Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 01.11.2010 în toate secţiunile
-
acum nu se mai aude ... naiba stie ce are e ca la denstist, cand te duci iti trece instant durerea de dinti :)) in alta ordine de idei, citisem undeva pe aici ca mai multi au aceasta problema: de cand a scazut temperatura porneste greu dimineata (o tin c-am 4,5 sec "pe cheie") - dupa aia ... nu mai are probleme bateria e din 2008, teoretic ... cred nu are probleme plus ca am fost cu ea la verificat si rezultatul a fost "good"1 point
-
Outlander are doua motorizari diesel, un 2.0 TDI 140 CP de origine VAG si un 2,2 dCI de la Renault. Cu ambreiajul apar probleme doar cand o fortezi excesiv in namoale cu 4x4, adica atunci cand vrei sa o folosesti in offroad extrem, in uzul normal nu o sa ai probleme. Intr-adevar are selector 4x2 4x4 si 4x4 lock, asta inseamna ca in mod normal o vei putea folosi doar cu 4x2, ceea ce aduce o economie semnificativa de combustibil, fapt care, in aceste vremuri tulburi, poate fi important. BMW insa isi pastreaza mai bine valoarea, va fi mai usor sa o vinzi peste cativa ani si are o imagine mai buna, desi acest ultim aspect e discutabil, avand in vedere ca in Romania manelistii, fotbalistii, bisnitarii si tziganii au o atractie deosebita fata de aceasta marca.1 point
-
Da, dar in afara de acea portiune de 1km de drum pietruit, colegul nostru mai parcurge 25.000 km/an pe sosele asfaltate. Din acest motiv imi mentin parerea ca cea mai potrivita alegere ar fi o masina oarecare cu tractiune integrala, sau daca nu il deranjeaza pretul, un crossover elegant. Nu are nevoie de un offroader adevarat, nu are ce face cu el pe autostrazi. SUV-ul ar fi o optiune daca esti dispus sa platesti mult mai mult la achizitie, impozite si la consumabile, si sa-i suporti consumul nesimtit de mare :D1 point
-
Am pus si eu intrebarea asta si am primit un raspuns aici: Deci twiterele pe fata, draga @marius1982.11 sunt triungliulare, daca ai observat, iar cele de pe spate sunt rotunde si cam de 3-4 ori mai mici decat cele de pe fata. Deci diametrul la twitere e universal. Ce inseamana universal? :ceuameni: Cred ca au 2 cm sau 2,5 cm. Cel putin asa arata sitele de la twiterele mele de pe spate.1 point
-
Pentru situatia descrisa de tine, este absolut suficienta orice masina cu tractiune integrala, nu ai nevoie de crossover (dar nici nu strica), iar despre SUV nici nu se pune problema.-1 points
-
M-am hotarat sa deschid topicul asta pentru a lamuri problemele legate de cablul de ambreiaj deoarece, desi este ceva foarte simplu, am auzit tot felul de pareri referitor la reglajul acestuia si mai ales nu a stiut nimeni sa-mi explice cum functioneaza autoreglorul ala; CAUZE Deci....mi-am pus in gand sa schimb cablul de ambreiaj pentru ca ma deranjau cateva chestii la el: - scartaia undeva pe la parghia de debreiere si pe la pedala; - pedala era cam prea tare aveam impresia ca tine cam sus si venea dupa picior cam in hopuri; - burduful de la autoreglor era zdrente; - autoreglorul avea momente cand nu functiona-o sa explic mai jos cum se verifica . Asa ca mi-am zis ca si-a cam facut datoria. Intr-o prima faza am remediat cat de cat problema cu niste ulei de servo ca este mai fluid, dar daca mi s-a pus pata m-am dus si am cumparat unul cu 80 RON-made in Italy-mare greseala (de obicei am grija sa nu iau shtifturi din astea italiene pt. ca m-am mai parlit o data cu toba, dar nu am fost atent si dupa ce l-a adus am zis ca o mere si asta). SCHIMBAREA CABLULUI A.DEMONTAREA Acum ca aveam obiectul muncii m-am apucat de schimbat (unde am putut am facut poze, dar uneori mi-au trebuit 3-4 maini si nu am mai reusit asa ca acolo o sa suplinesc cu schite): 1. se scoate borna de la baterie (prin zona sunt destule fire si este mai sigur asa); 2. se scoate cablul de ambreiaj de la parghia de debreiere tragand de cablu dupa sagetile din imagine Daca autoreglorul este functional totul este OK, dar daca este iesit din uz atunci este nevoie de doua persoane si se procedeaza astfel : prima persoana apasa pedala ambreajului pana la fund iar a doua cu mana stanga tine blocata parghia de debreiere. Dupa ce prima persoana elibereaza pedala, a doua persoana scoate cablul in lateral (a doua persoana trebuie sa aiba suficienta forta musculara sa tina parghia in pozita de debreiere) @In cazul in care aveti de gand sa refolositi cablul, mai trebuie ceva facut: TREBUIE BLOCAT CABLUL cu unul din dispozitivele de plastic cu care vine (vezi poza de mai jos), altfel o să vă cam înjuraţi singur în oglindă când va trebui remontat Tot acum se scoate cablul din cele doua ghidaje dupa cum arata sagetile 3. Urmeaza scoaterea plasticelor de sub volan: - mai intai suportul pentru manusi ca sa nu va enervati prea tare la demontare si mai ales la montarea lui la loc, va recomand sa scoateti si plasticul de sub coloana volanului pe sub care intra suportul de manusi astfel: se scot cele trei suruburi din figura cu o surublelnita de plastic