Jump to content

Probleme electrice


Shtrumf2k
 Share

Postare recomandată

Da, eroarea de la airbag era din cauza bateriei descarcate, nu mai am nici o eroare acum , cu exceptia faptului ca luni cand am bagat o in garaj, computerul de bord imi arata ca mai pot face 600 km cu motorina din rezervor, iar acum desi am acelasi jumatate de rezervor imi arata doar 250 km...in fine, ma gandesc sa mi cumpar un multimetru si sa verific eu consumatorii dupa cum spunea WooZie mai sus.

   
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In dimineata asta, inarmat cu un multimetru, si cu minime cunostiinte de folosire am masurat tensiunea pe baterie astfel:

 

- fara sa o pornesc am gasit 12,4 V , desi aseara am plimbat-o vreo 2 ore

- am pornit motorul, la relanti fara consumatori imi arata 14,35 si in cateva minute doar 14,25-14-30

- am aprins tot ce era de aprins, radio/becuri/clima si tensiunea oscila 14,05-14,10

- am oprit motorul si pe baterie aveam 13,12 ( nu-i cam mult?) iar dupa 5 minute avea 12,8 si sunt sigur ca mai scadea, dar a trebuit sa plec.

 In bord aveam 6 grade. 

 

 

Sunt tare curios diseara cati volti mai gasesc. Maine voi avea destul timp si am sa verific si consumul cu masina inchisa.

Alternatorul pare sa fie OK, dar daca aseara am plimbat-o si azi aveam 12,4, s-a descarcat cam mult, nu? Voi ce parere aveti?

Modificat de johnygold
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma pricep foarte bine sa explic (las pe altii mai priceputi), dar conteaza foarte mult amperajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect - de aceea exista tester special pentru baterie.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai gasit 12,17 V ....daca e adevarat faptul ca la 12,7 e incarcata maxim si la 11,7 e descarcata complet, inseamna ca am pierdut de dimineata 50% din baterie; tind sa cred ca e sigur bateria..nu avea ce consumator sa-mi manance jumatate de baterie in 10 ore. Pacat ca abia vineri pot ajunge in service, si pana atunci o lungesc asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi tu ca nu exista consumator care sa descarce bateria repede. Ai masurat consumul in stand-by ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M am uitat pe multimetru cand masura consumul cu motorul si consumatorii opriti, si arata -0,37 parca,

 

370 mhA ti se pare un consum mic? al bundy ti-a zis ca nu trebuie sa depaseasca 30 mhA tu ai de 10 ori mai mult, pune mana si cauta sugatorul de curent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spus ca 0,37 ii arata lui ala, nu ca mi se pare putin. Cu toate astea, bateria are 70 AH, la consumul asta ar trebui sa tina 190 de ore/7 zile..dar pe mine ma lasa in 24 de ore.

 

Am simulat astazi masina inchisa cu ampermetru pe ea timp de o ora: consumul nu era deloc stabil, varia intre 0.34 si 1 A ...statea 3 secunde pe 0,34, urca pana 0,8-1A, iar cobora pt 2-3 secunde la 0,34 si iar urca..tot asa timp de o ora; ulterior am ridicat capota si pentru o perioada de timp afisa 0,23A, speram sa scada, dar in cateva minute a crescut iar haotic.

 

Consumatori n-am avut, am lasat masina in iulie 2 saptamani in garaj, si cand am pornit-o a pornit de parca o oprisem cu 5 minute in urma...

Modificat de johnygold
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai fa o data experimentul cu ampermetrul numai ca de data asta scoate cate o siguranta. Daca scade cosnumul la normal cand ai scos o siguranta inseamna ca acolo e problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...m-am gandit si la asta, dar cum scot sigurantele cu masina incuiata?... ca sa scot sigurante trebui sa am portiera deschisa = lumini aprinse (vreo 5 becuri daca am numarat bine), plus ca schita cu sigurante din cartea service nu seamana deloc cu ce am eu acolo; chiar vazusem pe forum pe cineva care la fel cauta schita sigurante pentru 1.9 TDI 77kw BKC dar fara rezultat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar nu stii sa pacalesti broasca de la sofer sa stea inchisa? cu o surubelnita? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau... scoti siguranta 1, incui masina, verifici , notezi rezultatul, pui siguranta la loc.

