati joc de asemenea masina. Si mor si pe modalitatea in care o faci: aruncand in ea galeti de bani! (a se citi "pe fereastra", pentru ca nu cred ca ii arunci cum trebuie). Da, stiu, fiecare cu bla-bla-ul lui, ca gusturi, ca culori, ca treburi, OK! Nu e bai. Dar uite o perspectiva. EU am un MK3. De ce? Pentru ca asta mi-am permis. Sincer, momentan imi permit un MK4 lejer, dar inca nu m-am saturat de asta si nu sunt genul care sa faca cheltuieli inutile. Mi-ar placea un MK5? Cum dracu' sa nu? Nici nu visez la un GTI, atat de departe e, ca posibilitati financiare. Ca mine sunt prea multi ca macar sa pot intui numarul lor. Eh, acum, in viata mea, prin intermediul acestui frumos forum, intri tu, cu topicul tau. L-am citit pe tot si am fumat juma' de pachet de tigari de nervi. Toata lumea iti spune sa dai mizeriile jos de pe masina si tu nu ca "Gusturile nu se discuta!". Prietene, nu te supara, tie iti place sa mananci fiere? Ca e evident ca gusturile tale sunt anormale. Serios, fa un bine lumii si daca nu vrei sa incetezi a ne mai arata noua, unora, carora chiar ne plac masinile facute de tampitii astia de la VAG, cum iti bati tu joc de ele, macar fa-o in liniste si nu te mai contra cu ceilalti. Stii ca e un topic pe forumul asta pentru cei ca tine, nu? Repet, in urma acestui post imi asum toate criticile si urmarile posibile. O seara buna!-1 points
-
@the_punkreas2003: Ai dreptate, eram nervos si m-am hazardat la partea cu banii, ideea principala era ca mi se pare strigator la cer cum in vremurile astea el arunca cu banii pe geam "doar" ca sa strice o masina. Nu plang seara cu fata-n palme, nu am motive sa ma dau cu capul de pereti. Stii cum e, asa, "unfair", daca un copil fara vina umbla descult si tu te stergi la c** cu euro. Asta era ideea, dar m-am exprimat mai "altfel", de oboseala si nervi. Oricum, eu nu-i mai "poluez" topicul, e ultima oara cand il deschid.-1 points
-
Fratele meu poate nu te-ai uitat mai atent pe site ca se numeste OCTAVIA TOUR si nu Octavia 2 iar din moment ce e scoasa la vanzare nu cred ca este ceva temporar mai ales ca Skoda nu va renunta la numele de Octavia Tour. Eu unul cred ca merita deja o schimbare dar nici in "halul asta" de Octavia 2...se putea face un facelift mai asemanator cu Tour-ul...dar e frumoasa si asa.-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00