Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

M-am gandit sa deschid un post in care fiecare sa puna diverse loguri pentru motoarele pe care le-a diagnosticat. Acest lucru mi se pare util pentru cei care doresc o comparatie intre motorul lor si un altul identic...

Credeti ca trebuie sa stabilim anumite grupuri pe care sa le logam , sau punem fiecare ce a logat? Vi se pare o idee buna sa punem aceste loguri aici? Spatiu pe server este berechet ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

super ideea.

eu de exemplu nu stiu chiar totul la motoarele PD. Hai sa vedem ce zic si ceilalti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super-propunere. Cred ca ar fi indicat sa gasim un template de fisier. (un numar maxim de sample-uri, o formula grafica comuna si o combinatie de grupuri logate) Suplimentar cred ca trebuie specificate si valorile normale (pentru fiecare tip de motor) ale valorilor logate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Excelent!

trebuie doua mari thread-uri. Unul pentru motoare cu pompa distribuitoare si altul pentru pompe-duse. Fiecare post trebuie sa contina tipul motorului si numarul de km parcursi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E super intr-adevar..

Cine incepe??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

:( - eu sunt la munca si nu am loguri cu mine (daca nu ajung tarziu acasa pun eu de la pompa distribuitoare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu o sa fac une noi de la mine, ca am dar sunt vechi

poate maine le pun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si altii inca mai sunt la munca, au ceva log-uri la ei, dar nu stiu cum sa inceapa thread-ul de PD, asa ca mai asteapta.

De altfel am si o mare curiozitate despre parerea celorlalti vis-a-vis de logurile proprii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca va place ideea . Intrebare: este bine sa le punem pe toate la gramada , sa le separam dupa PD si restul sau sa facem cate un topic pentru fiecare tip de motor .... Personal mi-ar surade ideea sa facem pentru PD, pentru diesel si pentru benzina. Eventual sa facem cumva sa fie usor de accesat din meniul principal .....:(

Ce grupuri propuneti sa logam? As dori si ceva argumente care sa sustina propunerea voastra .. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare: nu exista o dispersie destul de mare a modelelor de ECU-ri / motoare, ceea ce implica de fapt alte grupuri de masura si alte valori normale? Altfel sigur ca e interesanta ideea (si pt. benzina :( )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La benzina 8) exista cel putin 10 tipuri(coduri)motor per total dupa care sant 2 variante-cu si fara turbina.........Nu stiu daca varianta de ECU are

importanta...

PS ma refer la ultimii 5 ani bine-nteles 8)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca ar fi prea stufos sa deschidem un topic pentru fiecare model de motor. 3 categorii ar fi suficiente dupa parerea mea .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand trebuie "agreeate" formulele de grafic. Eu vin cu o propunere concreta si atasez 4 grafice cu tot cu surse:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca ar fi prea stufos sa deschidem un topic pentru fiecare model de motor. 3 categorii ar fi suficiente dupa parerea mea .
Ideea cu 3 categorii (pompa distribuitoare, pompa distribuitoare si pompa distribuitoare) mi se pare ok, fiecare avand posibilitatea sa caute in fiecare categorie ce anume il intereseaza.

Cand incepem? :lol: (in speranta ca mai sunt useri cu V6 tdi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

log la mine (cu chipul Dimsport) - Pompa distribuitoare - motor AHF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

log pe PDul de 130CP - masina este a lui AndiTDI (timpul - 8 mai 2003)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Conform sugestiei d-lui toni, incerc sa re-invii acest topic post-and log-urile care s-au facut pe masina mea

- fisier grup 013 (injectie)

- fisier grup 003/004 (MAF, EGR, avans)

- 3 fisiere grup 010/011 (MAF, intake, ...); in primul se vede si Limp Mode-ul

masina are 185kkm, 2001, motor ASZ 96 kw

pentru alte detalii, just shut :blackeye:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce observ sunt niste lucruri curioase pe acolo...

Mentionez ca la interpretarea log-urilor sunt inca incepator si ce urmeaza are titlul de observatie doar.

1. MAF-ul indica cu totul altceva (mai mult cu aproape 50%) decat ce se asteapta ECU ceea ce ma duce cu ideea la un MAF in neregula.

2. Din ce am observat eu se pare ca la tine presiunea este cea dorita de ECU uneori (cu diferenta de maxim 10% in minus) apoi alteori este fie cu 1,3 atm mai putin ( :o ) fie cu vreo 0,5 atm in plus. Eu cred cu tarie (nu vodca! :D ) ca e vorba de agatzarea tijei actuatorului. Altfel nu vad de ce "o da din gard in gard" (dintr-o extrema in alta)

am facut niste adnotari cu "marker"-ul pe log-uri si le postez aici.

PS: Sau s-ar mai putea sa fie ceva la furtunasele de vacuum si/sau cu N75-ul... dar ramane de vazut..

Modificat de andREI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei, nu uita sa verifici tot timpul care este load-ul (pozitia pedalei de acceleratie) inainte de a cauta diferente intre parametrii motorului.

1. grupul 003 furnizeaza informatie utila exclusiv la ralanti si in sarcini partiale, el de fapt indica corecta functionare a EGR-ului nu a MAF-ului asa ca MAF-ul nu are absolut nimic.

2. intr-adevar presiunea de supraalimentare se "agata" la valori mai mari decat cele cerute. Acest lucru inseamna mai mult vacuum pe furtun decat ar fi normal, sau actuator turbina care se blocheaza, sau senzor presiune defect.

in acest caz furtunele de vacuum nu pot fi cauza problemei ramanand de verificat:

- valoarea vacuumului in timpul functionarii (vacuumetru extern inseriat pe comanda actuatorului) daca variaza simultan cu inversul factorului de umplere al N75 se pot elimina cauzele de comanda vacuumatica.

