Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 03.11.2010 în toate secţiunile
-
Cum pot face un consum fara metoda plin.plin? Un plin ma costa un purcoi de bani... AM impresia ca imi consuma vreo 20 in oras... (AAM) In alta ordine de idei: Cine si-a mai facut asigurarea de curand la un 1.8? Sa stiu ce ma asteapta la inceputul anului....2 points
-
switch-ul e pe invers, cand ii scoti mufa e intrerupt o vede cum trebuie d efiecare data...1 point
-
Va salut, sper ca postez unde trebuie, am fost la mecanic cu masina si mi-a spus ca trebuie sa reconditionez turbina (1200lei) sau sa cumpar una noua, care cica e pe la 3500lei. Am gasit la un magazin pe net din cluj, de la Garret la 380 de euro noua cu garantie. Este buna turbina facuta de Garret. Merita sa o iau?1 point
-
La schimbarea cauciucurilor de vara Bridgetone Potenza 225/45/R17 am constatat ca cele de pe fata erau uzate destul de vizibil pe partea interioara, dar uniform nu in valuri, drept pentru care dupa montarea celor de iarna Michelin Alpin 195/65/R15, am mers la Avia pentru verificarea geometriei si a amortizoarelor, dupa verificarea geometrie (138 ron) care a fost OK (nu a fost nevoie de reglaje) si iesit la test in trafic, mecanicul mi-a recomandat sa nu mai fac si testul amortizoarelor (facut in trafic gropi si borduri urcate si coborate si luat de volan stanga dreapta la 40-50 km/h au reactionat corespunzator), mi-a spus ca am mers cu ele fara presiune corespunzatoare, ceea ce nu e adevarat, am azot in ele si lunar am verificat-o si a ramas neschimbata. Din fabrica a venit cu R17, eu comandand R16 si am si pachetul de drumuri grele. Oare aceste anvelope au sens de rotatie sau trebuiau rotite intre ele la fiecare 10-15.000 de km (de asta chiar nu an tinut cont, le-am pus la vulcanizare fara sa urmaresc prea atent) si nu mai tin minte acum de acum un an, dar anul acesta cand ajungeam pe la 30-60 de km/h si nu acceleram sau o lasam pe liber aveau un huruit ceea ce la cele de iarna nu se intamapla. Oare de ce ?1 point
-
1 point
-
Daca tot pui, alegi ce e mai de calitate, se gasesc inclusiv de kevlar. Solutia e viabila mai ales daca ai desfacut ambreiajul si observi ca restul componentelor sunt in stare buna. Schimbi doar ferodourile si ai scapat ieftin. Poate ca reparatia sa te tina 100 de metri sau 100.000 de kilometri si cum se zicea mai sus, decat sa pui piese AM facute in china de turci mai bine schimbi doar garnitura de frictiune uzata. Cine are timp, chef si cunostinte poate sa dea cutia de viteze jos si sa le schimbe fara a mai apela la service. Adica daca te duci la service poti sa dai si 4000 lei pe un set de ambreiaj cu tot cu volant si schimbat (sau chiar mai mult la reprezentanta) sau doar 50 lei pe ferodouri in regie proprie. Am observat mentalitatea asta care nu e chiar atat de buna mereu, daca e ceva stricat, de exemplu un cap de bara, unii prefera sa schimbe tot setul de brate si sa dea pe ele cat pe un televizor lcd cu diagonala de 1 metru. Masina se uzeaza permanent din momentul in care a iesit pe poarta fabricii, trebuie intretinuta cat e necesar, nici mai mult nici mai putin. Cel putin asa cred eu.1 point
-
eu il stiu pe unul care a ramas fara masina dupa juma de an (confiscata de politie) dupa ce a dat unui domn prezentabil ca si al tau vreo 13000 USD; bineinteles ca i-a picat fata cind l-a vazut la stirile ProTv arestat, el fiind capul unei retele de furturi auto. mah, masina ta e buna dar are un maaaareee minus: CUTIE DE VITEZE AUTOMATA!!! :)1 point
-
