Jump to content

Schimbare distributie - cand , cum , de ce ?


voinea
 Share

Go to solution Solved by andrei_221,

Postare recomandată

@EEXCALADE @ionut10a Daca va uitati pe toate filmuletele de YT, o sa vedeti ca asa sta cureaua pe fulia arborelui cu came ( excentric, spre axa cu came), pe toate motoarele PD.  Rolele nu fac inca niciun zgomot. E clar ca daca vor incepe sa urle,  voi schimba imediat distributia. Iar scrisul de pe curea zic eu ca n-are nicio relevanta, doar nu el dicteaza imbatranirea curelei...

 

Modificat de x-tremist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@x-tremist in video se vede clar ca cureaua e unde trebuie, nu e in partea dreapta ca la tine....uita te la cati mm iese pinionul in stanga curelei la tine si in video

si la mine sta cureaua exact ca la tine,am incercat sa o dau spre stanga dar tot spre dreapta se duce

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca "asa e toate". Nu exista nicio explicatie logica pentru deplasarea curelei in dreapta, mai ales ca nu s-a umblat nicodata acolo, fiind montajul de fabrica. Rola intinzatoare a curelei de distributie are margini laterale, care nu permit deplasarea sa. Iar pinionul axei cu came fiind cu cativa mm mai lat decat cureaua, nu cred ca are vreo importanta daca cureaua ruleaza exact pe mijlocul sau sau excentric, atata timp cat nu iese in afara sa.

Modificat de x-tremist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

100.000 km BXE,9 ani...

 

wqq 277.jpg

wqq 281.jpg

wqq 280.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uratzelul_flo

Acelasi lucru am spus si eu,mai merge..si cand am dat-o jos,la imbinarea curelei,parca "o taiase cineva cu lama".Slava domnului ca am schimbat-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@x-tremist Daca are 10 si mai e si deplasata ...  mergi linistit ca e pe bani tai !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, x-tremist said:

Rola intinzatoare a curelei de distributie are margini laterale, care nu permit deplasarea sa.

exact,dar rola intinzatoare e mai lata cu 2-3mm decat cureaua,de asta se deplaseaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@x-tremistDpmdv cureaua este la locul ei, adică sta asa cum trebuie.

Referitor la întrebarea ta, daca sa mai mergi asa cu ea sau nu, decizia trebuie sa îți aparțină strict ție.Eu unul nu as merge cu o distribuite veche de 10 ani....Nu poți sa faci o inspecție vizuala deoarece aici vorbim de microfisuri care evident ca nu se văd cu ochiul liber..sa nu mai aduc in discuție rolele care nu ai cum sa le verifici.Pe scurt o distribuite nu se verifica vizual, se schimba când îți spune producatorul sau chiar mai devreme..mai ales dacă este un produs AM.

Distributia aia poate sa mai ducă lejer încă 94k sau mai mult...dar dacă vrei sa pleci liniștit la drum o schimbi și gata..Vrobim de câteva sute de lei...nesemnificativ fata de ce se întâmpla dacă cedează .

Spor

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la un 2.0 CR, a 3 curea de distributie (tot kitul) cati km se poate parcurge?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

George Dimoiu

În Cartea de service a mașinii din semnătură, VW Tiguan 2.0 TDI 140cp din 2011, scrie clar :Curele de transmisie pentru antrenarea arborelui cu came se înlocuiește la 1.2, 1.6 și 2.0 TDI Common Rail la fiecare 210.000 km.

 

Modificat de George Dimoiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inlocuit distributia la Superb 2, 170 CP la 5 ani si jum si 160.000 km: pompa de apa aproape varza, rolele intinzatoare la fel.

Conform standardului VAG, trebuia la 210.000 km.

Fiecare o face cum vrea, e masina lui, eu v-am spus doar cum a fost la mine. :Driver:

Spoiler
Spoiler

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am schimbat si eu distributia la Sharan,100 000 km in aproximativ 7 ani.Cureau si rolele aratau foarte bine,cureaua avea chiar scrisul pe ea(Continental),in schimb pompa de apa avea un uruit la rotire.Am montat la recomandarea colegului @EEXCALADE role Ina,pompa apa Hepu si curea Dayco.Dupa montaj a aparut un mic "meunat",care a mai disparut pana acasa,dar inca tot e acolo.Dispare cumva in timp ? 

