Jump to content

Forum

  1. Generale

    1. 82,3k
      postări
    2. 17,9k
      postări
    3. 16,7k
      postări
  2. Tehnic

    1. 859,4k
      postări
    2. 28,8k
      postări
    3. 44,5k
      postări
    4. 175,4k
      postări
    5. Modele Electrice

      Arie de discutie pentru modelele electrice ale Grupului VW (ID, ID Roomzz Concept, ID Buggy Concept,  ID Buzz Concept, ID Crozz Concept, etc. )
      Instrucțiuni, sfaturi, încărcare, offtopic modele electrice. 

      11,1k
      postări
    6. 281,6k
      postări
  3. Comunitate

    1. Masina mea

      Forum dedicat prezentarilor masinilor membrilor. 

      304,4k
      postări
    2. 144,3k
      postări
      • Emy D
    3. 119,5k
      postări
  4. Administrativ

    1. 10k
      postări
      • voinea
  • Posts

    • FeriM
      Continuarea studiului de caz arata ca in ziua urmatoare, pe final, a fost ceruta o regenerare (nu mi-am dat seama daca a ajuns valoarea funinginii la 24 sau a fost ceruta datorita regenerarii incomplete de dinainte) care a mers deci putin timp (se vede ca soot mass a scazut putin). Particle filter: field regeneration request status-STATE_RGN_PF avea valoarea 10, si peste inca o zi s-a reluat regenerarea. Cu mare noroc (putin mers, opriri lungi si dese) s-a si finalizat complet se pare.  Masuratorile aici. 5. La 328 km dupa regenerarea initiala, presiune diferentiala 5.89 hPa la 982 RPM si 18.24 hPa la 2544 RPM, soot mass calculated 14.32 g, soot mass measured -1.33 g, regeneration request status=10 6. Imediat (la 1km) dupa o noua regenerare completa, presiune diferentiala 4.15 hPa la 780 RPM si 15.51 hPa la 2465 RPM, soot mass calculated 9.06 g, soot mass measured -2.04, regeneration request status=0 [1.6TDI CAYC, 206500km, oil ash volume 63g, fara erori, mers in oras]   Deci ce se intampla dupa o regenerare incompleta? Am observat doua posibilitati. Daca Particle filter: field regeneration request status-STATE_RGN_PF are valoarea 0, probabil nu se va declansa o noua regenerare imediat (posibil sa astepte sa creasca din nou nivelul de soot, sau altceva). Daca Particle filter: field regeneration request status-STATE_RGN_PF are valoarea 10, regenerarea va porni (sau continua de fapt) la urmatoarea pornire a masinii, cam dupa 1-3 minute de mers. Kilometrii si timpul de la ultima regenerare se reseteaza doar la incheierea unei regenerari complete. Pot exista regenerari incomplete intre timp care scad nivelul de soot si astfel cresc valoarea kilometrilor de la ultima regenerare. Dovada e scaderea presiunii diferentiale si a valorilor de soot. Plus semnele vizibile... creste turatia, sau masina scutura la rece la postinjectie, scoate si un fel de fum alb in acele cateva minute la mine.    Cand se aprinde martorul de DPF ca urmare a regenerarilor nereusite sau incomplete... greu de stabilit cu exactitate, dat fiind ca si acestea sunt dificil de urmarit. Lucru curios, in timp, mi s-a intamplat de doua ori sa se aprinda pentru cateva secunde, respectiv zeci de secunde martorul DPF si sa se stinga fara sa fac nimic special (mers incet in oras), dar s-a intamplat si sa se stinga numai dupa ce am mers vreo 15 minute in afara orasului, cum cere manualul.    Nu stiu daca valorile masurate de mine sunt reprezentative. Presiunea diferentiala si implicit funinginea masurata au valori cam mici. Posibil sa indice o problema. Funinginea calculata pare sa aiba valori mai realiste.     
    • NicNic
