Jump to content

Instalatia de stergere/spalare parbriz/luneta


adrianciocalau
 Share

Postare recomandată

Da.am tras cu incredere sa zic asa.Vezi sa tragi din partea cu geamul,am vazut ca acolo iese mai usor.Vezi ca este destul de greu sa o montezi la loc.Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 672
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Carmina

    35

  • B0gdy-

    34

  • CrisH

    27

  • bebeko

    19

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am dovedit-o weekend-ul asta impreuna cu un prieten. Am reusit sa scot partial capacul cat sa imi strecor mainile si sa imping la loc furtunasul care iesise partial chiar din zona motorasului.

Mersi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

* Furtunas spalator parbriz (compartiment motor): De regula problema apare iarna, mai ales cand este putin lichid anti-inghet in rezervor. Atunci poate sa se arda si siguranta instalatiei (cand ingheata pompa)

ok..am problema aceasta: am luat masina cu apa inghetata acolo , am turnat apa -xx grade dar sta deasupra, cred ca e inghetata sita... cand dau apa pe parbriz nu se aude nici o pompita nimic..

care e siguranta pt pompa apa spalator parbriz si cum pot dezgheta apa din vas?

am mers destul de mult cu masina asa, nu se dezgheata ...si nu am acces la un garaj incalzit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multa apa calda in vasul de lichid si pe langa el. Daca dispui de un torx de 25 vireaza rotile maxim dreapta si desfa pasajul interior de sub aripa stanga in fata rotii. Sunt 2/3 suruburi torx la imbinarea cu spoilerul si unul pe dedesubt, chiar sub spoiler. Trage putin de pasajul de roata (e de plastic) si vei vedea chiar vasul de spritiera. Da acolo multa apa calda apa se dezgheata.

Dupa aceasta operatiune (nu pui la loc torxurile) mergi la panoul de sigurante B la siguranta nr.1 (cea mai din dreapta sus, rosie, de 10A) si o inlocuiesti. Dupa aia vei auzi pompa functionand la actionarea spritierei spate, de asemenea stergatorul luneta va functiona. Nu actiona mult pentru ca vei arde din nou siguranta. Ei, da la vas apa calda pana va veni pe spritiera. Posibil sa NU se intample asta pentru ca daca apa a inghetat in vas, sigur a inghetat si pe conducte. Totusi, daca faci operatiunea intr-o zi cu mai putine grade minus ai sanse de reusita.

Spor.

P.S. chiar daca e topic de Skoda, ti-am raspuns pentru ca am considerat ca daca ai scris aici, la topicul de Polo NU era nimic descris in amanunt.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am o problema cu spalatorul. Am folosit lichid de iarna la -20 grade (chiar daca mint pina la -10 tot merge) si nu-mi mai stropeste luneta. In momentul in care dau sa stropeasca luneta se aude motorasul si in loc sa stropeasca in spate stropeste slab (circa 10-15 cm de la duze) in fata. Pe fata merge perfect, niciodata nu am avut probleme sa nu stropeasca. Stiti cumva unde ma pot uita, banuesc ca e infundat undeva pentru ca nu curge lichid pe nicaieri (cel putin nu vad eu) si fiind infundat face presiune si iese pe duzele din fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema asta cu refluxul zic ca e la nivelul supapei integrate in motorasul de spalare care distribuie pe fata/spate

nu scote cumva un sunet putin deosebit?

a inghetat ceva acolo

se rezolva daca o duci intr-o parcare incalzita cateva ore, decat sa te complici desfacand primele suruburi ale carenajului rotii fata stanga sub care se gaseste vasul spalator

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunetul e cumva mai "chinuit" daca dau sa stropeasca in spate decat daca dau in fata. O sa astept oricum primavara ca de lucrat acuma fara un garaj incalzit e crima.

P.S.: Un pic off-topic, FABIAn RuSu tu nu ti-ai rezolvat inca spoilerul de la ultimul eveniment sau sa mai intamplat ceva? Am vazut masina ta in manastur parcata si in fata dreapta e julita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: nu e rezolvata

nu ma grabesc, RCAul dobitocului asteapta...

e misto sa te doara-n spit daca aluneca :P

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am o problema cu spalatorul. Am folosit lichid de iarna la -20 grade (chiar daca mint pina la -10 tot merge) si nu-mi mai stropeste luneta. In momentul in care dau sa stropeasca luneta se aude motorasul si in loc sa stropeasca in spate stropeste slab (circa 10-15 cm de la duze) in fata. Pe fata merge perfect, niciodata nu am avut probleme sa nu stropeasca. Stiti cumva unde ma pot uita, banuesc ca e infundat undeva pentru ca nu curge lichid pe nicaieri (cel putin nu vad eu) si fiind infundat face presiune si iese pe duzele din fata.

Salut,

Poate ajuta asta, de la postul 42 incolo, dar poate fi si ce a zis Fabian.

Succes!

Modificat de b1ade
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de sfaturi.

La mine e deosebit pentru ca nu curge nicaieri si nu stropeste iar daca insist pe spate incepe sa stropeasca in fata.