@x-tremist asa am gasit pozitia curelei dupa 100 000,si mecanicul a zis ca asa este normal.

IMG_20180511_090902.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, interesant... n-am mai vazut pana acum vreuna sa stea centrata pe fulia arborelui cu came. Probabil ca asa ar fi normal sa stea si chiar as vrea sa-mi explice cineva de ce se deplaseaza spre axa cu came, ca eu nu gasesc vreo explicatie...

@andruselE anormal sa ai zgomote ciudate dupa inlocuirea distributiei, daca piesele sunt de calitate si mecanicul a facut treaba ca la carte

Modificat de x-tremist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cureaua trebuie sa stea pe mijloc ,iti spun eu care schimb cateva distributii pe saptamana ,de cativa ani.

Contitech  90% fac zgomot (si la masinile noi din fabrica) ,Dayco fag zgomot 10% ,care se diminueaza/dispare dupa o perioada

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE la cele noi te referi la un zgomot mic asa de fier ca si cum ar suna un  clopotel?

iar dupa ce se incalzeste un pic motorul dispare sunetul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, EEXCALADE said:

Cureaua trebuie sa stea pe mijloc

eu am primit motor cu cureaua pe mijloc,l am montat pe masina...i am pus cureaua dayco noua,axa cu came de pe motorul meu .rolele au ramas aceleasi fiind schimbate anul trecut si sunt si OEM...cureaua s a deplasat in dreapta

unde am gresit?

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intre timp am mers in garaj ca am alt motor cu cureaua care sta in dreapta...i am scos cureaua si am pus alta ,am invartit de 5-6 ori si acum sta pe mijloc,atasez poza mai jos

banuiesc ca nu trebuie impinsa prea tare pe vilbrochen,rola intinzatoare o va ghida singura

deci ,,eroare,, de montaj...multumim eexcalade

 

32235518_2144986185514764_8254056720544825344_n.jpg

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si acel mornait e normal la masina noua din fabrica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,zgomotul il au majoritatea cr-urilor care au distributia originala

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BXE de 10ani, 140.000Km (interval de schimb conform ELSA la 150.000Km), din cureaua de distributie s-au rupt 14 dinti.

Motorul a pierdut din putere dar functiona, insa odata oprit n-a mai pornit.

Pompa de apa in stare foarte buna, rolele se aud putin la rotire cu mana.

Se observa cum dintii ramasi pe curea se desprind usor de la baza curelei.

Morala, recomandarile din ELSA nu sunt acoperite de realitate, trebuia schimbata cred cu ~10-15.000Km inainte, pe la 125-130.000Km.

IMG_7779 (1231x1280).jpg

IMG_7773 (1280x1194).jpg

IMG_7774 (1280x497).jpg

IMG_7775 (570x1280).jpg

IMG_7777 (1280x966).jpg

IMG_7778 (1280x1121).jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cureaua e conti?au mai fost accidente cu conti ,le zburau dintii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este cureaua originala, nu se mai vede scrisul pe ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 10 ani si 150 mii km masina nu mai este in garantie ,deci nu le pasa daca se face motorul praf ,dimpotriva au mai mult de castigat decat daca inlocuiai distributia la 5 ani(conform autodata)

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La BXE sunt 2 intervale de schimb

Engine control toothed belt change interval

Up to 2006 every 120.000 km (72000 mi) 

From 2007 every 150.000 km (90000 mi) 

*Gates-Timing belt replacement intervals for all major automobile makes and models
When the vehicle manufacturer doesn’t specify a service interval, Gates suggests changing the timing belt at 60,000 miles or every 6 years.

*Continental-Dacă producătorul autovehiculului nu a specificat altceva, recomandăm înlocuirea după o perioadă de utilizare de maxim şapte ani. Funcţionarea unei cure

le vechi nu mai este asigurată prin procesul de îmbătrânire a materialului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!