      Am mai facut un drum mai lung, pana aproape de Timisoara. Toro merge foarte bine.Vibratia de la motor nu se mai simte la interior, in habitaclu. Doar se aude, ca la orice masina cu motor V6 ...    Farurile sunt si ele ok, fara condens pe interior. Pana la urma, s-au uscat, asa cum mi-a spus meseriasul de le-a schimbat geamurile. 👍   In alta ordine de idei, mi-am comandat un set de becuri LED pentru interior si lampi pentru numar. Din pacate, lampile de numar nu au fost cele potrivite, fiind neatent eu cand le-am ales. Sunt cele de portbagaj, asa ca le-am pus la locul lor  ...   LED-urile de interior sunt mai luminoase, in mod evident. Si sunt alb intens, nu albastrii. Imi plac. N-am mai avut rabdare, si in seara asta, pe intuneric, m-am apucat sa le montez. Am pus la plafoniere si in portbagaj. Din pacate, lampa bicolora de pe hayon nu poate prelua un bec LED din acest set, fiind prea lung becul si nu incape in lampa.  In schimb, am desfacut lampile de numar, cele vechi, si am inlocuit doar becurile cu unele din setul de interior (asa am ramas cu un bec mai putin la plafoniere ...)   Rezultatele se vad in pozele urmatoare:    - lumina de la plafonierele spate, cea din stanga cu bec vechi si cea din dreapta cu LED    - lumina de la plafonerele din fata, cu LED (se vede diferenta de culoare fata de lampile de sub bord, ce au inca becuri vechi. A se vedea si diferenta de intensitate fata de lumnina de la locurile din spate)    - lampile de numar cu becuri LED    - portbagaj cu lampi LED noi 
    • tavitara
      Yoy ce mecanici , incredibil , e plina lumea de prosti si nesimtiti
    • NicNic
      Multumesc pentru urare. Sper sa ajung cu ea intreaga, in anul viitor ... Fiindca povestea contiunua: la demontarea farurilor de pe masina, a trebuit sa se desfaca si overfendere dela aripile fata. Evident, ca meseriasul respectiv mi-a rupt toti bradutii de la overfendere, inlusiv una din urechiusele de fixare cu surub pe bara fata, la overfenderul dreapta.. Nu mi-a spus nimic. Iar overfenderul, pe dreapta, s-a desprins cand mergeam cu viteza pe un DN. N-am avut cum sa il refixez, asa ca am continuat sa merg. Dupa nici 5 minute, cand a trecut un TIR pe contrasens, cu viteza, s-a facut o depresiune puternica de aer si mi-a smuls overfenderul de pe masina, rupand-ul de la capatul dinspre prag. In miscarea de la rupere, a lovit si portiera fata dreapta, lasand o indoitura in fata de usa. Acum, caut overfender sa pun la loc. Din dezmembrari gasesc doar cu defecte (cu urechile de braduti rupte sau zgariate foarte tare). Asa ca am comandat nou, after market. Sper sa fie ok. Dupa ce l-am comandat, am inteles ca acest overfender are si un fel de capac pentru prag, inclusiv cu o portiune din bandoul nichelat. Si partea de cap de prag nu vine vopsita ...   - overfender dreapta rupt    - overfender stanga desprins
    • Calin Mihai
      Revin cu o intrebare, in 2025 recomandati Mobel? Sunt proaspat detinator de Skoda Fabia 1.0 TSi din 2023 si caut un service neaparat autorizat pe marca pentru ea. Ce imi recomandati dintre Pex, Mobel si Darius?
    • Al Bundy
      Dupa multe discutii cu cei de la Volkswagen ID de pe Facebook, multe emailuri la importator si o vizita la reprezentanta AVIA, masina a primit actualizare GRATUIT la 3.8.2 si s-a rezolvat problema cu scaderea puterii de incarcare de la 11 la 7 Kw. Stiam de existenta acestui 3.8.2 dar masina nemaifiind in garantia de 4 ani ( doar bateria mai are garantie) toti imi spuneau ca trebuie sa platesc pentru acest update care corecteaza problema din SW 3.7.  Nurvil mi-a spus ca trebuie facuta asistenta catre importator care decide daca suporta sau nu costurile. Dupa emailurile trimise la Porsche am fost sunat de cei de la AVIA, presupun ca importatorul s-a adresat lor,mi-au spus ca au  facut asistenta si importatorul a decis sa suporte costurile. NU am fost curios sa vad cat m-ar fi costat , dar la urmatoarea vizita o sa-i intreb.
