Ok, putina lume in Romania cunoaste "povestea" etanolului in carburanti. La o masina normala (cum sunt 99,99% din cele de pe forum) va creste consumul. Punct. Eventual, incep sa apara si alte probleme, pt. ca ethanolul topeste plasticele si furtunele normale folosite la sistemul de combustibil. (deci si membranele pompei de benzina). Daciile vechi nu vor porni iarna, ca bonus :) SINGURUL motiv pt. care se introduce aceasta benzina este cel legat de poluare, si faptul ca se doreste/incearca diminuarea dependentei de combustibili fosili. Arderea ethanolului degaja mai putina energie decat arderea benzinei... de aici, nu-i greu de intuit ce dezavantaje rezulta. Ca idee, o masina cu ethanol pur nu porneste la temp mai mici de 15 grade ! Iar in Brazilia masinile au rezervor auxiliar de benzina pt. pornirea la temp sub 15 grade (cu plus, retineti) . Motivul pt. care in Brazilia s-a mers cu ethanol este legat de taxe, si de dorinta guvernului Brazilian de a nu depinde de importuri de combustibil. Atat. Ethanolul intr-adevar are o cifra "echivalenta" octanica mai mare decat a benzinei, dar, dupa cum stim, cifra octanica indica rezistenta la PREDETONARE, nu energia degajata, drept urmare, in teorie benzina cu ethanol ar fi buna in masini special preparate, cu motoare cu rata mare de compresie si curbe de avans foarte agresive - NU este cazul masinilor normale. Deci, pe scurt: combustibilul cu ethanol este introdus doar din motive ecologice, masinile normale nu au nici un avantaj ruland cu acest tip de combustibil, iar in strainatate, astia fug ca dracul de tamaie de benzina cu ethanol. Pt doritori, ofer urmatoarea lectura: http://www.fuel-testers.com/MPG_gas_efficiency_E10_ethanol.html http://www.fuel-testers.com/ethanol_fuel_disadvantages.html http://en.wikipedia.org/wiki/Ethanol_fuel In theory, all fuel-driven vehicles have a fuel economy (measured as miles per US gallon, or liters per 100 km) that is directly proportional to the fuel's energy content.[42] In reality, there are many other variables that come into play that affect the performance of a particular fuel in a particular engine. Ethanol contains approx. 34% less energy per unit volume than gasoline,