Jump to content

Forum

  1. Generale

    1. 81,5k
      postări
    2. 17,8k
      postări
    3. 16,5k
      postări
  2. Tehnic

    1. 851,8k
      postări
    2. 28,6k
      postări
    3. 44,5k
      postări
    4. 172,4k
      postări
    5. Modele Electrice

      Arie de discutie pentru modelele electrice ale Grupului VW (ID, ID Roomzz Concept, ID Buggy Concept,  ID Buzz Concept, ID Crozz Concept, etc. )
      Instrucțiuni, sfaturi, încărcare, offtopic modele electrice. 

      9,9k
      postări
    6. 276,5k
      postări
  3. Comunitate

    1. Masina mea

      Forum dedicat prezentarilor masinilor membrilor. 

      300,8k
      postări
    2. 144,2k
      postări
    3. 118,9k
      postări
      • Muale
  4. Administrativ

    1. 10k
      postări
      • voinea
  • Posts

    • tavitara
      Nu conteaza locul unde se produc , OE sunt cele care se folosesc pe linia de asamblare a masinii indiferent de producator si locul unde au fost fabricate    
    • Gabriel*77
      @EEXCALADE Plauzibil ceea ce spui pentru că e logic. Un produs, o componentă, ale unei mașini sunt proiectate de fabrică dar ce știu eu este că fabrica NU produce toate piesele sau subansamblele la fața locului. Nici nu ar avea cum. Roțile, cauciucurile, farurile, geamurile, fețele de uși, și multe altele... Ori, astea sunt OEM sau OE? Întrebarea e retorică pentru că am înțeles explicația și logica ei. Singurele piese care se fac 100% în fabrică, OE și OEM, sunt elementele de caroserie care se pun pe mașină înainte de a intra la vopsit, pentru că sunt debitate acolo.  
    • cristi511
      Hai sa ti dau răspunsul sincer: n-am avut bani de x3 nou cu ce imi doream   Faptul ca dupa ce am luat aro italian am descoperit ce miscare senzationala am facut (din prostie/noroc) e doar consecinta necumpararii bavarezei.    Lumina mi s-a aprins dupa.   Ca sa iti faci o idee, am vandut a4 si c-ul in 2 saptamani cand mi s-a pus pata.   Deci...nebunia are multe forme. 😉
    • Roboo01
      Am verificat mufa de la becul brichetei, nu vine curent pe ea, am desfăcut nu văd niciun fir care să fie rupt sau întrerupt. 
    • EEXCALADE
      OEM stands for original equipment manufacturer.  OE stands for original equipment. OE parts are the components of the vehicle as it's made in the factory – all of the original parts that the car was first built with. https://www.autokarma.ro/oe-oem-sau-aftermarket
    • zidanne
      OE si AM sunt produse (piese)  OEM este producatorul (fabrica).   OE este produs doar de OEM (unul sau mai multi producatori) AM este produs atat de OEM (de obicei cu alte tolerante si cerinte de QA) sau sub licenta de un 3rd party.    Fosesti produse AM cand fie cand:   - te intereseaza pretul (cele mai multe cazuri)  - vrei mai multa performanta/produsul OE (echipare initiala uneori) e de kko (cost reduction).                
    • Gabriel*77
      @zidanne Și totuși care ar fi diferența?   @Xman_ghio A explicat, însă manufacturer  ăsta e un pic neclar.    Adică se fac piese sub licență și verificate de o firmă producătoare de mașini și piese care nu sunt verificate de acea firmă producătoare de mașini?   Dacă nu sunt verificate, de ce ar alege acea firmă producătoare să le folosească ori să le recomande? Sau o reprezentanță?  
    • zidanne
      @Gabriel*77   OE Original Equipment  OEM Original Equipment Manufacturer AM AfterMarket
    • Gabriel*77