    • Jeffy86able
      Ce proiect faci?  Nu de alta, dar nu stiu cine o sa te ajute tinand cont ca nu poti demonstra ca nu ai "rechizitionat" casetofonul din masina altcuiva.
    • joeperry
      exista un DIY aici, trebuie sa fii atent doar la procentul scris pe faruri ca sa calculezi caderea pe perete la distanta fata de perete dupa ce ai dat masina in spate. Neaparat sa fie drum drept pentru ca sa poti sa reglezi farurile bine.  
    • Jorjel
      De fiecare data cand vad steluta aprinsa la topicul asta ma bucur de parca inca ar fi a mea. ☺️ ... Ma bucur sa aud ca totul este in regula si e bine ingrijita. 
    • dragos32
      km doar urban in ultima săptămână intru oraș puțin mă aglomerat ca de-obicei. Dacă iei suma de bani 63 lei pentru o săptămână doar prin oraș nu este așa mult. Spor la făcut bradul pentru cei care nu l-ați făcut încă.
    • _R_A_D_U
      Eu am DXD (Leon 2025) și nu am jojă.
    • FeriM
      O completare/corectare la postarea de dinainte.  Se pare ca valoarea pentru Particle filter: field regeneration request status-STATE_RGN_PF devine 0 si daca regenerarea in curs e intrerupta, nu doar cand se finalizeaza cu succes. In acest caz se pot vedea parametrii Particle filter: kilometers since last regeneration-DIST_RGN, respectiv Particle filter: time since last regeneration-T_WOUT_RGN. Acestia repornesc numaratoarea de la 0 in caz ca regenerarea a fost completa. Daca regenerarea a fost partiala, acestia cresc insa in continuare, chiar daca Particle filter: soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF si Particle filter: soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF si-au redus valoarea (o parte din funingine a fost arsa), iar presiunea diferentiala a mai scazut. Niste consecinte interesante rezulta de aici:  a. Nu pare sa fie un singur parametru care sa indice toate regenerarile (si pe cele active partiale adica, ca pe cele pasive nici nu se pune problema). Ca urmare putem citi de exemplu 700km de la ultima regenerare, dar de fapt e posibil sa mai fi avut si niste regenerari active partiale (incomplete) in acei 700km, care au curatat si ele o parte din funingine.   b. Algoritmul dupa care se declanseaza regenerarile e destul de obscur... daca ai avut o regenerare partiala (intrerupta sa zicem), cand se va declansa urmatoarea regenerare? Ca la orice regenerare, atunci cand Particle filter: soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF sau Particle filter: soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF cresc pana la 24, ca si cum nu s-ar fi intamplat regenerarea partiala? sau se va declansa totusi mai devreme, tocmai pentru ca a avut inainte o regenerare incompleta? Poate observ zilele astea. Regula exacta dupa care se declanseaza apoi martorul de DPF devine astfel si mai de nepatruns.  