in calitate de posesor de twingo si doritor de lupo as putea sublinia cateva aspecte ale ambelor masini: twingo + garda la sol imensa in comparatie cu lupo (stabilitatea e totusi foarte buna) + modularitatea si spatialitatea interiorului. bancheta spate se poate misca inainte-inapoi, permitand mai mult loc pentru bagaje sau pentru pasageri. + interiorul vesel si plasticul suficient de rezistent (desi e destul de tare si nu foarte placut la atingere, nu are de suferit daca ai scapat putin ambipur pe el) + cutia de viteze mult mai "usoara" decat la vw. se schimba vitezele foarte usor, nu agata, are cursa scurta, vitezele sunt delimitate foarte clar si schimbatorul este foarte precis. + motorul de 1.2 8v - este motor pus pe kangoo si ofera un cuplu destul de mare inca de la turatia de relanti. fiabilitatea motorului este extraordinara. + este un caz atipic de renault, fara probleme la capitolul suspensie. masina nu a fost importata niciodata in ro. (twingo 1) - acelasi motor poti sa-l turezi cat vrei, ca el va merge la fel. ca acceleratie si viteza, masina nu sta excelent. oricum... e ceva mai rapida decat un sdi. - portierele imense, care in timp se mai lasa. cu 50 de lei se rezolva repejor - deschiderea cu cheie a rezervorului. +++++ costurile de intretinere: revizie < 2 mil (~80 lei 4l de ulei elf, recomandat de producator + filtrele + manopera) consum ~7l in oras si 5 in afara. majoritatea pieselor sunt de solenza/logan astfel incat discuri de frana, amortizoare, manere interioare, sonde lambda, etc pot fi procurate la preturi de dacia si nu de renault. lupo: + designul + bordul + consum (prezenta motoarelor diesel) + fiabilitatea renumita vw - cost achizitie si intretinere - spatiul interior - schimbarea vitezelor e ceva mai greoaie comparativ cu twingo - nu am condus decat lupo pe benzina, iar concluzia e ca motoarele trebuie turate ca masina sa se misto cat de cat. +/- materialele din interior: mai placute la atingere, dar mai pretentioase in timp. se zgarie cu usurinta, etc. - motoarele mici, in 3 cilindri.