Operatiune: Montare Cruise Control Autovehicul: Volkswagen Passat B4 Avand cateva zile libere si animat de dorinta de a avea si eu cruise control, am demarat lucrarile pentru instalarea unui astfel de modul de confort. Pas 1: Se cauta la dezmembrari (sau la magazinele de profil - nu recomand decat daca doriti sa platiti de 4-5 ori pretul instalatiei) un "cadavru" de pe care se recupereaza urmatoarele piese: a) maneta semnalizare cu functii pentru cruise control (se gaseste pe coloana de directie) b) modulul electric de control al cruise control-ului impreuna cu tabla de sustinere (se gaseste in spatele consolei centrale, prins in spatele locasului scrumierei) c) elementul de executie de la pedala de acceleratie (se gaseste in fata pedalei de acceleratie sub un burete, in spatele gurii de ventilatie pentru picioare soferului) d) valvele de refulare cu contactoare de la pedala de frana si de ambreiaj (se gasesc in fata pedalelor prinse de un suport de tabla) e) pompa de vacuum (habar nu am unde se gaseste, imi lipseste momentan) f) furtunele de cauciuc necesare + piesele de distributie in forma de T sau Y g) cabluri electrice (e nevoie de un cablu de la maneta pana sub bord si de alt cablu de la controller-ul cruise control-ului pana in spatele panoului de sigurante si relee) h) toate suruburile pe care le demontati de pe donator Fotografii cu reperele recuperate: b.1) modulul electric de control al cruise-control-ului b.2) tabla de sustinere c) + d) + f) elementul de executie, valvele de refulare si furtunele cu piesele in forma de T g.1) cablul electric de la maneta pana sub bord g.2) cablul electric de la controller pana in spatele panoului de sigurante si relee Pas 2: Se procedeaza la demontarea volanului masinii fara cruise control. Se monteaza maneta de semnalizare in locul celei vechi. De asemenea se monteaza si cablaraia aferenta apoi se pune inapoi volanul si capacul de sub volan. Observati ca mufa are un stift care o ajuta sa se fixeze pe suportul metalic de sub volan. Pas 3: Se demonteaza consola centrala si se instaleaza tabla suport a controller-ului cruise control si apoi se monteaza controller-ul pe locasul destinat acestuia. Pas 4: Se pune cablul electric de conexiune la mufa modulului si apoi se ruteaza pe sub bord in asa fel incat sa se uneasca cu cealalta magistrala de sarme. Se strang firele impreuna cu banda izolatoare sau cu coliere din plastic, in ultimul caz se recomanda a nu se utiliza forta bruta pentru evitarea distrugerii izolatiei sarmelor. Pas 5: Se monteaza elementul de executie la pedala de acceleratie (inca n-am facut operatiunea - urmeaza). Pas 6: Se monteaza cele 2 valve de refulare la pedalele de ambreiaj si frana (inca n-am facut operatiunea - urmeaza). Pas 7: Se monteaza pompa servo-vacuumatica la locul ei (inca n-am facut operatiunea fiindca n-am pompa si nici nu stiu unde se monteaza - cum aflu actualizez postul). Pas 8: Se efectueaza conexiunile in felul urmator: - firul alb+albastru se duce la conectorul pentru stabilirea vitezei vehiculului; - firul galben+negru se duce la conectorul din dreapta in imediata apropiere a conectorului cu semnalele de viteza; - firul rosu+negru se duce la singurul conector din spatele tabloului de sigurante la care e prins un fir colorat rosu+negru (aici am dubii intrucat inca nu am pompa servo-vacuumatica nu stiu daca functioneaza sistemul in aceasta configuratie); - firul maroniu cu conector colorat maro se duce la semnalul de masa (GND), la conectorul din stanga sus a panoului de sigurante - conector plasat pe caroseria masinii; - se conecteaza