Salut tuturor, O sugestie pt. Denis B, acele trepidatii+ usoare rateuri la relanti dimineata dupa prima pornire, la temp. exterioare de -5 >>> -20 grade C. Recomand urmatorul plan de verificari in urma carora poti trage o concluzie la sursa fenomenului desctis de tine: La startul motorului rece, dimineata cand apar acele trepidatii + rateuri turatia de relanti la ce valoare se situeaza (normal ar fi: 1200 rpm pt. 30 sec. dupa care va scadea treptat pana la 900 rpm in cca 1 min, apoi va trebui sa scada pana la 750\800 rpm pe masura ce motorul se incalzeste) , daca in situatia ta turatia de relanti scade rapid (10-20 secunde la 900 rpm.) verifica in bord computer temp. exterioara (-5 >>> -20 grade), atunci valoarea de relanti este ca pt. motor fierbinte +90 grade C. In aceasta situatie solicita service-lui de la dealerul de la care ai achizitionat masina, o verificare a celor 4 bujii cu demonatrea lor, (daca bujiile sunt curate + uscate vei astepta alte sugestii din partea lor... daca bujiile sunt inegrite + umede benzina ne-arsa, atunci solicita demontarea injectoarelor pt. verificare vizuala). La verificare vizuala a injectoarelor demontate vei avea surpriza sa observi un soi de calamina ( hidrocarburi ne-arse complet si pietrificate pe cele 4 sau 6 micro orificii de pulverizare a carburantului sub presiune ) Vor trebui inlocuite injectoarele + bujiile, insa nu vad cum sa apelezi la garantie adica defect de fabricatie pt. aceste componente, cand va fi clar ca este o cauza\factor extern, carburant neadecvat (va ramane sa rezolvi cu furnizorul de carburant aceasta peoblema financiara, bine inteles in instanta cu bonurile de alimentare si motivatia oficiala din service cu privire la cauza colmatarii orificiilor de pulverizare a injectoarelor).. Ipoteza descriere tehnica fenomen : Injectoare+ instalatie alimentare motor TSI, producator Magneti Marelli, la punerea contactului vei auzi cum pompa din rezervor ( sub bancheta din spate dr. )va amorsa (creste presiunea) in conducta de carburant pana la pompa de inalta ce se afla montata pe rampa de presiune a injectoarelor (aproximativ la fel ca la sistemul diesel comon-rail), apoi cand rasucesti cheia pentru start ,pompa de inalta presiune va creste presiunea in rampa urmand ca injectoarele la comanda calculatorului de motor (la moment si timp\injector) sa deschida si sa pulverizeze carburantul in piston . La acest moment apare ceea ce cred ca ai descris tu. Din cele 4 sau 6 orificii din capul injectorului ( difera in functie de cod motor si an fabricatie) carburantul sub presiune va iesi numai prin 2 sau 4 orificii, iar efectul de pulverizare se poate transforma in picatura, sa tinem cont si de contractia duzei injectorului la rece, care apoi la cald se va dilata si efectul de strangulare va disparea, in cateva minute motorul functionand relativ OK, Zgomotul mecanic provine de la solicitarea pompei de inalta care lucreaza din greu avind sa spnem 2x4inj= 8 orificii colmatate. Cred ca am aprofundat prea mult si risc sa nu se inteleaga fenomenul pe care am vrut sa-l descriu. Dar voi reveni cu informati ,lamuriri si sugestii numai la solicitarea dumneavostra .