Problema este partea de comanda a injectoarele PD de pe BKP si BMR. Ele sunt marca Siemens si sunt cu cristal piezoelectric. La motoarele 1.9 TDI de 105 cp si la vechiile 2.0 TDI sunt injectoare cu solenoid, adica partea care comanda injectorul este alcatuita dintr-un solenoid care folosind efectul electro-magnetic comanda deschiderea injectorului. La cele cu cristl piezo mecanismul de comanda cu solenoid a fost inlocuit cu un cristal piezoelectic care pentru a comanda deschiderea injectorului foloseste efecul piezoelectric (daca aplici un curent unui cristal el isi va mari fizic dimensiunile). Acum problema e ca acest cristal intra in scurt circuit datorita, se pare, unui proaste izolari a lui fata de uleiul din motor. Odata intrat in scurt ECU (calculatorul motorului) sesiseaza asta printr-o scadere brusca a rezistentei (sub 10 ohmi de obicei) pe injectorul defect, asa ca pentru a nu se distruge (ECU) opreste comanda tuturor injectorelor pana ce injectorul cu probleme e scos din circuit. Asa ca masina nu va mai porni pana nu deconectezi injectorul in cauza. Dupa cum se prezinta situatia se pare ca toate injectoarele astea sunt afectate de aceasta problema asa ca e doar o cestiune de km pana se vor strica. Eu nu am auzit pe nimeni sa treaca de 200 000 km cu seriile de motor BKP sau BMR fara ca macar sa pice un injector. PS: Mai exista un motor 2.0 TDI cu codul BMP care are injectoare Bosch tot cu cristal piezo dar care nu au nici o problema ... LE: Solutia e sa schimbi toate 4 injectoarele daca nu vrei sa ai surprize neplacute, sau poti sa mergi cu ele asa dar sa fii mai precaut pentru ca pot sa iti crape cand esti intr-o depasire ...