Si acuma dupa ce de 2 zile temperaturile la Cluj sunt pozitive tot nu sa dezfundat/dezghetat, tind sa cred ca ceva e defect si trebuie sa ajung la vas/motoras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema ciudata, cel putin asa pare de la volan. Cand vreau sa spal luneta, jetul de lichid nu este mai mare de aprox 8 cm si am impresia ca duza misca o data cu stergatoru, parca din inertie..

A mai patit cineva asa ? Poate aveti vreo idee in legatura cu reparatia acestui sistem prost...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e posibil sa crape vasul in care sta parbrizorul ( daca e de vara) ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

putin probabil pentru ca daca ingheata surplusul de volum are unde urca in vas

se poate sparge daca e gheata inauntru si primeste o lovitura indirecta de dedesubt (cam cum se crapa si intercoolerul la diesel pe partea opusa)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca mai sunt 2 topic-uri despre fabiutze care nu uda..dar am o altfel de intrebare aici

am urcata zi pe elevator skoda, am scos motorasul...l am pus pe baterie direct sa il testez....nu scoate nici un sunet nimic

as vrea sa stiu un model ceva ...si daca se potriveste de la altceva [sa iau de prin dezmembrari] .... e modelul cu 2 tuburi in el..stropitoare fata spate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

bun...deci care-i rezolvarea cea mai sigura???eu am fost la service, intradevar, furtunasul era sarit undeva sub filtrul de aer de langa motor, la pus inapoi, a suflat aer comprimat in el, si din momentul ala duza spate nu mai tasneste apa :) mecanicul s-a oferit sa-mi desfaca tot capitonajul de plastic din interior si sa urmareasca furtunasul pana la hayon....ce sa fac??? :rolleyes: mentionez ca la mine nu curge apa in portbagaj sau pe langa stopuri...sa-l las pe mecanic sa-si vada de treaba lui???

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca e dobitoc si sufla aer comprimat in furtunas

probabil erau ceva reziduuri pe traiect si le-a propulsat fix unde nu trebuie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat intr-o adancitura cu roata stanga fata si s-a fisurat rezervorul pt lichid de parbriz, cade cate o picatura la 10 sec :( Din ce am citit tot pe acest topic ar trebui ca sa nu dau jos vreo masca din fatza macar sa dau jos roata stanga si o contra-aripa... Din ce stiti rezervorul respectiv nu se vede de sub masina ? Ca poate in felul asta i-as trage scurt un lipici :P Ma indispune ideea de a da jos componente, ca nu ma pricep :screwy:

Fac cinste daca ma ajuta un coleg din zona Dristor - Vitan :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie suflata duza din spate cu aer comprimat ca sa se desfunde

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce capitonaj tata ???....hm ...mecanici idioti si care sa te prosteasca pt a-ti lua banii...!

Infundarea s-a produs mai mult ca sigur la duza spate...deci tre desfacuta si scos furtunasul din duza ( verificat daca pompa sufla in felul acesta [99,9 % sigur"] si apoi desfundata duza...simplu !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Gicaskoda,

La fel am patit si eu, cred ca e crapat fiindca curge cam 1 litru la 12 - 14 ore, eu habar nu am cum as putea rezolva problema, deocamdata nu ma ingrijorez prea tare, pun lichid cand plec la drum si cel putin 7-8 ore imi ajunge. As dori sa aflu , daca stie cineva cam cat costa un rezervor nou sau SH.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ar merge o lipitura cu poxipol, ceva? Banuiesc ca nu trebuie sa tina prea tare dat fiind faptul ca nu sunt presiuni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici mie nu imi spala luneta.

dupa multe verificari (sigurante, motorase, traseu furtun) am gasit motivul pentru care nu mai arunca lichid:

sub capacul de plastic de la haion furtunul care vine din fata nu se imbina bine cu un alt furtun mai scurt si curgea lichidul in materialul textil care este intre capac si tabla.

asa ca verificati si aceasta imbinare, plasticul se scoate usor si nu exista riscul de rupere al clipsurilor (sunt din metal - asta chiar a fost o surpriza pentru mine)

asa am patit si eu...nu-mi spala luneta, adica sa trag tare de capitonajul hayonului??? e ok???sau sa pun si ceva bani deoparte in caz de doamne fereste??? :( ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

mar1an, eu am scos capitonajul ala cu o surubelnita, iar apoi am tras de el, vezi ca e destul de delicata operatia ca poti rupe usor clemele alea...

Pana una alta am reparat si eu instalatie de spalare... tija de aliaj prin care trece lichidul, era rupta in partea superioara, unde se afla duza. M-am chinuit ceva pana am scos partea rupta... a iesit doar cu bormasina.. Asa ca am taiat-o pe jumatate iar jumatatile le-am unit cu o mina de pix :D. Apoi am conectat furtunasul care sarise de pe motoras si pe unde mi se scurgea tot lichidul pe jos cand incercam sa spal. Acum functioneaza f bine, sper sa si tina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!