firele (nu conteaza polaritatea sau sensul de introducere a mufei) la valvele de refulare; - mufa cu cele 4 fire de la maneta de cruise control se leaga la mufa pereche de pe firul ce vine de la controller; - mufa cu 3 fire ramasa (maro+rosu, alb+verde si galben+negru) va merge la pompa servo-vacuumatica (nu stiu inca unde se monteaza aceasta pompa). In continuare pun diagrama electrica a modulului cruise control: Si reprezentarea schematica (extrasa din ETKA) a pieselor ce intra in componenta cruise-control-ului. PS: Pana sa fac rost de o pompa vacuumatica, am sa montez maine cel mai probabil piesele restante. Momentan fabric un sistem piulita-contrapiulita pentru prinderea celor 2 valve de refulare fiindca am avut proasta inspiratie sa nu iau sistemele originale de prindere. Oricum nu e greu de prins cu 2 piulite pe fiecare valva. Am reusit si mi-am murdarit si scaunul de la pasager. Oricum trebuia sa fac interiorul. ------------------------------------------------------------- Am montat si celelalte repere restante: - valvele de refulare de la pedalele de frana si de ambreiaj; - elementul de executie de pe pedala de acceleratie. Dupa cum spuneam, pentru a prinde valvele de panoul metalic de la pedale, este nevoie de sistemul original de prindere sau... varianta pe care am ales-o eu cu piulita-contrapiulita. Nu recomand deloc aceasta varianta daca nu esti un om cu rabdare de fier. Descrierea metodei: - se procura 4 piulite mari care sa intre pe axul din plastic al valvelor; - dintr-o piulita intreaga se taie cu bomfaierul o bucata de piulita cu o singura spira, restul se arunca; - din alta piulita intreaga se taie cu bomfaierul o bucata de piulita cu 2 spire, restul se arunca. Se repeta procedeul si pentru cealalta valva de refulare. Eu recomand sa faceti taierea in ulei, adica cu panza bomfaierului unsa cu ulei de motor - merge mult mai usor. Se polizeaza cu o pila lata piulitele astfel obtinute pentru a le face sa arate industrial. Se monteaza apoi piulita cu 2 spire pe axul valvei, urmand ca pozitionarea ei exacta sa se faca la masina. Cu cealalta piulita se strange apoi valva de tabla-suport a sistemului de pedale. Se conecteaza apoi sistemul de fire si furtune. Nota: La pedala de frana mai merge cum mai merge dar la pedala de ambreiaj, este problema mare. Nu e loc de bagat ambele maini de barbat. Poate o mana cu trasaturi feminine... Aici ori trebuie sa ai un noroc chior sa-ti intre contrapiulita de pe partea cealalta, ori trebuie sa ai rabdare de fier sa pozitionezi piulita pe ax si mai apoi s-o infiletezi. Spun ca e mare chin fiindca eu nu am demontat aeresitorul de la picioarele soferului. In caz ca as fi facut-o, cred ca mi-ar fi fost mult mai simplu. De asemenea, incurca si comutatorul becurilor de frana, comutator pe care nu l-am scos sa nu-l avariez. Metoda gasita de mine pana la urma a fost urmatoarea: cu ambele maini bagate prin gaura respectiva, pe dibuite am infiletat cu mana stanga de corpul valvei si cu degetul gros + degetul mijlociu de la mana dreapta, incarligate printre tablele de acolo, am tinut contraforta. In momentul in care incepe sa opuna forta mare, panditi momentul in care nu e sotia in preajma sertarului cu ace si ata, confiscati temporar degetarul metalic si tineti cu el pe deget contraforta pe piulita din spatele suportului metalic montant. E singura modalitate intrucat nu incape o cheie sau o surubelnita in acel loc. Cred ca mi-a luat pe putin 40 minute sa infiletez contrapiulita. Apoi am invartit de valva zdravan cu mana dreapta si s-a