se separa de partea de sus (are cateva cleme pe o parte si cealalta). Atentie cand montati la loc sa asezati mansonul incercuit in locasul lui - urmeaza scoaterea plasticului de la podul pedalier, aici este simplu sunt 2 suruburi (la montare vedeti ca are un ghidaj intre pedala de acceleratie si cea de frana) 4. Se scoate cablul de la pedala Aici este cam cu cantec si nu am sa va povestesc cum am facut yoga vreo 2 ore pe sub volan cu capul in jos si cu fundul in sus si nici cum am reusit sa sparg switch-ul de la pedala (alta distractie de vreo 75 RON-OEM ). Deoarece cablul asta nu a mers cum scrie in carte am cumparat altul (Sachs cu 150 RON), dar de data asta am stat si m-am gandit mai bine si l-am scos singur fara nici un ajutor in mai putin de 3 minute. Cum? Pai simplu cu unealta minune din imagine (am facut-o dintr-un electrod) Se procedeaza astfel: - se introduce carligul (unealta de care ziceam mai sus) prin spatele pedalei - se impinge in sus carligul in timp ce trageti de pedala Va puteti uita la ce faceti pe sub volan prin stanga coloanei volanului. Este bine sa aveti o lampa care sa ilumineze din jos si o lanterna sa ilumineze din dreptul ochilor 5. Se scoate cablul prin compartimentul motorului MONTAREA UNUI NOU CABLU Un cablu nou arata asa (asta este cel italian) Comparatie intre original si Sachs Dupa cum se vede si pe Sachs scrie cam aceleasi lucruri ca si pe original (ii suspectez ca ei fabrica si pt original, se vede ca in locul siglei vw este o pata, asa a fost), pe cel italian nu scrie nimic, ce mai, no name. 1. Se unge unde arata sageata cu vaselina MoS2 (disulfura de molibden), eu nu am avut si am uns cu vaselina cu litiu. Atentie sa nu cada siguranta de tabla si de asemeni sa nu fii ramas in locasul pedalei siguranta de la cablul vechi. Ideal ar fi sa curatati locasul de la pedala, eu am renuntat la ideea asta din cauza accesului dificil 2. Se fixeaza cablul la pedala; Aici este nevoie de 2 persoane, una care sa fixeze capatul cablului deasupra locasului (cu ajutorul carligului si a celeleilalte persoane, in partea dinspre motor care trebuie sa mai rasuceasca sau sa mute cablul inainte-inapoi) si apoi sa traga de furca in jos in timp ce pedala este apasata la maximum. Atunci cand capatul cablului este pozitionat deasupra locasului si este tinut destul de ferm cealalta persoana trage de cablu cu o mica zmucitura si daca aveti noroc intra din prima.....daca nu, mai incercati, la mine a mers din cateva incercari 3. Se fixeaza cablul in peretele despartitor; 4. Se introduce capatul cablului in parghia de debreiere (in sens invers dupa cum a fost scos); 5. Se scoate mansonul; 6. Se fixeaza cablul in ghidaje astfel incat sa nu formeze indoituri la parghia de debreiere Aici trebuie cateva comentarii: - eu nu am avut ghidajul 1 si din cauza asta s-a frecat burduful de ceva ascutit si s-a dus - tot din cauza ca a lipsit cablul nu a stat perfect drept in dreptul parghiei de debreiere si s-a frecat cablul pe o parte de camasa si s-a tocit invelisul de plastic, de asta scartaia in zona aia. Acum l-am facut tot dintr-un electrod VERIFICAREA FUNCTIONARII 1. Se apasa de 5-6 ori pedala de ambreiaj pana la refuz, 2. Se trage de cablu ca in imagine, acesta trebuie sa se deplaseze si sa lase o cursa libera parghiei de debreiere (in sens opus sensului de actionare, adica spre botul masinii) de cel aprox. 1 cm. Dupa ce se face miscarea asta a cablului de cateva ori trebuie sa se blocheze 3. Se apasa din nou de 5-6 ori pedala si cablul trebuie sa-si dea drumul din nou Este obligatoriu ca acest comportament sa se repete intotdeauna fara exceptie. Ei bine la mine cablul made in italy nu functiona deloc asa, adica s-a destins dupa ce am scos mansonul si asa a intepenit, adica nu lasa jocul ala nici dupa 1000 de pedale. I-am dat termen vreo 2 zile, "sa se mai aseze", cum ar spune unii mecanici, dar m-a scos din sarite si l-am facut bucati. Cand am vazut cum este construit mi-am dat seama ca nu avea cum sa se autoregleze si mi-ar fi stricat si ambreajul (scrie si-n manual ca daca autoreglajul nu functioneaza, ambreajul se va uza prematur si este de preferat sa se inlocuiasca in cel mai rau caz cu unul cu reglaj manual). Atunci cand nu functioneaza autoreglajul (comportamentul a fost acelasi si la cel original in momentele cand nu a functionat autoreglajul, dar macar ala si-a revenit singur dupa o zi) am mai observat urmatoarele: - pedala este foarte moale (a mea devenise mai moale decat la una actionata hidraulic); - tine mult mai sus si pe ultima portiune are un hop; - in partea de sus pedala nu are nici un joc si debreiaza imediat ce este apasata putin (cred ca din cauza asta ambreierea nu era completa niciodata); In postul urmator o sa va arat modul de functionare al autoreglorului si diferenta constructiva intre cel original si shtift-ul ala italian. Cu Sachs-ul nu-l pot compara ca pe asta nu l-am ciopartit inca-1 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00