Masuratorile pe care se bazeaza concluziile de mai sus: 1. Imediat (la 11km) dupa o regenerare completa pe drum intins, ceruta de martorul DPF aprins, presiune diferentiala 2.74 hPa la 783 RPM si 13.10 hPa la 2555 RPM, soot mass calculated 6.26 g, soot mass measured -1.08 g 2. La 246km dupa regenerarea initiala, presiune diferentiala 9.70 hPa la 980 RPM si 23.47 hPa la 2524 RPM, soot mass calculated 20.86 g, soot mass measured 8.89 g 3. Regenerare activa intrerupta din cauza opririlor (deci partiala), apoi imediat, la 273 km dupa regenerarea initiala, presiune diferentiala 5.48 hPa la 985 RPM si 16.01 hPa la 2507 RPM, soot mass calculated 16.04 g, soot mass measured -0.08 g 4. La 307 km dupa regenerarea initiala (fara alte incercari de regenerare intre timp), presiune diferentiala 6.88 hPa la 983 RPM si 17.91 hPa la 2519 RPM, soot mass calculated 18.54 g, soot mass measured 0.96 g [1.6TDI CAYC, 206500km, oil ash volume 63g, fara erori, mers in oras]  
    • AlexUrs
      Am si eu nevoie de pinul de acces pentru aceasta serie VWZ3Z3C7912297. Precizez ca sunt student la inginerie mecanica si am nevoie de codul casetofonului pentru un proiect. Toate site-urile unde am cautat cer niste sume enorme sau am mai avut o varianta care mi-a dat codul eronat
    • john_skoda
      Auto motor 2488 cc mild hibrid, 2025, 45 ani, B8, IF ,1 an = 768 ron . Anul trecut la Tiguan 2.0 tdi, 1493 ron .
    • grp
      @mad_katnu am luat in considerare scoaterea filtrului din două considerente: il poate opri un filtru oricând pe stradă și ii poate bloca mașina la ITP (lucru cares-a șiîntâmplatde altfel). In plus la vânzarea mașinii trebuia să accepte si cumpărătorul ca nu are filtru.   Și nu in ultimul rând îmi place să fiu legal cât de mult se poate, îmi place să fac lucrurile până la capăt (aici de exemplu,  amintesc experiența cu martorul aprins la Tiguan de la AFS cu care am stat pe cap câțiva ani si multe piese schimbate, ca să constatăm că erau inversate două cabluri între ele).   Știu ca nu poti afla uneori, decât prin eliminarea rând pe rând a posibilelor cauze ca să rezolvi o problemă, de aia nici nu sunt supărat pe cineva, cu excepția celor de la avd turbo care nu s-au comportat profesionist in sensul prezentării costurilor înainte de operațiunea de demontare. Era opțiunea mea să aleg dacă vreau sau nu sa mai fac curățarea filtrului, la ei sau la alta firma. Asta ar fi singurul aspect negativ, ca m-a costat mai mult decât a fost achiziția noului filtru de particule...
    • Adria_n
      La Octavia 3, motor 1.598 cmc, evolutie relativ liniara :    - dec 2023 : 735 lei GRAWE - dec 2024 : 843 lei GRAWE - dec 2025 : 874 lei AXERIA, fara DD   clasa B8 de la inceput, jud IF, pe firma. Mai mult decat decent, in conditiile actuale.
    • Mariusyka
      Avand in vedere ca intotdeauna nu am mers mai mult de 10.000km cu uleiul si pentru ca este o perioada cu libere am efectuat o noua revizie chiar daca parcusesem aproximativ 8000km si acestia doar in regim extern. Am mers in principiu pe aceleasi piese Ulei Mobil 1 ESP, si filtre Mann si Mahle. Am efectuat si o verificare si nu am identitifcat probleme (fara scurgeri, fara pilitura, fara jocuri mecanice). 
    • tavitara
      Mai studiaza ofertele o perioada , trebuie sa existe o explicatie  Eu nu am prins niciodata scaderi de la an la an , am avut norocul sa am doar cresteri , pana si trecerile de la B0 la B8 au fost supracompensate de cresterile de pret Sunt curios acum daca chiar va scadea impozitul la motor de 3.0 , ar o premiera la masina asta sa fie ceva mai ieftin de la un an la altul 
  • Anunt pentru oaspeti

    Pentru a avea acces în toate secțiunile forumului și a primi un număr redus de reclame vă recomandăm să vă înregistrați pe forumul nostru

×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!