autostrans. Inca ceva: nu aplicati prea multa forta valvelor fiindca se pot rupe urechile ce tin piesa cu filetul de corpul valvei, cu contactele electrice. Avand efectuate aceasta operatiune absurd de grea, urmeaza montarea stiftului cu cap ca o bila in pedala de acceleratie. Stiftul se recupereaza odata cu celelalte piese de la instalatia de cruise control. Se pune stiftul cu capul ca o bila inspre blocul cu relee si se strange cu piulita de 10 cu cheia pe partea opusa, inspre consola centrala. Iarasi e o pozitie cam ciudata dar incap 2 maini: dreapta cu cheie inelara de 10 si stanga cu cheie fixa de 10. Acum se poate trece la montarea suportului elementului de executie. Acesta se recupereaza de asemenea de la donatorul de organe. E o piesa metalica exact ca in fotografie. Se monteaza cu un singur surub pe tabla ce vine in spatele coloanei de directie. Iarasi e o pozitie cam cretina dar incap 2 maini cu 2 chei inelare de data asta. Nota: pedalele de acceleratie sunt toate identice. Apoi se trece la montarea elementului de executie, astfel: - se pune bratul elementului de executie in capul ca o bila al stiftului proaspat montat pe pedala de acceleratie; - se aseaza corpul de plastic-cauciuc al burdufului pneumatic in locul lui pe tabla montant; - se regleaza din piulita de plastic montata pe tabla montant, atacul piesei asupra pedalei de acceleratie -- nu trebuie sa stea turata la relanti sau sa opuna rezistenta. Se poate trece la conectarea tuturor firelor restante sau deconectate de-a lungul operatiilor efectuate, apoi se strang firele frumos cu banda izolatoare sau cu coliere din plastic. Dupa ce se aranjeaza totul, se admira si se executa un dans catre zeul rabdarii. In momentul de fata se poate spune ca am toata instalatia de cruise control montata corect prin masina doar pompa servo-vacuumatica imi lipseste. Nici nu stiu unde s-o caut si nici nu stiu unde se monteaza. Oricum sunt nerabdator sa testez functia de cruise control. Pana una alta am sa testez cu LED-uri cu rezistor de 1k, puse in mufa. PS: E de preferat sa aveti curte pentru a va putea intinde bine prin masina. Oricum instalatia se monteaza usor daca alegeti sa demontati majoritatea reperelor de la bord. Eu n-am reusit nici macar sa scot buretele acela de deasupra conductei de aer cald pentru picioarele soferului. Am incercat dar cum am vazut urme ca s-ar avaria, l-am lasat la locul lui si am preferat varianta grea. De asemenea, nu am idee cum se desface conducta de aer cald. Daca se scoate atunci e loc berechet de umblat la locurile dorite. Altfel: crima si pedeapsa. Ajungeti cu mainile zdrelite de la tablaraia de acolo. Depinde cat va place sa surubaiti. Mie nu prea-mi place, eu sunt cu electronica. Important: In mod foarte natural, toate operatiunile ce implica partea electrica a masinii, se fac cu bateria decuplata. Eu in schimb am ales sa-mi ascult colectia de muzica "anii '80" doar pentru ca am avut situatia sub control, din punct de vedere electric. Sa nu faceti ca mine. Pana voi face rost de pompa servo-vacuumatica, consider acest subiect epuizat. La aceasta piesa se conecteaza furtunul pompei:1 point
-
Salut, pentru cei care ati apucat sa schimbati placutele de frana : cat a costat toata treaba? Ma intereseaza doar placutele si eventual manopera pentru asta, pentru ca revizia de 30.000 am facut-o deja. Masina are 34.000 km acum si s-a aprins martorul de placute. A, si inca ceva : le-ati schimbat si pe fata si pe spate? Mersi.-1 points
-
-1 points
-
-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00