      @Cristi_V  Da, bujiile se înlocuiesc la 4 ani. Exact când iese din garanție.  🤣 Precizez că eu la fosta O3 nu le-am schimbat deloc, nici bujiile și nici lichidul de frână (nu știu dacă am făcut bine, dar acum nu mai gândesc așa) însă mașina nu mi-a făcut niciodată probleme. Nici la pornire, nici la frânare indiferent de anotimp. Asta vizavi de problemele apărute după 4 ani. Posibil să da, posibil să nu. În cazul meu, nu, dar orice e posibil.   @Xman_ghio Sunt aspecte tehnice și detalii pe care mulți nu le cunosc, eu fac parte din cei care nu le cunosc, însă dacă-mi sunt înlocuite și montate la ei, recomandate de producător și piese la care ei îmi dau garanție, contează că e OE sau OEM? Ce vine din fabrică sau piese din aceleași loturi, ori de la același producător, este de calitate. Sau cel puțin așa se vrea a fi.   Din ce mi-au spus și mie cei de la reprezentanța la care @Cristi_V și-a făcut revizia, ei lucrează doar cu piese de origine. Acum că sunt OE sau OEM... naiba știe.
    • dercos
      Inteleg ca masina are 4 ani si e inclus in planul de service. Totusi, o vad doar ca pe o risipa, la rulajul asta puteai merge cu ele inca muuult timp.
    • Cristi_V
      @dercosBujiile se inlocuiesc la 60000 km sau la 4 ani. Am intrebat, "d-le chiar trebuie inlocuite la doar 27000 km?" Raspunsul a fost "faceti cum doriti dar s-a constatat ca dupa 4 ani pot aprea probleme". Am intrebat ca sa ma aflu in treaba pentru ca raspunsul este de fapt chiar in recomandarea de schimbare. Surpriza mea este ca lichidul de frana se schimba prima data la 4 ani si nu la 3 cum eram obisnuit.   @Gabriel*77 Si eu le tineam la boxa iar apoi mergeam cu ele la un service de cartier dar mai destept sa le monteze insa in 2020 am renuntat. M-am boierit 😃!   Am uitat sa spun, inca de la inceput m-au intrebat daca doresc interval de service fix sau variabil.
    • Xman_ghio
      OE = original equipment (adica bujii facute de NGK sub licenta si cu verificarile VAG) OEM = original equipment manufacturer (adica bujii facute de NGK, dar care nu sunt licentiate si verificate de VAG). Teoretic pot fi la fel; practic pot sa fie la fel cu OE dar pot sa si difere. La bujii nu mi-as bate capul, dar la un EGR sau o distributie…
    • dercos
      Ai inlocuit bujiile la 27000km???
    • Gabriel*77
      @Cristi_V La ce ai făcut mașinii mi se pare decent prețul. O întreținere corectă în opinia mea pentru cineva care folosește mașina în scop personal și care intenționează să o comercializeze după ceva timp pentru a o înlocui cu alta nouă. Operațiune nu o faci lunar încât să te afecteze financiar. Cine caută un sh cu mentenanța corectă va verifica și va aprecia asta motiv pentru care va plăti prețul cerut. Asta ca o paranteză.    Eu anvelopele le țin acasă și le schimb personal, de asta am optat pentru set complet vară/iarnă, pentru a nu mai pierde timpul la cozile de la vulcanizări în plin "sezon" când e mare înghesuială și trebuie să te programezi.   @akon Și eu merg pe ce recomandă producătorul în materie de piese, sau pe cele cu care a venit mașina. 
    • MihaiGSM
      Variant 1.6 TDI 115cp, manual, 5 trepte: - extern: 5.6 - 5.7/100km la pompa, cam cat… fostul seria 3 E91, 2.0D. - urban, unde nu prea circul decat in weekend-uri: intre 6.7 si 7.5/100km. 
    • Cristi_V
      Bujiile vechi tot NGK erau, deci SKODA foloseste NGK in procesul de fabricatie. Prin urmare NGK = OEM.
  • Anunt pentru oaspeti

    Pentru a avea acces în toate secțiunile forumului și a primi un număr redus de reclame vă recomandăm să vă înregistrați pe forumul nostru

×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!