scoti siguranta 2, incui masina, verifici, notezi, etc etc

 

hai ca nu e greu

Modificat de OT79LAU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja m-am descurajat, dupa cum ziceam, vineri ajung in service si am sa vad atunci ce si cum ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, trebuie luate prin eliminare - alta varianta nu prea ai, daca nu ai erori pe module, nu ai module cu probleme, nu ai inlocuit unitatea radio de curand, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spus ca 0,37 ii arata lui ala, nu ca mi se pare putin.

pai 0,37 inseamna 370 mhA, asta inseamna ca in 24 de ore pierzi 9 A, adio pornire

pun pariu ca nici capota nu ai inchis-o, ca sa simulezi inchiderea ei si incuierea masinii din telecomanda, apesi cu surubelnita pe incuietoare ca si cand ai inchide-o normal....aia inseamna sa intre masina complet in standby

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am vorbit destul de romaneste si destul de explicit: da stiu ca 0,37 sunt 370mA, dar daca din 70A cat are bateria pierd in 24 de ore 9A imi raman 60 suficient sa o pornesc. De ce spui adio pornire?? Spuneam ca nu doar consumul ala imi termina 70A in 24 de ore, o fi si bateria de vina; la 370 mA consum ar insemna 70/0,37=190 ore..nu 24........am mai scris asta mai sus....

 

am pus firele multimetrului in serie cu nulul bateriei, le am scos in exterior, am inchis capota, incuiat masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam cat crezi ca trebui sa fie in baterie pentru a porni un motor diesel de 1.9? Nu incerca sa faci calcule matematice fara sa stii conditiile "necesare si suficiente" pentru a avea un rezultat indubitabil.

 

Numai maine nu-i poimaine, asa ca revinoc u un raspuns dupa testarea aia de vineri. Daca dupa testare nu ai un raspuns clar, ia-o babeste cum ti s-a explicat mai sus: scoate siguranta, incuie masina, testeaza consumul, pune la loc siguranta, apoi incearca cu alta, si tot asa, pana gasesti circuitul "vinovat"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat cred? 25% scrie pe siteuri specializate, la fel mai scrie si ca la 12,7 V e incarcata 100%, iar la 11,7 e zero...astazi avea 11,9 V, deci cam 25% si abia a pornit, prima cheie ce-i drept, dar cu emotii, in conditiile in care ieri m-am plimbat vreo ora. Asta vreau sa subliniez: se descarca intr-o zi, iar consumul ala de 370mA nu justifica aceasta descarcare! Nu mi-a trecut prin cap sa las bateria decuplata de la o borna, sa vad cat curent mai am a doua zi, fara vre-un consumator pe ea...

 

Ai dreptate, am facut doar calcule matematice fara sa am experienta, n-am tangenta cu domeniul asta, mi-am bagat urechile de nevoie, foarte probabil sa gresesc. Am postat aici in speranta gasirii unor situatii similare/raspunsuri, deci, cat trebuie sa fie in baterie pentru a porni un motor diesel de 1.9?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BA da, consumul acela justifica descarcarea bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja nu mai inteleg nimic... daca asa spuneti voi, asa o fi, ma gandesc ca stiti ce vorbiti si nu postati doar de plictiseala; totusi niste detalii/argumente in plus sa ma faca sa inteleg ar fi fost binevenite. Matematica e simpla: 70-9=61 amperi ramasi, unde gresesc?

 

In seara asta am un drum de 60km de facut iar la intoarcere am sa-i scot o borna pana dimineata sa vad cati volti mai raman in baterie fara consumator. Care s-o scot, plus/minus, ambele?

Modificat de johnygold
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja e ca la bâlci la mine.... am facut cei 60 de km de are spuneam, si cand m-am intors am scos si o borna s-o las fara consumatori pana dimineata; daca tot am scos borna am zis sa-i mai pun odata ampermetru..ce sa vezi..de la 1 amper, a scazut in cateva secunde la 0,06, a stat un pic acolo apoi pendula intre 0 si 0,01....abia astept dimineata sa vad cat curent mai are bateria pe ea ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul normal, cind masina este incuiata, se situeaza intre 0,03-0,04A.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!