- daca comanda vacuumatica este corecta, singura sursa de probleme ramane agatarea mecanismului actuator sau al vanelor.

- am exclus senzorul de presiune intrucat MAF-ul variaza simultan cu MAP-ul afisat de ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. grupul 003 furnizeaza informatie utila exclusiv la ralanti si in sarcini partiale, el de fapt indica corecta functionare a EGR-ului nu a MAF-ului asa ca MAF-ul nu are absolut nimic.

A.. bine de retinut.. greseala mea

in acest caz furtunele de vacuum nu pot fi cauza problemei...

Am cam neglijat faptul ca e pe comanda vacuumatica si nu de presiune (pozitiva).. VNT-ul bata-l vina :D

Oricum sunt inregistrari consectuive suficiente in care pedala = 100% si exista o diferenta intre req.MAP si Act.MAP sunt mai mari de 700mbar ceea ce e deja evident o problema.

Oricum mersi de corectari :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A.. bine de retinut.. greseala mea

Am cam neglijat faptul ca e pe comanda vacuumatica si nu de presiune (pozitiva).. VNT-ul bata-l vina :lol:

Oricum sunt inregistrari consectuive suficiente in care pedala = 100% si exista o diferenta intre req.MAP si Act.MAP sunt mai mari de 700mbar ceea ce e deja evident o problema.

...

<{POST_SNAPBACK}>

domnilor andREI si Andi, multumesc pentru timpul si raspunsurile dumneavoastra :))

si scuze ca nu am venit cu mici precizari:

- grupul 003 l-am masurat in sarcina (asa m-i s-a spus, asa am facut), dar e clar ca MAF-ul nu numai ca nu are nimic dar lucreaza okay (1249,5 mg/R in sarcina fata de 1250 cat da constructoru)

- fisierul log_01_010_011 part I e facut dupa limp mode, deci contine chiar comportarea motorului fara turbina (=SDI), de aceea andREI era intake act. sub req. in rest req. < act.!

- restul inreg. de 010/011 sunt sarje intre 2-4000 min-1, treapta 3.

Q1: despre EGR nu-s ce sa zic, dar pare de bun simt sa fie mai mic in sarcina (4.8%), totusi nu e cam mic (fura VNT-ul prea multe gaze?)

Q2: despre grupu 013, cu corectie de -2.16 pe cyl 1 ce parere aveti?

multam in advance & I'm looking forward for your replay's

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A1: Deocamdata nu EGR-ul trebuie sa te preocupe, in cazul in care este blocat deschis (prea multe gaze de evacuare readmise), ai avea un mers neregulat al motorului la rece cu trepidatii mari, fum mult in acceleratii cu motorul cald si diminuarea constanta a performantelor. In plus, MAF-ul ar raporta valori mult mai mici.

Duty cycle-ul reprezinta factorul de umplere al semnalului de comanda al valvei vacumatice ce comanda EGR-ul, nu reprezinta un feedback al pozitiei pistonului EGR.

A2: grupul 13 arata un excess de putere al cilindrului 1 comparativ cu celelalte. Inca este in parametrii (-2.2 ....+2.2 mg/R) dar foarte aproape de limita - exista posibilitatea ca sa nu inchida foarte bine injectorul.

Dar nici acest lucru nu iti afecteaza major performantele si mai ales nu genereaza acel limp mode.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinica2001

Ca de obicei Andi are un raspuns corect la toate problemele :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A1: Deocamdata nu EGR-ul trebuie sa te preocupe, in cazul in care este blocat deschis (prea multe gaze de evacuare readmise), ai avea un mers neregulat al motorului la rece cu trepidatii mari, fum mult in acceleratii cu motorul cald si diminuarea constanta a performantelor. In plus, MAF-ul ar raporta valori mult mai mici.

Duty cycle-ul reprezinta factorul de umplere al semnalului de comanda al valvei vacumatice ce comanda EGR-ul, nu reprezinta un feedback al pozitiei pistonului EGR.

A2: grupul 13 arata un excess de putere al cilindrului 1 comparativ cu celelalte. Inca este in parametrii (-2.2 ....+2.2 mg/R) dar foarte aproape de limita -  exista posibilitatea ca sa nu inchida foarte bine injectorul.

Dar nici acest lucru nu iti afecteaza major performantele si mai ales nu genereaza acel limp mode.

<{POST_SNAPBACK}>

danke dl. Andi, la obiect ca intotdeauna.

eu sunt multumit cu raspunsurile d-voastra, ramane sa-mi rezolv problema cu actuatorul / membrana / vanele VNT-ului dupa care voi mai trage un rand de VAG-log-uri.

multam si d-lui andREI si d-lui sebica79 - Sebastian din Cluj :beerchug: , care mi-a dat sfaturi pertinente, pe yahoo, vis-a-vis de VAG-log-urile mele

daca mai vrea cineva sa-mi dea un sfat, sa fie primit. daca nu, eu am incheiat subiectu (NU topicu!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ar fi mai bine sa existe o sectiune de upload fisiere pe forum????

in care se pot face directoare macar pt fiecare tip de masina unde se uploadeaza logul si un fisier text cu aceelasi nume unde sa existe eventuale precizari.

eu cred ca e mult mai ergonomic decat sa cauti prin pagini intregi de discutii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!